poniedziałek, 17 marca 2014

Chciejka, czyli marzenia książkowe #2


Kolejny post w serii: 
chciejka, czyli książki, które (jestem pewna) prędzej czy później trafią w moje łapki, bo kuszą mnie niezmiernie.
[opisy pochodzą z LC]



6. George R.R. Martin - Światło się mroczy Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2014

Wezwany przez Gwen, swą dawną ukochaną, Dirk t Larien przekonuje się, że świat Worlorn, chluba światów zewnętrznych, bardzo się zmienił i jest teraz umierającą planetą. Worlorn podejmuje samotną wędrówkę przez mrok międzygwiezdnych otchłani. Dumni Kavalarowie władają swym światem zgodnie z opartym na przemocy kodeksem. Jednak ich brutalna cywilizacja zaczyna chylić się ku upadkowi… 




7. Caitlin R. Kiernan - Tonąca dziewczyna Wydawnictwo MAG, 2014

India Morgan Phelps - dla przyjaciół Imp - to schizofreniczka. Nie ufa już własnemu umysłowi, albowiem święcie wierzy, że wspomnienia w jakiś sposób ją zdradziły, zmuszając do zakwestionowania własnej tożsamości. Zmagając się ze swą percepcją rzeczywistości, Imp musi odkryć prawdę na temat spotkania z bezlitosną syreną albo bezradnym wilkiem, który przybył do niej pod postacią dzikiej dziewczyny - albo może z żadną z tych istot, lecz czymś znacznie, znacznie dziwniejszym...

8. Antonia Michaelis - Baśniarz Wydawnictwo Dreams, 2012

Anna i Abel – historia miłości, rozwiewająca wszelkie wątpliwości. Abel Tannatek, outsider, wagarowicz, handlarz narkotykami. Mimo to Anna zakochuje się w nim do szaleństwa, gdyż wie, że Abel ma jeszcze inne oblicze: łagodnego, smutnego baśniarza, opiekującego się młodszą siostrą. Niezwykła opowieść, którą snuje Abel, fascynuje Annę do tego stopnia, że dziewczyna nie może o niej zapomnieć. Granica między rzeczywistością a fantazją stopniowo się rozmywa. A jeśli jej fabuła wcale nie jest fikcją i obawy Anny są uzasadnione? Ten, którego kocha, może okazać się równocześnie jej największym wrogiem…

9. Magdalena Kozak - Paskuda & Co Wydawnictwo Fabryka Słów, 2012

Za górami, za lasami, w niedostępnej krainie król srogi córę swą nadobną w brylantowej wieży z kości słoniowej uwięzić kazał. Niezwyciężonego rycerza, o czarnym sercu, dla ochrony przed chmarą zalotników jej przydał i smoka srogiego przy wieży ulokował. Jednak piękny i mężny królewicz niczego się nie uląkł... Tyle można przeczytać w oficjalnych kronikach, ale wiemy przecież kto płaci kronikarzom. Naprawdę było tak: Król, owszem srogi, córa... o całkiem miłej aparycji, wieża – średni standard niedofinansowanego dewelopera, niezbyt kwalifikowany strażnik, a smok... A smok był faktycznie srogi. I paskudny…

10. Zoran Drvenkar - Sorry Wydawnictwo Telbit, 2011

Ogłoszenie tej agencji wywraca do góry nogami świat biznesu - przeprosiny za występki firm, wsparcie dla winowajców i pomoc ofiarom. Dzięki pomysłodawcom przedsięwzięcia, czwórce młodych berlińczyków, coraz więcej ludzi śpi spokojnie, a w dodatku przyjaciele zarabiają na tym niezłe pieniądze. Jednak wszystko zmienia się w dniu, w którym ktoś zleca im odwiedzenie pewnej kobiety – z przeprosinami za niewyobrażalne męki, w których umarła… Pułapka się zamyka, a lekcja, której pragnie udzielić im zleceniodawca, ocieka mrocznym przesłaniem. Bohaterowie natychmiast wpadają w błędne koło okrucieństwa i poruszają się jak pionki na szachownicy, gdzie nie ma już przebaczenia ani prostego rozróżnienia na sprawców i ofiary… 

***
A Wy, czytaliście którąś w wyżej wymienionych pozycji? Polecacie/odradzacie? 

A może coś Was skusiło, bądź chcielibyście polecić mi coś innego?

38 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej z nich, ale gdzieś już widziałam recenzję "Tonącej dziewczyny" i wydaje się warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tonącej dziewczyny" pragnę odkąd ją tylko po raz pierwszy spotkałam.
      mam nadzieję, że zakupię ją już w marcu :>

      Usuń
  2. "Światło się mroczy" to i moje "must have" ;) Jako wielka fanka George'a R.R. Martina na pewno zdobędę i przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również mam takie "Chciejki", znajdują się na L.C w zakładce CHCĘ KUPIĆ i są to pozycje, które w tym roku muszę kupić koniecznie :) Nic nie czytałam, ale "Baśniarz" gdzieś tam się ciągle kręci w mojej głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Paskuda" jest super, ekstra i w ogóle w pytke! ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd wynalazłaś takie dziwy? Tylko "Tonąca dziewczyna" jest mi znana (z tytułu ;))
    Dziwna książka jaką ostatnio czytałam to "Druga szansa" pani Miszczuk (http://lustro-rzeczywistosci.blogspot.com/2014/02/druga-szansa-katarzyna-berenika.html), polecam, autorka dojrzała i straszy profesjonalnie. Największy efekt? Czytanie w nocy, gdy wieje i pada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziwy? ;D nie... ;p może mam trochę specyficzny gust literacki... ;)
      a panią Miszczuk chętnie się zainteresuję i już Cię odwiedzam, lubię takie psychodeliczne klimaty.

      Usuń
  6. Czytałam "Baśniarza" i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chciałabym wymazać pamięć, aby nie pamiętać lektury "Baśniarza", żeby móc przeczytać go jeszcze raz nie znając zakończenia.. Bardzo polecam "Baśniarza"!

    OdpowiedzUsuń
  8. O "Sorry" słyszałam same pozytywne opinie. Nawet miałam ją kiedyś kupić, ale zrezygnowałam :) "Baśniarz" też mnie interesuję.
    Mam nadzieję, że uda Ci się zrealizować swoje wszystkie czytelnicze plany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja mam taką cichutką nadzieję, że kilka z nich zrealizuję już w marcu ;)

      Usuń
  9. trzy pierwsze książki kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Sorry" polecam z całego serca <3
    "Baśniarza" sama baaardzo chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi hi znam z widzenia tylko Baśniarza i chyba tą pozycję również bym przeczytała, nad reszta musiałabym się zastanowić:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Baśniarz to książka której co prawda nie czytałam, ale ludzie w recenzjach pisali o niej jakby to była książkach ich życia i właśnie dlatego muszę ją mieć ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Z całego zestawu czytałam tylko Baśniarza i bardzo mi się podobał.
    Ciekawa jestem RRMartina, ponieważ oprócz Gry nie czytałam nic, chyba kiedyś się skuszę, jak mi stosik oczekiwany zmaleje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Martina z chęcią bym dorwał bo to Martin. :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciejki niezwykle ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z Twojej Chciejki ja mam chciejkę na Tonącą dziewczynę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja marzę o Baśniarzu, ale na razie nie znalazłam ciekawej oferty w przyzwoitej cenie:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Baśniarz też mi się marzy, za to Sorry gorąco polecam. Ty jest równie dobre.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałem żadnej, ale tak samo jak Ty, marzę by w moich rękach znalazła się książką "Światło się mroczy" ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. ,,Sorry" czytałam - naprawdę niepokojąca lektura. Sama oczekuję ,,Tonącej dziewczyny" która niedługo wpadnie w moje ręce. Czytałam o niej tyle dobrego, że nie mogę się doczekać lektury!

    OdpowiedzUsuń
  21. Żadnej z przedstawionych przez Ciebie książek nie czytałam. Mam ochotę na "Baśniarza".

    OdpowiedzUsuń
  22. "Baśniarza" czytałam i polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niczego z tej listy nie czytałam - a szkoda!
    Muszę sama się rozejrzeć za tymi tytułami :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Sorry" ma świetną okładkę. Ja z kolei planuje w najbliższym czasie nabyć książki Witkowskiego, przeczytać kilka pozycji Dostojewskiego. No i chciałbym się kiedyś zabrać za poezje... chociaż polską.

    OdpowiedzUsuń
  25. Sorry i Baśniarz mnie zaciekawiły ...

    OdpowiedzUsuń
  26. ''Baśniarz'' wydaje się bardzo ciekawą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo polecam "Baśniarza" - czytałam i muszę przyznać, że książka ma swój klimat, wciąga niepostrzeżenie i jest naprawdę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam "Baśniarza". Myślę, że książka Ci się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  29. "Baśniarza" gorąco polecam, a na "Tonącą dziewczynę" sama mam wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. "Tonąca dziewczyna" brzmi całkiem ciekawie, chociaż "Baśniarz" też jest godny uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Co prawda nie czytałam książki, ale wiadziłam dużo dobrych opinii o "Baśniarzu" i sama mam na niego ogromną ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Z tego zestawu najbardziej mnie ciekawi "Baśniarz".

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...