piątek, 19 grudnia 2014

"Złoty kluczyk" Aleksy Tołstoj




Złoty kluczyk, czyli niezwykłe przygody pajacyka Buratino

"Kiedy byłem mały - bardzo, bardzo dawno temu - czytałem pewną książkę; nazywała się ona „Pinocchio, czyli przygody drewnianej lalki” (drewniana lalka - po włosku „buratino”). Często opowiadałem znajomym (…) ciekawe przygody Buratina. Ale że książka zginęła, więc za każdym razem opowiadałem inaczej, wymyślając takie historyjki, jakich w książce wcale nie było. Teraz (…) postanowiłem opowiedzieć wam, dziewczęta i chłopcy, niezwykłą historię o drewnianym człowieczku."
Aleksy Tołstoj 


Stworzony w 1936 roku przez rosyjskiego pisarza, Aleksjeja Tołstoja "Złoty Kluczyk", to nowe przygody wszystkim znanego, niezwykłego pajacyka. Podobnie jak Pinokio, Buratino, został wystrugany z kawałka drewna i w ten sposób stał się żywą, samodzielną kukiełką. Tytułowy Złoty kluczyk otrzymany od Pani Żółwiowej otworzy przed Buratinem i jego towarzyszami: Pierotem, pudlem Artemonem i Malwiną tajemne drzwi i da im wszystkim szansę na wspaniałe życie. To dzięki niemu, wystrugany Buratino rzuci się w wir przygód w poszukiwaniu szczęścia i sławy, a jego fascynujące podróże po nieznanych miejscach, niezwykłe doświadczenia i spotkania na drodze dziwnych osobowości ukażą - jak zaskakujący i niebezpieczny może być świat. Rezolutny pajacyk nie będzie bał się nikogo - ani myszy, ani kota Bazylego, czy lisicy Petroneli. Nie straszny mu będzie nawet Karabasz Barabasz - niedobry właściciel teatrzyku kukiełek. Ten ponadczasowy zapis jego pełnych emocji przygód za sprawą tytułowego złotego kluczyka - stanie się drogą do mądrości i poznania najważniejszych  życiowych wartości dla każdego dziecka.

Piękna i niezwykle przyjemna dla oka szata graficzna szczegółowo odzwierciedla wiele cech bohaterów i nastrój wydarzeń.

"Zloty kluczyk" to książka, która urzeka wydaniem i szata graficzną.









Cena okładkowa tej cudownej książeczki to tylko 19zł.
Polecam serdecznie - na świąteczny prezent będzie idealna!

_____________________________________________________________________________
Aleksy Tołstoj, Złoty kluczyk, stron 96, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2014
Przekład: Julian Tuwim
Ilustracje: Beata Horyńska


Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka

17 komentarzy:

  1. Ale wspaniała książka, jakie cudowne wydanie ! :) Poza tym chętnie zapoznam się z treścią o pajacyku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie okładkowo - ilustracyjne cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację i niedroga, i w dodatku piękne rysunki, dla młodszych chociaż nawet i dla starszych to będzie dobry prezent, kto nie lubi się wtapiać w bajkowy świat?

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, piękna bajka :) aż żałuję, że nie zamówiłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne wydania, rzeczywiście dobry prezent na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie jestem w wieku, w którym wraca się do książek dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajek nie czytam i raczej nie mam zamiaru, dopóki nie będę miała własnych dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak najbardziej zgadzam się z Tobą, że szata graficzna jest cudowna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały prezent pod choinkę dla małych moli książkowych ;) Jest naprawdę pięknie wydana...

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne wydanie. Literaturę dziecięcą zazwyczaj pozostawiam dzieciom, ale być może kiedyś powrócę do bestsellerów mojego dzieciństwa i zechcę poznać nowe książki przeznaczone dla maluchów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka piękna, ja też chcę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie dla mnie... chociaż rysunki są świetne!

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne wydanie! Chociaż książka już raczej nie dla mnie..;) Z drugiej strony, im dłużej przebywam w bibliotecznym oddziale dla dzieci, tym bardziej mam ochotę sięgnąć po którąś z książek dla młodszych czytelników;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rzeczywiście prześlicznie wykonana. :) Będę ją mieć na uwadze, gdy będę wybierać prezenty na jakąś okazję dla młodszych sióstr. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  15. Pieknie zrobiona - a obrazki przesliczne - idealne dla dziecka :) Sama bym taka chciala ^_^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...