sobota, 3 maja 2014

Lekcje Madame Chic - Jennifer L. Scott


Poradnik, który uczy jak być chic!

Rzadko sięgam po poradniki lifestylowe, jednak kiedyś błądząc w sieci spędzałam dużo czasu na odwiedzaniu właśnie takich blogów i zapisałam sobie wtedy ten tytuł zachęcona przez jedną z blogerek. Lekcje Madame Chic to poradnik dotyczący stylu życia. Jego autorką jest Amerykanka, która w ramach wymiany studenckiej trafiła pod dach zamożnej francuskiej rodziny i miała tam okazję zaznać prawdziwego paryskiego szyku. Książkę czyta się zaskakująco łatwo. To pozycja, którą pochłoniecie w jedno popołudnie - takie miłe czytadełko z mnóstwem ciekawostek w bonusie. Nie wiem czy ze wszystkich rad skorzystam (zapewne z większości nie) lecz miło było poznać trochę inną kulturę - zwłaszcza francuskie przekonanie o doskonałości.

Lekcje Madame Chic podzielone są na trzy części: pierwsza z nich dotyczy diety i aktywności fizycznej, druga - stylu i urody, natomiast trzecia opisana została tytułem "Jak żyć z klasą". Każda z tych części zawiera swoiste podrozdziały, które z kolei kończą się podsumowaniami. Jeżeli ktoś poszukuje motywujących haseł w stylu "Nigdy nie zaniedbuj się intelektualnie", bądź "Naucz się przyjmować komplementy" - to ta publikacja będzie idealna. Poradnik zwraca uwagę, że bycie chic to nie tylko dbanie o wygląd i aktywność fizyczną, autorka skupia się tutaj też na tym jakimi jesteśmy ludźmi. Kładzie nacisk na doskonalenie siebie i inwestowanie we własną osobowość, na rozwijanie swoich pasji oraz pogłębianie wiedzy z zakresu szeroko pojętej kultury, chociażby dlatego, że posiadanie wiedzy z dziedziny literatury, kina, czy sztuki pozwala prowadzić ciekawe rozmowy oraz przede wszystkim sprawia, że zyskujemy na atrakcyjności. 


Kilka porad od Madame Chic:
  • Czerpanie przyjemności z najbardziej prozaicznych rzeczy może stać się kluczem do szczęśliwego i fascynującego życia. [s. 271]
  • Ważne jest pozytywne nastawienie (choćby nie wiem co), a także poczucie humoru [s. 271]
  • Ubieraj się porządnie na co dzień, z szacunku dla siebie i osób w twoim otoczeniu. [s. 133]
  • Rzadziej oglądaj telewizję. Im mniej oglądasz, tym mniej ci jej brakuje. [s. 259]
  • Nie kupuj pod wpływem impulsu: rób listę zakupów i płać wyłącznie gotówką za codzienne sprawunki. [s. 247]
  • Zachowaj spokój w obliczu katastrofy i zawsze miej na podorędziu poczucie humoru. [s. 234]
  • Jeśli popełnisz gafę, po prostu zbądź ją śmiechem. Wszystkim się to kiedyś zdarzyło. [s. 234]
  • Ogranicz liczbę przynoszonych do domu przedmiotów. Kupuj tylko to, co naprawdę potrzebne. [s. 192]
  • Rozwijaj swój zasób słownictwa, ucząc się nowych słów i stosując je na co dzień, żeby nie popaść w językową abnegację. [s .180]

I chyba najważniejsze: Naucz się doceniać to co już masz. [s. 247]



W Lekcjach Madame Chic znajdziemy całe mnóstwo innych ciekawych porad, które mogłybyśmy z powodzeniem wykorzystać w codziennym życiu oraz (niestety) także całe mnóstwo porad banalnych, bądź niewykonalnych. Cóż - mimo, że wzorowanie się na Madame Chic może być chwilami nazbyt irytujące (kto z nas na co dzień korzysta z najlepszej zastawy i kryształów oraz jada trzydaniowy obiad w akompaniamencie muzyki klasycznej?) to jednak można zastanowić się nad niektórymi pomysłami i dostosować je do naszych realiów, a także (może przede wszystkim) do zasobności portfela.


_________________________________________________________________
Jennifer L. Scott, Lekcje Madame Chic, stron 256, Wydawnictwo Literackie, 2013

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackie

Wyzwania:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu: +1,9 cm
Grunt to okładka: Biżuteria

34 komentarze:

  1. Od dłuższego czasu mam chrapkę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś uwielbiałam czytać różnego rodzaju poradniki tylko zawsze ciężko dostosować się do tych wszystkich rad, które są w nich opisane ;-) Może na "Lekcje Madame Chic" kiedyś się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradników nie lubię, ale ten mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś, na razie jednak nie jestem przekonana...

    P.S. Zapraszam do siebie na konkurs ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie czytałam poradnika o urodzie, ale czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Porady dotyczące zakupów: genialne, tylko zastosowanie budzi mój ogromny sprzeciw ;) Francuzi wcale nie są tacy doskonali, ale fakt, niektórych rzeczy moglibyśmy się od nich uczyć. Kiedyś, w przyszłości możesz sięgnąć po poradnik Pameli Druckerman dotyczący dzieci, trafnie wyjaśnia dlaczego francuskie dzieci nie grymaszą (i jest to akurat prawda).

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka siedzi u mnie na półce, bo została wygrana przeze mnie w konkursie, któremu nie mogłam się oprzeć. Miałam wyrzuty sumienia, bo do walki dołączyły osoby, które jej pragnęły. Tematem było: co najbardziej denerwuje Cię wśród kobiet... no nie mogłam się powstrzymać! Z tego co piszesz, okazuje się być to zaskakująco miła lektura. D Także cześć wyrzutów sumienia zupełnie mnie opuściła! Teraz już wiem, żeby nie odkładać tej pozycji na sam koniuszek rzeczy, które chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te porady raczek takie oczywiste... zdecydowanie nie sięgnę po tą książkę, aczkolwiek może być odpowiednia na nudne, deszczowe popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami rzeczy oczywiste są najtrudniejsze w dostrzeżeniu :D

      Usuń
  9. Choć lekturę tej książki wspominam bardzo dobre, mimo wielu starań nigdy nie udało mi się wykorzystać rad w niej zawartych:) Zbyt wiele chomikuję;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi niezwykle ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Swego czasu o książce było głośno. Mimo wszystko jednak nie czuję się nią zainteresowana. Nie przepadam za poradnikami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś chciałam kupić tą książkę, ale się powstrzymałam.
    Może poszukam w bibliotece, ale kupować się raczej nie oplaca.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja się zgadzam przede wszystkim z pierwszym punktem :) a co do trzydaniowego obiadu... no cóż, Madame Chic prawdopodobnie nie słyszała o pięciu posiłkach w ciągu dnia ;)
    nie przepadam za tego typu książkami. Zraził mnie "Sekret", ponadczasowy bestseller, który okazał się zbiorem rad z dziedziny fantastyki i banalnych pomysłów, na które wpada przeciętne dziecko w wieku przedszkolnym.
    Twoje streszczenie mi wystarczy. Wierzę, że to kwintesencja:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam na nią chrapkę od jakiegoś czasu, może uda mi się upolować :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupiłam sobie kiedyś jeden poradnik... do dziś leże nieprzeczytany. Zdecydowanie mówię im NIE. W tym mógłby mi się spodobać pierwszy rozdział - dieta, aktywność fizyczna itd. I Tyle.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam już o tej książce, i jeśli będę miała okazję to oczywiście zajrzę. Jednak nie będę jej specjalnie szukać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm, ja nigdy, przenigdy nie czytam takich pozycji. Ale zainteresowałaś mnie (ciekawa recenzja + przecież to o Francji!). Pewnie sięgnę po nią, jeśli uda mi się gdzieś pożyczyć/zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Poradniki...bardzo, ale to bardzo sporadycznie wpadają w moje ręce, ale ten jednak bardzo mnie zaciekawił :) Leci na LC.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna recenzja. Porady, które zacytowałaś z powieści są naprawdę ciekawe - wcielę je w życie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Elegancja Francja :D Lubię takie klimaty i choć nie czytuję poradników, może za jakiś czas skuszę się akurat na ten.

    OdpowiedzUsuń
  21. To coś dla mnie :) Chętnie sięgnę po tę książkę, poza tym lubię poradniki :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo podobne zdanie mamy na temat tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem bardzo ciekawa tej lektury

    OdpowiedzUsuń
  24. Nawet nie wiesz, jak bardzo chciałabym przeczytać ten poradnik. Przyznaję, że rzadko czytam poradniki, ale ta pozycja bardzo mi się spodobała po Twojej recenzji. Słowami Madame doceniam to, co mam i wracam do moich czytadeł! Jeśli będę miała okazję z pewnością ją przeczytam. Pozdrawiam, Marcelina ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka dla przyszłych dam! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Te porady wydają się takie oczywiste, a tak często o nich zapominamy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Te porady są rzeczywiście takie...banalne.
    Przeczytałabym tę książkę - z ciekawości. Ale nie wydałabym na nią pieniędzy;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Też czytałam na wielu blogach o tej książce, mam słabość do wszystkiego co francuskie, więc pewnie się skuszę kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie bardzo lubię czytać poradniki, a takie to już na pewno już nie są w moim typie. Podobne rady chyba się kojarzy, a ja się do nich ie stosuję, więc na razie pozostanę przy książkach z fabułą :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Gdybym kiedyś dostała w swoje ręce tę książkę, najprawdopodobniej potraktowałabym jej lekturę jako ciekawostkę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie jestem fanką tego typu książek, ale porady, które przytoczyłaś spodobały mi się na tyle, że mam ochotę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  32. średnio lubię takie książki, ale na tę wyjątkowo mam chęć :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Z czystej ciekawości kiedyś do niej zajrzę - a nuż autorka zaskoczy mnie którąś poradą?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...