sobota, 29 marca 2014

Liebster Blog Award #3


Tym razem do zabawy zaprosiły mnie: BetkaAnna T i Beti G.

Bardzo dziękuję i cieszę się, że o mnie pomyślałyście! :)



Pytania od Betki:

1. Podaj swojego ulubionego autora/kę.
Jeszcze jakiś czas temu bez wahania odpowiedziałabym, że Terry Pratchett, ale teraz już nie jestem taka pewna... i chyba wolę odpowiedzieć, że nie posiadam.

2. Czy lubisz czytać biografie/autobiografie?
Hm. Lubię, ale jedynie osób, których jestem faktycznie ciekawa, np. Marilyn Monroe.

3. Jaką przeczytałaś/eś najbardziej dziwną książkę?
Biorąc pod uwagę moje ostatnie dokonania czytelnicze, będzie nią "Krwawy umysł" Adriana Zawadzkiego.

4. Co wolisz najpierw przeczytać książkę a później obejrzeć film czy na odwrót?
Niestety należę do tego grona osób, które najpierw ogląda film, a dopiero później czyta książkę. Trzema największymi wyjątkami, które mocno utkwiły mi w pamięci, były jednak książki "PS. Kocham Cię" Cecelii Ahern, "I wciąż ją kocham" Nicholasa Sparksa i "Jeden dzień" Davida Nichollsa - gdzie najpierw przeczytałam książkę, a dopiero później obejrzałam film. I oczywiście - we wszystkich trzech przypadkach - filmem zawiodłam się przeogromnie.

5. Z czym kojarzy Ci się biblioteka?
Z popołudniem. Ciszą, spokojem i pełną wewnętrznego ciepła starszą panią, skłonną odpowiedzieć na każde zadane pytanie.

6. Jaką literaturę najchętniej czytasz?
Lubię dramatyczną i taką poruszającą wyobraźnię. Wybieram przede wszystkim nietypowe książki mające w sobie głębię oraz takie, które poruszają umysł i problemy, najczęściej natury psychicznej. Ale sięgam też po klasykę - bo klasyki wstyd nie znać, staram się też śledzić wszelkie nowinki i literaturę młodzieżową, no i czasem mam ochotę na literaturę kobiecą albo erotyczną ;)

7. Czy lubisz czytać poradniki?
Czasem tak, czasem nie. To zależy czego one mają dotyczyć. 

8. Czy pomimo, iż książka Cię nie interesuje, nudzi czytasz ją do końca?
Tak, bo ciągle mam nadzieję, że jednak coś się stanie, że zaskoczy.

9. Poleć trzy książki innym.
"Niezbędnik obserwatorów gwiazd" Matthew Quick 
To piękna, zapierająca dech w piersiach opowieść o nadziei, prawdziwej pasji, więzach rodzinnych, sile przyjaźni i lojalności, która niesie też ze sobą ważne przesłanie: czasem trzeba się zgubić, żeby się odnaleźć, czasem trzeba porządnie oberwać od życia, żeby zrozumieć co jest tak naprawdę ważne. Że trzeba mieć cele i wartości, i że nigdy nie wolno się poddawać.

"Milion małych kawałków" James Frey
Bardzo mocna i porywająca, oparta na motywach autobiograficznych historia człowieka, który wychodzi z uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Bez wątpienia jedna z najlepszych książek jakie czytałam, pierwsza tego typu. Świetny oryginalny język, krótkie konkretne zdania, dynamiczna narracja. Książka, przy której w każdej chwili można wpaść w złość, frustrację, śmiech i płacz. Dogłębnie wzrusza! Pozwala zajrzeć w umysł i psychikę człowieka uzależnionego, zrozumieć go i polubić. Pomimo tak trudnego tematu jaki podejmuje jest optymistyczna i do końca nie pozwala stracić nadziei. 

"Gwiazd naszych wina" John Green
John Green w sposób niezwykle intensywny i wiarygodny opisał uczucia i problemy nie tylko dotkniętych chorobą nastolatków, ale także ich rodziców, którzy w swojej bezsilności i bezradności muszą na co dzień zmagać się ze świadomością zbliżającej się śmierci swoich ukochanych dzieci. Ale wątek śmierci nie jest tutaj jedyny - jest to też książka o nadziei, dojrzewaniu, prawach młodości i charakterystycznych problemach pierwszej miłości. 

10. Czy lubisz chodzić do teatru?
Tak naprawdę to ostatni raz byłam w nim niestety (chyba) w podstawówce.

11. Jakie są Twoje zainteresowania?
Literatura, psychologia, ezoteryka, seriale, film i... mnóstwo innych ;)


Pytania od Anny T:

1. Ulubiona rymowanka/wierszyk z dziecięcych lat?
Najpierw było tak: bociana dziobał szpak.
Potem była zmiana i szpak dziobał bociana.
Potem były dwie zmiany.
Kto był więcej dziobany?

2. Gdybyś mogła/mógł wziąć ze sobą na bezludną wyspę tylko 3 rzeczy, co to by było?
Szkoda, że to rzeczy bo na pierwszym miejscu zabrałabym osobę do towarzystwa ;) 
Ale skoro to mają być rzeczy to: książkę, śpiwór i zapałki (dorzuciłabym jeszcze nóż)

3. Ciekawe, pełne przygód życie i śmierć w młodym wieku czy spokojne, nudne życie i śmierć na stare lata?
Ta pierwsza wersja.

4. Racuchy czy naleśniki?
Naleśniki!

5. Pod presją twoje umiejętności rozkwitają czy raczej chowają się jeszcze głębiej?
Raczej się chowają. Nie lubię jak ktoś na mnie naciska.

6. Masz jakiś ulubiony cytat dotyczący książek? Jeśli tak, to jaki?
Ten z nagłówka ;)

7. Jak ustosunkowała/ustosunkował byś  się do tego: "- Czy ty nie za dużo wydajesz na książki? - Nie rozumiem pytania..."
Byłabym tą odpowiadającą osobą, zdecydowanie zbyt wiele wydaję na książki, ale nie uważam tego za coś złego.

8. Aktywnie spędzone wakacje np. wycieczki rowerowe, odpoczynek na plaży czy zwiedzanie nowych miejsc?
Zwiedzanie nowych miejsc.

9. Wolisz pójść do kina czy do teatru ( zamiast teatru może być opera albo balet albo wszystko razem wzięte)?
Do kina.

10. Lubisz chodzić na koncerty? Jeśli tak to są to tylko koncerty ulubionych wykonawców czy jesteś otwarty/otwarta na nowe propozycje? Dlaczego lubisz chodzić na koncerty?
Jedyne koncerty na których byłam to te juwenaliowe...

11. Jak wyglądałby twój wymarzony dzień wolny?
Aktywne zwiedzanie nowego miasta/miejsca ;)


Pytania od Beti G.:

1. Ile godzin dziennie spędzasz przez komputerem?
Aż boję się je liczyć ;)

2. W jakiego książkowego bohatera chciałbyś/chciałabyś się zamienić?
Najchętniej to bym chciała podróżować w czasie, ale chyba nie chciałabym się w nikogo zamieniać :)

3. Gdybyś mógł/mogła wybierać to w jakiej książkowej krainie chciałbyś/chciałabyś żyć?
Nie mam pojęcia. Może jak poznam więcej książkowych światów to będę w stanie odpowiedzieć na to pytanie ;)

4. Co skłoniło Cię do założenia bloga? 
Zakładając bloga miałam nadzieję na poznanie podobnych do siebie osób i wymianę zdań, a także bliższe zaznajomienie się z godnymi uwagi (często wcześniej nieznanymi) pozycjami.
I też na wtrącenie swoich trzech groszy do środowiska blogosfery ;)

5. Twoja ulubiona potrawa?
Wszystkie dania serowe :)

6. Czy jest taka osoba, która jest Twoim największym fanem i wsparciem w pisaniu bloga?
Tak.

7. Twoje ulubione warunki do czytania?
Cisza i spokój. Najlepiej noc i to taka późna noc, np 23-2.

8. Czy oprócz czytania masz jakieś inne hobby?
Mam kilka różnych zainteresowań. Ale odkąd założyłam bloga, to on pochłania zdecydowanie najwięcej mojego czasu :)

9. Co Cię denerwuje w innych ludziach? A co w nich lubisz?
Nie lubię naciągania faktów, chamstwa i nachalności.
Lubię dystans do siebie i zdolność do autoironii. 

10. Czy jest coś czego czytelnicy Twojego bloga jeszcze o Tobie nie wiedzą, a nie było wcześniej okazji, aby o tym napisać?
Prowadziłam już kiedyś blog, to było ładnych kilka lat temu (może nawet 7?). Umieszczałam na nim własne opowiadania i wiersze, cieszył się nawet sporą popularnością, ale pewnego dnia w przypływie autodestrukcyjnego szału, skasowałam i niestety wszystko przepadło. Czasem po prostu trzeba zamknąć coś za sobą, rzucić w niepamięć. Ale tęsknię, tęsknię do pisania... ;) 


Tym razem niegrzecznie wyłamuję się z regulaminu zabawy i nie nominuję nikogo.
Ale Wy, jeżeli nie wiecie kogo nominować - nominujcie mnie, ja się chętnie zgodzę ;)

32 komentarze:

  1. Biografię Marilyn mam w planach :D Też zawsze doczytuję książki do końca, choćby była nie wiadomo jaka nudna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no nie? ;)
      bo zawsze jest w człowieku nadzieja, że może jednak, że będzie to łał!

      Usuń
  2. Bardzo przyjemnie się czytało wszystkie odpowiedzi na pytania :) No i dowiedziałam się jeszcze kilku ciekawych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę, niezmiernie mnie to cieszy :) dziękuję za nominację!

      Usuń
  3. Fajne, ciekawe odp, też pamiętam ten wierszyk o dziobaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wahałam się nad kilkoma, ale ostatecznie wybrałam ten ;)

      Usuń
  4. Bardzo dużo tych pytań:) Również mogłam dowiedzieć sie o Tobie czegoś więcej i na wiele pytań odpowiedziałabym podobnie. Różni nas to, że ja wolę najpierw przeczytać książkę, a później obejrzeć film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się to zmienić, ale jakoś tak zawsze mi łatwiej sięgnąć po film

      Usuń
  5. Gratuluję nominacji.Czytałam z przyjemnością Twoje odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. I w ten sposób dowiadujemy się, jaka ta nasza Ami jest fajna :) Przyjemnie się Ciebie czyta (jeśli można tak powiedzieć :)) Chętnie przeczytałabym jakieś Twoje opowiadanie, coś czuję, że po tych wszystkich lekturach, które przeczytałaś, Twoja wyobraźnia jest nieograniczona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można można - łechtasz moje ego moja droga :)
      bardzo mi miło czytać takie miłe słowa kierowane do mnie, ach ach! :) dziękuję
      hmm. kto wie, może kiedyś nastanie taki dzień, że wstawię tutaj coś swojego... ;)

      Usuń
  7. "Milion małych kawałków" to jedna z najlepszych i najbardziej poruszających książek, jakie czytałam. Tytuł idealnie pasuje do treści.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę przeczytać "Niezbędnik obserwatorów gwiazd". Och, szkoda, że skasowałaś tego bloga z opowiadaniami - chętnie bym poczytała... wierszyk o bocianku fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestety, czasem sama żałuję, bo z ciekawością bym wróciła do tamtych słów...
      ale może kiedyś tutaj opublikuję jakąś swoją opowieść ;) kto wie ;)

      Usuń
  9. "Milion małych kawałków" to chyba jedyna z książek w temacie uzależnień, której nie przeczytałam w fazie wielkiego na tym punkcie szaleństwa (mojego, jakoś w gimnazjum). Zamówiłam ją ostatnio, więc myślę, że niebawem w końcu zrobię drugie podejście, bo za pierwszym razem zwyczajnie nie dałam radę przez nią przebrnąć.

    Też uwielbiam tę rymowankę! Mam jakieś przebłyski wspomnień, że w okresie gdy mój umysł nie był jeszcze w stanie jej ogarnąć (to znaczy tych zamian), Ojciec mój niezmordowanie próbował mi tłumaczyć, o co tak naprawdę chodzi. Świetnie się przy tym bawiąc, oczywiście. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę polecam, według mnie to pozycja naprawdę godna polecenia!
      haha, też się w dzieciństwie wielokrotnie zastanawiałam, czy ten bocian był w końcu dziobany, czy też nie ;)

      Usuń
  10. Ja też lubię doczytywać książki do końca. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe odpowiedzi jak i pytania. Szkoda tego bloga z opowiadaniami- chętnie bym go poczytała :) Podróże w czasie byłyby pasjonujące, ktoś mógłby wreszcie wynaleźć wehikuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wehikuł - tak!
      pierwsza bym się zgłosiła na ochotniczkę :)

      Usuń
  12. :) Na pewno to Ci się udało, że poznałaś mnóstwo podobnych osób, ja nawet o tym nie myślałam zakładając bloga i jestem tak pozytywnie zdziwiona, wciągnęłam się bez reszty :) pozdrowienia:D ! Odpowiedzi świetne, dużo można się dowiedzieć, jednak ten LBA ma sens :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za nominację :) cieszę się, że odpowiedzi Ci się spodobały :)
      a to, że blogosfera wchłania to najprawdziwsza prawda!

      Usuń
  13. Ta zabawa chyba jeszcze długo będzie gościć w blogofosferze . Całkiem ciekawe pytania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu przeczytać choć jedną książkę Greena. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładne, fajne i ciekawe odpowiedzi Wiewiórko :D Miło się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe pytania i odpowiedzi ;) Muszę kiedyś przeczytać te 3 książki, które polecasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę biblioteka kojarzy ci się ze starszą panią? Ja znam wiele młodych osób i są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że mogę odnaleźć w Tobie bratnią duszę wielbiącą różnego rodzaju sery podobnie jak ja:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też boję się liczyć godziny spędzone przed komputerem xD

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapraszam serdecznie do kwietniowego gatunku. Tym razem Kryminał. Szczegóły :)
    http://przeczytane-slowa.blogspot.com/2014/04/gatunkowy-miesiecznik-podsumowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam Ami,
    odwdzięczam się za kiedyś i nominuje Cię do LBA - (znowu:P)
    zapraszam do zabawy jeśli masz ochotę :)

    http://przezpiekneokulary.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawe odpowiedzi, na niektóre pytania odpowiedziałabym nawet tak samo. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...