czwartek, 12 lutego 2015

Chciejka #15 | zapowiedzi marzec 2015, część 1: dla młodzieży

Po prostu... ;)

Nie wiem od czego zacząć!

Marzec podobnie jak styczeń i luty kusi świetnymi książkami.
Obawiam się, że zabrakło by mi tutaj miejsca, by je Wam wszystkie przedstawić, więc podzieliłam chciejkę na kilka części :)

Dzisiejsza część to książki z kategorii młodzieżowej :)

Wszystkie opisy pochodzą ze stron księgarni Internetowych, portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawców.
Data premiery może ulec zmianie.



Eleonora&Park
Rainbow Rowell

Wydawnictwo Otwarte (Moondrive)
Premiera: 18 marzec 2015

Eleonora… nie sposób jej nie zauważyć: rude włosy, dziwne ciuchy. Czyta mu przez ramię. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.

Park… Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbia imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. Wie, która piosenka jej się spodoba, zanim ona zacznie jej słuchać. Śmieje się z jej dowcipów, zanim ona dotrze do puenty.

Oto tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwojgu szesnastolatkach urodzonych pod nieszczęśliwą gwiazdą – dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych i zdesperowanych, by dać jej szansę.



Cztery sekundy do stracenia
K.A. Tucker

Wydawnictwo Filia
Premiera: 11 marzec 2015

Prowadzenie lokalu ze striptizem nie jest tak fascynujące jak uważa większość facetów. Dwudziestodziewięcioletni Cain pracuje głównie nocą, jego załoga nadaje się do psychiatryka i regularnie odwiedza go policja. Zaczyna jednak wierzyć, że to także jego misja. Pewnego dnia piękna Charlie Rourke staje w drzwiach klubu, przez co wszystko się sypie. Zasady Caina zostają wystawione na ciężką próbę. Minęło sporo czasu odkąd dokonała tego jakakolwiek kobieta...

Dwudziestodwuletnia Charlie Rourke potrzebuje szybkich pieniędzy, by zniknąć, nim będzie za późno. Ściąganie ciuchów na scenie nie jest jej wymarzoną pracą. Gdy koleżanki z pracy marzą, by usidlić seksownego i troskliwego szefa, Charlie nie jest nim zainteresowana. Szczególnie dlatego, że Charlie Rourke nie istnieje, a dziewczyna, która ją udaje, nie może pozwolić sobie na rozproszenie uwagi niechcianym romansem. Niestety Charlie szybko odkrywa, że nie ucieknie przed uczuciem jakim darzy swojego szefa. Obawia się jednak, że strata Caina, gdy ten dowie się w co dziewczyna jest zamieszana, będzie bardziej bolesna niż którakolwiek z czekających ją kar.


Will Grayson, Will Grayson
John Green, David Levithan

Wydawnictwo Bukowy Las
Premiera: 4 marzec 2015

Pewnego zimnego wieczoru w niezwykłym zakątku Chicago przecinają się ścieżki dwóch nastolatków o tym samym nazwisku, obracających się w zupełnie różnych kręgach. Ich życie nagle rusza w całkiem nowym i nieoczekiwanym kierunku, obfitując w heroiczne porywy serca i znajdując kulminację w najcudowniejszym musicalu, jaki kiedykolwiek wystawiono na deskach licealnych scen.

Piąta powieść Johna Greena, która trafia do rąk polskich czytelników (kolejność ukazywania się w Polsce niechronologiczna), tym razem napisana w duecie z Davidem Levithanem.



Kochani dlaczego się poddaliście?
Ava Dellaira

Wydawnictwo Amber
Premiera: 17 marzec 2015

Nominacja Goodreads do Najlepszej Książki Młodzieżowej 2014. 
Debiut sprzedany do 18. krajów! 
Prawa filmowe do "Love letters to the dead" kupiło Fox 2000, producentem będzie zaś twórca przeboju kinowego Gwiazd naszych wina.

Szesnastoletnia Laurel nie może się pogodzić z tragiczną stratą siostry. Szuka pomocy idoli, którzy też odeszli: Kurta Cobaina, Amy Winehouse, Jima Morrisona, Janis Joplin… Pisze do nich listy. Z tych listów układa się opowieść o niej samej, jej cierpieniu, samotności, poszukiwaniu siebie i przebaczeniu.

"Kochany Kurcie, chciałam napisać do osoby, z którą mogłabym pogadać. Chciałabym, żebyś mi powiedział, gdzie teraz jesteś i dlaczego odszedłeś. Byłeś ulubionym muzykiem mojej siostry May. Odkąd jej nie ma, trudno mi być sobą, bo tak naprawdę nie wiem, kim jestem…"

Laurel podziwiała siostrę, ale czuła się przez nią zepchnięta w cień. Teraz usiłuje pogodzić się z tym, co się stało i odnaleźć siebie. Choć nie jest łatwo opłakiwać kogoś, komu się nie wybaczyło…  Pisze o tym, co się zdarzyło, przeżywa to jeszcze raz. Zwierza się, pyta. Te listy i miłość, którą odkrywa, pozwalają pojednać się z życiem i z sobą samą. Rozumie, że nie mogła ocalić siostry, ale może ocalić siebie.



Talon
Julie Kagawa

Wydawnictwo Mira
Premiera: 18 marzec 2015

Samotnie upadną, razem powstaną

Od wieków członkowie Zakonu Świętego Jerzego polowali na smoki. Ukrywając się pod ludzką postacią, smoki przetrwały. Stworzyły Talon, potężną organizację, w której każdy smok ma wyznaczone miejsce i służy wspólnej sprawie. Z czasem stały się silne i przebiegłe, gotowe przejąć władzę nad światem.

Młodziutka Ember Hill, po wcieleniu się w ludzką postać, zostaje wysłana ze szpiegowską misją do Kalifornii. To dla niej okazja, by zakosztować życia zwykłej nastolatki, nacieszyć się wolnością przed powrotem do Talonu, gdzie czekają na nią wyłącznie obowiązki. Ember jest odważna i zdeterminowana, ale zaczyna ulegać ludzkim słabościom. Coraz częściej kwestionuje wszystko, czego nauczono ją w Talonie. Może jej przeznaczeniem jest życie wśród ludzi? Targana wątpliwościami, zapomina o ostrożności, a Zakon Świętego Jerzego jest już na jej tropie.




Czarne jak heban
Salla Simukka

Wydawnictwo YA!
Premiera: 18 marzec 2015

W szkole trwają przygotowania do spektaklu o Królewnie Śnieżce. Lumikki Andersson gra w nim główną rolę. W tym samym czasie zaczyna otrzymywać listy od tajemniczego wielbiciela, którego zauroczenie powoli przeradza się w obsesję. Mężczyzna grozi dziewczynie krwawą zemstą, jeśli nie spełni jego żądań... 

Ostatnia część trylogii o fińskiej Śnieżce Lumikki Andersson.




Złodzieje snów
Maggie Stiefvater

Wydawnictwo Uroboros
Premiera: 18 marzec 2015

Jeśli moglibyście kraść przedmioty ze swoich snów, co byście zabrali? Ronan Lynch ma sekret. Sekret, który ukrywa przed innymi, a czasem nawet przed samym sobą. Ronan potrafi kraść przedmioty ze snów. Nie jest jedyną osobą, która ich pragnie... 

Drugi tom magicznej sagi zapoczątkowanej przez "Króla kruków"




Tabula Rasa
Kristen Lippert-Martin

Wydawnictwo YA!
Premiera: 18 marzec 2015

To miała być jedna z ostatnich sesji projektu Tabula Rasa - tak twierdzili lekarze. Jednak Sara nie chciała w to wierzyć. Usuwanie jej wspomnień o traumatycznych przeżyciach trwało dłużej niż u innych pacjentów - na tyle długo, że Sara zaczynała zastanawiać się nad swoją rolą w zdarzeniach, które chcieli wymazać. Czy na pewno była ofiarą? Wszystkie te środki bezpieczeństwa, które miały odizolować ją od innych... O czym tak naprawdę miała zapomnieć?



After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem
Anna Todd

Wydawnictwo Znak
Premiera: 30 marzec 2015

Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później.

Kiedy wydawało się już, że ich związek wkracza na nowy poziom, Tessa dowiaduje się, co naprawdę kierowało Hardinem na początku ich znajomości. Takiego okrucieństwa Tessa nie może wybaczyć nawet jemu. Aby zapomnieć o Hardinie, rzuca się w wir pracy. Ale Hardin nie ma zamiaru się poddać… Czy Tessa jest w stanie wybaczyć Hardinowi? I – co ważniejsze – czy Hardin jest w stanie się zmienić?


***

Hmmm...

No to tak jak napisałam powyżej - to dopiero PIERWSZA część zapowiedzi marcowych.

Nie wiem co się dzieje, ale ewidentnie COŚ jest na rzeczy, skoro tych książek w ostatnim czasie wychodzi AŻ tyle...

No to na co czekacie w marcu? ;)

38 komentarzy:

  1. Najbardziej czekam na "Eleonorę i Park" no i jeszcze na nową książkę Johna Greena. :) Nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze, to wszystkie przypadly mi do gustu, odtrąciłabym tylko Greena :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Will Grayson, Will Grayson chyba najbardziej mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Młodzieżówki zdecydowanie nie dla mnie. Wcześnie zaczynasz z tym marcem - jeszcze nie ma połowy lutego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na oku "Czarne jak heban" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zlodzieje snow i panna ruda tez bym chciala :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z niecierpliwością czekam na Will Grayson, Will Grayson. Jestem ciekawa co tym razem zaserwuje nam pan Green. Już jakiś czas temu chciałam przeczytać tę książkę. Teraz wyszła w Polsce, więc mam nadzieję, że jak najszybciej to zrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością skuszę się na "Czarne jak heban", ale to dopiero po przeczytaniu poprzednich części. Zastanawia mnie nieustannie, kto postanowił przetłumaczyć imię Eleanor?? Znacznie ładniej brzmi ono w wersji angielskiej! Do tego okładka w jaśniejszym kolorze (również w wersji angielskiej) wygląda lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz co z tego chcę? WSZYSTKO ;) Zbankrutuję jak nic.... Ale ten tytuł Love Letters to the Dead mnie osłabia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja chyba najbardziej czekam na drugą część After:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo mi si spodobały dwie książki - Kochani dlaczego się poddaliście i Tabula Rasa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle interesujących książek! Pierwsze cztery z chęcią przygarnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już od dawna podoba mi się "Eleonora i Park"! Zupełnie nie wiem dlaczego wydawnictwo popsuło tytuł i okładkę "Love letters to the dead", ale chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Talon brzmi ciekawie, chyba zaczynam tęsknić za fantastyką:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bodajże w marcu wychodzi wznowienie ,,Smażonych zielonych pomidorów" od Otwartego i właśnie tego tytułu nie mogę się doczekać :) W końcu będę miała go na własność.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam praktycznie na te wszystkie książki!
    Jednak najbardziej na Talon, mojej ukochanej Kagawy <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle książek chciałabym przeczytać, a tak mało pieniędzy! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojej ojej to i ja chcę kilka pozycji z tej chciejki!! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. "Eleonora&Park" już zamówiona przedpremierowo :) W planach jest również jeszcze Green <3

    OdpowiedzUsuń
  20. "Eleonora&Park" zapowiada się ciekawie. Czekałam na polskie wydanie "Love letters to the dead", ale z tym tytułem i okładką, to wolę sobie na czytniku przeczytać w oryginalnej wersji. Czy akurat amber musi wydawać tą książkę? Oni nawet piękną okładkę potrafią zepsuć!

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie interesująco...

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo duzż, wspaniałych zapowiedzi :)
    Musze przeczytać książkę Pana Zielonego :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że "Will Gayson, Will Grayson" i "Złodzieje snów" to moje typy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdecydowanie marzec będzie świetnym miesiącem... Czekam na większość wymienionych wyżej pozycji. :3

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja czekam na Greena i "Czarne jak heban" :D
    Myślę nad sięgnięciem po "Kochani dlaczego się poddaliście?" ze względu na piękną okładkę (wiem, jestem strasznym wzrokowcem), mimo, że opis wręcz krzyczy do mnie "NIE SIĘGAJ PO TO, NIE SPODOBA CI SIĘ".
    Czas pokaże :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Faktycznie, same cudne propozycje od wydawnictw.

    OdpowiedzUsuń
  27. "Czarne jak heban" wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czekam tylko na finał trylogii Simukki - wciągnął mnie ten cykl niezmiernie i jestem ciekawa, jak się zakończy. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Naprawdę dużo nowych książek.
    Chyba najbardziej chciałabym pierwsze trzy pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  30. "Złodzieje snów", to brzmi jak coś dla mnie :) jestem ciekawa opinii o tej książce. Z chęcią bym ją przeczytała, jeśli będzie tak dobra jak się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Tym razem nie widzę nic dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zastanawiam się, jak tu nie zwariować od tych nowości ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gdybym chciała kupić wszystkie książki, które mnie tutaj zainteresowały...;) Swoją drogą, to dziwne. Przecież unikam młodzieżówek;)
    Btw, okładka książki Dellairy jest okropna. Tak samo, jak tłumaczenie tytułu. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
  34. Książka Greena ma premierę w moje urodziny, to znak! :3

    OdpowiedzUsuń
  35. Tyle cudów, że aż boli jak się na to patrzy ^^ Co na pewno kupię? Większość.
    Książkę Rainbow Rowell, bo jestem w niej zakochana i mimo że ją czytałam po angielsku,chcę mieć to cudo na półce. :)
    Książkę K.A. Tucker bo to K.A. Tucker i Cain do diabła! Nie mogę się doczekać tej masy emocji i wszystkiego co autorka zwykła gwarantować. :)
    Książkę Greena bo... Podobno jest uważana za najlepszą z całego jego dorobku (nie licząc GNW). Chcę sprawdzić czy rzeczywiście warto jej chwilę poświęcić.
    Książkę Avy Dellairy bo widziałam ją na zagranicznym Booktubie i po prostu zakochałam się w okładce, a gdy usłyszałam, że będzie w Polsce, poprzysięgłam sobie, że ją zdobędę. :)
    "Talona" bo mimo, że poprzednie książki Julii Kagawy wydawały mi się tylko dobre, to ta powieść kusi mnie niesamowicie! Kocham smoki w literaturze, kocham magię i po prostu... czuję, że to może być naprawdę niesamowite!
    Książkę Salli Simukki bo heloł? To Salla Simukka! I f i n a ł trylogii!
    Książkę Maggie Stiefvater też bym chciała, bo mimo, że jedynka też co najwyżej dostałaby ode mnie 6/10, to było w niej coś co autentycznie mnie zachęciło do kontynuowania przygody z tą serią. :)
    No i "Tabula Rasa". Niby opis brzmi znajomo i dość przewidwyalnie, ale coś w tej pozycji jest, co mnie do niej przyciąga. Mam nadzieję, że mój instynkt mnie nie zawiedzie. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  36. tyle ciekawych powieści.
    wyczuwam pustkę w portfelu. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...