środa, 27 sierpnia 2014

Chciejka #7 | Zapowiedzi jesienne!

Moi Drodzy! :)

Jako, że z czytaniem u mnie dość kiepsko, przygotowałam dla Was post "chciejkowy" ;)

Zapraszam na zapowiedzi kilku książek, które wydały mi się szczególnie interesujące i które* zaskarbiły sobie moją czytelniczą żądzę tak mocno, że od razu trafiły na półkę "do przeczytania". Poniżej znajdziecie więc m. in. kolejną powieść brytyjskiego autora, który wbił się na rynek czytelniczy książką pt. "15 dni bez głowy" (pisałam o niej tutaj: klik), a także dwa tytuły Matthew Quick'a, który po "Niezbędniku obserwatorów gwiazd" (moja recenzja: klik) stał się jednym z moich absolutnie ulubionych pisarzy, znajdziecie też nowe wydanie książki pt. "Jeśli zostanę", która poprzez fakt przeniesienia na ekran zmieniła okładkę, jak również tytuł (why?), oraz powieść początkującą nową serię Wydawnictwa Ferria "Oddechy" - która naprawdę zapowiada się świetnie! A także, na samym końcu perełkę - w postaci biografii aktora Benedicta Cumberbatcha - pod tym względem zbliżająca się jesień mocno mnie rozpieszcza, ponieważ jak już pisałam w chciejce #6 żwawym krokiem zbliża się premiera drugiej książki o tożsamej tematyce ;) A więc zapraszam na streszczenia fabuł i jestem ciekawa Waszych opinii! :)


*powielenie słowa "który" oraz jego odmian było zamierzone ;)





"Czekając na Gonza"
Dave Cousins

Wydawnictwo YA!

Premiera: 27 sierpień 2014





Historia młodej dziewczyny, która zachodzi w ciążę. Chłopak znika, zaś główna bohaterka postanawia urodzić dziecko. Młodszy brat wspiera siostrę i nie może doczekać się Gonza. Powieść o dojrzewaniu, o pięknych relacjach w rodzinie, zabawna, ujmująca historia.



______________________________________________



"Zostań, jeśli kochasz" 
Gayle Forman

Wydawnictwo Nasza Księgarnia 

Premiera: 10 wrzesień 2014






Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.


______________________________________________





"Prawie jak gwiazda rocka"
Matthew Quick

Wydawnictwo Otwarte

Premiera: 8 październik 2014





Siedemnastoletnia Amber Appleton mieszka w szkolnym autobusie z matką i psem. Traci grunt pod nogami, ale nie nadzieję. Należy do Federacji Fantastycznych Fanatyków Franksa, trenuje Chrystusowe Diwy z Korei i toczy zaciętą walkę z Joan Sędziwą. Myśli pozytywnie i zaraża innych swoją energią. Jest prawie jak gwiazda rocka. Bez kitu!

"Prawie jak gwiazda rocka", to jedna z trzech powieści młodzieżowych Matthew Quicka. To książka o szybkim dorastaniu i sile optymizmu, który jest uniwersalnym lekarstwem na życiowe trudności.



______________________________________________




"Wybacz mi, Leonardzie"
Matthew Quick

Wydawnictwo Otwarte

Premiera: 8 październik 2014







Leonard Peacock kończy osiemnaście lat. Z tej okazji szykuje prezenty dla przyjaciół, goli głowę na łyso i zabiera do szkoły pistolet... Tego dnia zamierza rozliczyć się z przeszłością i dorosłymi, którzy go nie rozumieją. W świecie Leonarda nie ma miejsca na kompromisy, wszystko jest albo czarne, albo białe. Jak w starych filmach z Humphreyem Bogartem. . . Pif-paf!"Wybacz mi", Leonardzie to jedna z trzech powieści młodzieżowych Matthew Quicka. To książka o szukaniu zrozumienia i buncie przeciwko zasadom, którymi kierują się dorośli. 


______________________________________________





"Powód by oddychać"
Rebecca Donovan

Wydawnictwo Feeria 

Premiera: 24 wrzesień 2014





„Nikt nie chciał się specjalnie ze mną zadawać, więc trzymałam się z boku. Tak miało być bezpieczniej i łatwiej. Jak do tego doszło, że Evan Matthews z dnia na dzień wywrócił mój stabilny świat?”

W zamożnym miasteczku w stanie Connecticut, gdzie ludzi zwykle zaprząta, w czym i z kim będą widziani, Emma wolałaby wcale nie być widziana. Ją zaprząta raczej pozorowanie perfekcji – dokładne ściąganie długich rękawów, żeby zakryć siniaki; żeby nikt nie dowiedział się, jak mało wspólnego z doskonałością ma jej życie. A tu nagle, ni stąd, ni zowąd, pojawia się miłość i zmusza ją do potwierdzenia swojej wartości – za cenę ryzyka ujawnienia straszliwej tajemnicy, którą desperacko ukrywa.



______________________________________________




"Benedict Cumberbatch. Czas zmian"
Lynnette Porter

Wydawnictwo REA

Premiera: 24 wrzesień 2014





Jakie cechy sprawiły, że Benedict Cumberbatch z sukcesem wciela się w postać jednego z najsłynniejszych bohaterów kultury masowej, Sherlocka Holmesa? Jaka jest różnica między statusem gwiazdy w Wielkiej Brytanii a w Stanach Zjednoczonych? Oparta na drobiazgowej analizie biografia odtwórcy głównej roli w serialu „ Sherlock”, ukazująca niezwykłą karierę człowieka, który z wyrabiającego sobie nazwisko aktora stał się multimedialną gwiazdą.





***
No to która z powyższych książek zainteresowała Was najbardziej? ;)

47 komentarzy:

  1. Zdecydowanie na 'Oddechy' i książki Q. Już się nie mogę doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej jestem ciekawa książki "Powód by oddychać" oraz "Zostań, jeśli kochasz". Koniecznie będę musiała je przeczytać.
    Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje "chciejki" są całkiem inne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Jeśli zostanę" jako e-book, tak bardzo chciałam papierową wersję u siebie na półce, ale chyba sobie daruję. Kompletnie nie umiem znieść tego nowego tytułu. W ogóle nie widzę sensu w zmianie tytułu. Poza tym wszystko we mnie się burzy, bo ten tytuł całkiem zmienia wydźwięk fabuły Jeśli zostanę jest bardziej adekwatne, pasujące. Co do książek Quicka, to sama nie wiem. Czytałam "Niezbędnik..." i bardzo mi się podobał, ale te opisy mnie jakoś nie przekonują. Oh God, Sherlock!!! Znaczy Benedict Cumberbatch ^^ Uwielbiam go, jest świetnym aktorem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, prócz ostatniego marzę o wszystkim! Zwłaszcza utwory Quicka zapowiadają się obiecująco;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnia książka wydaje mi się najbardziej interesująca. Lubię wszytko co związane z Sherlockiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o żadnej z tych książek. Ale na razie sobie daruję ;)
    Póki co, chcę choć trochę uszczypnąć z mojej listy oczekujących książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Czekając na Gonza" zapowiada się świetnie i mimo, że nie przeczytałam jeszcze "15 dni bez głowy", to jednak obydwie te powieści mam w bliskich planach i mam nadzieję, że uda mi się do nich jakoś dorwać. :)
    "Zostań jeśli kochasz" kupię NA PEWNO! Mimo, że czytałam już tą książkę, pod wcześniejszym tytule, to chciałabym mieć wersję papierową w domu i to w dodatku w tej przecudnej okładce *-*
    Te młodzieżowe powieści pana Quicka też wydają się naprawdę fajne, ale w tym wypadku wolałabym poczekać na opinie, by się przekonać, czy rzeczywiście takie są. ;)
    O Cumberbatch! :) Lubię go, aczkolwiek chyba nie do tego stopnia, bym chciała się skusić na biografię. :) Ale kto wie, może kiedyś. :)
    W każdym razie, życzę ci zatem, żeby wszystkie powieści wylądowały u ciebie na półce. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. 'Zostań jeśli kochasz' i 'Powód by oddychać' kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie oczywiście interesują książki Matthew Quick (proszę nie wymagaj ode mnie odmiany, to i tak za trudne ;) ). Nie czytałam Niezbędnika Obserwatora Gwiazd, ale czytałam Poradnik Pozytywnego Myślenia. Nie podobał mi się jakoś wyjątkowo, ale po pewnym czasie stwierdziłam, że po prostu byłam za mało dojrzała, by to zrozumieć. Całkiem fajne te zapowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    lustrzananadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypatrzyłam sobie z tego posta dwie książki. Pierwsza - "Zostań, jeśli kochasz". Mam zamiar ją przeczytać zanim oglądnę jej ekranizację. I druga - "Benedict Cumberbatch. Czas zmian". Po oglądnięciu Sherlocka po prostu muszę sięgnąć po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedynie ta ostatnia by mnie zainteresowała. Szczerze, to jakby teraz u mnie na półce leżały, to wybrałabym coś innego. Po prostu nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powód by oddychać mnie zafascynował, ale pozostałe nie trafiają jakoś do mojego serca. Dziś opublikowalam swoje chciejki :)
    Ps. Tak mi brak Twoich odwiedzin, gdzie jesteś?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Zostań jeśli kochasz"! Zdecydowanie <3

    OdpowiedzUsuń
  15. "Powód by oddychać" i "Zostań jeśli kochasz" to według mnie najlepsze pozycje z tych wymienionych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedynie "Powód by oddychać" mnie trochę zainteresował.
    A w wyd. Replika też we wrześniu ma się ukazać biografia aktora - tytuł książki "Benedict Cumberbatch. Biografia", autor Justin Lewis. Dużo się mówi o tym aktorze, a będzie się mówić jeszcze więcej ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. "Zostań, jeśli kochasz" i "Powód by oddychać". Mnie znowu temat miłości, traumy i przemocy interesuje najbardziej :]

    OdpowiedzUsuń
  18. Najchętniej przygarnęłabym wszystkie, no może oprócz tej ostatniej :) Najbardziej jestem ciekawa tej pierwszej, mam nadzieję, że to mądra i wartościowa książka. Widzę, że nie tylko ja przechodzę kryzys czytelniczy... Oby szybko minął :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dwie pierwsze chyba najbardziej do mnie przemawiają, z przyjemnością bym je przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekam na "Powód by oddychać" - ta książka najbardziej mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aż za dużo tych fajnych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkie oprócz biografii Beniego :) Jakoś za nim nie przepadam. Najbardziej zainteresowały mnie książki "Zostań..." i dwie Quicka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją drogą zapraszam na konkurs i przepraszam na spam:)
      http://mobscene69.blogspot.com/2014/08/konkurs-2-losowanie.html

      Usuń
  23. Powód by oddychać - czekam na tę książkę z wydawnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Wybacz mi Leonardzie" ma ciekawą okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeśli chodzi o zapowiedzi, teraz najbardziej czekam na "Labirynt Śniących Książek". ;) Więcej tytułów (przynajmniej tych do kupna, bo zawsze mogę też zajrzeć do biblioteki, u mnie jest sporo nowości) staram się nie notować. Postanowiłam skompletować piękną serię BOSZ, do której należy "Księga smoków polskich" (tę już mam) i w tym celu pracowałam w wakacje u wujka-zegarmistrza (żeby tak ciągle nie żerować na rodzicach). ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem ciekawa "Wybacz mi, Leonardzie" i "Powód by oddychać". "Zostań jeśli kochasz" czytałam parę lat temu, gdy było wydane pod tytułem "Jeśli zostanę" i jak najbardziej polecem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałam przeczytać "Zostań, jeśli kochasz" przed premierą filmu, ale zapewne wyjdzie tak jak zwykle... A co do reszty książek, to zawsze przyjemnie jest przeczytać coś pióra Matthew Quicka, bardzo lubię jego "Poradnik Pozytywnego Myślenia" ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. "Zostań, jeśli kochasz" i "Powód, by oddychać" zdecydowanie chciałabym przeczytać :) No i lubię Benedicta Cumberbatcha, więc ciekawi mnie, co tam w tej jego biografii się kryje :D
    Książek Matthew Quicka jeszcze nie czytałam, ale te dwie zapowiadają się całkiem całkiem (bardziej chyba ciągnie mnie w stronę historii Leonarda)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wcale się nie dziwię, że chcesz przeczytać te książki;) ja też mam na nie ochotę, szczególnie "Powód by oddychać" i "Czekając na Gonza":)

    OdpowiedzUsuń
  30. Najbardziej interesującymi mnie pozycjami okazały się być te Matthew Quick' a. Zresztą, już wcześniej o nich słyszałam i już wtedy miałam na nie ochotę. :)
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czekam na: "Powód by oddychać" ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Niecierpliwie czekam na "Zostań, jeśli kochasz" ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Głowa mi kiedyś odpadnie, od nadmiaru tych wszystkich cudowności, które widzę :D Wszystkie, dosłownie wszystkie tytuły mnie zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
  34. "Zostań jeśli kochasz" i biografia Benedicta to nowości na które czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie mogę się doczekać książek Quicka :) Szczerze mówiąc nie wiedziałam, że tak szybko ukażą się w Polsce. Z całą pewnością je kupie, gdyż po lekturze "Poradnika pozytywnego myślenia" i "Niezbędnika obserwatorów gwiazd" Quick należy do grona moich ulubionych autorów. Mam nadzieję, że książki będą tak samo fenomenalne jak ich poprzednicy :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Przez te wakacje wydałam już bardzo dużo pieniędzy na książki , we wrześniu / październiku oczekuję czterech premier , ale niestety żadnej z tych ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Chętnie przeczytałabym "Czekając na Gonza", "Zostań jeśli kochasz" "Powód by oddychać" :) Cudowne premiery nas czekają :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jejuu wszystkie wydają się na prawdę ciekawe *.* Alee przed szereg wyłaniają się " Zostań, jeśli kochasz" i "Powód by oddychać" ...

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja czekam na "Czekając na Gonza" oraz "Zostań jeśli kochasz" :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Na pewno przeczytam "Zostań, jeśli kochasz" i "Powód by oddychać". Ciekawi mnie jeszcze "Prawie jak gwiazda rocka", ale tu jeszcze nie jestem pewna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jakoś żadna mnie nie przekonuje... Na pewno na nie nie czekam. Zadziwiające jest jednak to, że o Benedictie wyszła już książka??? Przecież to całkiem wschodząca "gwiazda". Trochę mnie to kłuje, że teraz o wszystkich wydaje się biografie :/ Nieważne, czy ktoś się przysłużył czy nie, trzeba "zbić kasę" póki jest na topie. Mimo że do tego aktora nic nie mam i bardzo go lubię.

    OdpowiedzUsuń
  42. najbardziej zaciekawiła mnie Zostań, jeśli kochasz :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bosiu, ile tych chciejek tutaj… Zresztą u mnie będzie nie lepiej. Jak przygotowywałam dzisiaj post z zapowiedziami na pierwszą połowę września, to z 99% chcę mieć w swojej domowej biblioteczce. Ja również jestem zszokowana tą zmianą tytułu książki Formana (idealnie pasuje tutaj twoje „why?”). Gdyby nie ta zmiana, okładkę jako-tako bym przełknęła. Nie zawsze nowe jest lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  44. Zostań jeśli kochasz - słyszałam o tym! i chętnie bym przeczytala ;) zdaje się, że jest nawet film

    OdpowiedzUsuń
  45. Zawsze wybierasz ciekawe pozycje, mnie najbardziej zainteresowała ta pierwsza, przypomina mi bardzo film, który kiedyś oglądałam i za nic nie mogę sb tytułu przypomnieć :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...