czwartek, 22 stycznia 2015

Chciejka #14 | zapowiedzi na luty 2015


Ostatnimi czasy moja chciejka przybrała kształt informacji o zapowiedziach ;)
A przecież mam na niej także inne, starsze tytuły... postaram się w następnych odsłonach je tutaj dodawać :)

Tymczasem - zapraszam na ogólny przegląd zapowiedzi lutowych, które mnie kuszą ;)

Wszystkie opisy pochodzą z portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawców.
Data premiery może ulec zmianie.



W blasku gwiazd
Lydia Netzer

Wydawnictwo Black Publishing
Premiera: 12 luty 2015

Bestseller "New York Timesa"

Książka o wielkiej miłości i o pragnieniu wtopienia się w tłum, za które trzeba płacić okłamywaniem samego siebie.

Sunny jest piękna i szczęśliwa. Żyje w świecie, w którym wszystko jest uporządkowane. Mieszka na spokojnym przedmieściu, jest mamą czteroletniego chłopca, świetnie radzi sobie z jego chorobą - autyzmem. Mąż Sunny Maxon to wybitny naukowiec, pracuje dla NASA. Leci w kosmos z ważną misją, dzięki której możliwa będzie kolonizacja Księżyca. Dzień po starcie Maxona Sunny, która znów jest w ciąży, ma wypadek samochodowy. Nie odnosi obrażeń, ale w wyniku uderzenia spada jej peruka. Sąsiedzi, którzy zbiegli się, by zobaczyć, co się stało, pierwszy raz widzą ją bez włosów, a więc taką, jaka jest naprawdę. Sunny będzie teraz musiała poradzić sobie ze swoją innością, z ciążą, z autystycznym synem i wszystkimi problemami. Całkiem sama, bo Maxon jest daleko, i jak się wkrótce okaże, być może nigdy nie wróci ze swojej misji.



Nieważkość
Julia Fiedorczuk

Wydawnictwo Marginesy
Premiera: 4 luty 2015


Jeden majowy dzień w życiu trzech z pozoru bardzo różnych kobiet.

Zuzanna, dobrze sytuowana Warszawianka pracuje w agencji reklamowej; ekscentryczny szef wysyła ją z misją służbową do Aten. Helena, matka dwójki dzieci, sprząta w ośrodku konferencyjnym Atena wykonując, dzień po dniu, te same syzyfowe prace. Ewa, bezdomna mistyczka, dryfuje po ulicach miasta w poszukiwaniu alkoholu i miejsca do spania – skrawków raju. Łączy je przeszłość: wszystkie dorastały w małym podwarszawskim miasteczku, odkrywając przyjaźń i miłość, żyjąc w harmonii z rytmami pięknej i okrutnej przyrody. Tragiczne zdarzenie, jakim było zaginięcie szkolnego kolegi, położyło kres niewinności, rzucając cień na ich dalsze losy, sprawiając, że każda z nich stała się, na swój sposób, nieważka. Trzy kobiety, z których każda, w poszukiwaniu samej siebie, musiała zejść do innego piekła. Trzy losy naznaczone namiętnością i pragnieniem piękna. Zmierzch majowego dnia każdej z nich przyniesie inne rozwiązanie.




Tańcząc z wrogiem
Paul Glaser

Wydawnictwo Rebis
Premiera: 3 luty 2015


Porywająca historia żydowskiej nauczycielki tańca wplątanej w drugowojenny koszmar.

Rosie uczyła tańca w całej zachodniej Europie. Nim skończyła dwadzieścia pięć lat, zdążyła stracić ukochanego w wypadku lotniczym, poślubić niewłaściwego mężczyznę i znaleźć pocieszenie w ramionach innego. Gdy do władzy doszli naziści, przeszła przez kilka obozów koncentracyjnych, ale energia, niewiarygodna zaradność i żywiołowy urok pozwoliły jej przetrwać – lekcje tańca udzielane esesmanom stały się przepustką do życia. Spośród tysiąca dwustu osób, które przybyły jednym transportem wraz z nią do hitlerowskiego obozu w Auschwitz, przeżyło jedynie osiem.

To niezwykłe, naznaczone miłością, zdradą i niezwykłą determinacją życie staje się dla autora - jej bratanka, kluczem do odkrycia własnych korzeni. Łącząc w całość wojenne zapiski, fotografie i listy ciotki, Paul rekonstruuje dramatyczną historię, z której przebija optymizm i wbrew śmiertelnej grozie dnia codziennego - fascynujące ukochanie życia.
Paul Glaser urodził się krótko po wojnie w Holandii. Pełnił między innymi funkcję dyrektora szpitala psychiatrycznego oraz dyrektora generalnego wielkiej organizacji pracującej z osobami upośledzonymi umysłowo. Brał także udział w zakładaniu muzeum historii druku, regionalnego teatru oraz montessoriańskiej szkoły średniej.



Serena
Ron Rash

Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 4 luty 2015

Jest rok 1929, świeżo poślubieni George i Serena Pembertonowie przyjeżdżają z Bostonu w góry Karoliny Północnej, gdzie zamierzają stworzyć imperium drzewne. Choć George żył tam wcześniej i zdążył nawet spłodzić nieślubne dziecko, Serena jest w tych okolicach nowicjuszką - szybko jednak udowadnia, że potrafi dorównać każdemu mężczyźnie: nadzoruje pracę drwali, poluje na grzechotniki, ratuje nawet życie mężowi. Razem zabijają albo niszczą bezlitośnie każdego, kto traci ich łaski. Kiedy jednak Serena się dowiaduje, że nigdy nie zajdzie w ciążę, postanawia zamordować nieślubnego syna George'a. Matka i dziecko zaczynają walkę o przetrwanie, a gdy w Serenie rodzi się podejrzenie, że George ich chroni, pełne namiętności małżeństwo Pembertonów wali się z wolna w gruzy, opowieść zaś zmierza do szokującego finału. 



Czerwona królowa
Victoria Aveyard

Wydawnictwo Otwarte
Premiera: 9 luty 2015

– Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. –  Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?



After. Płomień pod moją skórą
Anna Todd

Wydawnictwo Znak
Premiera: 2 luty 2015

Największy fenomen książkowy tego roku! 
Powieść, która doczekała się miliarda odsłon w serwisie Wattpad

Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później. Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście. 
Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.



Losing hope
Colleen Hoover

Wydawnictwo Otwarte
Premiera: 4 luty 2015

Czy jest taka tragedia, po której nie da się odzyskać nadziei?

Czasami, aby pójść naprzód, trzeba najpierw sięgnąć głęboko w przeszłość. Przekonał się o tym Dean Holder. Przez wiele lat zmagał się z poczuciem winy, że kiedyś pozwolił odejść małej dziewczynce. Od tego czasu szukał jej uparcie, ale nie spodziewał się, że gdy ponownie się spotkają, ogarną go jeszcze większe wyrzuty sumienia. 

"Losing Hope" to historia trojga młodych ludzi naznaczonych przez traumatyczne doświadczenia. Każde z nich wybrało inny sposób na to, by sobie z nimi poradzić – nie każde z nich wybrało życie. 



Nieprzekraczalna granica
Colleen Hoover

Wydawnictwo W.A.B.
Premiera: 18 luty 2015


Kolejna po "Pułapce uczuć" część trylogii opowiadającej o miłosnych perypetiach Layken Cohen i Willa Coopera. 

Layken i Willa łączy więcej niż typowe młode pary. Mają za sobą podobne doświadczenia, podobne potrzeby. Oboje stracili rodziców i muszą poradzić sobie z wychowaniem młodszego rodzeństwa, zbyt wcześnie osieroconego. Wygląda na to, że są dla siebie stworzeni. Ich związek rozpada się jednak w momencie, gdy na drodze Willa pojawia się Vaughn, jego dawna miłość. Chłopak utrzymuje z nią kontakt, mimo że wie, iż Layken może mu nie wybaczyć kłamstw. Czasami dwoje ludzi musi się rozstać, by zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo siebie potrzebują. Czy Willowi uda się naprawić to, co zniszczył, zanim rozstaną się z Layken na zawsze i już nigdy więcej nie zobaczą?


Piękny drań
Christina Lauren

Wydawnictwo Zysk i S-ka
Premiera: 9 luty 2015 


Międzynarodowy bestseller, który porwał serca czytelników w Stanach Zjednoczonych, we Francji i wielu innych krajach!

Chloe Mills, uzdolniona i pracowita studentka MBA ma tylko jeden problem: swojego szefa, Ryana Bennetta. Jest wymagający, nie przebiera w słowach i nie liczy się z uczuciami innych - ale nie sposób mu się oprzeć. Bennett Ryan wrócił z Francji do Chicago, aby podjąć znaczące stanowisko w wielkiej firmie rodzinnej. Nawet nie przyszło mu do głowy, że asystentka, która współpracowała z nim na odległość przed jego przyjazdem, to wystrzałowa, niewinnie prowokacyjna i wyjątkowo irytująca istota, którą teraz będzie widywał codziennie. Pomimo plotek nigdy nie romansował w pracy, Chloe jest jednak pokusą, której trudno się oprzeć… Jednak gdy ich wspólne pragnienie dochodzi do granic wytrzymałości, Bennett i Chloe będą musieli zdecydować, co są gotowi poświęcić dla siebie nawzajem…

"Piękny drań to książka pełna serca, seksu i zdrowej porcji złośliwości. Czytelników doceniających ciekawą fabułę czeka zaskakująca i pełna namiętności uczta!"
- Myra McEntire, autorka Hourglass

"Przecudowna! Pełna humoru, fajnych dialogów, ciętych ripost i przede wszystkim namiętności i pożądania! Oczywiście znajdą się też momenty żalu, wątpliwości oraz zaskoczenia - ale bez tego książka nie miałaby tyle uroku. Opisana historia jest oryginalna i świeża, zaskakuje z każdą kolejną stroną. Nic w niej nie jest oczywiste i przewidywalne... Polecam!"
- Joanna Wudniak, lubimyczytac.pl



Wiem o tobie wszystko
Clarie Kendal

Wydawnictwo Akurat
Premiera: 11 luty 2015

"To jesteś ty. Oczywiście, że ty. To zawsze jesteś ty" - tak rozpoczyna się opowieść Clarissy, kobiety pozornie niewyróżniającej się z tłumu, dla Rafe'a jednak wyjątkowej, upragnionej, śmiertelnie przez niego ukochanej. Relacja tych dwojga ma niewinny początek, szybko jednak przeradza się w niebezpieczną grę kata i ofiary. Bestsellerowy thriller psychologiczny Claire Kendal to wnikliwy portret stalkera i prześladowanej przez niego kobiety. To historia, która może przydarzyć się każdemu.

Clarissa właśnie rozstała się z wieloletnim partnerem, z którym poróżniły ją długotrwałe i bezowocne starania o dziecko. Pracuje na wydziale anglistyki Uniwersytetu w Bath jako sekretarka. Na premierę książki kolegi z pracy wybiera się z uprzejmości. Również z uprzejmości pozwala mu odprowadzić się do domu. Reszty wieczoru nie pamięta. Budzi się w swoim łóżku – odurzona, zawstydzona, upokorzona. To jednak dopiero początek. Rafe zakochał się w Clarissie, wie o niej wszystko i chce ją mieć tylko dla siebie. Nic go nie powstrzyma przed osiągnięciem celu. Jest wszędzie tam, gdzie pojawia się Clarissa, zna wszystkich jej przyjaciół, przewiduje, dokąd pójdzie i co zrobi. Przed jego miłością nie ma ucieczki.


Ufff. No to tak wygląda luty :) Co Wy na to? ;)

50 komentarzy:

  1. Zapowiedź "Tańcząc z wrogiem" bardzo mnie zaciekawiła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego spisu to ja chce: Tańcząc z wrogiem, Serene (jestem również ogromnie ciekawa filmu), Losing hope oraz Nieprzekraczalną grancie (dwie ostatnie mam już zamówione w empiku).

    OdpowiedzUsuń
  3. "nie przebiera w słowach i nie liczy się z uczuciami innych - ale nie sposób mu się oprzeć" to takie niedorzeczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lara, musisz po to sięgnąć. Zaręczam ci niezapomniane wrażenia w imieniu tej powieści, bo już czytałam to ,,arcydzieło" ;P

      A tak do tematu posta - ja wyczekuję ,,Czerwonej królowej"

      Usuń
    2. Fakt, czerwona królowa brzmi naprawdę ciekawie!

      A co do arcydzieła, to jest to arcydzieło - arcydzieło czy może arcydzieło - obsydian? Bo w razie W, chcę wiedzieć jak mam do niej podejść (w sensie do książki)

      Usuń
    3. Lara! nie podejrzewałam Cię o to, że znasz tak wiele odmian arcydzieł :D swoją drogą ciekawa jestem odpowiedzi Natalii_Leny :P

      Usuń
    4. Polecam się, mam wiele talentów :D Najlepiej idzie mi sianie obory wokół własnej osoby :D

      Usuń
  4. Nie znalazłam tu nic dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko znalazło się i na mojej liście. Chyba zwariuję z tymi nowościami w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. After czytałam - świetna, ale z tego co wiem to premiera 28 stycznia (no chyba że coś się zmieniło?)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej jestem ciekawa "Sereny" i "Nieprzekraczalnej granicy" :) Najgorsze jest to, że dałam sobie bana na kupowanie książek dopóki nie przeczytam tych, które zalegają na półkach, ale w lutym mam urodziny, więc zawsze jest to jakiś pretekst do złamania postanowienia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. "Czerwona królowa" bardzo intrygująca... :3 "Serena" i "Tańcząc z wrogiem" też świetnie się zapowiadają! Ciekawe co ma w sobie "Piękny drań" :p

    OdpowiedzUsuń
  9. After skończyłam czytać, Losing Hope oraz pułapki uczuć mam w planach :) mogę się dopisać do chciejki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tańcząc z wrogiem i Serena to pozycje, których nie znałam, a naprawdę bardzo bym chciała;) + 4 końcowe pozycje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. I znowu tyle super książek! Najchętniej przeczytałabym chyba ,,Tańcząc z wrogiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie także najbardziej zaciekawiło "Tańcząc z wrogiem" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Tańcząc z wrogiem" brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość książek mnie zainteresowała i mam mocną ochotę na zapoznanie się z nimi. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że moje zapowiedzi mocno na Ciebie wpłynęły ;) Z chęcią dodam do swojej listy Serenę, brzmi intrygująco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chciejka była gotowa już dawno, od Ciebie zapożyczyłam tylko dwie pozycje :) ale jak widać gusta mamy bardzo podobne :)

      Usuń
    2. I bardzo mnie to cieszy. Masz już Serenę?

      Usuń
  16. Czekam na "Czerwoną królową" - wygląda jak książka idealna dla Kaś. ;3

    OdpowiedzUsuń
  17. Za After niedługo się zabieram:) a Losing Hope to dla mnie pozycja obowiązkowa:) a na resztę nie patrzę, a przynajmniej próbuję, bo mój portfel błaga o litość;)

    OdpowiedzUsuń
  18. krolowa mnie ciekawi bo w kolko wszyscy o tym mowia :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Tańcząc z wrogiem koniecznie muszę zdobyć :) A Czerwoną królową polecam z całego serca :) Bardzo fajna dystopia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba niepotrzebnie tutaj wchodziłam, bo tylko się załamałam jak dużo chcę, a jak mało mój portfel może. :D

    OdpowiedzUsuń
  21. "Wiem o tobie wszystko" to książka dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ochotę na "Pięknego drania" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne chciejki, właściwie to wszystkie bym zgarnęła, jak zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Piękny drań" - oj tę książkę chyba sobie kupię! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapowiedzi na luty jeszcze nie przeglądałam, ale niedługo zamierzam. I aż się boję. Znalazłam u Ciebie kilka ciekawych tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem świeżo po lekturze książki After... Chyba jutro opinia na blogu.
    A przy okazji ZAPRASZAM NA KONKURS!!!
    http://monweg.blog.onet.pl/2015/01/22/robie-konkurs-bo-moge/

    OdpowiedzUsuń
  27. Naprawdę sporo ciekawych nowości, jestem chętna na prawie wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Coraz więcej pozycji do przeczytania, a czasu coraz mniej :D

    OdpowiedzUsuń
  29. "After. Płomień pod moją skórą" przeczytałam. Jest to jedna z lepszych książek. Na "Pięknego drania" właśnie czekam;) Po Twoim poście chętnie sięgnę także po "Blask gwiazd".

    OdpowiedzUsuń
  30. Większość tych książek znalazła się na mojej liście "must have", chociaż póki co to bardziej must niż have;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawe pozycje. Ja najbardziej czekam na "Losing hope" :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Hoover+ Hoover- już widzę obie na mojej półce ;-) Intryguje mnie też "W blasku gwiazd", ale "Piękny drań" też zapowiada się ciekawie. Swoją drogą jeszcze nie widziałam nigdzie zapowiedzi tej książki więc cieszę się, że ją dodałaś ;-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. I skąd wziąć na to wszystko kasę?? Nie mówiąc o czasie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Parę tytułów mnie zainteresowało :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam nadzieję, że zdobędziesz książki i napiszesz wspaniałe recenzje! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Książki Hoover najbardziej mnie interesują. Zapowiadają się niesamowicie. ;) Ciekawi też Czerwona Korona, ale z nią poczekam na recenzje. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Książki Hoover + "Czerwona królowa" to moje absolutne must have i choćby nie wiem co, dołączą do mojej biblioteczki. :) "Piękny drań" to moja najnowsza obsesja, koniecznie będę musiała go przeczytać! "W blasku gwiazd" też wygląda interesująco, ale nie jestem na razie do końca przekonana, także poczekam na recenzje. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie widzę nic dla siebie tym razem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...