środa, 7 maja 2014

Chciejka, czyli marzenia książkowe #4

Witajcie :)
Dzisiaj chciałabym zwrócić Waszą uwagę na tytuły, które wydały mi się szczególnie interesujące i które sama chciałabym przeczytać i mieć ;)



16. Światła pochylenie - Laura Withcomb Wydawnictwo Initium, 2010

Ktoś na mnie patrzył. To dość niezwykłe uczucie, gdy jest się martwym.

Helen przebywała właśnie na lekcji angielskiego w szkole średniej, kiedy to poczuła - po raz pierwszy od 130 lat patrzyły na nią ludzkie oczy. Oczy należące do chłopca, który aż do tej chwili niczym szczególnym się nie wyróżniał. Równocześnie przerażona i zaintrygowana Helen zaczyna czuć, że coś ją do niego przyciąga. Fakt, że on przebywa w ludzkim ciele, a ona nie, stanowi dla nich pierwsze wyzwanie. Walcząc o znalezienie drogi do bycia razem, odkrywają sekrety swojej własnej przeszłości jak również szczegóły z życia młodych ludzi, których ciała przejęli.










17. Jesteś cudem - Regina Brett Wydawnictwo Insignis, 2013

Regina Brett dzieli się z nami opowieściami o tym, że szczęście zależy od nas samych – naszych wyborów i decyzji, które najczęściej nie są aż tak trudne, jak się z pozoru wydają. A każda próba zmiany świata wokół siebie na lepsze sprawia, że dokonujemy cudów. Cudów, które są osiągalne dla każdego z nas. Codziennie.
Regina Brett nie stawia przed swoimi czytelnikami zadania ponad ich miarę. Niezależnie od tego, czy humorystycznie, czy refleksyjnie, zawsze pisze z niezachwianą wiarą w człowieka, w dobro, które w nim tkwi i które sprawia, że niemożliwe staje możliwe. Jesteś cudem to zbiór inspirujących lekcji o tym, jak niewiele trzeba, by zmienić coś na lepsze. To 50 felietonów, które obudzą w czytelniku natchnienie. Choć każdy z nich to zupełnie inna historia, zebrane razem tworzą przewodnik pomagający dostrzec i docenić siłę zmian na lepsze – małych cudów.







18. Nieskończoność - Holly Jane Rahlens Wydawnictwo Egmont, 2013

Jest rok 2264. Mroczna Zima już minęła. Średnia długość życia to sto pięćdziesiąt lat. Większość prac wykonują roboty. Ludzie posługują się mózgołączem, które pozwala im na zapisywanie wspomnień w globalnej bazie danych. Zaimek osobowy „ja” wyszedł z użycia. W tym stechnokratyzowanym społeczeństwie miłość jest czymś niepożądanym. Finn Nordstrom, dwudziestosześcioletni historyk i tłumacz martwego języka niemieckiego zostaje poproszony o zbadanie tajemniczego znaleziska – dziennika dziewczyny z XXI wieku. Tymczasem w innej czasoprzestrzeni Eliana odwiedza ulubioną berlińską księgarnię. Spotka w niej przystojnego mężczyznę, który nie wie… do czego służy guma do żucia. Co połączy tych dwoje? Niezwykła opowieść o uczuciu rodzącym się wbrew rozumowi.








19. Uwięziony w mroku - Małgorzata Cimek-Gutowska Wydawnictwo Novae Res, 2014

Ignacy, niemal przez wszystkich nazywany Quasim, urodził się ze zdeformowaną twarzą, a w dodatku przy porodzie zmarła jego matka. Z tego powodu ojciec uważał go za „potwora” i zawsze traktował inaczej niż starszego brata.

Powieść okraszona wyrazistymi opisami erotycznymi nawiązuje do problematyki obecnej w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego. Podejmuje ważne problemy moralne: Jak bardzo wygląd determinuje ludzkie życie? W jakim stopniu dzieciństwo wpływa na późniejsze losy człowieka i wybory, których dokonuje? Jak trudno dostrzec własną niemoralność, łatwo oceniając innych? Gdzie znajdują się granice tolerancji wobec siebie i drugiego człowieka?

Uwięziony w mroku to literacka podróż w głąb ludzkiej natury, elektryzująca opowieść o mrocznych fascynacjach i przekraczaniu własnych granic.






20. Trucicielka - Eric-Emmanuel Schmitt Wydawnictwo Znak, 2011

Marie wyznaje na spowiedzi, że zamordowała swoich trzech mężów. Czy opisane przez nią zbrodnie to prawda, czy tylko perfidna gra, w której stawką jest dusza młodego księdza?

Obsesja towarzyszy wszystkim bohaterom opowiedzianych w „Trucicielce” historii. Każe im walczyć - o rodzinę, sławę, miłość. Niszczy, ale czasem daje drugą szansę.

Schmitt odsłania mechanizm obsesji – pokazuje, jak łatwo jedna myśl może zatruć życie człowieka.











21. Cud chłopak - R. J. Palacio Wydawnictwo Albatros, 2014


Na skutek zaburzeń genetycznych August Pullman urodził się z poważnymi deformacjami twarzy. Pod każdym innym względem jest zwykłym dzieckiem, przy tym inteligentnym, wrażliwym i serdecznym. Mając dziesięć lat, idzie pierwszy raz do szkoły – wcześniej uczy go w domu mama. Właśnie ten rok w piątej klasie nowojorskiej szkoły podstawowej jest opisany w książce, która porusza ważny i trudny temat znęcania się nad rówieśnikami.

Premiera: 21 maja 2014














22. Wszechświat kontra Alex Woods - Gavin Extence Wydawnictwo Literackie, 2014

Pewnej deszczowej nocy celnik zatrzymuje poszukiwanego Alexa Woodsa. W jego samochodzie znajduje kilogram marihuany, sporą ilość gotówki i… urnę z ludzkimi prochami. Nie pierwszy raz chłopak trafia na czołówki gazet — od czasu, gdy przed laty uderzył w niego meteoryt, zna go każdy. Wydawać by się mogło, że w życiu Alexa Woodsa wyczerpał się już limit niespodzianek. I chociaż matka tarocistka oraz wypadek z udziałem spadającego meteorytu stanowią spory bagaż doświadczeń, prawdziwym zwrotem w jego życiu okazało się przypadkowe spotkanie pana Petersona…
Wszechświat kontra Alex Woods to utrzymana w dowcipnym, brytyjskim stylu opowieść o zawiłościach życia. Słodko-gorzka refleksja o dorastaniu oraz pierwszych zderzeniach z rzeczywistością. Inspirująca lekcja walki z własnymi słabościami, a także miniwykład astronomiczny. Historia przyjaźni młodego człowieka z emerytowanym żołnierzem pacyfistą, a przede wszystkim zapis niełatwej podróży , w którą bohaterowie postanawiają wyruszyć…




Która z powyższych i Was zainteresowała, a może którąś już czytaliście? ;)

40 komentarzy:

  1. "Jesteś cudem", "Cud chłopak", "Wszechświat kontra Alex Woods" - moje typy :) Zdecydowanie pragnę po nie sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poluję na "Bóg nigdy nie mruga" :) "Cud chłopak" nigdy nie słyszałam, a brzmi szalenie dobrze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Jesteś cudem" czytałam i gorąco Ci polecam. Podobnie, jak Beti poluję na "Bóg nigdy nie mruga". Pozdrawiam, Marcelina ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kilku dni "chodzi za mną" "Jesteś cudem". Taka moja zachcianka :))
    A z chciejki zainteresowała mnie "Światła pochylenie" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem okładkowym stworzeniem :) A że żadna z okładek mnie nie zachęca będę się sugerować Twoimi recenzjami, zatem zdobywaj,czytaj i pisz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka to nie wszystko ;) Poza tym nie widać jej na półce - jedynie grzbiet ;p

      Usuń
  6. 'Światła pochylenie' mam :) Kupiłam bodajże za 5 zł na jakiejś taniej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.empik.com/swiatla-pochylenie-whitcomb-laura,prod51090008,ksiazka-p :)

      Usuń
    2. dzieki za cynk wlasnie sobie zamowilam :)

      Usuń
    3. Kyou - dziękuję Ci bardzo za link! :)
      4,99 to wymarzona cena, właśnie kupiłam :)

      Usuń
    4. Ja też kupiłam :D Dzięki Kyou :)

      Usuń
  7. "Trucicielkę" czytałam dawniej i bardzo mi się podobała. To zbiór ciekawych opowiadań, zresztą opowiadania Schmitta zawsze czymś zaskakują i zapadają w pamięć. Co prawda, trafiają się lepsze i gorsze, ale w każdym tomiku jest takie, które ze zdwojoną siła do mnie przemawia. Marzy mi się egzemplarz tej książki w nowej wersji, co prawda w pockecie, ale okładka jest urocza. Miałam nawet ją w tym miesiącu kupić, ale znalazłam inną promocję i się skusiłam. Ech, mam za słabą "silną" wolę :P

    "Światła pochylenie" to niebanalna opowieść o miłości i pokonywaniu trudności. Wywarła na mnie ogromne wrażenie i zachęciła mnie - zdecydowaną przeciwniczkę fantasy do sięgania po ten gatunek.

    Oprócz tego, co przeczytałam, bardzo zaintrygowana jestem "Cud chłopakiem". Czuję, że to historia dla mnie.
    Mam nadzieję, że wszystkie pozycje z Twojej chciejki, prędzej czy później trafią na Twoją półkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Światła pochylenie" znalazło się tutaj właśnie dzięki Tobie :) bardzo mnie zachęciłaś swoją opinią na jego temat - tak bardzo, że już niedługo będzie moje :)
      Na "Trucicielkę" poluję właśnie w tej szacie graficznej jaką przedstawiłam powyżej, tyle że w twardej oprawie. Myślę, że prędzej czy później spełnię swoje marzenie i Tobie również tego życzę :)
      A na "Cud chłopak" będę polowała już po premierze :)
      Także coś czuję, że powyższą chciejkę (a przynajmniej jej połowę) spełnię szybciej niż mi się wydaje ;)

      Usuń
  8. Cud chłopak i Światła pochylenie też są na mojej liście. Ostatnio zaczęłam zapisywać sobie wszystkie książki, które bardzo chcę przeczytać i planuje kupić i nie wiem,ma czy to był taki świetny pomysł, bo już jest ich więcej niż mogę zliczyć i najchętniej poszłam do jakiejs księgarni i kupiła wszystkie za jednym razem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zapisuję sobie tytuły, które mnie interesują. I podobnie jak u Ciebie - lista codziennie się wydłuża ;) No i później, gdy już chcę sobie coś kupić to mam dość spory problem na co się zdecydować ;)

      Usuń
  9. Jesteś cudem oraz Wszechświat kontra Alex Woods to i moje ,,chciejki" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poluję na Nieskończoność i Wszechświat kontra [...] :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cud chłopak zapowiada się obiecująco i też bym bardzo CHCIAŁ :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Marzy mi się "Nieskończoność" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Światła pochylenie - to dla mnie nr 1 do przeczytania

    A z reszty zainteresowały mnie: Nieskonczoność, Trucicielka, Cud chłopak

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bardzo chciałabym przeczytać ,,Nieskończoność".

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie "Uwięziony w mroku" ze względu na polską autorkę. A "Światła pochylenie" jest w śmiesznej cenie na allegro:) I chyba się zdecyduję na zakup:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko trafiłam na "Uwięzionego w mroku" to skusił mnie przeogromnie ;)
      A co do "Światła pochylenie" to polecam zajrzeć na stronę, którą podała Kyou - świetna cena, żal nie skorzystać ;)

      Usuń
  16. Pierwszą mam na półce, a reszta jakoś nie bardzo mnie przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  17. "Światła pochylenie" od razu wzbudziło moje zainteresowanie. Mam też ochotę przeczytać "Wszechświat kontra Alex Woods".

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja chcę nową książkę Witkowskiego i nowy, trzytomowy, zbiór reportaży zebranych przez Szczygła.

    OdpowiedzUsuń
  19. "Nieskończoność"sama chciałabym mieć , zapowiada się fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka Extence'a też jest na mojej chciejliście. ;>

    OdpowiedzUsuń
  21. Światła pochylenie już czytałam i polecam, a Trucicielka czeka na mojej polce :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym przeczytać "Trucicielkę". Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałabym przeczytać "Wszechświat kontra Alex Woods" :) Jeśli chodzi o książkę Reginy Brett, to najpierw chciałam przeczytać "Bóg nigdy nie mruga" (mam w domu), a potem dopiero "Jesteś cudem" (jak sobie kupię ;))

    OdpowiedzUsuń
  24. O niektórych z tych książek wiele słyszałam, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem w trakcie lektury "Jesteś cudem". Trochę śmieszne, trochę banalne...ale bardzo prawdziwe. Polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam Erica-Emmanuela Shmitta, a nawet nie słyszałam o "Trucicielce". Czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  27. "Jesteś cudem" wciaż chodzi mi po głowie i zbieram sie do jej zakupu;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Większość jest niesamowicie kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam niedawno jedną (niestety TYLKO jedną) książkę Erica-Emmanuela Schmitt'a "Małżeństwo we troje" i bardzo przypadła mi do gustu, dlatego chętnie z Twoich "chciejek" przeczytałabym "Trucicielkę", a dodatkowo "Nieskończoność", gdyż byłaby to moja kolejna książka z serii Poza Czasem :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Żadnej nie czytałam, ale również je chętnie przeczytam, bo zapowiadają się obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Już Ci to mówiłam, ale polecam Trucicielkę. Jest świetna.
    Aaa, Twój blog jest fenomenalny! Masz dar pisania kochana :*
    P.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...