środa, 22 października 2014

Chciejka #9 | Premiery, zapowiedzi i dwa starocie ;)

Zapraszam Was na kolejną, już dziewiątą porcję moich książkowych pragnień!

Dzisiejszy zbiór nazwałabym mocno jesiennym, czyli raczej trochę "ponurym", ale jak już kiedyś wspominałam - jesienią mam większą ochotę na ciemniejsze i jednak cięższe klimaty ;) 
Poniżej przedstawiłam 11 książek pochodzących z nowości i z zapowiedzi + dwa tytuły dość zamierzchłe, ale równie interesujące :)

Może niniejszy cykl sprawi, że któraś pozycja trafi też na Waszą chciejkę? ;)

Wszystkie opisy pochodzą z portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawnictw.


Na granicy zmysłów
Przemek Kossakowski
Wydawnictwo Otwarte
Premiera: 17 listopad 2014


Zakopywano go w grobie, obkładano wnętrznościami barana, podcinano mu język, wmawiano choroby i nieślubne dzieci. Rzucano na niego klątwy i odprawiano egzorcyzmy nad jego autem. Kossakowski dotarł do granicy zmysłów. Teraz zabiera nas w podróż w głąb swojego ciała i umysłu poddawanych szaleństwu znachorów z Ukrainy, Rosji, Bałkanów i Polski. Tego nie mogła uchwycić telewizyjna kamera. To książka, która uświadamia, jak mało wiemy o świecie.




Trupia Farma
Bill Bass
Wydawnictwo Znak litera nova
Premiera: 5 marca 2012


Zapraszamy w leśne ostępy Tennessee. Na niewielkim obszarze leżą tu ludzkie zwłoki: zakopane w ziemi lub zanurzone w wodzie, zatopione w bagnach oraz ukryte w bagażnikach samochodów. To słynna Trupia Farma, wyjątkowy projekt naukowy Billa Bassa, który bada, co dzieje się z ludzkimi ciałami po śmierci, gdy natura bierze sprawy w swoje ręce. Jak blisko trzeba być rozkładającego się ciała, żeby je poczuć? Gdzie ciało rozkłada się dłużej: w ciężarówce czy na tylnym siedzeniu samochodu? W jaki sposób ślady małych owadów przyczyniły się do wysłania na krzesło elektryczne pewnego „morderczego” staruszka? Bill Bass zabiera nas w przyprawiającą o ciarki na plecach podróż po zakątkach Trupiej Farmy, miejsca, które zrewolucjonizowało współczesną medycynę sądową. Nie tylko odkrywa przed nami fascynujące tajemnice ludzkich zwłok, ale też opowiada o swych najbardziej pasjonujących śledztwach.



Psychopaci są wśród nas
Robert D. Hare
Wydawnictwo Znak
Premiera: 26 wrzesień 2006

Większość z nas reaguje odrazą, ale i ciekawością na doniesienia o bezlitosnych, pozbawionych sumienia zabójcach, którzy coraz częściej pojawiają się w filmach, programach telewizyjnych i prasie. Seryjni mordercy pokroju Teda Bundy'ego i Johna Wayne'a Gacy'ego, bezwzględnie łamiący zasady społeczne, stanowią szczególnie dramatyczne przykłady psychopatów. Ludzie z tym zaburzeniem osobowości są w pełni świadomi konsekwencji swoich czynów, znają różnicę pomiędzy dobrem i złem, a jednak wykazują przerażający egocentryzm, brak skrupułów i niezdolność do troszczenia się o los innych. Szczególnie zaś przeraża, że osobom postronnym wydają się zwykle całkiem normalni. Doktor Robert D. Hare przedstawia charakterystykę tych niebezpiecznych mężczyzn i kobiet opartą na dwudziestopięcioletnich badaniach naukowych, barwnie opisując świat oszustów, kanciarzy, gwałcicieli i najrozmaitszych drapieżców, którzy oczarowują, kłamią i brutalnie torują sobie drogę przez życie. Czy powinniśmy uważać ich za ludzi chorych, czy po prostu złych? Jak możemy ich rozpoznać? I jak mamy się przed nimi chronić? Książka doktora Hare dostarcza wiarygodnych i nieraz zaskakujących informacji wszystkim, którzy pragną zrozumieć to destrukcyjne zaburzenie psychiczne.  



Okna
Anna Kozak
Wydawnictwo Akurat
Premiera: 15 październik 2014

Krzesło, które staje się obiektem religijnego uwielbienia, anioły z krótkimi, owłosionymi nogami, zawody w łyżwiarstwie bez łyżew na zamarzniętym stawie, ordynator zdominowany seksualnie przez siostrę oddziałową i pacjent, który słyszy głos Boga wydobywający się z jego zęba – to codzienność oddziału psychiatrycznego w prowincjonalnym szpitalu. Codzienność bolesna, rozpaczliwa i zawirowana, żadna postać nie jest do końca określona, bo żadna nie jest do końca tylko sobą; lekarz bywa przekonany o tym, że jest muchą, pacjentka zamienia się w figurkę z kapliczki, lekarka miewa anielskie skrzydła, pacjent uzdrawia, zmarli ożywają, żywi jakby nigdy się nie urodzili, niebo mieści się w zagraconym składziku na zapleczu. A wszędzie są okna, przez które widać roztrzaskane, czasem kuszące, częściej groźne, chaotycznie porozrzucane fragmenty rzeczywistości i złudzeń. W miarę rozwoju wydarzeń czytelnik coraz częściej zadaje sobie pytanie, co jest jawą, a co sennym marzeniem, koszmarem lub wytworem chorej wyobraźni bohaterów. Identyczne pytania zadają sobie postaci z książki, uparcie poszukujące tożsamości, miłości i odrobiny bezpieczeństwa w rozbitym na ostre fragmenty, boleśnie kaleczącym świecie.




Nie puszczaj mojej dłoni
Michel Bussi
Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 22 październik 2014

Para zakochanych wypoczywa na rajskiej wyspie La Réunion. Rozleniwienie, palmy, słońce i turkusowe morze tworzą doskonały koktajl. Nagle sielanka zamienia się w koszmar. Kiedy Liane znika z hotelu, jej mąż Martial Bellion staje się podejrzanym numer jeden. Tym bardziej, że ucieka razem z ich sześcioletnią córką. Policja organizuje blokadę dróg, nad wyspą kołują helikoptery. Rozpoczyna się szaleńczy pościg wśród najbardziej mozaikowej społeczności świata. A jeśli za tym usianym trupami polowaniem na człowieka kryje się przerażającą manipulację?




Posłaniec
Markus Zusak
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Premiera: październik 2014

Poznajcie Eda Kennedy’ego – przeciętnego taksówkarza, kiepskiego karciarza, pechowca w miłości. Mieszka w ruderze na przedmieściach, dzieli się kawą ze swoim psem Odźwiernym i darzy uczuciem koleżankę Audrey. Jego życiem rządzą spokojna rutyna i brak perspektyw – do chwili, gdy pewnego dnia niechcący powstrzymuje napad na bank. I wtedy pojawia się pierwszy as. Wtedy Ed zostaje Posłańcem. Tak oto wybrany, wędruje przez miasto, pomagając i cierpiąc (jeśli to konieczne), aż pozostanie już tylko jedno pytanie – kto stoi za jego misją?




Impuls
Eve Silver
Wydawnictwo Uroboros
Premiera: 5 listopad 2014

Gra tak prawdziwa, że staje się rzeczywistością. Alternatywny świat, w którym bohaterka budzi się po wypadku samochodowym, znacznie różni się od tego, do którego przywykła. Musi brać udział w grze, w której walczy na śmierć i życie z okrutnymi obcymi. Piorunująca mieszanka science fiction i gier, a jej bohaterowie nie przejmują się zasadami.




Pandemia
Jana Vagner
Wydawnictwo Zysk i S-ka
Premiera: październik 2014

Grypa to ostatnia niekontrolowana plaga ludzkości. Jednak wielu ją lekceważyło, a wybuch pandemii wirusa H1N1 był tylko kwestią czasu. Z całego świata napływają informacje o masowych śmiertelnych zachorowaniach. Społeczeństwa rozpadają się w chaosie i anarchii, odcięte od lekarstw, prądu i wody... W konającej Moskwie resztka ocalałych wegetuje w strachu przed chorobą i jej nosicielami. Tylko nieliczni mają odwagę żyć poza wojskowymi strefami kwarantanny. Anna z rodziną i przyjaciółmi wie, że aby przetrwać, trzeba przejąć inicjatywę. Ucieczka jak najdalej od epicentrum wydaje się najlepszym rozwiązaniem, w odległe miejsce z dostępem do świeżej wody i żywności, gdzie można nauczyć się żyć od nowa. Wybór pada na małą chatkę na wysepce jeziora Wong w Karelii przy granicy z Finlandią. Jednak przedarcie się tam to karkołomne zadanie, ponieważ nic już nie jest takie jak przedtem. Zwarta grupa wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż przez upiorny świat wyniszczony globalną zarazą. Do czego posuną się, by przetrwać i jak wiele poświęcą dla tych, których kochają najbardziej? Połączenie thillera, powieści drogi i dramatu psychologicznego.



Bądź mi nożem
Dawid Grosman
Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 8 październik 2014

„Nie obawiaj się – nie chcę się z Tobą spotkać ani przeszkadzać w Twoim zwyczajnym życiu, chciałbym jednak, abyś zgodziła się otrzymywać ode mnie listy” – tak po raz pierwszy pisze Jair do nieznanej sobie Miriam, którą dostrzegł na zjeździe szkolnym i jej widok przeszył mu serce. Powieść „Bądź mi nożem”, której tytuł Dawid Grosman zaczerpnął z „Listów do Mileny” Franza Kafki, opowiada o niezwykłym, łamiącym wszelkie stereotypy romansie. W swym liście Jair proponuje Miriam wolny związek, pozbawiony otoczki życia codziennego, równolegle do ich życia u boku współmałżonków i dzieci. Upiera się jednak, aby związek ten istniał wyłącznie w formie pisanej. Jego propozycja, niemal desperacka, przeszywa ją w sposób jej nieznany; odpisuje mu, lecz ma nadzieję, że uda jej się przemienić słowo pisane w rzeczywiste, żywe ciało – jej pojmowanie intymności jest prostolinijne, bardziej zasadnicze. I tak oboje odkrywać będą rolę wyobraźni w związku międzyludzkim oraz seksualność ukrytą w słowach. Pytanie dlaczego zaangażowali się w taki związek otrzymuje wciąż na nowo różne odpowiedzi od każdego z nich. Indywidualne zmagania kochanków przeradzają się w odrębne, osobiste opowieści. Oboje piszą, aby być.



W obronie pozycji misjonarskiej
Wolf Haas
Wydawnictwo Burda Publishing Polska
Premiera: 5 listopad 2014


Kiedy zakochałem się po raz pierwszy, byłem w Anglii, i wtedy właśnie wybuchła choroba wściekłych krów. Kiedy zakochałem się po raz drugi, byłem w Chinach, i wtedy wybuchła ptasia grypa. A trzy lata później zostałem pierwszą zarejestrowaną ofiarą świńskiej grypy. Gdybym kiedykolwiek zaczął znów okazywać objawy zakochania, natychmiast zawiadom stację epidemiologiczną. Obiecaj mi to. Benjamin Baumgartner cały czas walczy o to, aby się nie zakochać. Jednakże na próżno, ponieważ ta epidemia i tak go dopada i całkiem traci głowę. Innym problemem tego młodego człowieka jest jego pochodzenie. Matka, dawna hipiska, powiedziała mu, że jego ojciec był Indianinem z plemienia Hopi, stąd jego indiański wygląd, a jedyną pamiątką po ojcu jest srebrny pierścień. Opowieść matki zrobiła na młodzieńcu duże wrażenie. Podróżuje więc po świecie w poszukiwaniu śladów ojca, wplątuje się w rozmaite nieprawdopodobne sytuacje, aby tylko dowiedzieć się prawdy. Benjamin ma również obsesję na punkcie imion. Nie chce znać imion nowo poznanych osób. Wmówił sobie, że jeśli tylko będzie znał imię danej osoby, czar znajomości pryśnie.



Niekochana
Katarzyna Misiołek
Wydawnictwo MUZA SA
Premiera: 29 październik 2014


Agnieszka jest z pozoru szczęśliwą mężatką. Z pozoru, bo poznajemy ją w momencie,w którym zastanawia się, czy mąż jeszcze ją kocha... On jest idealny, ale tylko dla postronnych świadków. W domu zmienia się nie do poznania - chłodny, obojętny na potrzeby żony i nieskory do kompromisów, oddala się od niej coraz bardziej, w końcu niemal zupełnie ją ignoruje. Ona kocha, więc walczy, prosząc o dobre słowo, czuły gest, czy odrobinę wspólnie spędzonego czasu. Dopiero kiedy przypadkiem dowiaduje się o zdradzie męża, unosi się honorem i odchodzi. Szybko jednak wraca przerażona niespodziewaną samotnością, zagubiona we własnych emocjach, stęskniona. On zaczyna bardziej się starać, chociaż ciężko wzniecić pożar uczuć na zgliszczach. Agnieszka jednak świetnie potrafi oszukiwać samą siebie. Tyle, że on wcale się nie zmienił... Któregoś dnia bohaterka odkrywa pewne skrzętnie do tej pory skrywane mężowskie upodobania i daje się wciągnąć w grę, która od samego początku jest dla niej upokarzająca - wtedy pojmuje, że nie ma sensu dłużej ciągnąć tego związku. Odchodzi na dobre i zaczyna wszystko od nowa. Ale czy znajdzie szczęście?



Bellagrand
Paullina Simons
Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 19 listopad 2014

Zrezygnowali ze wszystkiego, by być razem, lecz miłość była tylko początkiem... Gina, imigrantka z Włoch, niezależna, wrażliwa i silna, rozpaczliwie pragnie założyć rodzinę. Pochodzący z bostońskich wyższych sfer Harry, idealista i działacz polityczny, chce stworzyć lepszy świat. Połączeni namiętnością, miotają się, kłócą i łamią sobie serca, by w końcu stanąć w obliczu ostatecznego wyboru, który na zawsze przypieczętuje ich los. Wspólna podróż prowadzi ich przez cztery dekady i dwa kontynenty, przez chwile triumfu i zamętu, od nękanych strajkami uliczek Lawrence w stanie Massachusetts po wykładane marmurem sale i sekretne drzwi tajemniczej rezydencji o nazwie Bellagrand.



Tak krucho
Tammara Webber
Wydawnictwo Jaguar
Premiera: 29 październik 2014


Drugi tom bestsellerowego "Tak blisko. . . " Tamary Webber.  Będąc dzieckiem, Lucas Maxfield z ufnością czekał na kolejny dzień. Po tragedii, która dotknęła jego rodzinę, Lucas zwątpił we wszystko, w co kiedyś wierzył. Gdy spotkał na swej drodze Jacqueline, po raz pierwszy od dawna odważył się do kogoś zbliżyć.





***
No to którę z powyższych trafią i na Waszą chciejkę? ;)

46 komentarzy:

  1. Najbardziej chcę ,,Nie puszczaj mojej dłoni" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zapoznałabym się z książką Kossakowskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa Kossakowskiego, czy książka będzie tak dobra jak jego program? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Na granicy zmysłów" i "Psychopaci są wśród nas". Kossakowski jest interesującym dziwakiem, a ta druga książka może być prawdziwa do bólu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pandemia!!! Koniecznie muszę to przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż niedawno czytał "Trupią farmę" i ogromnie mi ją zachwalał. Niestety obecnie nie mam na nią czasu, ale tytuł sobie zapamiętam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię program Kossakowskiego, więc chętnie poznałabym jego przeżycia także w wersji papierowej. Reszta lektur również bardzo intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzy pierwsze książki z pewnością muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa książki Kossakowskiego. Uwielbiam jego programy, zobaczymy co będzie z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem, że "Trupia farma" i "Psychopaci są wśród nas" mnie zaintrygowały :) Chętnie po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. - W obronie pozycji misjonarskiej,
    - Impuls
    - Okna
    - Trupia farma

    No to żeś mi narobiła smaka. Jesteś niedobra!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bussi! Bez wątpienia, dzięki Tobie zresztą go odkryłam. Poza tym pewnie kupię Posłańca, choć jeszcze nie czytałam Złodziejki ;) Mam też ochotę na książki Tamary Webber, moja przyjaciółka twierdzi, że są genialne, zobaczymy czy ma rację.
    Reszta jakoś do mnie nie przemawia, ale Tobie życzę zdobycia i przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Trupia Farma" mnie interesuje i może jeszcze "Pandemia". Ciekawe książki )

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pandemia mnie zainteresowała. Rozejrzę się, kiedy będzie już premiera.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ahh te 'chciejki' :D
    Interesuję się 'Nie puszczaj mojej dłoni' , 'Bądź mi nożem' , 'W obronie pozycji misjonarskiej' , 'Niekochana' , 'Bellagrand' , 'Tak krucho' . Wszystkie wydają się ciekawe, ale najprawdopodobniej w ręce wpadnie aby 'Tak krucho' :(

    OdpowiedzUsuń
  16. polecam "Posłańca", bardzo mądra książka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tej listy przeczytałabym jedynie książkę Kossakowskiego. No i odrobinę Trupia Farma.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno sięgnęłabym po Kossakowskiego i jeszcze kilka innych pozycji

    OdpowiedzUsuń
  19. Z pewnością sięgnę po "Tak krucho", gdyż pierwszy tom jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej:* Bardzo ciekawa chciejka, chyba moja naj, naj, bo sama wiele tytułów mam ochotę przygarnąć:) Nie wiedziałam, że Kossakowski wydał książkę - uwielbiam jego programy w ttv:) Trzymam kciuki, aby wszystko znalazło się na Twojej półce:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tym razem dla siebie widzę tylko "Tak krucho". Już zacieram rączki :D
    Nominowałam Cię do bardzo ciekawej zabawy blogowej. Szczegóły u mnie:
    http://czytelniadominiki.blogspot.com/2014/10/lubimy-czytac-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja dla siebie nic nie znalazłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nic szczególnie mnie nie pokusiło, ale "Tak krucho..." może bym przeczytała, tak dla porównania z "Tak blisko..."

    OdpowiedzUsuń
  24. Posłaniec już dawno wydany, wolę starszą okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na granicy zmysłów muszę mieć! Tak mnie intryguje ta książka że szok :) A Posłaniec właśnie przeze mnie został zrecenzowany i trafił do mojego grona najlepszych książek ;p

    OdpowiedzUsuń
  26. Podzielam Twoje zainteresowanie odnośnie do czterech pierwszych pozycji z powyższej listy. Nie oglądałam programu Kossakowskiego, bo cały czas zapominałam o kolejnych odcinkach, ale chętnie przeczytam książkę tego podróżnika.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kilka bym z chęcią przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  28. "Posłaniec" jest moim typem nr 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam kiedyś "Trupią farmę" i jeśli jesteś fanką seriali typu "Kości", to dzięki tej książce będziesz mogła zagłębić się w... przydatność takowych ośrodków :) sama nie wiem, jak dobrze ująć moją myśl :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Chciałabym poznać "Trupia farma" i "Psychopaci są wśród nas", na półce mam "Okna"

    OdpowiedzUsuń
  31. "Psychopatów..." właśnie przeczytałam. Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że dużo tam przydatnych informacji. Polecam;)
    A na książkę Kossakowskiego czaję się już od dłuższego czasu!;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mnie zaintrygowała Trupia farma ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Trupią farmę mam za sobą, dobra książka, ale trzeba mieć mocne nerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie sięgnęłabym po kilka książek :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Psychopaci są wśród nas - to musi się u mnie znaleźć! Zwłaszcza, że pracuję z zaburzonymi osobami ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. "Na granicy zmysłów" - zdecydowanie na tak! Jeśli chodzi o "Posłańca" - nie wiedziałam, że wznowiono jego wydanie! Może nie jest to książka pokroju "Złodziejki książek", ale naprawdę podobała mi się. :))

    OdpowiedzUsuń
  37. Już nie mogę się doczekać aż "Impuls" zostanie wydany! Czekam na tę książkę już od jakiegoś czasu :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  38. Dlaczego tak zepsuli "Posłańca"? :< Ta wcześniejsza okładka była o wiele ciekawsza niż ta, zdecydowanie! Ale książka mimo tego cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  39. Ach, "Chciejka" zdecydowanie ponura ^^ Szczerze mówiąc, ja bardzo chętnie zaznajomiłabym się z "Impulsem", który pomimo - brzydkiej, moim zdaniem okładki, wygląda bardzo interesująco. Myślę, że poczekam na jakieś opinie, a dopiero później zaryzykuję, ale nie powiem - liczę, że będą w większości pozytywne.
    Dalej, "Tak krucho". "Tak blisko" było świetne, a czytałam je jeszcze przed modą na NA i YA, także wydawało mi się bardzo... takie... inne od reszty książek. :)
    No i "Posłaniec" Zusaka! Kocham "Złodziejkę książek", a skoro to jeden autor, to nawet nie wyobrażam sobie, iż ktoś mógłby się zawieść na tej lekturze. :)
    Pozdrawiam i życzę ci, aby wszystkie te powieści trafiły w twoje ręce!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  40. Sporo ciekawych pozycji. Chcę przeczytać i oczywiście mieć wszystkie. Nie potrafię żadnej wykreślić:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Lista nowości nigdy się nie kończy:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Na Pandemię miałam już dawno ochotę, Okno wydaje się być ciekawe, no i to o psychopatach :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...