wtorek, 16 grudnia 2014

Chciejka #12 | styczeń 2015, część 2

Nadchodzące premiery, którymi kusi mnie styczeń 2015 roku.
Może swoją chciejką, skuszę też kogoś z Was? ;)

Dzisiaj zapraszam na część drugą - tym razem dla tych trochę starszych ;)

Dla przypomnienia - część pierwsza, młodzieżowa - klik

Wszystkie opisy pochodzą z portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawnictw.



Córki marionetek
Maria Ernestam
Wydawnictwo Czwarta Strona
Premiera: styczeń 2015


Pewnego letniego popołudnia na początku lat 80. jedenastoletnia Mariana dokonuje mrożącego krew w żyłach odkrycia. Na karuzeli, do jednego z drewnianych koni, przywiązano jej ojca. Ktoś go śmiertelnie postrzelił, a policja nie może znaleźć sprawcy okrutnego morderstwa. Trzydzieści lat później Marianna nadal mieszka w tym samym miejscu. Z wielką pasją i oddaniem prowadzi rodzinny sklep z zabytkowymi lalkami. Spokojne i przewidywalne życie kobiety przerywa nagłe pojawienie się Amerykanina Amnona Goldsteina, który bardzo szybko zyskuje zaufanie mieszkańców szwedzkiego miasteczka. Amnon ma w planach odrestaurować starą piekarnię, ale także wyjaśnić pewien sekret z przeszłości. Przybycie do miasteczka nieznajomego otworzy całkiem nowy rozdział w życiu Mariany, która będzie zmuszona skonfrontować się z nigdy niewyjaśnioną tragedią. Obecność Goldsteina wywoła lawinę nieprzewidywalnych i tajemniczych zdarzeń, a mieszkańcy miasteczka nagle odważą się robić rzeczy, o których przedtem nawet nie śnili.



Nie taka dziewczyna
Lena Dunham
Wydawnictwo Czarne
Premiera: 28 styczeń 2015


Prześmieszny, oryginalny i odkrywczy zbiór osobistych esejów jednej z najpopularniejszych obecnie nowojorskich artystek, Leny Dunham, która podbiła serca publiczności jako gwiazda serialu HBO "Girls" (Dziewczyny). W "Nie taka dziewczyna" Lena opowiada o doświadczeniach wchodzenia w dorosłość: o zakochiwaniu się, nieudanych randkach, samotności, kilku dodatkowych kilogramach, udowadnianiu swojej wartości, szukaniu własnej drogi i prawdziwej miłości, a przede wszystkim o tym, że trzeba mieć odwagę i wierzyć, iż właśnie twoja historia jest tą wartą opowiedzenia. Ta książka to dowód, że dwudziestoośmioletnia Lena Dunham błyszczy wśród młodych talentów literackich Ameryki, a także pełen autoironii i momentami boleśnie szczery raport z wojny zwanej dojrzewaniem.

"Już wiem, że będę się wstydzić myśli, iż mam ci cokolwiek do zaproponowania. Ale jeśli to, czego się nauczyłam, pomoże ci wykonać choć jedno parszywe zadanie albo uratuje przed stosunkiem, w trakcie którego będziesz się bała zdjąć trampki, na wypadek gdybyś musiała wiać, każda moja porażka będzie tego warta".
Lena Dunham




Sieć rozkwitającego kwiatu
Lisa See
Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 21 styczeń 2015


W Pekinie znaleziono zwłoki syna ambasadora USA. Kilka dni później w Los Angeles na statku przewożącym nielegalnych imigrantów odkryto ciało syna chińskiego magnata finansowego. Oba zgony najwyraźniej coś łączy - obrażenia, jakich doznali chłopcy, są takie same, a jednocześnie nikt nie potrafi podać przyczyny ich śmierci. W tej sytuacji Chiny i USA, pomimo napiętej sytuacji politycznej między tymi krajami, decydują się na wspólne śledztwo. Od pierwszej strony powieści trafiamy do zupełnie obcego nam świata handlu produktami z zagrożonych gatunków zwierząt, a doświadczenie to jest tak rzeczywiste i fascynujące, jakbyśmy byli naocznymi świadkami opisanych wydarzeń…




Dziennik
Anne Frank
Wydawnictwo Znak Horyzont
Premiera: 5 styczeń 2015


II wojna światowa. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nagle staje się schronieniem, więzieniem i całym światem dla żydowskiej nastolatki Anne, jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości. Największą tajemnicą Anne jest zmyślona przyjaciółka Kitty, której opowiada o wszystkim, co dzieje się w kryjówce: przerażeniu, plotkach, kłótniach, pierwszej miłości. Sekretne listy do Kitty układają się w przejmujący dziennik dziecka, obdarzonego niezwykłym zmysłem obserwacji i dojrzałością. Ostatni zapisek powstał 1 sierpnia 1944 roku – na trzy dni przed aresztowaniem i wywiezieniem do obozu koncentracyjnego wszystkich mieszkańców kryjówki.
Ojciec Anne, Otto H. Frank, przeżył wojnę i w 1963 roku założył fundację, która czuwa nad rozpowszechnianiem cudem ocalonego dziennika córki. W 2013 roku Fundacja im. Anne Frank rozpoczęła współpracę z UNICEF-em. Dzięki temu część dochodów ze sprzedaży niniejszej książki zostaje przekazana na cele walki o prawa dzieci na całym świecie.




Najgorszy człowiek na świecie
Małgorzata Halber
Wydawnictwo Znak litera nova
Premiera: 19 styczeń 2015


Krystyna czuje się wśród ludzi niepewnie. Od zawsze tak było. Nie wie, jak i o czym z nimi rozmawiać, choć od lat pracuje w telewizji. Jednak umie się kamuflować. Dla znajomych jest przebojową imprezowiczką, wygadaną i wesołą – bo wie, jak można dodać sobie odwagi. Wystarczy mały drink, może dwa. Przed szkołą, po pracy, przed randką, na imprezie. Żeby dobrze się bawić. Żeby wreszcie się nie bać. Żeby cokolwiek poczuć. Przecież wszyscy tak robią.  Ale to lekarstwo działa tylko do czasu. Przed trzydziestką Krystyna decyduje się przestać. Na dobre. Wyleczyć ciało, ale przede wszystkim umysł. Brawurowy debiut Małgorzaty Halber to szczera i bezkompromisowa relacja z krainy nałogu. To opowieść o szukaniu nowej drogi i o znajdowaniu odwagi, by wreszcie być sobą. 





Koniec części drugiej :)

28 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać ,,Dziennik!"!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co ja bym dał za "Córki marionetek". Intrygujący tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Dziennik" na pewno będzie świetną lekturą, chociaż też trochę przerażającą. Chyba już nie przestanę kojarzyć Anny Frank z "Gwiazd naszych wina" :)
    Poza tym "Sieć rozkwitającego kwiatu" może być ciekawa - zahacza o Chiny, więc fajnie by było poczuć przy lekturze klimat tego kraju

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście w tej chwili nic nie wpadło mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sieć rozkwitającego kwiatu, ooo to moje klimaty więc będę musiała bliżej przyjrzeć się tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Córki marionetek" brzmi bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najgorszy człowiek na świecie ma cudowną okładkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. "Córki marionetek" to coś, co zdecydowanie chcę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Córki marionetek" mnie zaintrygowały, będę miała tę książkę na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Córki marionetek"!

    A co do dziennika Anne Frank... czytałam i mam mieszane uczucia. Źle się czułam, czytając jej dziennik. Pomimo całej wojennej otoczki i oczywistego szacunku, największy problem polega na tym, że to jest bardzo prywatny dziennik Anne i czytając jej wspomnienia, uczucia, czułam, że bardzo mocno naruszam jej prywatność...

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią sięgnę po "Córki marionetek", słyszałam już o nich wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najgorszy człowiek na świecie - ta książka do mnie przemawia i będę jej wypatrywać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sieć rozkwitającego kwiatu i Córki marionetek, to książki, które chyba mogłyby mnie zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie taką dziewczynę i Dziennik nawet mnie zainteresowały i może pokusiłabym się o kupienie ich.

    OdpowiedzUsuń
  15. Intrygujące lektury, po które chętnie sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Dziennik" już czytałam i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka Lisy See może być naprawdę dobra - biorąc pod uwagę, jak pisze autorka. Mam raczej dobre doświadczenia z jej powieściami;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na tej liście nie ma książek, które bardzo chcę mieć. W zasadzie do tej pory o nich nie słyszałam. Poczekam na pierwsze recenzje i być może któraś mnie skusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Dziennik" czytałam już jakiś czas temu, teraz zainteresowały mnie książki Lisy See i Marii Ernestam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy tylko we mnie okładka ,,Córki marionetek" budzi, em... upiorne odczucia? :). Z twojej listy na pewno sięgnę po ,,Nie taką dziewczynę", jestem ciekawa, jak Dunham się spisała, bo jej serial już znam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nic mnie do siebie nie przekonało, uff :D

    OdpowiedzUsuń
  22. "Córki marionetek" bardzo bym chciała przeczytać! Ale najpierw poczekam na pierwsze recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. ,,Sieć rozkwitającego kwiatu" może mi się spodobać.
    Na okładce ,,Najgorszy człowiek na świecie" jest identyczny kot, jak mój :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Właściwie to każą z tych książek bym przeczytała, wiec cieżko mi się zdecydować!

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba zapoznałabym się ze wszystkimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Córki marionetek mają fenomenalną okładkę, co prawda to książka niezbyt w moim stylu, ale skuszę się jak nic ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Taa czyli oficjalnie mogę już napisać, że w styczniu czeka mnie bankructwo. Jedno, wielkie bankructwo. :D Jakby wszystkie wydawnictwa się umówiły, że na początek roku rzucą w nami samymi wspaniałymi premierami. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...