sobota, 13 grudnia 2014

Zachęcajka #4 | Pierwsza na liście



Pierwsza na liście 
Magdalena Witkiewicz

Wydawnictwo Filia

Premiera: 14.01.2015

zapowiedź






Witkiewicz intryguje i wzrusza. 
Napisała współczesną historię o ludzkiej dobroci. 
Po tej książce chce się natychmiast stać lepszym człowiekiem.
Janusz L. Wiśniewski



„Pierwsza na liście” jest powieścią o niezwykłej mocy zwykłych kobiet, które wystawione zostaną na najtrudniejszą z życiowych prób. Nowa książka Magdaleny Witkiewicz to historia kobiecej przyjaźni poruszająca ważny społeczny problem. Jedenasta powieść pisarki ukaże się 14 stycznia 2015 roku. Autorka znana jest z bestsellerowych, na wskroś kobiecych i bliskich życiu powieści. Jej książki sprzedały się w kilkuset tysiącach egzemplarzy.





Ina to dziennikarka, która żyje wygodnie i bez zobowiązań. Patrycja usłyszała od lekarzy wyrok – ma kilka tygodni, aby nauczyć ukochane córki, jak żyć. Nastoletnia Karola bierze sprawy w swoje ręce i wyrusza w podróż, która odmieni życie całej trójki. Bohaterki „Pierwszej na liście” będą musiały rozliczyć się z przeszłością i stawić czoła przyniesionym przez los wyzwaniom – każda własnym. Potrzebną do tego siłę odnajdą jednak wspólnie. Potencjał, który w nich drzemie, ujawni się dopiero, kiedy na swojej drodze natrafią na niemożliwą do pokonania przeszkodę. 

***

Magdalena Witkiewicz to dziś jedna z najpopularniejszych polskich autorek literatury kobiecej. Studiowała zarządzanie, bankowość, ukończyła studia MBA. Jest mamą dwójki dzieci. Dla pisania zrezygnowała z biznesowej kariery.  Sympatię czytelniczek i czytelników zyskała życiowymi opowieściami o sile drzemiącej w zwykłych kobietach. Autorka podkreśla, że jej książki, mimo burzliwych losów bohaterek, zawsze kończą się dobrze – dzięki temu poprawiły już humor setkom tysięcy fanów.


"Pierwsza na liście" to nie tylko powieść o przyjaźni, konfrontacji z przeszłością i kobiecej mocy. Książka porusza także istotny problem dawstwa szpiku. W Polsce wiele osób wycofuje się z mogącego uratować życie zabiegu z powodu strachu. Powieść Magdaleny Witkiewicz opisuje problem z wielu perspektyw: potencjalnego dawcy oraz biorcy i jego bliskich. Książka uświadamia czytelnikom złożoność problemu, ale i pozbawia przesądów. W posłowiu Urszula Jaworska, założycielka fundacji prowadzącej największą bazę dawców szpiku w Polsce, pisze: Nie ma ludzi złych. Nie wszyscy o tym wiedzą, ale każdy dobry człowiek może być bohaterem

*post przygotowany na podstawie materiałów Wydawnictwa Filia

_______________
Skusicie się? ;)

24 komentarze:

  1. Niezbyt mój gatunek, ale poczekam na Twoją recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię powieści obyczajowe, także sądzę, że to będzie coś dla mnie :) może się skuszę, jednak poczekam i zobaczę, co Ty o niej sądzisz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam obyczajówki, zwłaszcza polskie. Ten tytuł ma do mnie dotrzeć jako recenzyjny :) Nie mogę się doczekać, czytałam bodaj 3 tytuły autorki i jestem na TAK :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja obyczajówek zbyt dużą sympatią nie darzę, więc książka nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie znam twórczości tej autorki, ale kupować na pewno nie będę, poczekam aż znajdzie się w mojej bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, choć wiem, że cieszą się one dużą popularnością :) Wolałabym zacząć od wcześniej wydanych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twórczość autorki poznałam, niektóre z jej powieści bardzo przypadły mi do gustu, ale teraz nie mam jakoś ochoty na kolejne jej dzieło. Poczekam na Twoją recenzje

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o autorce, jednak nie przekonuje mnie do siebie.
    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. No nie wiem. Kiedyś mocno zawiodłam się na tej autorce...

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny cytat na samym końcu. Może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Może rozejrzę sięza tą książką, kiedy już się ukaże.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudna okładka. Poczekam na pierwsze recenzje i dopiero się zastanowię nad książką ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedenasta powieść, a ja do tej pory nie przeczytałam ani jednej książki tej autorki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście. Ja już czekam na swój egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że poleca Wiśniewski na okładce... Więc się na pewno skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po kilku recenzjach zastanowię się nad lekturą, ale okładka jest cudna i zachęca do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hmmm... kusisz, kusisz, będę musiała się zastanowić ;>

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealna. Brałabym bez zastanowienia, uwielbiam takie historie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam tej autorki, ale czuję, że pisze historie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witkiewicz czytałam do tej pory tylko jedną książkę, mam chęć na kolejne jej dzieła, więc ,,Pierwszą na liście" będę mieć na uwadze !

    OdpowiedzUsuń
  22. Od dawna chcę poznać twórczość tej pisarki, chętnie przeczytam książkę jak się ukaże:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niespecjalnie przepadam za polskimi autorkami, a i tematyką nie jestem przekonana, więc chyba poczekam na recenzje i jeśli mnie jakaś przekona - poszukam w bibliotece. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  24. Skusiłam się ;) Uwielbiam Witkiewicz, wiem czego oczekiwać i uwielbiam Filię, więc wybór był prosty ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...