niedziela, 2 lutego 2014

Liebster Blog Award #1





Kilka dni temu zostałam nominowana do zabawy Liebster Blog Award 
przez Kaś i Sylwka z bloga Czworgiem Oczu

Bardzo Wam dziękuję za tę nominację! 
Jest mi niezmiernie miło, tym bardziej, że to moje pierwsze takie wyróżnienie :)

Poniżej zamieściłam odpowiedzi na otrzymane pytania.


1. Gdybyś miał/a nieograniczony dostęp do literackiego (pół?)świadka, z którym pisarzem chciał/a/byś złapać bliższy kontakt?
Myślę, że najbardziej chciałabym poznać Terry’ego Pratchetta. Fascynuje mnie jego wyobraźnia i uwielbiam ten genialny, ironiczno-sarkastyczny humor. Świat dysku, to mówi samo za siebie.

2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Nie liczyłam swoich książek, ale mam manię ich przestawiania. Układania według autorów, tematycznie,  stosikami, od największej do najmniejszej, od najmniejszej do największej itp. 
Co do tego jak je przechowuję to mam jeden regał z półkami w swoim pokoju (niestety już wypełniony).  Natomiast w domowej biblioteczce trzymam inne tytuły, które przeszły wytrawną selekcję i stwierdziłam, że u mnie już się nie mieszczą ;)

3. Czy podczas czytania jakiejś książki pomyślałeś/aś "zrobił/a/bym to lepiej!"? Jeśli tak, podaj jej tytuł i powód. 
Myślę, że nie zastanawiam się nad tym, raczej akceptuję postaci takimi jakie są. Jeżeli już mam pretensje to do autora/autorki, że napisał/a tak, a nie inaczej ;p

4. Przygody jakiej postaci literackiej chciał/a/byś przeżyć?
Raczej nie czytam książek o typowych ‘przygodach’, ale jeżeli już mam odpowiedzieć na to pytanie, to niech będzie, Harry Potter oczywiście ;)

5. Jaka jest Twoja recepta na udany wieczór?
Raczej lubię, go spędzać w domu. A czas wtedy umilają mi ulubione łakocie, kakao (albo litry herbaty) i ulubiony serial, film, książka, albo robienie czegoś co sprawia mi radość.

6. Co najbardziej przyciąga Cię do sięgnięcia po dany tytuł? Okładka, blurb czy może coś całkiem innego?
Najpierw patrzę na okładkę, później zwracam uwagę, czy na okładce jest umieszczona informacja „bestseller” (tak, niestety..), kartkuję ją, czytam fragment pierwszego rozdziału i już jestem w stanie podjąć decyzję. Wyjątek stanowią pozycje, gdzie wystarczy nazwisko autora, by książka trafiła do koszyka ;p

7. Jakie są Twoje "idealne warunki do czytania"?
Cisza i spokój. Generalnie przeszkadzają mi dźwięki z zewnątrz. Nie lubię też czytać, gdy czekam na coś, np. na spotkanie.

8. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Jest kilka takich książek, na które już się nastawiam od dawna, ale ciągle coś.. 
Najczęściej wyskakuje jakaś mega-prze-świetna promocja z innymi książkami w kuszącej ofercie (szczególnie ostatnio, mój portfel, o zgrozo!) i te są odkładane na inny miesiąc. 
Ogólnie to marzę o  takich tytułach jak: trylogia Władcy Pierścieni, cykl o Pieśni Lodu i Ognia, no i kilka biografii Marilyn Monroe, których już nie dodrukowują, a kosztują krocie. 

9. Co najbardziej Cię denerwuje, a co sprawia Ci najwięcej radości?
Raczej staram się nie denerwować, ale mi się zdarza. Tak właściwie to denerwuje mnie naciąganie faktów, przemądrzałość, chamstwo i nachalność.
Co mi sprawia najwięcej radości? Pomaganie innym. Lubię jak potrafię coś wyjaśnić, wytłumaczyć, jak ktoś się cieszy dzięki mnie.

10. Co, poza czytaniem, lubisz robić w wolnym czasie?
Mam dosyć specyficzną osobowość, ponieważ interesuję się wieloma rzeczami, a jak już się w coś angażuję to do "szpiku kości" ;) W związku z tym mam wiele słabości, np. ezoteryka i numerologia, poradniki motywujące, nauka języków obcych, projektowanie wnętrz (co prawda ogranicza się tylko do przeglądania i gromadzenia grafiki zdobytej w internecie, ale jaką to sprawia przyjemność oczom!), a także make-up i lakieromaniactwo (nie ma takiej siły, która zdołałaby mnie opanować przed zakupem, jeżeli widzę jakiś odcień, którego jeszcze nie mam.. moją słabością są korale i róże *_*). Za to absolutnym beztalenciem jestem jako fryzjerka, tu chyba nie ma dla mnie nadziei ;p 




Zgodnie z zasadami tejże zabawy miałam wybrać blogi, które dostaną nominację i pytania ode mnie. 
To było najtrudniejsze zadanie. Ale jakoś dałam radę! 
Oto wybrańcy:

anikateraa
czytaniemoimhobby
greczynkaaczyta
my-blueberry-life
zzastronic

Oczywiście, jeżeli ktoś chce się przyłączyć i odpowiedzieć na poniższe pytania to serdecznie zapraszam :) 



Pytania ode mnie:
1. Pamiętasz pierwszą książkę, którą przeczytałaś? Jeśli tak to co to była za książka.
2. Jaka książka jest Twoim największym rozczarowaniem?
3. Kiedy bardziej lubisz czytać: w dzień czy w nocy?
4. Częściej czytasz wypożyczone książki, czy raczej preferujesz własny zakup?
5. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?
6. Wolisz literaturę polską, czy zagraniczną?
7. Autor (autorka) którego możesz polecić w ciemno.
8. Ile książek przeczytałaś w 2013 roku?
9. Na jaką ekranizację książki zaplanowaną na rok 2014 czekasz najbardziej?
10. Masz jakieś książkowe postanowienia na rok 2014? Jeśli tak to jakie?

12 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi. Gratuluję nominacji :)
    Prawda, że takie odpowiadanie na czyjeś pytania może być świetną zabawą?

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję nominacji :)
    Ja mam odwrotnie niż Ty i nie potrzebuję ciszy, gdy czytam. Nie oznacza to, że nie przeszkadzają mi dzieci brykające z krzykiem dookoła, czy jakieś kłótnie i nawoływania. Jednak muzyka jest wskazana. I nawet lubie szum w komunikacji miejskiej, gdy czytam, stanowi świetne tło ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo Dziękuję za nominację ;) Postaram się wkrótce odpowiedzieć na pytania :) W pełni zasłużyłaś na nominację do Liebster Blog Award !! :)

    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję nominowania :-) Zaglądam tu po raz pierwszy, ale może będę robiła to częściej :-)

    Zapraszam do moich recenzji --> www.wcieniuksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Ami :) jest mi przemiło :) chętnie odpowiem na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękujemy za odpowiedzi. (: Jejku, mam wrażenie, że tylko ja kataloguję książki i dokładnie wiem, ile ich mam... Może to już jakaś mania?
    Zazdroszczę zainteresowań i umiejętności związanych z makijażem - ja jestem w tej kwestii totalnym beztalenciem. Dziś na przykład przez godzinę malowałam się przed wyjściem na egzamin, a zapewniam, że nie był to żaden szalony make-up (tak, tak. każdy normalny człowiek przed egzaminem się uczy, a Kaś rysuje kreski na powiekach 7 razy. cóż.)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja mam wielką chrapką na Monroe, chociaż faktycznie trzeba się na trudzić, żeby je zdobyć...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję serdecznie za nominację :* Biografia Monroe, bardzo chciałabym przeczytać, a żeby mieć u siebie, moje marzenie:D Przygody z Harrym- the best, od razu sobie wyobraziłam jak lecę samochodem z nim i z Ronem :D Pytania są bardzo interesujące, więc nie mogę się doczekać, kiedy na nie odpowiem, postaram się na dniach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję nominacji, będę zaglądać do Ciebie częściej. Cytat Jane Austen mnie przekonał ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedziałam, fajna zabawa :) też mam manię przekładania, kupowania i układania książek, i jestem raczej domatorką :) miłego dnia :) działaj dalej z blogiem, powodzenia, będę odwiedzała regularnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...