niedziela, 23 listopada 2014

"Cytaty najpiękniejsze" William Szekspir


- Umrzeć - zasnąć -
na tym koniec (...)
Umrzeć - zasnąć. - Zasnąć!
Może śnić?
[s. 13, Hamlet]

Zachwycająca oczy i każdą czytelniczą duszę, seria wydań ilustrowanych ukazująca się nakładem Wydawnictwa MG - tym razem proponuje klasykę nad klasyką, czyli wybór najznakomitszych cytatów pochodzących z utworów Williama SzekspiraW 2014 roku mija dokładnie 450 lat od narodzin tego genialnego twórcy, którego utwory mimo upływu czasu, absolutnie nie straciły na aktualności, a wręcz często są to zdania i powiedzenia, które po wielokroć używamy, nie pamiętając, że cytujemy właśnie Szekspira. 

Zbiór ten, skomponowany przez Panią Dorotę Malinowską-Grupińską, właścicielkę Wydawnictwa MG i zarazem wytrawną literaturoznawczynię - zawiera cytaty, które głęboko wniknęły w pamięć wielu czytelników i z których czasami nieświadomie korzystamy, by wyrazić swoje przekonania, wątpliwości, czy nastroje. Jest to zatem "tom słów" - godnych utrwalenia w pamięci jako szekspirowskie i wartych posługiwania się nimi w codziennym życiu, ułożonych według kilkunastu rozmaitych maksym tematycznych i dodatkowo opatrzonych niezwykłymi ilustracjami Daniela Chodowieckiego oraz miedziorytami z książki Samuela Pufendorfa.

Ta wielka księga ponadczasowych, często ironicznych maksym, pełnych refleksji sentencji i zaskakujących mądrości dotykających takich dziedzin jak chociażby śmierć, miłość czy nienawiść - zachwyca oprawą graficzną i jest w stanie zaspokoić najbardziej wymagających sympatyków pisarza. A zgodnie z zasadą obowiązującą w serii - Wydanie ilustrowane - wizualnie robi niesamowite wrażenie i w związku z tym, będzie idealnym prezentem nie tylko dla zwolenników Szekspira czy kolekcjonerów wybranych cytatów, ale także dla tych, którzy po prostu chcą lub muszą zabłysnąć w towarzystwie, dyskusji czy na publicznym forum. Będzie prawdziwą dumą i perełką każdej domowej biblioteczki. Serdecznie polecam!


 Słowa, słowa, słowa.
[s. 13, Hamlet]







Stać się musiało,
Co snadź się stało.
[s. 14, Hamlet]

____________________________________________________________________________
William Szekspir, Cytaty najpiękniejsze, stron 224, Wydawnictwo MG, 2014
Wybór cytatów: Dorota Malinowska-Grupińska
Wykorzystane tłumaczenia: Leon Urlich, Józef Paszkowski

Za książkę dziękuję Wydawnictwu MG

30 komentarzy:

  1. Chciałabym taką książkę i na podorędziu zawsze mieć jakiś ciekawy cytat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też otrzymałam to wydanie, niedługo i u mnie pojawi się recenzja ;) Fakt, rewelacyjny element biblioteczki, idealny na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wydanie, chciałabym coś takiego mieć

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że nie umiałam przebrnąć przez książki Szekspira, aczkolwiek cytaty mogłyby się okazać strzałem w dziesiątkę. W moim przypadku, oczywiście. Zgadzam się z Katarzyną Meres, że wydanie jest cudowne. Bo jest! I cieszy mnie fakt, iż pośród tylu nowości zawsze można znaleźć nawiązanie do klasyki towarzyszącej nam od czasów szkolnych. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Szekspira i od lat się w nim zaczytuję, więc i ta pozycja jest na mojej liście "bezapelacyjnie do zdobycia", zwłaszcza ze względu na piękne wydanie. ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak, to taka książka typowo "kolekcjonerski-prezentowa"

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcę! :) nie musiałabym zaznaczać cytatów w ksiązkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne wydanie, idealnie nada się na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne wydanie i pewnie dla wielbicieli kolekcjonowania cytatów to perełka ;)
    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo... Chętnie bym przeczytała ^^ Kiedyś znalazłam taki cytat Szekspira, który ukradł moje serce:
    "Mówisz, że kochasz deszcz, a rozkładasz parasolkę, gdy zaczyna padać.
    Mówisz, że kochasz słońce, a chowasz się w cieniu, gdy zaczyna świecić.
    Mówisz, że kochasz wiatr, a zamykasz okno, gdy zaczyna wiać.
    Właśnie dlatego boję się, kiedy mówisz, że mnie kochasz."
    Fajnie byłoby poznać inne jego złote myśli :))

    zaczarrowana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Patrzę na wykonane przez Ciebie zdjęcia i sobie po cichu myślę, że taka pięknie wydana książka to prawdziwa perełka dla książkoholików, którzy lubią mieć w swojej kolekcji wszelakiej maści niebanalne książki. Aż mi się zamarzył taki egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe wydanie, w szczególności po Twoich zdjęciach widzę, że warto:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię tego typu pozycji, jednak muszę przyznać, że wydanie imponujące.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczerze? Od zbioru najlepszych cytatów wolałabym równie pięknie wydane dzieła Szekspira - do poznania w całości;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne wydanie. Chciałabym je mieć w swojej kolekcji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne to wydanie, bardzo mi się spodobało :) MG jest wspaniałe za te powroty do klasyki! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szekspir od dawna jest jednym z najbardziej lubianych przeze mnie klasyków literatury . Taki zbiór cytatów to prawdziwa gratka dla każdego jego fana ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jako wielbicielka Shakespeare'a stwierdzam: MUSZĘ TO MIEĆ!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Chciałabym ten tomik mieć na półce.

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowite wydanie, aż chcę mieć tę książkę :)!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mimo, że klasyka klasyki to mnie osobiście nigdy nie porywały dzieła tego autora, chociaż trzeba oddać ogromny wkład zarówno w samą literaturę jak i kulturę brytyjską. Jakbym miał tę pozycję to podejrzewam, że po prostu by przeleżała...

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ piękne wydanie! Muszę mieć! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam tę książkę i niedługo będę ją czytać. Perełka po prostu. Oby więcej takich książek;)

    pokolenie-zaczytanych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam prozę Szekspira, jestem jego wielką zwolenniczką i najchętniej przeniosłabym się w czasie, żeby móc z nim porozmawiać i dowiedzieć się co takiego siedzi w jego umyśle. ;) Taki egzemplarz też bym sobie sprawiła, ale może nie teraz. Najpierw chciałabym sobie nazbierać trochę samych dzieł mojego mistrza, bo do tej pory zadowalałam się biblioteką. Obawiam się, że może to nie wystarczyć, tak na dłuższą metę. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Szekspira, czytałam wiele jego dział i widziałam kilka adaptacji teatralnych. Książkę mam w swoich zbiorach i jestem nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...