wtorek, 15 lipca 2014

Chciejka #6 | News!

Dzisiejsza chciejka ma charakter bardziej informacyjny i przepełniony radością :)

Jak pewnie większość z Was - i ja również - cieszyłam się z informacji dotyczących nadchodzących premier. Czytałam już o niektórych z poniższych pozycji i na Waszych blogach, ale skoro już przygotowałam ten post (;p) to chciałabym go opublikować - uzewnętrzniam się więc publicznie i wyrażam swoją radość!

Często przeglądam yt pod względem książek - dzięki temu wyłapuję ciekawe tytuły i później z zapartym tchem oczekuję, aż któreś z polskich wydawnictw podejmie ryzyko wydania takiej perełki w Polsce. Poniżej zawarłam cztery najbardziej wyczekiwane przeze mnie premiery, które w najbliższym kwartale (?) ukażą się w naszym kraju - a na które (jestem pewna) czeka zdecydowana większość z Was ;) Dla trzech z nich okładki już są znane (co do jednej mam wielki żal, ale o tym poniżej). Zapraszam!


1) 
Mara Dyer ukaże się w Polsce dzięki Wydawnictwu YA!



Premiera: wrzesień 2014

Światowy bestseller czytany przez miliony czytelniczek zakochanych w parze bohaterów.
Każdy kryje w sobie tajemnicę, wystarczy ją obudzić.

Kim jest Mara Dyer?
W tajemniczych okolicznościach giną dwie dziewczyny, przyjaciółki głównej bohaterki. Wygląda na to, że ich śmierć została przepowiedziana, a ktoś wiedział co się wydarzy.
Powieść z paranormalnym twistem i przesłaniem: pozory mylą.

Michelle Hodkin – opowiada o sobie: w wieku szesnastu lat, straciłam prawa do własnej duszy, grając w pokera z piratami na południe od Natchez. Wkrótce potem dołączyłam do trupy i podróżowałam po świecie. Wszystko to działo się przed napisaniem pierwszej powieści The Unbecoming of Mara Dyer. Uprzedzam, że nie jestem wiarygodnym narratorem własnego życia.



Oryginalne okładki Mary Dyer są po prostu prze-fantastyczne. 
Mam nadzieję, że wydawnictwo wiernie pozostanie przy tej szacie graficznej...




2) 
Opowieść o Eleanor & Parku wyda Wydawnictwo Otwarte!


#1 USA | #2 UK

  Premiera: ?

„Eleanor & Park” to opowieść o niezwykłej miłości.

Eleanor… Czerwone włosy, złe ubrania. Stojąca za nim dopóki on nie odwróci głowy. Leżąca za nim dopóki on się nie obudzi. Sprawiająca, że wszyscy inni wydają się bardziej ponurzy, płytcy i niewystarczająco dobrzy… Eleanor.

Park… Wie, że ona pokocha piosenkę zanim on ją dla niej zagra. Śmieje się z jej żartów zanim ona nawet dojdzie do ich sedna. Jest miejsce w jego klatce piersiowej, tuż poniżej gardła, które sprawia, że chce dotrzymywać obietnic… Park.

Trwa to tylko jeden rok szkolny, to historia dwóch urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą szesnastolatków – wystarczająco mądrych, aby wiedzieć, że pierwsza miłość prawie nigdy nie trwa wiecznie, ale wystarczająco odważnych i zdesperowanych, aby spróbować.

Książka zostanie przeniesiona na wielki ekran przez DreamWorks.


Jeżeli jesteście fanami pióra Johna Greena - Eleanor&Park spodoba się Wam na pewno! 
To opowieść o pierwszej miłości. Delikatnej, czułej i nieskalanej. 
Przeczytajcie recenzję, o tutaj: KLIK - więcej słów nie trzeba. Mnie oczarowała dogłębnie.



3) 
Trylogię Patricka Nessa wyda Wydawnictwo Papierowy Księżyc!


Premiera: sierpień 2014

Pierwszy tom bestsellerowej i wielokrotnie nagradzanej trylogii Ruchomy Chaos Patricka Nessa, uznawanej za jedną z najlepszych serii dla młodego czytelnika ostatnich lat. Poruszone w niej zagadnienia i literacki kunszt autora sprawiają, że jest idealną lekturą dla dorosłego czytelnika. Prawa do jej sfilmowania zostały nabyte przez wytwórnię Lionsgate, która przeniosła na ekran filmowy między innymi „Igrzyska Śmierci”.

Tood Hewitt jest jedynym chłopcem w osadzie pełnej mężczyzn. Odkąd osadnicy zostali zarażeni Szumem, Todd słyszy wszystko, co mężczyźni myślą, a oni słyszą wszystko, co myśli on. Za miesiąc Todd ma stać się mężczyzną, ale wśród otaczającej go kakofonii orientuje się, że miszkańcy osady coś przed nim ukrywają – coś tak strasznego, że Todd zmuszony jest uciec wraz ze swoim psem, którego prosty, lojalny głos również słyszy. Ścigani przez wrogo nastawionych osadników, natrafiają na dziwną, milczącą istotę: dziewczynę. Kim ona jest? Dlaczego nie została zabita przez chorobę, tak jak wszystkie inne kobiety w Nowym Świecie?

Chropowata narracja Todda wciąga czytelników w zapierającą dech podróż, w toku której chłopiec stojący u progu dorosłości musi się oduczyć wszystkiego, co zna, aby pojąć, kim naprawdę jest.




i na koniec perełka, na którą czekam najbardziej:


4) 
Biografię mojego absolutnie ulubionego aktora wyda Wydawnictwo Replika!



Premiera: ?

Niestety głośno wyrazić muszę swoje niezadowolenie odnośnie zmiany okładki, ta proponowana przez polskie wydawnictwo jest krótko mówiąc - fatalna.


Intymny portret wschodzącej gwiazdy kina i idola kobiet znanego przede wszystkim z roli Sherlocka Holmesa. 

Detektyw, potwór, adwokat, naukowiec, malarz, komik, szpieg – lista głównych i drugoplanowych ról zaledwie trzydziestokilkuletniego Benedicta Cumberbatcha jest długa. Aktor grał ikoniczne osobowości współczesnego świata, osobistości historyczne i kultowych bohaterów literackich, portretując postacie takie jak Stephen Hawking, William Pitt Młodszy czy Frankenstein. Bez wątpienia jednak największą sławę przyniosła mu rola współczesnego, ekscentrycznego Sherlocka Holmesa w serialu BBC TV „Sherlock”. 

Niezwykły życiorys gwiazdy „Sherlocka” wymyka się schematowi układu treści typowemu dla biografii. Od podróży po Tybecie po traumę porwania przez uzbrojonych rabusiów w RPA – wszystko to znajdzie czytelnik w książce, która przedstawia całe życie aktora i niczego nie przemilcza. Barwne życie osobiste, wspaniała kariera aktorska, błyskotliwość i skromność, które stały się już znakiem rozpoznawczym wywiadów udzielanych przez artystę, czynią Benedicta Cumberbatcha idealnym bohaterem intymnej biografii.




Wielkie brawa dla wspomnianych wydawnictw, że są skłonne podjąć ryzyko i wydać tak świetne tytuły u nas! 


***
To na którą z powyższych pozycji i Wy czekacie? ;)

38 komentarzy:

  1. Pierwsza propozycja jest ciekawa! Okładki niesamowite i te mam nadzieję, iż takie zostaną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też teraz mam przez ciebie chciejkę na „Eleanor & Park”

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycja nr 1. Fenomenalna fabuła, fenomenalna okładka - czego chcieć więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czekam zarówno jak na Marę Dyer jak i na Eleanor & Park. ;) Na tą pierwszą pozycję dopiero od czasu obejrzenia trailera, zaś E&P zaciekawiło mnie już jakiś czas temu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. BENEDICT ♥♥♥
    Okładki Mary Dyer - fenomenalne.
    Tyle w temacie. Już zbieram kasę. :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam podwodną fotografię! Od kilku lat śledzę zapierające dech w piersiach portfolio Eleny Kalis (okładka "Dziesięciu płytkich oddechów"), ale te okładki zaprezentowane przez Ciebie (dotyczące Mary Dyer) również są cudne. Gdyby ktoś pytał - ich autorką jest Heather Landis ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również bardzo podobają się takie fotografie :) Są niesamowicie artystyczne...

      Usuń
  7. No, pięknie. Teraz tylko trzymać rękę na...portfelu :) Świetne zapowiedzi. Ja też chcę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam o tych książkach i na razie się na nie nie szykuje. Może recenzje sprawią, ze zmienię o nich zdanie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy tytuł mnie przyciąga :) ale oryginalna okładka bardziej do mnie przemawia

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Marę Dyer czekałam... Rany. Odkąd tylko dowiedziałam się, że takie cudo istnieje i zdobywa TAKIE UZNANIE na zagranicznych stronach internetowych. Do tej pory NIE MOGĘ UWIERZYĆ, że wydawnictwo YA, - POLSKIE WYDAWNICTWO wydaje ją. U nas. Niedługo. Marzenie. *-* KUPIĘ NA PEWNO.
    E&P czytałam po angielsku, ale naprawdę z chęcią kupię i ją i cudowną "Fangirl" na półkę, żeby sobie do nich powracać <3 Szczególnie jeśli okładki pozostaną oryginalne ^^ Generalnie ja Greena niezbyt trawię, ale pani Rowell... Uwielbiam jej lekkie pióro :)
    Na książki Nessa też DŁUUUGO czekałam. Ileż ja się na temat jego samego oraz o jego tworach naczytałam i nasłuchałam! :) Tylko, oby Wydawnictwo Papierowy Księżyc nie poprzestało na jednej książce, bo naprawdę z chęcią widziałabym u siebie w biblioteczce, wszystkie powieści tego autora. :)
    Ooo Benedict! Nie miałam pojęcia, że wychodzi jakaś jego biografia ^^ Zła, zła Sherry. :D Oczywiście jestem nim zauroczona, no bo a jakże by inaczej skoro oglądałam Sherlocka? :D Myślę, że nikt nie byłby mu się w stanie oprzeć, tak na dłuższą metę. ;)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się działo w moim domu jak przypadkiem natknęłam się na informację o polskiej wersji biografii Cumberbatcha... ;) Teraz już mi trochę emocje opadły ;) Szkoda tylko, że tak spaskudzili okładkę. On ma naprawdę wiele innych ciekawszych zdjęć... ;/
      Na Nessa czekam już od zimy, odkąd tylko pojawiło się "Siedem minut po północy" i Papierowy Księżyc dał nadzieję na publikację innych jego książek ;)
      A Mara Dyer i Eleanor&Park to moje marzenie...

      Usuń
  11. Tak naprawdę nigdy nie wierzyłam, że jakiekolwiek polskie wydawnictwo wyda Marę Dyer :D A tu taka niespodzinaka. Oczywiście, że będę czekać ^^ Wrzesień blisko października, a tam moje urodziny, więc będę miała wymówkę gdy ktoś mi powie, że za dużo czytam i za dużo kupuję ;P
    "Na ostrzu noża" pojawiło się również w moich zapowiedziach, i baaaardzo chcę przeczytać :)
    Zaciekawiłaś mnie książką "Eleanor i Parks ( i dzięki Tobie poznałam też fajnego, nowego bloga z tą recenzją :)) i być może będę chcieć ją przeczytać ( ta okładka z USA ładniejsza^^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie sądziłam, a tu taki szok! :) Wrzesień już blisko ;)
      Cieszę się, że chciałaś się zapoznać z załączoną recenzją - to właściwie dzięki niej tak mi "odbiło" na punkcie tej książki ;) I mam nadzieję (podobnie jak Ty) że Otwarte zaproponuje okładkę podobną do tej Amerykańskiej ;)

      Usuń
  12. Zainteresowały mnie trzy pierwsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Benedicta. Zakochałam się w nim podczas oglądania Sherlocka. Muszę mieć! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaintrygowałaś mnie książkami Mary Dyer; masz racje okładki są świetne i oby w Polsce też takie były!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwsza wydaje się ciekawa:) A Benedict faktycznie lepiej prezentuje się na okładce nr 1 :) zdecydowanie lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  16. Teraz tylko potrzebna świnka skarbonka by zbierać na te cudeńka ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż sama nie wiem na którą czekać bardziej... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsza pozycja najbardziej mnie przyciąga.
    Życzę powodzenia w zdobywaniu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Akurat na żadną z tych książek nie czekam. Ewentualnie do tej ostatniej mogłabym zajrzeć. Okładka faktycznie nieszczególna.

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej się chyba cieszę z wydania powieści "Eleanor & Park" :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Twojego ulubionego aktora jeszcze nie widziałam w akcji, więc jego biografię na razie sobie daruję, ale pozostałe- czemu nie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Spośród tego, o czym napisałaś, interesuje mnie jedynie trylogia Nessa. Poznałam już literacką wrażliwość tego autora, więc ciekawa jestem, jak sprawdzi się w nurcie young adult.

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja mam ochotę na pierwszy tom Ruchomego Chaosu ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tajemnica Mara Dyer wygląda niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem ciekaw pierwszej książki.

    OdpowiedzUsuń
  26. No nie! Jak nie znałam wcześniej żadnej z proponowanych pozycji, nie widziałam żadnej w zapowiedziach, tak przez Ciebie, chcę wszystkie trzy pierwsze! Genialnie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierwsza i ostatnia pozycja :) Mam nadzieję, że zachwyty po przeczytaniu okażą się równie duże jak przed wydaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nr 1 normalnie genialne okładki, treść też niczego sobie. Będę musiała się tym nowościom przyjrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  29. "The unbecoming of Mara Dyer" i "The knife of never letting go" mam też u siebie w oryginałach i zamierzam przeczytać je w te wakacje, a o "Eleanor & Park" chyba nie muszę więcej mówić. Miło zobaczyć link do siebie, dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Może sięgnę po Eleanor & Park

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...