poniedziałek, 26 maja 2014

Liebster Blog Award #5


Dawno dawno temu... 

otrzymałam kilka nominacji, na które wciąż nie odpowiedziałam. 

Korzystając z odrobiny czasu, postanowiłam nadrobić kilka zaległych LBA ;)
Osoby, które mnie nominowały - proszę o wyrozumiałość :) - wszyscy, od których nominację otrzymałam, odpowiedzi dostaną ;)
Po prostu z przyczyn osobistych, wydłuży się to trochę w czasie...

Nie przedłużając - zapraszam na moje odpowiedzi do pytań otrzymanych od:
Bardzo Wam dziękuję, że o mnie pamiętaliście - jest mi szalenie miło! :)


Pytania od Anna P.

1. Miejsce, które chciałabyś/chciałbyś odwiedzić w przyszłości.
Japonia.

2. Co w miejscu, które wymieniłaś/eś w poprzednim punkcie jest takiego szczególnego?
Może będzie ciekawiej jak przytoczę kilka ciekawostek o Japonii ;)

  • Japonia jest dość specyficznym krajem pod względem automatów - na każdym rogu występuje przynajmniej jeden i z automatu można kupić tutaj dosłownie wszystko... od prezerwatyw, przez piwo, wino, gazety, aż po żarówki i nawet hot dogi (!). 
  • Poza tym baton Kit Kat (chyba każdy zna?) pojawił tutaj w ponad kilkudziesięciu odmianach i jest bardzo popularną przekąską - uwielbianą głównie przez uczniów i studentów, okazało się bowiem, że producentom udało się skojarzyć nazwę Kit Kat z popularnym "kitto katsu" czyli japońskim odpowiednikiem słów: "na pewno zwyciężysz" - a więc od dzisiaj wszyscy jemy Kit Katy przed ważnymi zaliczeniami lub spotkaniami ;) 


  • Ludzie nie stoją tutaj w skupiskach nawet wsiadając do pociągu - ustawiają się w kolejkach - kulturalnie unikając wszelkich potrąceń i przepychań.
  • Bardzo popularne jest motywowanie do ćwiczeń fizycznych - powstała nawet specjalna audycja radiowa, gdzie spiker wydając komendy poszczególnych ruchów - gromadzi przed odbiornikami tysiące ludzi, którzy porzucają dotychczasowe zajęcia i... ćwiczą, niezależnie od tego czy znajdują się na powietrzu czy we wnętrzu, audycja trwa o 6 oraz o 8 rano
  • Specyficznym i bardzo popularnym świętem jest "Kanamara Matsuri" - Festiwal Płodności zwany Festiwalem Żelaznego Penisa - ma on zapewnić płodność i szczęśliwe małżeństwo - w trakcie tego radosnego i zupełnie nieobraźliwego święta sprzedaje się też przeróżne łakocie (wiadomo w jakim kształcie ;p)
  • Oprócz tego Japonia to kraj kwitnącej wiśni, origami, sake, gejsz, sumo i ryżu, a rok szkolny rozpoczyna się tutaj w kwietniu ;)

3. Najlepsza książka, którą kiedykolwiek czytałaś/eś?
Każda książka ma jakieś wartości i w pewnym sensie jest najlepsza... "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", "Pora na życie", "Pachnidło", "Wilk z Wall Street", "Nomen Omen"... to w tym roku ;) 

4. Jaki film mi polecisz?
Hm... w sumie to miałabym kilka takich... i właśnie mi uświadomiłaś, że dawno nie napisałam recenzji żadnego filmu - a więc najwyższa pora! ;p

5. Opowiedz o swoim ostatnim śnie, który pamiętasz?
Ostatnio często śnią mi się zwierzęta... ale nie myśl sobie, że zaraz po przebudzeniu wyciągam telefon spod poduszki żeby sprawdzić w google co jakie zwierze oznacza ;p nie nie, tak nie robię ;D

6. Próbowałaś/eś stać na rękach? Jak się to skończyło?
Nie przypominam sobie takiego wyczynu ;)

7. Gdybyś miał/miała wybrać dla siebie imię, jakby ono brzmiało?
Dominika jest bardzo ładne - nie chciałabym go zmieniać ;)

8. Co Cię rozśmiesza?
Lubię ironiczny humor, zdystansowane podejście i nie branie wszystkiego na poważnie ;)

9. Blog, który cenisz? (Chodzi mi o poznanie nowych, ciekawych blogów)
Wszystkie blogi które odwiedzam w pewien sposób cenię - każdy ma dla mnie wartość :) Większość wiem, że znasz ponieważ widuję Cię w komentarzach ;p

10. Książka, której nikomu nie polecisz to...
"Baśniarz". 

11. Film, którego nikomu nie polecisz to...
Dawno nie oglądałam takiego... Ale myślę, że odradzałabym filmy z Adamem Sandlerem (np. "Jack i Jill", "Spadaj tato")  już dawno przestał być śmieszny, a ostatnio przechodzi sam siebie w swoim idiotyzmie, jego kreacje nie są zabawne a żenujące...

Pytania od Dominik Łuszczyński

1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata?
Żaden tytuł nie przychodzi mi do głowy ale to dlatego, że traktuję książki raczej jako wskazówki nowych ścieżek, a nie jako wzory do naśladowania (nawet jeśli są to poradniki) - wszystko odbieram zawsze "z przymrużeniem oka" ;)

2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?
Gdybym mogła się cofnąć w czasie... bardzo chciałabym poznać Jane Austen - ze względu na sposób w jaki przedstawiała swój świat w książkach - bardziej marzycielski aniżeli rzeczywisty, no i też przez to, że urodziła się dokładnie tego samego dnia i miesiąca co ja ;)
A gdyby to miał być ktoś z czasów obecnych... to byłaby to zdecydowanie Cecelia Ahern - ze względu na jej błyskotliwy sposób odbierania teraźniejszości no i humor, humor przede wszystkim :) 

3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?
Jakiś poradnik przetrwania w dziczy ;D Albo książkę o zjadliwych roślinach i wszelkiej maści korzonkach pozwalających na względne zaspokojenie głodu ;p

4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba?
"Władca pierścieni. Drużyna pierścienia" :) 

5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?
Literatura obyczajowa, lekko kobieca z mnóstwem czarnego humoru i dystansu do świata :)

6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?
Nie utożsamiam się z nikim, jestem wyjątkowa ;P

7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?
Blogosfera, film, muzyka... takie, leniwe ;) Jak już się obronię to będę miała czas na więcej ;p

8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
Specjalista ds. szkoleń zawodowych i rozwoju kadr, mogłabym jeździć po całej Polsce, przeprowadzać szkolenia, tak.. takie małe marzenie. Jednak jak wiemy życie weryfikuje wszystko.

9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?
Wolałabym by pozostał tajemnicą :)

10. Twoja ulubiona pora roku?
Kiedyś byłam wierna jesieni. Uwielbiałam jesień... Nawet pamiętam, że podczas testów gimnazjalnych trzeba było napisać wypracowanie o porze roku i wybrałam właśnie jesień :) Najlepiej naszą złotą - z kojącym słońcem, liśćmi na chodnikach i lekkim wiatrem. Obecnie bardziej przychylam się ku wiośnie - tym pięknym chwilom gdy wszystko budzi się do życia...

11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?
Chciałabym odetchnąć w jakimś pięknym miejscu, odpocząć od obowiązków i problemów, wyciszyć się, mogłabym napisać, że bardzo chciałabym odwiedzić Chorwację, i że chciałabym pojechać kiedyś do Japonii, najlepiej gdy kwitną wiśnie... i jeszcze do kilku takich pięknych miejsc... ;)



Pytania od Veroniqusia Waters


1. Masz książkę, którą wszyscy nazywali genialną, a Tobie wydała się bardzo słaba?

Niestety jest nią "Baśniarz". Bardzo mi przykro ponieważ wiem, jak ważna jest dla Ciebie ta powieść i w głębi serca miałam nadzieję, że i dla mnie stanie się chociaż w połowie tak ważna, jednak niestety nie dość, że tak się nie stało to jeszcze czuję zawód do chwili obecnej, chociaż odkąd go przeczytałam minęło już sporo czasu.

2. Bohater literacki, którego nie znosisz? 
Nie posiadam takiego. Staram się nie wzbudzać w sobie aż tak skrajnych odczuć, a jeżeli już się pojawią to zazwyczaj po jakimś czasie mi przechodzą. Nie pielęgnuję ich w sobie ;)

3. Powieści historyczne czy science-fiction? 

Tu wybrałabym obie te wersje. Wybór jest bardzo trudny. To chyba zależy od nastroju ;) 

4. Czym, według Ciebie, powinien odznaczać się dobry kryminał?

Dobrą konstrukcją! Powinien stopniować emocje, nie pozwolić oderwać się od lektury i podsuwać fałszywe tropy, by później mocno zaskoczyć i wbić w fotel.  

5. Ulubiona piosenka? Masz/nie masz, jeśli tak, to jaka? 

W ciągu kilku ostatnich dni zapętlam dwie ;)



6. Co sądzisz o ekranizacjach?
Zawsze odbiegają od pierwowzoru i często główni aktorzy maja niewiele wspólnego z książkowym wyobrażeniem. Często też chronologia wydarzeń jest poplątana i brakuje przekazu - generalnie się zawodzę, ale i tak oglądam ;)

7. Wolisz narrację pierwszoosobową czy trzecioosobową? 

Pierwszoosobową. Lubię zagłębiać się w psychikę głównego bohatera, jego troski i przemyślenia. Trzecioosobowa też ma swoje zalety, ale jednak wybrałabym tę pierwszą. 

8.  Dokończ zdanie: Najśmieszniejsza książka świata to......? 

Żadnej nie dałabym takiego określenia :)

9.  Co preferujesz: książki papierowe, e-booki, audiobooki czy kompletnie bez różnicy? 

Papierowe - moja nieustanna miłość i myślę, że nic nie będzie w stanie mi ich zastąpić. Być może kiedyś przekonam się do e-booków, jednak wątpię bym zupełnie odeszła przez to od książek na półkach ;)

10. Rzuciłaś/rzuciłeś kiedyś jakąś książką o ścianę? 

Nie. Jednak miałam niejednokrotnie ochotę ;) A kilka dni temu nawet pomyślałam sobie, że muszę kiedyś choć raz wyrzucić książkę przez okno (oczywiście taką, która mnie totalnie zawiedzie) - oczywiście o tym napiszę w recenzji! ;D

11. Lubisz czytać lektury czy raczej niekoniecznie? 

Okres czytania lektur jest już daleko za mną, ale jeżeli mam wrócić do przeszłości - to nie, nie lubiłam czytać lektur ;) Wolałam sobie sama dobierać literaturę, niż żeby ktoś mi ja narzucał. Chociaż - lubiłam później te dyskusje o książkach na lekcjach języka polskiego, miło je wspominam :)


Pytania od Marcelina Czyta


1. Czy od zawsze byłeś  molem książkowym i uwielbiałeś czytać książki?
Niestety nie. Moja fascynacja literaturą rozpoczęła się co prawda w dzieciństwie, ale w trakcie szkoły podstawowej miała traumatyczna przerwę i powróciła gdzieś w okolicach liceum. Na szczęście trwa do dziś i mam nadzieję, że nic tym nie zachwieje.

2. Jakie gatunki książek lubisz czytać najbardziej? Dlaczego?
Jeżeli książka porusza temat podróży w czasie lub śmierci, uzależnień, czy chorób psychicznych - to bardzo prawdopodobne, że trafi w mój gust. Lubię też książki w narracji pierwszoosobowej i w formie monologu. Poza tym czytam powieści obyczajowe, psychologiczne i erotyczne. Lubię również dobre kryminały, thrillery i czasem powieści młodzieżowe. Nie przepadam za to za powieściami "dla mam, babć i córek" i za ckliwymi romansami, w ogóle to nie lubię nieżyciowego podejścia i głupoty. 

3. Czy lubisz oglądać ekranizacje książek, które przeczytałeś wcześniej?
Hm. Na pewno jestem ich bardzo ciekawa. Skontrastowanie scen na ekranie ze swoja wyobraźnią różnie się kończy, niestety wielokrotnie bywa tak, że w wyobraźni oczywiście było lepiej, a i ci aktorzy wypadają jakoś blado i oczywiście sama zagrałabym to lepiej, no bo przecież wiem jak... ;)

4. Jeśli tak, to która ekranizacja Cię zawiodła?
Trudniejsze pytanie byłoby jeśli pytałabyś o to, która mnie zachwyciła ;) Jak dotąd zawiódł mnie "Jeden dzień" z niewyraźną Anne Hathaway i "PS Kocham Cię", któremu nadano zupełnie inny kształt, zawiodło mnie też kilka innych ale to przecież nie było pytanie o nie ;)

5. W jakiego bohatera książkowego chciałbyś zamieniać się każdej nocy podczas snu?
To trudne pytanie ponieważ nigdy się nad czymś takim nie zastanawiam. Może zabraniam sobie marzeń? Ale myślę, że gdybym mogła, to chciałabym podróżować w czasie i mieć wpływ na różne zdarzenia, na które wpływu mieć niestety nie mogłam...

6. Jakie nadprzyrodzone umiejętności bohatera książkowego chciałbyś posiadać każdego dnia?
Chciałabym wpływać na myśli innych - zmieniać ich zarys i bieg. Chciałabym tez cofać się w czasie i przede wszystkim mówić rzeczom co mają robić ;)

7. Czy potrafiłbyś wybrać rodzinę z książki, z którą chciałbyś spędzić tegoroczne Święta Wielkanocne?
Moja rodzina jest niezastąpiona, nie chciałabym jej na nic zamieniać :)

8. Czy wolisz czytać książki pojedyncze, czy może złożone z kilku tomów np. serie, trylogie?  Dlaczego?
Lubię takie i takie. Jednak ta tajemnica co kryją w sobie kolejne tomy jest tak intrygująca, że często popadam w serie i później boleśnie leczę się po jej zakończeniu ;) Chyba jednak łagodniejsze są dla mnie pozycje jednotomowe :)

9. Czy  miałeś okazję być na ciekawym konwencie, spotkaniu bądź targach nie tylko o tematyce książkowej?
Niestety nie. A bardzo bardzo bym chciała! Mam nadzieję, że kiedyś mi się uda :)

10. Na kogo spotkanie autorskie wybrałbyś się jutro, gdybyś miał taką możliwość?
Chciałabym poznać na żywo Cecelię Ahern. To moje marzenie :)

11. Dlaczego zacząłeś swoją przygodę z blogiem o tematyce książkowej? Co Cię skłoniło do tej decyzji?
Chciałam mieć własne miejsce w sieci :) Kiedyś jeszcze w liceum tworzyłam bloga, ale o zupełnie innej tematyce, więc mniej więcej wiedziałam "jak to się robi" ;) No i to był też trochę taki cel, który sobie postawiłam, chciałam też sprawdzić, czy się w tym odnajdę - i efekty przeszły moje najśmielsze wyobrażenia biorąc pod uwagę, że blog ma dopiero 4 miesiące :) Wcześniej rzadko zamieszczałam gdzieś swoje opinie, a jeżeli już to krótkie i zwięzłe. Pewnego styczniowego dnia pomyślałam sobie "a gdyby tak..." i to trwało chwilę: stworzenie konta, wybranie szablonu, jakieś względne go dopieszczenie graficzne (które później ewoluowało) i akurat czytałam wtedy "Gwiazd naszych winę" - zawsze będę miała sentyment do tej książki ze względu na to, że była tu pierwszą :)



Pytania od Potwory i spółka

1. Ulubiona książka? (max. 3)
"Pora na życie" Cecelia Ahern
"Niezbędnik obserwatorów gwiazd" Matthew Quick

2. Czego oczekujesz od książek?
Tego, że mnie zachwycą, że czymś ujmą, żeby nie były banalne i wtórne... No i cenię sobie wszelką ironię, dygresję i czarny humor :)

3. Ulubiona okładka? (max. 3)





4. Igrzyska Śmierci vs. Gra o Tron vs. Harry Potter?
Hm. Harry Potter ;) ale może gdy wreszcie przeczytam "Grę o tron" zmienię zdanie ;)

5. Cytat, który najbardziej zapadł Ci w pamięć?
Z ostatnio czytanych książek będzie to cytat zawarty na wstępie "Pory na życie" Cecelii Ahern: Kiedyś byłaś znacznie bardziej... "bardziejsza". Straciłaś swoją bardziejczość.

- Szalony Kapelusznik do Alicji w filmie Alicja w Krainie Czarów (2010). Odkąd go poznałam, nie mogę się od niego uwolnić...

6. Utwory, które czytasz są najczęściej pisane przez mężczyzn czy przez kobiety?
Aż sprawdzałam półki, by jak najszczerzej odpowiedzieć na to pytanie i okazało się, że jednak przez kobiety ;)

7. Jaki film jest Twoim ulubionym?
Myślę, że będzie to "Dziennik Bridget Jones". Chociaż mam kilka filmów, które lubię oglądać, a są nimi np. "Remember me", "Memoris of a Geisha", "Sabrina" (ta z Katherine Hepburn)

8. Wymień 2 filmy, których nie polecasz mi do obejrzenia.
Bardzo rzadko oglądam ostatnio filmy, a jeżeli już to wybieram takie, które mogą mi się spodobać i w efekcie tak się dzieje. Żadnych "szmir" nie pamiętam ;)

9. Biała czekolada czy ciemna czekolada?
Biała :) Szczególnie na gorąco i z owocami... mmm pycha! Polecam.

10. Ulubione danie?
Nie będę zapewne jakaś kreatywna, ale lubię dania makaronowe z serem, na ciepło najlepiej :)

11. Miejsce, w którym chciałabyś/chciałbyś się znaleźć to...
Mogłoby to być jakieś ciche łono natury... bez szumu samochodów, gwaru ludzi - cisza, spokój, ciepły letni dzień, koc i książka :) Chyba nie jestem zbyt wymagająca, co? ;)



Jeszcze raz dziękuję za pamięć oraz za nominację i proszę o wybaczenie, że trwało to tak długo ;)

____________

PS: 
Pomyślałam sobie, że mogłabym stworzyć cykl postów o różnych krajach prezentując w nich ich ciekawostki - co o tym myślicie? 
Chcielibyście poczytać więcej o Japonii i o innych ciekawych państwach? ;)
Czekam na Wasze opinie!

33 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Proszę :) I również ja dziękuję za nominację :)

      Usuń
  2. Podobał mi się fragment o Japonii, a odpowiedź na pytanie jakie książki lubisz czytać gdzieś juz widziałam ;) Twoje ulubione okładki widziałam niedawno na żywo, masz rację - są piękne, a "Samolot bez niej" to okładkowe mistrzostwo. Napracowałaś się z tymi nominacjami. Pomysł z postem o ciekawostkach z różnych krajów jest bardzo dobry, lubie takie "przerywniki"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Japonia jest bardzo ciekawym krajem, nie tylko pod względem tych przeróżnych ciekawostek, cieszę się, że pomysł z cyklem przypadł do gustu :)
      Troszkę czasu mi zajęły te odpowiedzi - ale to wszystko dla Was! :)

      PS. o tym co czytam przeniosłam z "Jakim jestem czytelnikiem" - przecież tam też o tym pisałam ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kilka razy do nich podchodziłam no i pożarły trochę czasu... ;p

      Usuń
  4. Wow, Japonia rzeczywiście fascynuje. Sporo ciekawostek dzięki Tobie się o niej dowiedziałam :)
    Bardzo fajne odpowiedzi - miło się je czytało. Gratuluję tylu nominacji!

    Co do postów na temat innych krajów - to jak najbardziej. Byle by były to podobne ciekawostki jak o Japonii, a nie "suche" fakty.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post przypadł do gustu :) To wszystko robię dla Was!
      Ten cykl - oczywiście, tak właśnie miałby wyglądać - znalazłyby się w nim takie... "inne" ciekawostki ;)

      Usuń
  5. Zachęciłaś mnie na wpis o Japonii. Niedawno czytałem Takeshi. Cień Śmierci. Kossakowskiej i byłbym wielce ucieszony gdybyś opublikowała coś więcej o kraju kwitnącej wiśni. Festiwal płodności jest niezwykle interesujący ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz być pewien, że jeżeli rozpocznę taki cykl to pierwszy post będzie poświęcony właśnie Japonii! ;)

      Usuń
  6. Książką przez okno:D Widzę, że jesteś dosyć nieobliczalna. Gorzej, jak ktoś niepowołany dostanie w łepetynę :D Biała czekolada, owszem, najlepsza! I wiesz co, przekonałaś mnie do Ahern, kupuję jej książkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No... czasami jestem dość temperamentna ;p
      Biała tak. Koniecznie spróbuj na gorąco! :) Jest niesamowita.
      Ahern rozpocznij od "Pory na życie" - gwarantuję, że przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  7. Świetne odpowiedzi! Zarówno na moje jak i na pozostałe pytania :) A jesień uważam za najpiękniejszą, najlepszą, najwspanialszą porę roku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobają bo trochę czasu mi zajęły ;p Jeszcze raz dziękuję za nominację! :)
      A jesień nadal lubię ;)

      Usuń
  8. Idzie sesja, zaczynam robić zapas Kit Katów!

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie dużo tych pytań. Musiało Ci to zająć sporo czasu.
    P.S. Fajne odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zajęło... ;) Ale to wszystko dla Was! Żebyście mnie lepiej poznali :) Bloger-recenzent to też człowiek ;p

      Usuń
  10. Strasznie dużo tych pytań. Musiało Ci to zająć mnóstwo czasy.
    P.S. Super odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ Ci się chciało odpowiadać. I to na tyle pytań :)
    Taki ciekawostkowy cykl na pewno byłby bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka razy podchodziłam do tych pytań, tak za jednym razem by się nie dało ;) Ale dałam radę i jest! Cały post :)
      Cieszę się, że pomysł z cyklem przypadł do gustu! :)

      Usuń
  12. A to odpowiedzi na te pytania, haha kiedy to było :D Ale dziękuję serdecznie i doceniam to, że na nie odpowiedziałaś :D
    Hahaha automaty w Japoni, całkiem ciekawy pomysł, bo niektóre zakupy mogą wydawać się krępujące, ale hot-doga bym z nich chyba nie kupiła :D Hahaha co za festiwal, ale mi narobiłaś ochoty na Japonię!!! :D
    Chorwację też mam zamiar odwiedzić, może jeśli się uda to na przełomie sierpnia a września ale tfu, żeby nie zapeszyć :D Miałam bardzo podobnie, w dzieciństwie uwielbiałam słuchać, gdy ktoś mi czytał, później sama dużo czytałam, w podstawówce miałam kryzys, ale na przełomie podstawówka/gimnazjum znowu stałam się molem książkowym(nie lubię tego określenia) i tak pozostaje aż do dzisiaj :D Uwielbiam "Dziennik Bridget Jonas" oglądałam to z milion razy, a "Remeber me" jeden z filmów, które na stałe wyrył się w mojej pamięci :D
    Bardzo, bardzo chętnie wpadnę poczytać więcej o Japonii, jak już pisałam narobiłaś mi na nią ochoty, ale chętnie "wpadnę i na inne kraje", najbardziej na Nową Zelandię, bo to jest moje wielkie marzenie, wybrać się kiedyś tam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Biała czekolada z owocami? A z jakimi?;) Chętnie poczytam o Japonii, pod warunkiem, że dowiem się czegoś, czego jeszcze nie wiem;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne odpowiedzi! Dziękuję, że odpowiedziałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nowy cykl jest super! Czekam na pierwszy post :)
    I też dawno nie napisałam recenzji filmów... A imię Dominika mnie też się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe odpowiedzi. Ja sama też mam problem z odpowiadaniem na zaproszenia do Liebster...
    I też bardzo lubię Indilę ;3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do ciekawostek o krajach, to jestem jak najbardziej za .
      Kiedyś bardzo interesowałam się Japonią, teraz trochę mi przeszło, ale nadal lubię ten kraj... ;)

      Usuń
  17. Fajne odpowiedzi, przeczytałam z ciekawością :))

    OdpowiedzUsuń
  18. O większości z faktów o Japonii już wiedziałam - skutek zadawania się z fascynatami Japonii tudzież innymi mangozjebami :) lubię czytać odpowiedzi na pytania z LBA innych czytelników, bo często można się ciekawych rzeczy podowiadywać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz to i ja chcę do Japonii i zjadłabym Kit Kata !

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne te ciekawostki o Japonii ;) O kilku słyszałam, ale poznałam też kilka nowych. A pomysł na taki cykl jest naprawdę fajny.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne odpowiedzi :D ja też mam zaległe LBA, ale coś ciężko mi się za nie zabrać :]

    OdpowiedzUsuń
  22. Japonia to moja wcześniejsza pasja, która pozostanie przez dłuższy czas, więc myślę, że ten cykl byłby świetną sprawą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...