wtorek, 25 lutego 2014

Liebster Blog Award #2



Moi drodzy!

W ciągu ostatnich dwóch tygodni zostałam kilkukrotnie nominowana do zabawy Liebster Blog Award.
Na trzy z zaproszeń odpowiedziałam z rozpędu w komentarzach, a na pozostałe odpowiem poniżej.
Przepraszam za tamten pośpiech, ale był on spowodowany zamieszaniem wokół wyzwania o tomiszczach (naprawdę nie spodziewałam się, że zajmie mi ono tak wiele czasu) i jeszcze kilkoma innymi sprawami... 
Mam nadzieję, że mi wybaczycie ;)

Do zabawy zaprosiły mnie:

Dziękuję bardzo za wszystkie nominacje, jest mi bardzo bardzo miło! :]



Pytania od Karoliny A.:

1.Co, oprócz czytania, lubisz robić w wolnym czasie?
Głównie tracę czas buszując w odmętach internetu. Szukając informacji na temat książek, filmów, seriali, i mnóstwa innych równie pochłaniających rzeczy oraz zbierając grafiki, które oczywiście mam nadzieję że kiedyś mi się przydadzą, a tak naprawdę tylko zaśmiecają dysk ;p

2.W jakiej pozycji najczęściej czytasz?
Zazwyczaj siedzę na fotelu, bądź łóżku z podkulonymi nogami, oparta o wielką poduchę lub kilka małych poduszeczek, czasem owinięta w koc.

3.Potrzebujesz ciszy i spokoju żeby skupić się na lekturze, czy hałas raczej Ci nie przeszkadza?
Raczej wolę czytać w ciszy, dlatego najczęściej czytam po nocach jak już wszyscy śpią.

4.Prowadzisz pamiętnik lub coś zbliżonego do tego (np. zeszyt, dziennik)?
Nie. Ale często w kalendarzu zapisuję ważne dla mnie wydarzenia czy zasłyszane słowa. 

5.Piosenka, która aktualnie króluje na Twojej playliście?
Dawno nie słuchałam muzyki więc mój biedny profil na Last.fm cierpi na brak zainteresowania.. Ale piosenki, które jakiś czas temu zapętlałam to "Angus & Julia Stone - Big Jet Plane", "Ed Sheeran - I see fire" i "Miley Cyrus - Wrecking Ball"

6.Co sądzisz o stwierdzeniu, że człowieka można poznać po tym co czyta?
Coś w tym jest, w końcu każdy czyta literaturę taką której gdzieś głęboko w sobie potrzebuje. Ale nie można ciasno kwalifikować ludzi - to, że ktoś np czyta kryminały nie oznacza od razu, że sam ma predyspozycje by stać się mordercą ;)

7.Jesteś bardziej realistką twardo stąpająca po ziemi, czy marzycielką z głową w chmurach?
Raczej to drugie. Zdecydowanie zbyt wiele czasu spędzam na marzeniach...

8.Jak rozpoczęła się Twoja przygoda z czytaniem? Od jakiegoś konkretnego tytułu, który sprawił, że pokochałaś czytanie?
Mama czytała mi w dzieciństwie dużo bajek i baśni. Moje ulubione to te od braci Grimm. Później w szkole nadszedł czas buntu i nie chciałam czytać żadnych lektur, zawsze jechałam na opracowaniach i jakoś się udawało, ale później, chyba w liceum coś się zmieniło, nie pamiętam dokładnie dlaczego. Ale takim tytułem, który szczególnie utkwił mi w pamięci z tamtego okresu jest "S@motność w sieci" Wiśniewskiego, może dlatego, że utożsamiałam się z główną bohaterką? Nie wiem, czy mogę uznać ten tytuł za ten który napędził moją fascynację literackim światem, ale na pewno zaczęłam szukać książek bardziej "pod siebie". No i czytam do dziś ;)

9.Jeśli mogłabyś przenieść się w czasie, jaką epokę byś wybrała i dlaczego?
Chyba XIX wieczną Anglię. Świat panien, dżentelmenów i manier. Całowania w rękę, konwenansów i pięknych strojów.

10.Za co kochasz czytanie? Tak po prostu, czy za coś konkretnego?
Za to, że daje mi możliwość przeniesienia się w czasie, w odległe krainy, do innych światów. Za to, że pozwala mi marzyć i przeżywać przygody i troski bohaterów, że mogę się z nimi utożsamić, że budzi we mnie emocje. I za to, że daje mi wytchnienie od problemów dnia codziennego.

11.Ulubiony kolor? Dlaczego taki?
Biały. Zdecydowanie biały. Wszystko co jest białe ma duże prawdopodobieństwo, że trafi w mój gust ;D 


Pytania od Ayumi O:

1. Opisz siebie w trzech słowach. 
Ambitna. Kreatywna. Estetka.

2. Czym tak właściwie są dla ciebie książki? 
Odskocznią od świata, problemów i trosk. Okazją do poznania nowych miejsc, charakterów i życiowych dylematów. 

3. Co czujesz, gdy dostajesz nowiutką książkę? 
Na pewno radość. Ale to pytanie roztrząsnęłabym na kilka pobocznych: to zależy jaka to książka czy o niej marzyłam czy znałam czy o niej słyszałam czy jej nie chciałam ;p

4. Jaka jest najcenniejsza rzecz w twoim pokoju? I dlaczego akurat ta? 
Ojej, trudne pytanie. Chyba moje gipsowe anioły na komodzie. Oba są prezentem i oba znaczą dla mnie bardzo wiele.

5. Czego zazwyczaj dopatrujesz się w książkach? (myślisz: ciekawe czy w tej książce będzie ...)
Hm. Raczej nie roztrząsam żadnej w ten sposób. Jedyne pytanie jakie wtedy stawiam to - ciekawe czy przypadnie mi do gustu, no i później pozwalam się zaskoczyć ;)

6. Co robisz z książkami, które posiadasz, ale które nie podobały Ci się? 
Nadal je posiadam ;D Raczej ciężko rozstawać mi się z rzeczami. Strasznie się przywiązuję.

7. Jaka jest twoja ulubiona postać kobieca, a jaka męska pochodząca z literatury? I dlaczego? 
Postać kobieca - jeszcze nie znalazłam takiej.
Postać męska - James Frey w poniekąd autobiograficznym "Milionie małych kawałków" opowiada o wewnętrznej sile jaką trzeba w sobie odnaleźć by wyjść na prostą i zacząć doceniać piękno życia.

8. Jak myślisz, co by było gdyby książki kosztowały o połowę mniej? Czy wpłynęło by to na zwiększenie zainteresowania czytaniem książek wśród młodych i starszych osób? 
Na pewno. Wiele osób narzeka, że nie czyta bo nie może sobie pozwolić na wydawanie często horrendalnych sum za dany tytuł, a biblioteki nie są odpowiednio wyposażone. Taki zabieg zmniejszenia kosztów mógłby więc pozytywnie wpłynąć na rozszerzenie grona moli książkowych.

9. Wolisz: 
a) kupować książki zaraz po premierze
b) poczekać, aż może będą w bibliotece
c) wyszukiwać jakiś mega promocji na książki
d) czytać ebooki 
Uzasadnij swój wybór. 
C. Bez wątpienia odpowiedź C. Jestem fanatyczną poszukiwaczką promocji. Śledzę je i w miarę możliwości staram się wykorzystać. Chyba, że na rynku pojawiła się nowa pozycja, którą koniecznie muszę posiąść nawet w imię rezygnacji z czegoś innego ;>

10. Czy po każdej książce wynosisz jakiś morał? Czy zdarzyło się, że jakaś książka bardzo wpłynęła/zmieniła twoje życie? Jeśli tak, to jaka.
Jest kilka takich książek, które wpłynęły na postrzeganie świata. Np. "Mały książę" czy "Oscar i pani Róża". Staram się zawsze przeanalizować książkę po przeczytaniu żeby to czytanie nie było tylko pustym przekręcaniem stron. Więc zawsze doszukuję się ukrytego dnia.

11. Jaką, na chwilę obecną, chciałabyś dostać książkę i dlaczego akurat tę? 
"Tonącą dziewczynę" autorstwa Kiernan Caitlin R. Wiele dobrego naczytałam się o tej pozycji, że jest mroczna, ostra, przepiękna, że zapiera dech w piersi. Tak, chcę by i mi zaparła dech w piersi...


Pytania od Natalie Rosa:

1. Jaki jest Twój ulubiony strój na leniwe dni spędzane w domu?
Spodnie dresowe albo getry i jakaś wygodna bluzka. Wygodnie i swojsko ;p

2. Gdybyś wygrała na loterii, o czym byś pomyślała w pierwszej chwili?
Aaa. Chciałabym! Pomyślałabym o zmianie miejsca zamieszkania, przeprowadzce z najbliższymi gdzieś do innego miasta. Nowy początek w nowym miejscu. 

3. Co możesz uznać za najbardziej szaloną rzecz w Twoim życiu?
Może nie będę się aż tak uzewnętrzniała bo jeszcze pomyślicie, że jestem wariatką, więc pozwolę sobie przemilczeć ;p

4. Co jest twoim absolutnym MUST HAVE na tę chwilę?
Może ta "Tonąca dziewczyna" wspomniana wyżej. Tak, myślę, że tak.

5. Jak wyobrażasz sobie przyszłość swojego bloga?
Mam nadzieję, że będzie istniał w blogosferze i nadal będzie mi dawał tyle radości ile daje w tej chwili. Nie zamierzam zmieniać jego wyglądu w najbliższym czasie.

6. Co Cię motywuje do działania?
Wsparcie bliskich. I sytuacja, gdy coś mi się udaje - sprawia, że chcę jeszcze bardziej i staram się mocniej.

7. Z czego składałby się Twój wymarzony deser?
Czekolady! Czekoladowe ciasto z waniliowym sosem, na ciepło ajj. :>

8. Który ze sportów, które uprawiasz, możesz uznać za najbardziej aktywny?
Hehe, zdecydowanie klikanie myszki od komputera ;D

9. Co czujesz, kiedy wydaje Ci się, że wszyscy dookoła się na Ciebie patrzą?
Niepokój. 

10. Z kim współpracuje Ci się najlepiej? (może być firma, wydawnictwo, portal, osoba... cokolwiek)
Jestem chyba taką "zosią-samosią" raczej wolę wszystko sama. Czuję się bezpieczniej, gdy mogę liczyć sama na siebie, to chyba przez to, że jestem jedynaczką.

11. Wyobraź sobie, że umiesz latać. Gdzie poleciałabyś najpierw?
Do Londynu, wylądowałabym pod Baker Street 221b i czekała na Benedicta ;>




Blogi, które zapraszam do zabawy:


Oczywiście, jeżeli ktoś chce się przyłączyć i odpowiedzieć na poniższe pytania to serdecznie zapraszam :) 


Pytania ode mnie:
1. Twoja ulubiona książka z dzieciństwa. Dlaczego właśnie ta?
2. Czy po przeczytaniu książki odczuwasz silną potrzebę podzielenia się swoimi wrażeniami? Jeżeli tak to jak to wygląda? Gdzie się "wyładowujesz" i kto/co jest Twoim odbiorcą?
3. Czy jest książka w której nie spodobało Ci się zakończenie? Jeśli tak to co to była za książka i jakie zakończenie byłoby Twoją propozycją?
4. Według jakiej hierarchii układasz książki na swojej półce/półkach?
5. Adaptacja filmowa jakiej książki wywarła na Tobie największe wrażenie i dlaczego?
6. Przeniesienie na ekran kinowy jakiej książki sprawiło Ci największy zawód i dlaczego?
7. Czytałaś/łeś kiedyś książkę w innym języku? Jeśli tak to co to była za książka i jak to wspominasz?
8. Co kolekcjonujesz poza książkami?
9. Co uważasz za swój największy sukces?
10. Jaka jest Twoja ulubiona scena z filmu/serialu? Dlaczego właśnie ta?
11. Czy jest coś, czego próbujesz się "oduczyć" ale nie potrafisz?

40 komentarzy:

  1. "Oskar i pani Róża" oraz "Mały Książę" to wspaniałe książki o na obu się bardzo wzruszyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, obie czytałam już kilkukrotnie i za każdym razem wynoszę z nich coś nowego :)

      Usuń
  2. Omnomnom dziękuję za nominejszen już się zabieram do odpowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację ;)
    Pozwolisz, że odpowiem na pytania tutaj - w komentarzu :)

    1. Zawsze chętnie powracam do mojej Księgi Baśni, w której zamieszczone zostały wszystkie najpiękniejsze bajki świata. Piękna opowieść i bogata szata graficzna nie pozwalają mi zapomnieć o tej książce.
    2. Po każdej przeczytanej książce piszę recenzję. Tylko poprzez opisanie moich uczuć potrafię w końcu zdać sobie sprawę, jak wielkie emocje mną władały, czego odbiorcami są wszyscy odwiedzający mojego bloga.
    3. Jest za dużo książek, których zakończenie chętnie bym zmieniła. Teraz do głowy przyszedł mi koniec trylogii "Cukierni pod Amorem", gdzie bardzo bym chciała dowiedzieć się więcej, co niestety nie było mi dane, bowiem autorka zostawiła zakończenie otwarte.
    4. Najważniejsze książki trzymam na jednej półeczce, tak bym zawsze miała je w zasięgu dłoni. Pozostałe układam gatunkowo.
    5. Pozytywnie przypadły mi do gustu "Dary Anioła". Wcześniej nie czytałam książki, a tak bardzo mi się spodobał film, że nie ma innej opcji, jak w końcu przeczytać całą serię.
    6. Jedną wielką katastrofą była druga część "Przed Świtem" - no proszę was, tam po prostu trudno było się odnaleźć.
    7. Oj tak! Mam angielską wersję "Małego księcia" - jako dziewczyna z marzeniami bycia poliglotką bardzo bym chciała czytać książki zawsze w oryginale!
    8. Kolekcjonuje - poprzez wklejanie do pamiętnika - wszystkie bilety, karty wstępu czy inne takie rzeczy związane z jakąś imprezą :)
    9. Ostatnimi czasy bardzo cieszę się i doceniam moich przyjaciół, którzy są ze mną nieustannie. Szczególnie gdy do uszu dochodzą mi historie o ludziach dwulicowych, z którymi sama mam do czynienia... Niedawno miałam huczną osiemnastkę i wszystkim się spodobała - a to jest dla mnie już sukces!
    10. Uwielbiam moment pierwszego pocałunku w "Darach Anioła" - ta muzyka, te emocje <3
    11. Staram się oduczyć szybkiego mówienia, kiedy się denerwuję.... Naprawdę chciałabym potrafić trzymać nerwy na wodzy! :)

    Jeszcze raz dzięki za nominację! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Cieszę się, że wzięłaś udział :)
      Z tą recenzją to i ja tak mam, zawsze gdy piszę (a podchodzę do pisania kilka razy) znajduję nowe słowa na opisanie swoich odczuć, dzięki temu jeszcze bardziej rozumiem lekturę i to jaki wpływ wywarła bezpośrednio na mnie. "Cukierni pod Amorem" niestety nie czytałam, więc nie wiem jakie było zakończenie, ale rozumiem to uczucie, gdy autor kończy cykl i nie daje jasno wszystkich odpowiedzi... Co do tej najważniejszej półki to i ja tak mam, naprawdę! Mam swoja ulubioną i na niej trzymam te najważniejsze, czasem gdy mam chandrę patrzę sobie na nią i troszkę mi mija :) Miło wiedzieć, że jest ktoś kto postępuje podobnie :) "Mały książę" w wersji anglojęzycznej, a wiesz, że jakiś czas temu sama przeglądałam allegro w poszukiwaniu właśnie takiej pozycji? Ale ostatecznie na poszukiwaniach się skończyło... Może kiedyś jednak kupię. Miło by było taką mieć :) Ja mam w zwyczaju zbierać wszystkie bilety do kina ;p
      Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Dużo ciekawych rzeczy się o Tobie dowiedziałam :)

      Usuń
    2. Ogólnie blogerki książkowe są do siebie bardzo podobne :)

      Usuń
  4. Skończone :D
    http://literackafantazja.blogspot.com/2014/02/libster-blog-award-3.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aleś Ty szybka! już biegnę do Ciebie czytać :)

      Usuń
  5. "Ale nie można ciasno kwalifikować ludzi - to, że ktoś np czyta kryminały nie oznacza od razu, że sam ma predyspozycje by stać się mordercą" Świeta racja! Inaczej już dawno miałabym całą masę istnień na sumieniu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe. Ja kilka miesięcy temu miałam fazę na oglądanie "Polsat Crime" i "ID Discovery". Budziło to naprawdę wielki niepokój moich bliskich, potrafiłam oglądać tylko to i nic innego. Aż w końcu przestałam się do tego przyznawać ;> Ale na szczęście ostatnio mi przeszło ;p

      Usuń
  6. Co do ostatniej odpowiedzi: Zabrałabyś mnie ze sobą? Jakoś byśmy się podzieliły Benedictem :3
    A na pytanie: "Jeśli mogłabyś przenieść się w czasie, jaką epokę byś wybrała i dlaczego?", odpowiedziałabym najprawdopodobniej tak samo, no może jeszcze rozważałabym Nowy Jork :)
    Bardzo ciekawe odpowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! No jasne ;3 Bardzo chętnie bym Cię ze sobą wzięła :) Fajnie wiedzieć, że nie jestem osamotniona w swojej fascynacji ;D Tylko ciekawe ile by kazał nam na siebie czekać... mam nadzieję, że nie rok! ;|
      No i zawsze pałałam miłością do epoki wiktoriańskiej Anglii..

      Usuń
  7. A ja mam "Tonącą dziewczynę"! I zabieram się za nią na początku marca. ;D
    Też jestem jedynaczką, więc Twój "zosiosamosizm" jest filozofią bardzo mi bliską. ;) Chociaż uczę się od dwóch lat, że warto czasem odpuścić, żeby dać komuś trochę satysfakcji z pomagania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz? O, szczęściaro! W takim razie czekam na recenzję i to jak najszybciej ;p
      Trochę to "jedynactwo" jednak wsiąka w człowieka i niektórych zajść w społeczeństwie się nie rozumie ;]

      Usuń
  8. czekolaaaaada <3 najgenialnieszy wynalazek moim skromnym zdaniem :3 Dziękuję za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się w 100%! Wszystko co czekoladowe jest megapyszne ;3
      Proszę bardzo, bardzo fajne pytania, miło się odpowiadało :)

      Usuń
  9. Witam. Na samym początku w imieniu swoim i Lady Spark dziękuję za nominację i jeśli nie będzie Ci to przeszkadzało to odpowiem na pytania w komentarzu, gdyż już pojawiła się u nas, jakiś czas temu, notka z LBA. Jednocześnie przepraszam, że tak rzadko tu ostatnio wpadam, ale całymi dniami jestem na uczelni, a jak wracam do domu to jestem tak padnięta, że tylko szukam poduszki i ciepłej kołderki. Ale w weekend nadrobię :* A teraz przejdę do pytań:

    1. Twoja ulubiona książka z dzieciństwa. Dlaczego właśnie ta?
    Zdecydowanie "Ten obcy"! A dlaczego? Myślę, że w czasie, w którym zapoznawałam się z powieścią bardzo utożsamiałam się z główną bohaterką, notabene moją imienniczką, Ulą. Teraz kiedy dorosłam jestem już zupełnie inna, aczkolwiek do książki i tak nie raz powracałam.

    2. Czy po przeczytaniu książki odczuwasz silną potrzebę podzielenia się swoimi wrażeniami? Jeżeli tak to jak to wygląda? Gdzie się "wyładowujesz" i kto/co jest Twoim odbiorcą?
    Oj tak zdecydowanie! Zazwyczaj dzielę się swoimi odczuciami na blogu, gdzie trafiam do na razie dość skromnej liczby odbiorców. Niemniej jednak często rozmawiam na temat książek ze znajomymi, siostrą czy siostrzeńcami.

    3. Czy jest książka w której nie spodobało Ci się zakończenie? Jeśli tak to co to była za książka i jakie zakończenie byłoby Twoją propozycją?
    Oj tak wiele! Może zamiast wymienić jeden konkretny tytuł odniosę się do większości książek autora, którego notabene uwielbiam, Deana Koontza. Naprawdę kocham twórczość tego pana, ale jednym mankamentem w jego lekturach jest fakt, że większość książek kończy się... szczęśliwie! A ja czasem mam ochotę na naprawdę mroczne zakończenie.

    4. Według jakiej hierarchii układasz książki na swojej półce/półkach?
    Nie jestem oryginalna - od najgrubszej do najcieńszej.

    5. Adaptacja filmowa jakiej książki wywarła na Tobie największe wrażenie i dlaczego?
    Władca Pierścieni! Zdecydowanie! Może dlatego, że z miejsca spodobał mi się przedstawiony na ekranie świat.

    6. Przeniesienie na ekran kinowy jakiej książki sprawiło Ci największy zawód i dlaczego?
    "Miasteczko Salem" z 2004 roku. Zbyt wiele różnić od książki Kinga, mdli aktorzy - nie polecam!

    7. Czytałaś/łeś kiedyś książkę w innym języku? Jeśli tak to co to była za książka i jak to wspominasz?
    W liecum czytałam kilka książek po angielsku na zajęcia, niestety teraz nie przypomnę sobie ich tytułów, ale pamiętam, że jakoś nie były zbyt ciężkie.

    8. Co kolekcjonujesz poza książkami?
    Lakiery do paznokci i kolczyki :D

    9. Co uważasz za swój największy sukces?
    Ciężkie pytanie. Myślę, że na razie mam tylko jakieś takie malutkie sukcesy, na największy przyjdzie jeszcze czas.

    10. Jaka jest Twoja ulubiona scena z filmu/serialu? Dlaczego właśnie ta?
    Hmmm... chyba nie mam takiej jednej ulubionej. Może Titanic i sama końcówka, kiedy Rose i Jack ponownie spotykają się na schodach statku - jeśli miałabym jakąś wybierać to byłaby właśnie ta.

    11. Czy jest coś, czego próbujesz się "oduczyć" ale nie potrafisz?
    Tak, oj tak - zazwyczaj jak mówię zrobię to jutro, to zasiadam do danej czynności po tygodniu i więcej.

    Jeszcze raz dziękuję za nominacje. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że wzięłaś udział w zabawie ;) Nie przeszkadza mi, że odpowiadasz w komentarzu, ważne, że odpowiadasz! :) I doskonale wiem jak to jest, gdy uczelnia pochłania większość czasu... ;)
      Nie czytałam "Tego obcego", ale czasem i u mnie trafi sie książka, z którą się utożsamiam, wtedy znacznie mocniej się wszystko przeżywa. Zazdroszczę, że masz się przed kim wyładować po przeczytaniu, ja niekoniecznie ;p Dlatego tym bardziej cieszę, się, że moge to zrobic na blogu i trochę Wam pomarudzić ;p Myślę, że w najbliższej przyszłości sięgnę po jakąś książkę tego Deana Koontza, skoro twierdzisz, że jest Twoim ulubionym pisarzem, jeśli byś mi chciała jakąś polecić? byłabym wdzięczna ;) U mnie na półkach panuje "wysokościomierz", od najwyższej to najniższej, i często przestawiam, dostawiam, oj! Ale ile przyjemności :) "Władca pierścieni" i mi się bardzo podobał... Oglądałam już kilka razy i za każdym razem jestem pod wrażeniem. Sztuka sama w sobie! Miasteczka Salem chyba nie oglądałam, ale mam w planie lekturę. Też zbieram lakiery ;D Pochwal się, ile masz i jakie są Twoimi ulubionymi? Ale fajnie znaleźć kogoś kto ma podobne pasje! ;D Ja uwielbiam wszelkie odcienie różu/maliny/pastelowego różu i nude.. Titanic tak... płakałam na tej scenie. Bardzo wzruszająca.
      Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi :) Miło mi było się dowiedzieć, że jesteś mi tak bliska :)

      Usuń
    2. Mi również jest niezmiernie miło ;)

      Co do książek Koontza polecam "Opiekunów" i "Trzynastu apostołów" według mnie dwie jego najlepsze pozycje. Ja sama swoją przygodę z nim zaczęłam od "Maski", która mnie osobiście bardzo wciągnęła. Jest jeszcze jedna pozycja Deana, zupełnie inna od pozostałych, która jeśli chodzi o jego twórczość to dla mnie całkowicie Number One, mianowicie "Wielkie małe życie. Wspomnienie o radosnym psie" jestem całkowitą psiarą więc wątek autobiograficzny z naciskiem na relacje łączącą rodzinę Koontzów z Trixie po prostu mnie oczarował, wzruszył i sprawił, że nie mogłam się nie uśmiechnąć. A ostatnie 30-40 stron to przebeczałam.

      O tak i ja uwielbiam w książkach majstrować i je może nawet nie tyle przestawiać co po prostu brać je w dłonie i czuć ich przyjemny ciężar.

      Władca Pierścieni cudowny! Hobbit również niezmiernie mi się podoba, chociaż z książką to on ma niewiele wspólnego.

      A Miasteczko Salem Kinga jak najbardziej polecam. Książka przerażająca, ścinająca z nóg i przy tym wszystkim po prostu wspaniała. A jeśli chodzi o jej adaptacje, to już zdecydowanie bardziej polecam film z bodajże 1974 roku, chociaż efekty nie powalają to jednak mi zdecydowanie bardziej podobała się niż wymieniona wyżej z 2004.

      Ile dokładnie mam lakierów to nawet nie wiem - 2 duże kosmetyczki wypełnione po brzegi, więc myślę, że pewnie coś koło 40, a może nawet i więcej. Paradoksalnie chociaż uwielbiam kupować lakiery to nie mam czasu malować paznokci, ale kiedy już przyjdzie ta wiekopomna chwila to z przyjemnością sięgam właśnie do pastelowych kolorów bądź też matowych. Moim ulubionym kolorem jest przepiękny, żywy turkus oraz delikatna malina. Ale czasem lubię się wyróżnić więc i neonowy róż i neonowy pomarańcz już na moich paznokciach widniał.

      A z Titanic to u mnie sprawa dość dziwna, bo ja raczej nie jestem romantyczna. Nie lubię ckliwych powieści o miłości, a tutaj? Oglądam to co roku i co roku płaczę na tych samych scenach :D

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Okej, zapisałam sobie te tytuły Koontza, postaram się je gdzieś wywęszyć. Już samo to, że płakałaś nad tyloma stronami, co mi zazwyczaj zdarza się przy góra 2! Brzmi obiecująco ;)
      Przepraszam, że tak długo Ci odpisywałam ale ogarniałam podsumowanie wyzwania ;D
      Hobbit tak, dużo zmienili w scenariuszu, dodali nowe sceny, trochę zmieniło to całość, ale jak się uparli by jeden tom rozbić na trzy filmy to musieli zaszaleć. Tylko trochę im się nie powiodło bo nominacji do Oscarów to ja nie widziałam u niego chyba ze coś przegapiłam ;|
      To Miasteczko Salem to koniecznie muszę przeczytać zanim sięgnę po film!
      40 lakierów? no to prawie tak jak ja ;D Chociaż ostatnio rzadko maluję, a jak już to robię to wybieram te same kolory, a reszta stoi i ucieka z terminu, w życiu ich nie wykończę ;)

      Usuń
  10. Też zawsze czytam w takiej pozycji jak i ty :-) I cieszę się z każdej książki :-) No i nie pozbywam się ich, nawet jak mi się nie podobają ;-) Co najwyżej to mogę komuś pożyczyć ;-) W dresach i ja śmigam po domu, w końcu wygoda to podstawa :-) Gdybym wygrała na loterii, to pierwsze o czym bym pomyślała, to o domu z ogródkiem, który za te pieniądze bym wybudowała ;-) A moja aktywność fizyczna też sprowadza się do klikania myszką ewentualnie klawiaturą ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak wiele nas łączy! Fajnie, że się przyłączyłaś :) Bardzo lubię tą zabawę, bo można poznać bliżej społeczność blogosfery i znaleźć bliskie dusze :)

      Usuń
  11. Ciekawe odpowiedzi, dużo ciekawych rzeczy się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję serdecznie za nominację, jest mi bardzo miło.
    Odpowiedzi przyszykowane:
    http://przezpiekneokulary.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html
    Bardzo ciekawe pytania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podjęłaś wyzwanie i przystąpiłaś do zabawy :) Już biegnę do Ciebie czytać odpowiedzi!

      Usuń
  13. Dziękuję za wzięcie udziału w zabawie :) Ciekawe odpowiedzi. Ja też zazwyczaj czytam kiedy inni domownicy śpią :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O! Ile ciekawych pytań i odpowiedzi!
    Popieram redukcję cen, niektóre książki są stanowczo zbyt drogie jak na moją kieszeń ;/ Ostatnio sytuację ratują wydania kieszonkowe ; )
    Ehm, ehm... Do Londyny na Baker Street 221b poczekać na Benedicta jadę z Tobą ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ten Benedict... co on w sobie ma, że tak w głowach nam miesza ;3
      Jasne, że Cię ze sobą wezmę! ;D

      Usuń
  15. Dziękuję za nominację i z przyjemnością odpowiem na twoje pytania.

    1. Twoja ulubiona książka z dzieciństwa. Dlaczego właśnie ta?

    Bardzo lubiłam czytać przygody czarodziejek WITCH. Natomiast moją ulubioną książką była ,,Ania z Zielonego Wzgórza". Wybrałam akurat tę gdyż spodobała mi się historia. Polubiłam Anie, Gilberta, Mateusza i Maryla :D Była to pierwsza książka, którą pokochałam <3

    2. Czy po przeczytaniu książki odczuwasz silną potrzebę podzielenia się swoimi wrażeniami? Jeżeli tak to jak to wygląda? Gdzie się "wyładowujesz" i kto/co jest Twoim odbiorcą?

    Czasem odczuwam potrzebę podzielenia się swoimi wrażeniami. Moim odbiorcą jest moja mama, która również uwielbia czytać. Nasze rozmowy mają formę dyskusji, w której wymieniamy się swoimi spostrzeżeniami. Najlepiej jest wtedy, gdy moja mama zna książkę, którą przeczytałam. Wtedy mówimy sobie, co nam się podobało, a co denerwowało :)

    3. Czy jest książka w której nie spodobało Ci się zakończenie? Jeśli tak to co to była za książka i jakie zakończenie byłoby Twoją propozycją?

    Nie spodobało mi się zakończenie książki ,,Perfekcjonistka" Iwony Sobolewskiej. Czasem lepiej jeśli jest dokładnie niedopowiedziane co się wydarzyło i czy wszystko się dobrze skończyło, ale tutaj chciałam jeszcze poczytać, bo bardzo mi się podobała ta książka : ) Główni bohaterowie mogliby pocałować się, albo powiedzieć, że się kochają.

    4. Według jakiej hierarchii układasz książki na swojej półce/półkach?

    Na pierwszej półce mam kryminały Agathy Christie. Na drugiej - inne kryminały. Na trzeciej - romanse. Na czwartej - romanse, obyczajowe. Natomiast na dwóch ostatnich - lektury :>

    5. Adaptacja filmowa jakiej książki wywarła na Tobie największe wrażenie i dlaczego?

    Film ,,Szkoła uczuć" na podstawie powieści Nicholasa Sparksa ,,Jesienna miłość". Książka była piękna i film był również piękny :) W miarę wierna adaptacja i wzruszająca.

    6. Przeniesienie na ekran kinowy jakiej książki sprawiło Ci największy zawód i dlaczego?

    Trudne pytanie. Nie podobała mi się adaptacja ,,Ostatniej piosenki" Sparksa, bo bardziej podobała mi się książka :)

    7. Czytałaś/łeś kiedyś książkę w innym języku? Jeśli tak to co to była za książka i jak to wspominasz?

    Nie czytałam książki w innym języku :)

    8. Co kolekcjonujesz poza książkami?

    Uwielbiam kolekcjonować kubki i pocztówki. Pocztówki najczęściej z wycieczek, z widokami :)

    9. Co uważasz za swój największy sukces?

    Zmobilizowanie się i poprawienie ocen pod koniec gimnazjum tak, że ukończyłam gimnazjum z średnią powyżej 5,0 :)

    10. Jaka jest Twoja ulubiona scena z filmu/serialu? Dlaczego właśnie ta?

    Bardzo mi się podobała scena z filmu ,,Dlaczego nie". Wtedy kiedy Zakościelny tańczył z dziewczyną w pięknej atmosferze. Z romantyczną, wolną piosenką i świecami w tle :)

    11. Czy jest coś, czego próbujesz się "oduczyć" ale nie potrafisz?

    Mobilizuję się, aby sprzątać po sobie, np. odnieść kubek do kuchni, ale nie zawsze mi to wychodzi ;d

    OdpowiedzUsuń
  16. Bajki i baśnie... Nie wyobrażam sobie dzieciństwa bez nich. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmm... deser z czekolady, aż chyba muszę zjeść coś słodkiego ;)
    Haha, klikanie myszki od komputera, to chyba też mój najbardziej aktywny sport ;p chociaż... może jeszcze bieg na autobus, jak za późno z domu wyjdę ;p

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe, ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. O matko! wiesz na ile pytań odpowiedziałabym podobnie?? ;D Kurcze aż mi jest dziwnie:) Bardzo się ciekawie czytało :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli chodzi o loterie mam bardzo podobnie, też chciałabym zacząć gdzies od nowa w innym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  21. O Boziu, ile nominacji. :D

    Miley Cyrus - Wrecking Ball - też lubię, ale jak widzę teledysk to mi się robi niedobrze.

    Obydwie kochamy za to samo książki i czytanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Też parę razy zostałam już nominowana i w końcu muszę się za to zabrać;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe pytania i ciekawe odpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Jestem fanatyczną poszukiwaczką promocji" - ja również :D Chyba już się uzależniłam :D Po prostu nie mogę przejść obojętnie obok mega promocji :D Dzięki za wzięcie udziału w zabawie :)

    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojej dziękuję za nominację! Postaram się dzisiaj odpowiedzieć na pytania. :3
    Miło mi się czytało Twoje odpowiedzi. Nawet na niektóre z tych pytań odpowiedziałabym tak samo, co mnie cieszy. :3 A nominacji to Ty miałaś niemało.. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za nominację :) Odpowiedzi już są na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...