poniedziałek, 24 marca 2014

Chciejka, czyli marzenia książkowe #3

Kolejny w tym miesiącu post w serii: chciejkaczyli książki, na które mam wielką ochotę!
(oj, za dużo w tym miesiącu mam tych marzeń ;p)
[opisy pochodzą z LC]


11. Dopóki śpiewa słowik - Antonia Michaelis Wydawnictwo Dreams, 2014

Jari ma osiemnaście lat i w porównaniu z najlepszym przyjacielem, Mattim, jest nieporadny w kontaktach z dziewczętami. Nic dziwnego. Żył dotąd w uporządkowanym świecie stałych norm i krochmalonych koszul – brakuje mu doświadczenia. To wszystko zmienia się, gdy spotyka Jaschę. Ta wywierająca niezwykłe wrażenie dziewczyna prowadzi go ze sobą do domu w samym środku leśnej pustelni. Tam Jari odkrywa świat piękna, finezyjnych ornamentów i zmysłowego upojenia. Ale wkrótce okazuje się, że Jascha skrywa pewną tajemnicę. I że za pięknymi złudzeniami kryje się porażająca prawda. Dom na odludziu. Błądzący wędrownik. Las, skrywający zbyt wiele grobów I niebezpieczeństwo, które wychodzi poza granice wyobrażeń.



Jakby ktoś jeszcze nie wiedział - Antonia Michaelis - to ta sama kobieta, która jest odpowiedzialna za "Baśniarza". 
Mimo, że jeszcze nie czytałam "Baśniarza" (którego swoją drogą umieściłam w chciejce #2), to i tak mam przeczucie, że "Dopóki śpiewa słowik" idealnie wpisze się w mój gust :)


12. Złodziejka książek - Marcus Zusak Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2009

Rok 1939. Dziesięcioletnia Liesel mieszka u rodziny zastępczej w Molching koło Monachium. Jej życie jest naznaczone piętnem ciężkich czasów, w jakich dorasta. A jednak odkrywa jego piękno - dzięki wyjątkowym ludziom, których spotyka, oraz dzięki książkom, które kradnie.









W całej blogosferze chyba nie ma ani jednej osoby, która nie słyszałaby o tej pozycji, a jeżeli takowa jest, to niech lepiej się do tego nie przyznaje, bo wstyd! ;p


13. Dożywocie - Marta Kisiel Wydawnictwo Fabryka Słów, 2012


Lichotka. Dom nad rozlewiskiem to przy niej komórka na graty.



Gotycka rozpusta budowlana, spełniony sen szalonego stolarza, a w środku: zasmarkany anioł stróż, tajemniczy Krakers z tiramisu na dokładkę, jakieś tragiczne widmo i utopce w łazience. Jeszcze nigdy w życiu Konrad Romańczuk nie czuł się równie bezradny.





Strasznie ciężko dostępna w wersji papierowej... 
Ma ktoś może namiary na jakąkolwiek księgarnie, która ma w swojej ofercie tę właśnie książkę? 
Jeżeli tak, to bardzo proszę o informację! 
Przetrząsnęłam wszystkie internety i nic! Nic! Nie ma.


14. Czas żniw - Samantha Shannon Wydawnictwo Sine Qua Non, 2013

Rok 2059. Dziewiętnastoletnia Paige Mahoney pracuje w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Jej szefem jest Jaxon Hall, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Paige jest sennym wędrowcem i w świecie, w którym przyszło jej żyć, zdradą jest już sam fakt, że oddycha. Pewnego dnia jej życie zmienia się na zawsze. Na skutek fatalnego splotu okoliczności zostaje przetransportowana do Oksfordu – tajemniczej kolonii karnej, której istnienie od dwustu lat utrzymywane jest w tajemnicy. Kontrolę nad nią sprawuje potężna, pochodząca z innego świata rasa Refaitów. Paige trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika – staje się on jej panem i trenerem, jej naturalnym wrogiem. Jeśli Paige chce odzyskać wolność, musi poddać się zasadom panującym w miejscu, w którym została przeznaczona na śmierć.


Czytał ktoś? Poleca? A wiecie, że to dopiero pierwszy tom z 7?! 
W głowę zachodzę, jak można od razu przewidzieć, że seria będzie tylo-tomowa ;p


15. Osobliwy dom pani Peregrine - Ransom Riggs Wydawnictwo Media Rodzina, 2012


Życie Jacoba nie zapowiadało się ekscytująco. Pogodził się z myślą, że nigdy nie zostanie odkrywcą i nigdy nie będzie miał wielu przyjaciół. Ważne miejsce w jego życiu zajmował dziadek. To on najbardziej mu imponował i to on opowiadał mu najlepsze historie na dobranoc o pogodnym sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami… Aż pewnego dnia dziadek Portman umarł w niejasnych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło…

Jacob wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Czy zmierzy się z potworami ze swoich snów? Czy osobliwe dzieci ze starych fotografii naprawdę istniały? Co jest bajką, a co prawdą? Co jest faktem, a co urojeniem? 



Czytał ktoś?
Sama okładka już mi mówi, że nie będę żałować (o ile wnętrze jest faktycznym odzwierciedleniem okładki ;) ) 



***
A Was, która z wyżej wymienionych pozycji zachęciła?
A może już jakąś czytaliście? Jeżeli tak to poproszę o komentarz z wrażeniami :)

41 komentarzy:

  1. Dla mnie na pewno "Czas żniw" i "Osobliwy dom Pani Peregrine" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Złodziejkę książek" niedawno kupiłam i czeka na swoją kolej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Czas żniw" i jest świetna :) Na półce czekają na mnie: "Dopóki śpiewa słowik" oraz "Osobliwy dom pani Peregrine" :) Przygarnęłabym natomiast "Złodziejkę książek", tyle że wolałabym w tej nowej odsłonie okładkowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja własnie celowo wybrałam tę w poprzedniej szacie graficznej ;p nie lubię książek w okładkach filmowych (za wyjątkiem "Gry o tron"), bo strasznie mi się później twarze aktorów kojarzą z postaciami, wolę jednak puścić wodze wyobraźni :)

      Usuń
  4. Czytałam "Złodziejkę książek", cudowna, oszałamiająca, niesamowita, polecam gorąco, za nie długo u mnie recenzja, czeka w kolejce :D "Czas Żniw" to jedna z pozycji na mojej liście zakupów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to w takim razie, będę wyczekiwała jej recenzji u Ciebie, pospiesz się ;p

      Usuń
  5. Nie czytałam żadnej z powyższych książek , ale za jakiś czas pewnie nadrobię zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopóki śpiewa słowik również bardzo chętnie bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam "Złodziejkę książek" ale jeszcze nie zabrałam się do czytania :) Na liście moich marzeń ''Dopóki śpiewa słowik" też się znajduje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapewniam Cie, że Osobliwy dom pani Peregrine jest jeszcze ciekawszy niż okładka :) Złodziejkę, też gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to bardzo się cieszę! :)
      bo niestety gdzieś już spotkałam się z negatywnymi opiniami na temat pani Peregrine.

      Usuń
  9. Okładka "Osobliwy dom Pani Peregrine" jest porażająca:). Dziękuję, że wrzuciłaś u siebie informację o tej książce, bo nawet o niej nie słyszałam, a widzę, że naprawdę warto. "Czas żniw" czytałam i zdecydowanie polecam, początek dość męczący, ale naprawdę warto przez niego przebrnąć:) A "Złodziejkę książek" chyba nie trzeba rekomendować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę bardzo :) szalenie miło mi słyszeć, że moje chciejki stają się też czyimiś chciejkami :)

      Usuń
  10. Na "Czas żniw" to i ja mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam żadnej z tych książek, ale na mojej "chciejkowej" liście też by się znalazła Złodziejka książek, Czas żniw i Osobliwy dom pani Peregrine :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że wybrałybyśmy te same ,,zachciewajki,,:)

      Usuń
  12. "Dożywocie" oraz "Osobliwy dom pani Peregrine" sa na mojej liście :) "Czas żniw" tez bym chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Złodziejkę książek" również chciałabym mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czas Żniw mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Złodziejka kupiona (była teraz troszkę taniej w Biedronce). Masz rację, że ta sama autorka co "Baśniarz", jakoś nie zwróciłam uwagi;o. "Osobliwy dom..." brzmi nieźle:) "Czas Żniw" 7 tomów !!!??? o nieee to muszę się od tego trzymać z daleka! "Dożywcie" hmm nigdy nie słyszałam, bo nie jestem fanką polskich autorów, nie jest wcale tak dawno wydana, zapiszę sobie, jak znajdę to dam Ci znać :) kiedyś zanim nie było filmu o "Złodziejce" to książka też nie była za bardzo dostępna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złodziejka była w Biedronce? Naprawdę? :) Rzadko ostatnio odwiedzam ten sklep i nie wiedziałam, że mają takie tytuły w ofercie :)
      No naprawdę 7 tomów, strach zaczynać, bo się człowiek wdroży i później nie będzie przeproś ;D
      Jakbyś mogła coś zdziałać z tym Dożywociem, będę wdzięczna!

      Usuń
  16. "Złodziejka...", "Baśniarz" i "Czas żniw" - cudowne książki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie czytam "Baśniarza" :) Chciałabym też przeczytać "Czas żniw" i "Złodziejkę książek" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czas żniw i Złodziejka książek - POLECAM!!! A sama mam ogromną chęć na "Dopóki śpiewa słowik"!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam niczego z twojej listy, ale ostatnią pozycją mnie zainteresowałaś. Poczytam sobie o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno przeczytam "Złodziejkę książek" i "Osobliwy dom...". :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z Twoich "chciejek" czytałam tylko "Złodziejkę książek" i bardzo mi się zresztą podobała ^^ Ale mam zamiar przeczytać "Osobliwy dom..." i "Baśniarza" baaaardzo chciałabym w końcu dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Złodziejka książek" na półeczce. Mam apetyt na książkę "Dopóki śpiewa słowik"

    OdpowiedzUsuń
  23. Dopóki śpiewa słowik - widzę ostatnio wszędzie! Ale już nie kupuję - zgodnie z obietnicą, czekam aż Ty zdobędziesz, przeczytasz i ocenisz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Dopóki śpiewa słowik" już mam w domu. Chciałabym też przeczytać "Złodziejkę książek".

    OdpowiedzUsuń
  25. "Złodziejkę..." mam w wersji papierowej, a "Osobliwy dom..." i "Dożywocie" w formie e-booka. Niestety jeszcze żadnej z nich nie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Z przyjemnością przygarnęłabym ,,Czas żniw" .

    OdpowiedzUsuń
  27. Interesuje mnie "Czas żniw" i "Dopóki śpiewa słowik".
    Złodziejkę książek przeczytałam już dawno, 3lata temu jakoś i kocham ją <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie chcę nic mówić, ale myśmy "Dożywocie" kupili na Pyrkonie. Po prostu, na stoisku księgarni, było sobie i nikt się na nie nie rzucał. Sama byłam w szoku, bo ostatnio o Marcie Kisiel się mówi, a że poprzednia książka jest praktycznie nie do kupienia, wiadomo. Tak czy inaczej jeśli odkopię gdzieś namiary na ową księgarnię, to na pewno Ci podeślę. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? To tak nieosiągalny tytuł, że aż mnie zaskoczyłaś ;D
      Jakbyś coś się dowiedziała o tej księgarni to będę wdzięczna!

      Usuń
  29. Ja mam ''Czas Żniw,, ale jakoś tak mnie nie ciągnie do niej :p
    Złodziejkę też chcę :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. "Osobliwy dom pani Peregrine" zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczerze powiedziawszy, wszystkie książki jakie tu wymieniłaś są na mojej liście MUST HAVE ! <3

    OdpowiedzUsuń
  32. Na "Złodziejkę książek" i "Czas żniw" też mam chciejkę :) "Osobliwy dom pani Peregrine" Zaczęłam kiedyś czytać i było to naprawdę świetne, ale za sprawą mojej siostry mama niestety stwierdziła, że jestem na tą książkę za mała :c

    OdpowiedzUsuń
  33. "Złodziejkę książek" mam w najbliższych planach, a "Słowika" w marzeniach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...