poniedziałek, 8 grudnia 2014

Chciejka #11 | kuszący styczeń 2015

Wiem wiem, że mamy grudzień, ale nie mogłam się powstrzymać i chciałam Was poinformować o nadchodzących premierach, jakimi kusi początek roku 2015 - a naprawdę jest w czym przebierać! ;)

Dzisiaj zapraszam na część pierwszą, młodzieżową:

Wszystkie opisy pochodzą z portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawnictw.



Mara Dyer. Przemiana (Mara Dyer #2)
Michelle Hodkin
Wydawnictwo YA!
Premiera: 28 styczeń 2015


Mara Dyer wierzyła, że może uciec od przeszłości. To nieprawda. Myślała, że jej problemy istnieją tylko w jej głowie. Nie tylko. Była pewna, że po wszystkim, co przeszli, jej ukochany nie będzie miał przed nią więcej tajemnic. Myliła się. Druga część fascynującej trylogii, w której prawda ciągle się zmienia, a wybory mogą okazać się zabójcze.



Samodzielne studia (Testy #2)
Joelle Charbonneau
Wydawnictwo YA!
Premiera: 14 styczeń 2015

Po wyczerpujących Testach Cia Vale została studentką pierwszego roku na Uniwersytecie. Choć rząd próbował wymazać z jej umysłu wspomnienia przerażających Testów, Cia pamięta. Próby ujawnienia okrutnych zbrodni stawiają ją samą i jej najbliższych w śmiertelnym niebezpieczeństwie… 




Mechaniczne pająki
Corina Bomann
Wydawnictwo Uroboros
Premiera: 28 styczeń 2015

Londyn 1888 rok, młoda lady Violet Adair właśnie przygotowuje się do swojego debiutu w kręgach towarzyskich miejscowej arystokracji. Zachowuje pozory dobrze ułożonej panny z szacownego domu, a w zaciszu własnego pokoju i wynajętym laboratorium oddaje się pasji konstruowania wynalazków, marząc o zgłoszeniu patentu na nowoczesną maszynę. W trakcie balu w domu Adairów dochodzi do gwałtownej śmierci jednego z gości, lorda Stantona. Śledztwo przejmuje szefowa Secret Service królowej, jednak ma do przekazania niepokojące informacje. Lord został otruty, a innym członkom parlamentu też może grozić wielkie niebezpieczeństwo. Violet rozpoczyna własne dochodzenie, aby dotrzeć do prawdy i uchronić ojca. Odkrywa spisek i trafia do kostnicy , gdzie znajduje w ciele zmarłego egzotycznego pająka… 



Ostatni pociąg do babilonu
Charlee Fam
Wydawnictwo Jaguar
Premiera: styczeń 2015

Pozycja obowiązkowa dla fanów Alice Sebold i Johna Greena - powieść wypełniona czarnym humorem, inteligentnym dowcipem oraz duża ilością Jacka Danielsa.
Aubrey Glass posiada kolekcję listów pożegnalnych, napisanych na wypadek popełnienia samobójstwa. Obecnie, 5 lat po opuszczeniu domu rodzinnego, samobójstwo popełnia jej koleżanka Rachel…



Powiedz wilkom, że jestem w domu
Carol Rifka Brunt
Wydawnictwo YA!
Premiera: 14 styczeń 2015


Mistrzowska, wzruszająca opowieść o stracie i nadziei. June, bohaterka powieści, wrażliwa nastolatka przyjaźni się z wujem Finem. Gdy wuj umiera, wraz z nim odchodzi cały świat. Powieść pokazuje przejście ze świata dzieciństwa do dorosłości, uczy jak na nowo budować samego siebie, jak odnaleźć się w sytuacji straty. Problem AIDS, społeczne wykluczanie, bezsilność a jednocześnie nadzieja tworzą niezwykłą emocjonalną kompozycję, która sprawia, że wzruszony czytelnik uzna tę powieść za ważny głos w dyskusji o psychologii okresu dojrzewania.



Wróć, jeśli pamiętasz (Zostań, jeśli kochasz #2)
Gayle Forman
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Premiera: 14 styczeń 2015

Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama. Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki - Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę… Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. 


Zostań ze mną tom 1 (Zaczekaj na mnie #4)
J. Lynn
Wydawnictwo Amber
Premiera: 29 styczeń 2015


Dwudziestoletnia Calla jako nastolatka nie robiła wielu rzeczy oczywistych dla jej rówieśniczek. Nie chodziła na imprezy, nie całowała się z chłopakiem. Przeżyła za to coś, czego nie powinno przeżyć żadne dziecko. Wciąż nosi blizny na ciele i na duszy. Wciąż nie może zapomnieć, co zrobiła jej matka. I wciąż ukrywa swoją tajemnicę - nawet przed nowymi przyjaciółmi z college'u. Nagle koszmar zaczyna się od nowa. Calla musi wrócić do rodzinnego miasta i odzyskać to co odebrała jej matka. Czy pomoże jej w tym tajemniczy Jax? I czy Calla da mu szansę, by pomógł jej pokonać przeszłość?


Koniec części pierwszej :)

45 komentarzy:

  1. Z tym pająkiem mnie kusi, zwłaszcza że to lata XIX wieku... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Styczeń zapowiada się świetnie! Ja niecierpliwie czekam na drugą część "Testów". Jeszcze w grudniu przeczytam "Zostań, jeśli kochasz" i jeśli mi się spodoba to na drugą część też będę oczekiwać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem nic dla mnie :) Choć widzę dwa tytuły, które mogłabym kupić siostrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam z niecierpliwością na "Wróć, jeśli kochasz".

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej to czekam na drugą część Mary Dyer i "Powiedz wilkom, że jestem w domu". "Mechaniczne pająki też zapowiadają się ciekawie. W styczniu ma wyjść dużo świetnych książek. Już się doczekać nie mogę :). Muszę trochę przyoszczędzić w grudniu, żeby w styczniu oddać się szaleństwu zakupowemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już nie mogę doczekać się Mary i Wróć jeśli pamiętasz:D Reszta jakoś chyba nie dla mnie.

    pokolenie-zaczytanych

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę kilka interesujących egzemplarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak, wiele ciekawych premier się szykuje. :) Zdecydowanie czekam na Marę, "Wróć, jeśli pamiętasz" oraz "Powiedz wilkom, że jestem w domu". Aczkolwiek pozostałe pozycje również kuszą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Matko, ile książek. Nowy rok zapowiada się kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiedz wilkom, że jestem w domu - ten tytuł chyba najbardziej mnie interesuje. Nie wierzę, że rok 2015 już od stycznia tyloma tytułami nas wita, z tego co pamiętam w styczniu tego roku było słabo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tej listy, raczej nic dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Powiedz wilkom, że jestem w domu" brzmi kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę kuszący ten styczeń :D
    Podobają mi się wszystkie książki ! Aż nie do wiary że nowy rok zaledwie za 3 tygodnie .

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, sporo ciekawych ofert, ale ja jeszcze nie przeczytam wszystkiego, co zaplanowałam na ten rok :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście Mara, Wróć, jeśli pamiętasz i Zostań ze mną będą moje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. O ja do kilku pozycji dołączam jeszcze "Losing hope" Colleen Hoover <3

    OdpowiedzUsuń
  17. "Wróć ,jeśli pamiętasz" będzie pierwszą książką , którą kupię w 2015 roku ;) Reszta raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja i moje konto bankowe mamy nową fobię a zwie się ona rok 2015 :) Z twojej listy interesuje mnie ,,Ostatni pociąg do Babilonu" i ,,Powiedz wilkom, że jestem w domu". Zerkam też w stronę ,,Mechanicznych pająków". Od siebie polecam ,,Wróć, jeśli pamiętasz", które czytałam w oryginale - jeszcze lepsze niż pierwszy tom :).

    OdpowiedzUsuń
  19. O nie! Właśnie mi przypomniałaś, że "Mara Dyer" wciąż u mnie nie stoi na półce, a już niebawem dostępna będzie jej kontynuacja.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba nic dla mnie tym razem.

    OdpowiedzUsuń
  21. "Mara Dyer" i "Wróć, jeśli pamiętasz" to pozycje obowiązkowe. Zwłaszcza ta druga, której wydanie napawa mnie wprost bezgraniczną radością (uwielbiam tą historię!). Ale ciekawi mnie też "Powiedz wilkom, że jestem w domu" i "Ostatni pociąg do Babilonu", ale tu poczekam na recenzje ;-) I co ja widzę! czyżby Amber wprowadził w końcu trochę koloru do swoich okładek New Adult? Szok! :-P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Tyle ciekawych książek, że aż ciężko zdecydować, której chce się najbardziej ;) Chociaż chyba jednak najbardziej nie mogę się doczekać "Wróć, jeśli pamiętasz"

    OdpowiedzUsuń
  23. Czekam na Marę z utęsknieniem :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Czemu w każdym miesiącu muszą być tak wspaniałe premiery ;)?

    OdpowiedzUsuń
  25. Dwie ostatnie pozycje mnie intrygują! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Styczeń bardzo bogaty w książkowe nowości, w porównaniu do grudnia. Koniecznie muszę przeczytać "Wróć, jeśli pamiętasz", ciekawi mnie także "Zostań ze mną" :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Achhhhh. W styczniu zbankrutuję - to już pewne.
    "Mara"! <3 Takaaaa cudowna! Niebiesko-srebrna, a więc w kolorach Sherry <3 KOCHAM. TO. WYDANIE.
    "Testów" niestety nie udało mi się nabyć. :( Mam nadzieję, że na początku 2015 mi się bardziej poszczęści. :(
    "Wróć jeśli pamiętasz" wyląduje u mnie w dniu premiery - NIE MA INNEJ OPCJI, bo jedynkę KOCHAM <3
    Ta zapowiedź od Jaguara też wygląda ciekawie, ale nie jestem pewna czy to książka dla mnie, więc pewnie poczekam do pierwszych recenzji.
    Za to "Powiedz wilkom, że jestem w domu" nabędę również pewnie jakoś po premierze, bo czekam na tą pozycję już od paru miesięcy, odkąd się po raz pierwszy pojawiła o niej wieść. :)
    No i perełka! Kolejny tom NA od J. Lynn! UMIERAM Z RADOŚCI <3
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  28. Skusiłabym się na wszystkie książeczki!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wróć, jeśli pamiętasz, Zostań ze mną - muszę mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  30. z tej oto części pierwszej, najbardziej kusi mnie ,,Mara Dyer. Przemiana'' oraz ''Powiedz wilkom, że jestem w domu''.
    Pierwsza część 'Mary' była całkiem-całkiem, choć na początku pojawiło się parę elementów schematu, czym pewnie, w oczach bardziej wymagających czytelników, straciła wiele punktów. Ja (jeszcze) nie zaliczam się do tego grona, więc czytanie tej książki sprawiło mi naprawdę niezłą frajdę, więc czemu nie miałabym sięgnąć po następną część? Zapowiada się obiecująco :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. O, czyżby steampunk? Te "Mechaniczne pająki" wyglądają naprawdę intrygująco, aż zapisałam tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierwsze trzy tytuły to bez dwóch zdań - moje must have :P

    OdpowiedzUsuń
  33. ,,Powiedz wilkom, że jestem w domu" na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  34. Czekam sobie właśnie na nową "Marę Dyer". ;>

    OdpowiedzUsuń
  35. Chyba nic dla mnie tym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. I ja jestem ciekawa jakim cudem człowiek ma wytrwać w postanowieniu kupowania mniejszej ilości książek :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam Marę, jednak nadal jej nie przeczytałam. Wygrana w konkursie leży i nie mogę się przełamać.To będzie cudowny rok pod względem nowości wydawniczych! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Skuszę się na "Zostań ze mną" :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Chętnie bym przeczytała :"Wróć jeśli pamiętasz" "Zostań ze mną" " Mara Dyer Przemiana" ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Kurcze ile fajnych książek! Ostatni pociąg do babilonu i Mechaniczne pająki bardzo mnie zainteresowały:)

    OdpowiedzUsuń
  41. "Wróć jesli pamiętasz" wpisuję na swoją listę chciejek!

    OdpowiedzUsuń
  42. Dla mnie na pewno będzie Mara :) I Testy, jeśli w końcu przeczytam pierwszą część. To samo się tyczy "Wróć, jeśli pamiętasz" :) Te "Mechaniczne pająki" wydają się też interesujące. Muszę się bliżej przyjrzeć tej książce

    OdpowiedzUsuń
  43. Najpierw przeczytałam Twoja listę dla starszych osób a potem przeszłam do tej i wiesz co Ami? Jestem bardziej zainteresowana książkami z tej listy dla młodzieży :P Ojej, czyżbym nie mogła się pogodzić z wiekiem :P Na karku prawie trzydziestka :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...