wtorek, 16 września 2014

Chciejka #8 | Niezwykle kuszące zapowiedzi wydawnicze

Na samym początku chciałabym Wam Wszystkim podziękować 
za wyrazy współczucia odnośnie mojej nieszczęsnej złamanej nóżki i za życzenia szybkiego powrotu do zdrowia. 
Wasze ciepłe słowa otuchy i troski podniosły mnie na duchu i dały niesamowity zastrzyk energii - bardzo, bardzo Wam Wszystkim dziękuję!!! 
Jesteście cudowni! :) 



A teraz zapraszam na garść zapowiedzi:



"Jedno małe kłamstwo"
K.A. Tucker

Seria: Dziesięć płytkich oddechów #2

Wydawnictwo Filia

Premiera: 17 wrzesień 2014



"Intensywna, seksowna, wzruszająca... Nikogo nie pozostawia obojętnym." 
Colleen Hoover, autorka Hopeless

"Mocno prawdziwa, ta książka wykręciła moje serce i podała mi je na tacy. Z pewnością nie chcecie przegapić tej historii." 
Courtney Cole,  autorka If you stay

Livie zawsze była tą bardziej zrównoważoną z sióstr Cleary. Poradziła sobie z tragiczną śmiercią rodziców. Jednak pod zewnętrzną powłoką twardej i silnej młodej kobiety, kryje się mała dziewczynka, uczepiona ostatnich słów ojca: „Spraw, bym był dumny”. Obiecała, że się postara... Przez ostatnie siedem lat każda decyzja, słowo i czyn przybliża ją do wytyczonego celu.
Livie trafia do Princeton z życiową misją: uczęszczać na zajęcia, zdać na medycynę i poznać dobrego, porządnego faceta, za którego pewnego dnia wyjdzie za mąż. Nie planuje jednak: galeretkowych shotów, sympatycznej współlokatorki-imprezowiczki, której nie potrafi odmówić i Ashtona - przystojnego kapitana uczelnianej osady wioślarskiej. Jego zdecydowanie NIE planuje. Ashton jest aroganckim dupkiem, który rozpala zwykle uśpiony temperament Livie, ponadto uosabia wszystkie cechy, których dziewczyna pragnie u faceta uniknąć. Co gorsza, jest przyjacielem i współlokatorem Connora, który, jak się akurat składa, idealnie spełnia wymagania Livie. Dlaczego więc dziewczyna cały czas wraca myślami do Ashtona?
Czy obowiązkowa i przykładna dotąd Livie zostanie zmuszona, by zrezygnować z ostatniej obietnicy, jaką złożyła ojcu? A wraz z nią z jedynej drogi życiowej, którą zna?

~ * ~

"Jedno małe kłamstwo" jest kontynuacją "Dziesięciu płytkich oddechów", o których pisałam w chciejce#5 pod pozycją 32. (klik) oraz którymi chwaliłam się w stosiku 6/2014 (klik). Mimo, że nadal nie czytałam oddechów to okładka kłamstwa jest tak piękna, że nie mogę przestać o niej myśleć... ;)

___________________________________________


"W śnieżną noc"
Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle

Wydawnictwo Bukowy Las

Premiera: 19 listopad 2014






Trzy gwiazdy literatury młodzieżowej, z kultowym pisarzem, Johnem Greenem na czele, napisały na czas Gwiazdki trzy połączone ze sobą opowiadania. 


Punktem wyjścia jest burza śnieżna, która w Wigilię kompletnie zasypuje miasteczko Gracetown. Na tle lśniących białych zasp pięknie prezentują się prezenty przewiązane wstążeczkami i kolorowe światełka połyskujące w nocy wśród wirujących płatków śniegu. Śnieżyca zamienia małe górskie miasteczko w prawdziwie romantyczne ustronie. A przynajmniej tak się wydaje... Bo przecież przedzieranie się z unieruchomionego pociągu przez mroźne pustkowia zazwyczaj nie kończy się upojnym pocałunkiem z czarującym nieznajomym. I nikt nie oczekuje, że dzięki wyprawie przez metrowe zaspy do Waffle House uda się odkryć uczucie do wieloletniej przyjaciółki. Albo że powrót prawdziwej miłości rozpocznie się od nieprzyzwoicie wczesnej porannej zmiany w Starbucksie. Jednak w śnieżną noc, kiedy działa magia Świąt, zdarzyć może się wszystko...

~ * ~

John Green, ah John Green... kto mu się oprze? A wiecie, że Wydawnictwo Bukowy Las poinformowało na swoim fanpage’u, że już na początku przyszłego roku wyda książkę duetu John Green & David Levithan, pt. „Will Grayson, Will Grayson” - premiera zapowiedziana jest na luty!  


___________________________________________



"Białe jak śnieg"
Salla Simukka

Seria: Lumikki Andersson #2

Wydawnictwo YA! / GW Foksal

Premiera: 8 październik 2014




Po raz kolejny Salla Simukka udowadnia, że skandynawska sensacja nie ma sobie równych. Lumikki, niczym Sara Lund ze słynnego filmowego „Dochodzenia”, tropi sektę w samym sercu zabytkowej Pragi. Tym razem bohaterka trylogii Salli Simukki próbuje uratować młodą kobietę ze szponów niebezpiecznej grupy. W scenerii starego miasta, wśród krętych uliczek, rozgrywa się dramat, którego stawką jest życie. Czy Lumicce uda się ocalić dziewczynę, która twierdzi, że jest jej siostrą? Czy pokona szajkę planującą zbiorowe samobójstwo członków sekty?

~ * ~

Lumikkę Andersson miałam już okazję poznać podczas lektury pierwszego tomu z cyklu o fińskiej Śnieżce, pt. "Czerwone jak krew" - moją recenzję możecie przeczytać tutaj (klik). Już pomijając fakt, że tytuły kolejnych części tej serii są niezwykle fascynujące ze względu na aluzję do popularnej baśni, a okładki pięknie cieszą moje oczy, to przyznam, że jestem niezmiernie ciekawa co takiego autorka zaplanowała w drugim tomie, i czy pozwoli czytelnikom poznać Lumikkę bardziej... 


___________________________________________



"Black Ice"
Becca Fitzpatrick

Wydawnictwo Otwarte / Moondrive

Premiera: 5 listopad 2014






Nie daj się zwieść pozorom.

Britt długo przygotowywała się do wymarzonej wyprawy wzdłuż łańcucha górskiego Teton. Niespodziewanie dołącza do niej jej były chłopak, o którym dziewczyna wciąż nie może zapomnieć. Zanim Britt odkryje, co tak naprawdę czuje do Calvina, burza śnieżna zmusza ją do szukania schronienia w stojącym na odludziu domku i skorzystania z gościnności dwóch bardzo przystojnych nieznajomych. Jak się okazuje, obaj są zbiegami. Britt staje się ich zakładniczką. W zamian za uwolnienie zgadza się wyprowadzić ich z gór. Gdy dziewczyna odkrywa mrożący krew w żyłach dowód na to, że w okolicy grasuje seryjny morderca a ona może stać się jego kolejnym celem, sprawy przybierają dramatyczny obrót…

~ * ~

Szczerze? Nie mam pojęcia co takiego kusi mnie w tej pozycji, bardziej mroźne i pełne grozy wnętrze, nazwisko autorki, a może ta okładka? Owszem, spotkałam się już z opiniami, że jest co najmniej "paskudna", ale mi coś się w niej podoba, niekoniecznie jestem w stanie określić co takiego, może to to natężenie czerni i jej kontrast z bielą? Uwielbiam kontrasty... A Wam się podoba? Okładka?


___________________________________________


"Miasto cieni" 
Ransom Riggs

Seria: Pani Peregrine #2

Wydawnictwo Media Rodzina

Premiera: listopad/grudzień 2014




"Miasto cieni" to kontynuacja "Osobliwego domu pani Peregrine", Akcja powieści rozpoczyna się dokładnie tam, gdzie zakończyła się poprzednia. Jest rok 1940. Jacob i jego nowi przyjaciele opuszczają wyspę, na której znajdował się dom pani Peregrine i udają się do Londynu. W czasie podróży czekają ich liczne niespodzianki i przygody.

"Miasto cieni" to niepowtarzalna, magiczna powieść, która przenosi czytelników w świat wyobraźni, telepatii, pętli czasowych, zmiennokształtnych i niesamowitych zwierząt.

~ * ~

Na "Osobliwy dom pani Peregrine" mam już ochotę od dawna. Wspominałam o nim także w chciejce#3 pod pozycją 15. (klik) jak więc mogłabym nie chcieć poznać kontynuacji? Trochę to szalone, ale co tam ;)


___________________________________________


"Zła krew"
Sally Green

Seria: Half Bad #1

Wydawnictwo Uroboros / GW Foksal

Premiera: wrzesień 2014



Rekord Guinnessa: Najczęściej tłumaczona przed premierą książka debiutującego autora.

Współczesny świat, w którym obok ludzi żyją wiedźmy – dobre białe oraz złe czarne. Piętnastoletni Nathan jest mieszańcem obu zwaśnionych, ściganym i wyalienowanym, lecz zdecydowanym przetrwać za wszelką cenę. Pierwsza część trylogii, która zostanie przetłumaczona w kilkudziesięciu językach.


~ * ~

Dlaczego umieściłam ją w swojej chciejce? Wiedźmy! Wszelkiej maści czarownice, tajemne siły, moce, zaklęcia i uroki działają na mnie jak magnes. Uwielbiam o tym czytać. Poza tym książka całkiem niedawno miała swoją światową premierę i dość szybko trafiła do nas ;)
Jestem tylko zawiedziona, że polska okładka ukazała się w odcieniach szarości, dla porównania zobaczcie okładkę w czerni - i jak uważacie, nie byłaby lepsza? Szczerze mówiąc, to jak tak dłużej zaczęłam się przyglądać wersji czarnej - dostrzegłam, że zarys krwi tworzy tutaj profil twarzy człowieka, dziwne, ale w wersji szarej tego wcześniej nie zauważyłam ;)


___________________________________________



"Endgame. Wezwanie"
James Frey

Seria: Endgame #1

Wydawnictwo SQN

Premiera: 7 październik 2014




Książka? Nie, to przyszłość rozrywki! Projekt Endgame to multimedialne doświadczenie, w którym rzeczywistość przeplata się z fikcją. Trzy powieści, jedna gra dla miliardów graczy. No i 3 000 000 $ nagrody!

Przyszłość nie została jeszcze określona.
Dopiero Endgame ją zweryfikuje.

W Ziemię uderza seria meteorytów. Tylko garstka jest świadoma tego, co to oznacza… W ich żyłach płynie krew starożytnych cywilizacji. W ich umysłach odzywa się głośne wezwanie. W ich rękach znajduje się los świata. Nie mają nadprzyrodzonych zdolności. Nie potrafią latać, nie posługują się magią. Od dziecka szkolono ich, by stali się zabójcami idealnymi. Nadszedł czas. Usłyszeli wezwanie. Rozpoczyna się Endgame!

Czytaj książkę. Odszukuj wskazówki. Rozwiązuj łamigłówki.
Zwycięzca może być tylko jeden!


~ * ~

Dlaczego chcę ją przeczytać? James Frey. Autor uwielbionych przeze mnie "Miliona małych kawałków". Autor, który totalnie uwiódł mnie sposobem w jakim pisze, jego styl, ironia, spostrzegawczość i ten prąd, który wyzwala w czytelniku od pierwszych stron, prąd, który nie pozwala się oderwać - to jest TO. Czekam z niecierpliwością! Podejmę wyzwanie.


___________________________________________



"Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety"
Mark Helprin

Wydawnictwo Otwarte

Premiera: październik 2014





Oscar Progresso siada codziennie w ogrodzie na szczycie góry (uzbrojony w walthera P88, z którym się nie rozstaje), spogląda na Rio de Janeiro i spisuje swoje wspomnienia, po czym skrzętnie upycha je w mrówkoszczelnej kasecie. To, co przeżył, wydaje się nieprawdopodobne: zabójstwo w obronie własnej, pobyt w szpitalu psychiatrycznym, małżeństwo z cudowną milionerką, rozwód z okrutną milionerką, obrabowanie największego banku na świecie, dwukrotne zestrzelenie przez Luftwaffe, rozmowy z papieżem w stylu: „cześć, właśnie się do ciebie wybieraliśmy”, oświadczyny po pięciu minutach znajomości i ślub z trzykrotnie młodszą Brazylijką... Aż trudno uwierzyć, że największy wpływ na życie tego ekscentrycznego Amerykanina miała... kawa, „siła nieczysta”, z którą obsesyjnie walczy.

Helprin funduje czytelnikom chwile intelektualnej rozrywki na najwyższym poziomie – krytyczne spojrzenie na wiek XX, zabawę słowem i obłędnego bohatera. „Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety” jest kpiarski i wzruszający, nostalgiczny i krzepiący, dramatyczny i arcyzabawny – to powieść, od której trudno się oderwać.

~ * ~

Okładka? Tytuł? Autor? Wnętrze?
Intelektualna rozrywka? Zabawa słowem? Obłędny bohater?
Hmm. Czy coś jeszcze muszę tłumaczyć? ;)



***
No to która z powyższych trafi i na Waszą chciejkę?
Piszcie! 
Jestem bardzo ciekawa :)


43 komentarze:

  1. ,,W śnieżną noc" zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, "Jedno małe kłamstwo" ma śliczną okładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu przeczytać "Dziesięć płytkich oddechów" skoro wychodzi już druga część:)Jesień zapowiada się bardzo interesująco:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba też zacznę u siebie pokazywać moje chciejki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o książce "Białe jak śnieg", ale bardzo mi się podoba okładka i fabuła też ciekawa, więc zapisuję sobie tytuł.
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. "Miasto cieni" nareszcie w zapowiedziach. pierwsza część bardzo mi się podobała, oczekuje że dwójka będzie od niej nawet lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mam za sobą "Gwiazd naszych wina" i mam zamiar sięgnąć po inne książki Johna Greena, choć kilka jeszcze przede mną to cieszę się, że już kolejna trafi do mojej listy. "Miasto cieni" również mnie ciekawi, ale najpierw będę musiała sięgnąć po wcześniejszą część :)

    Pozdrawiam,
    http://booksofmeworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Na książkę Helprina już mam ochotę. Ale kuszą te nowości.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Jedno małe kłamstwo" z pewnością zawita w mojej biblioteczce! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś specjalnie nic tu mnie zaciekawiło. Chociaż może bym dała się skusić na "Złą krew, ale jakoś też tak bez entuzjazmu...

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko! Czekam dosłownie na wszystko! Twoja chciejka stała się również moją chciejką :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Black Ice? Nie słyszałam, ale brzmi naprawdę ciekawie:) Podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oprócz pierwszej... to wszystkie! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam tyle chciejek, że musiałabym przeznaczyć sporo czasu na ich spisanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fitzpatrick napisała ostatnio książkę? Nie miałam pojęcia.Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Greena muszę mieć koniecznie! Fitzpatrick i nowa książka?! Chcę!

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę zdobyć "W śnieżną noc", ale kilka innych tytułów, też wygląda interesująco :)
    www.blog-ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Black Ice 5 dni przed moimi urodzinami ? Muszę kupić ! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Black Ice kusi mnie nazwiskiem autorki. Czytałam jej serię Szeptem i pamiętam, że mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Jedno małe kłamstwo"- też nie czytałam pierwszej części, ale dużo osób zachwala, no i te przepiękne okładki <3
    "Black ice"- zdecydowanie. Pani Fitzpatrick kupiła mnie serią "Szeptem", którą uwielbiam. Tylko nie mogę znieść tej okładki. Zagraniczna jest lepsza :(
    Co co Sally Green i jej "Złej krwi"- jakbyś nie napisała o tej twarzy, to pewnie nawet bym się nie zorientowała, jednak uważam, że szara wersja jest ciut lepsza od tej czarnej :))

    OdpowiedzUsuń
  21. To ja: "Białe jak śnieg", "Black Ice" i "Miasto cieni" - nawet okładki mnie hipnotyzują... A one są ostatnio dla mnie ważne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie przyciąga "W śnieżną noc" , ponieważ jest po części autorstwa John'a Green'a aaa bardzo bardzo kocham "Gwiazd Naszych Wina" ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Raczej nic dla siebie nie wypatrzyłam ;< Mark Helprin ma dośc ciezki styl, a szkoda bo Zimowa opowieść mogła wyjść bajecznie ale trochę przesadził. Ew. pierwsza pozycja, ale szukać nie będę

    OdpowiedzUsuń
  24. Najbardziej mam ochotę na pierwszą pozycję, choć jeszcze nie czytałam pierwszego tomu :) Jednak wydaję mi się, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  25. "W śnieżną noc"<3 Uwielbiam te Twoje chciejki, zawsze informujesz mnie o najważniejszych zapowiedziach:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dwie pierwsze mnie kuszą :)
    Ostatnia do mnie za jakiś czas dotrze. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie przepiękne wydanie "W śnieżną noc"! Aż muszę sobie takie sprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Prawie wszystkie prezentowane przez Ciebie pozycje chciałabym przeczytać. Szczególnie zainteresowało mnie "Miasto cieni", chociaż jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z pierwszą częścią nad czym bardzo ubolewam

    OdpowiedzUsuń
  29. "Jedno małe kłamstwo", "Zła krew" i "Endgame. Wezwanie" to pozycję, których jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawie wygląda propozycja Bukowego Lasu. Szczególnie okładka przyciąga wzrok...
    A co do 'chcenia'. to wszystkie bym chciała. Jak każdy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Może "W śnieżną noc"? Ale sama nie wiem. :D
    Pozdrawiam i zapraszam na konkurs :)
    http://miedzyrecenzjami.blogspot.com/2014/09/zgarnij-accabadore.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Dwie pierwsze! Zawsze na Twoim blogu się dowiaduję o premierach na które tylko czekam, a sama nie wiem, że tak jest :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wierzę, ale nic mnie szczególnie nie zainteresowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak dla mnie wszystkie to książki w stylu, muszę mieć albo zwariuję ;d

    OdpowiedzUsuń
  35. "Jedno małe kłamstwo", którego niestety nie dam zrecenzować, ani nawet przeczytać, bo tonę w książkach, oraz "Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety" :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ooo... nie mogę się doczekać "W śnieżną noc". Zapowiada się na prawdę ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdecydowanie czekam na dwie pierwsze pozycję, a z resztą to się jeszcze zobaczy :)

    OdpowiedzUsuń
  38. "Jedno małe kłamstwo" mam już zamówione i prawdopodobnie przyjdzie do mnie w przyszłym tygodniu - co mnie ogromnie cieszy, mimo że nie czytałam jeszcze "Dziesięciu płytkich oddechów", chociaż czekają na przeczytanie na mojej półce już chyba dwa miesiące. Boję się, że ta książka rozbije mnie w drobny mak. :(
    Na Greena jestem obrażona za "19 razy Katherine", ale "W śnieżną noc" bardzo mnie fascynuje, głównie dlatego, że uwielbiam wszystko co ze Świętami i grudniem związane. ;)
    "Czerwone jak krew" pewnie niedługo zdobędę - albo może na Targach w Krakowie? I już nie mogę się tego doczekać, tym bardziej, że skoro teraz będzie kontynuacja, to pewnie znów w sieci zaroi się od pozytywnych opinii...
    "Black Ice" też mnie strasznie fascynuje. :) Okładka niezmiernie mi się podoba - zresztą cieszę się również, że wydawnictwo pozostawiło angielski tytuł :) Głosowałam za tym na FB ^^
    "Osobliwy dom pani Peregrine" teeeż chcę! <3 I może fakt, że teraz będzie dwójka sprawi, że w końcu kupię tę książkę? :D
    "Złą krew" wypatrzyłam już sobie jakiś czas temu na booktubie i po prostu od tamtej pory marzę by ten tytuł wylądował u mnie na półce. :) Ale szczerze mówiąc - mnie jakoś bardziej przypadła do gustu ta biała okładka. Wraz z tą czerwienią i twarzą, kojarzy mi się z "Hannibalem" :D
    "Endgame. Wezwanie" - autora niestety nie znam, ale odkąd przeczytałam opis, chodzi za mną ten tytuł i wiem, że nie będę potrafiła mu się oprzeć, jak już przeczytam jakąkolwiek opinię pozytywną na jego temat...
    A książki Mark Helprin to pewnie bym brała w ciemno, mimo że jeszcze ani jednej nie przeczytałam ^^ Po prostu moja czytelnicza intuicja mówi mi, że to coś dla mnie :D
    W każdym razie, życzę aby wszystkie tytuły wpadły ci w ręce! I nie rozczarowały!
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  39. Dobra powieść powinna wciągać, dawać radość obcowania ze słowem. „Pamiętnik z mrówkoszczelnej kasety” to gawęda nad gawędy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...