czwartek, 19 lutego 2015

Chciejka #16 | zapowiedzi marzec 2015, część 2: literatura obyczajowa i kobieca


Chciejka pełna zapowiedzi marcowych!

Dzisiaj zapraszam na przegląd literatury kobiecej i obyczajowej :)

(do części 1, czyli literatury młodzieżowej możecie przeskoczyć klikając tutaj)

Wszystkie opisy pochodzą ze stron księgarni Internetowych, portalu Lubimy Czytać lub stron Wydawców.
Data premiery może ulec zmianie.




Razem będzie lepiej
Jojo Moyes

Wydawnictwo Znak
Premiera: 30 marzec 2015

Na miejscu Jess każdy miałby dosyć. Pracy na dwa etaty, chodzenia przez cały rok w jednej parze dżinsów, kupowania najtańszych jogurtów na promocji w supermarkecie i wybaczania byłemu mężowi, że nie płaci alimentów. Jednak Jess nie należy do kobiet, które łatwo się poddają. „Damy sobie radę” mogłaby mieć wydrukowane na koszulce. Kiedy okazuje się, że jej córka ma szansę na zdobycie stypendium w wymarzonej szkole, gotowa jest ruszyć na drugi koniec kraju, zabierając ze sobą: jednego problematycznego nastolatka, jedną wybitnie uzdolnioną dziewczynkę z chorobą lokomocyjną,  jednego kudłatego psa o wielkim sercu oraz... przypadkowo spotkanego mężczyznę na życiowym zakręcie, który w krytycznym momencie wyciąga do nich pomocną rękę. Czy wspólna podróż pokaże im, że… razem będzie lepiej?


Szkoła szycia Panny Scarlet
Kathy Cano-Murillo

Wydawnictwo W.A.B.
Premiera: 4 marzec 2015

Aby zdobyć pieniądze na przeprowadzkę do Nowego Jorku, Scarlet Santana otwiera wieczorową szkołę szycia w miejscowym sklepie z płytami. Chętne do nauki kobiety zaprzyjaźniają się, a Scarlet z nauczycielki staje się uczennicą. Wszystkie bohaterki przekonują się przy okazji, że jeden wzór dobrego życia nie istnieje, a szczęście zawsze zdarza się przypadkiem.




Maminsynek
Natasza Socha

Wydawnictwo Filia
Premiera: 4 marzec 2015

Matka Leandra wbiła we mnie spojrzenie, aż rozbolała mnie trzustka. Jej źrenice zrobiły się nienaturalnie wielkie, a długie palce postukiwały
o filiżankę z kawą. Wwiercała się tak jeszcze z dziesięć minut, szczegółowo penetrując wszelkie zakątki mojego ciała, które mogłyby zdyskredytować mnie w jej oczach. Nierówne nerki? Koślawe serce? Zbyt zwinięte jelito cienkie? Zrozumiałam, że idealna kobieta, która mogłaby zaopiekować się jej synem, nie istnieje. Problemu nie stanowią trzy nowe pryszcze, które próbowałam ukryć pod pudrem, tylko ja sama. Ogólnie. Ja jako ja.



Młodsza
Pamela Redmond Satran

Wydawnictwo Czarna Owca
Premiera: 18 marzec 2015

Mogłaby być jego matką... Tak, Alice zawsze wyglądała młodo, nawet z siwiejącymi włosami i, powiedzmy to sobie szczerze, nudnym stylem gospodyni domowej z New Jersey. A konkretnie, byłej gospodyni domowej. Mąż ją porzucił, córka dorosła, a ona, cóż, została z niczym. Rozpaczliwie potrzebuje nowego życia. Maggie, najlepsza przyjaciółka i modna nowojorska artystka, niczym wróżka odmienia ją w Sylwestra. Dzięki cudownemu działaniu farby do włosów i obcisłych dżinsów Alice, nim mija północ, całuje się w jakimś barze na Manhattanie z chłopakiem, który nosił pieluchy, gdy ona była w liceum. Zdecydowanie zbyt dobrze się bawi, by przejmować się metryką. Potem wszystko już idzie jak z płatka. Alice ubiega się o pracę w firmie, w której była zatrudniona na krótko przed tym, jak została matką, i... dostaje ją! Tymczasem Josh, ten od pieluch, zakochuje się w niej po uszy, bo Alice jest o wiele fajniejsza niż dziewczyny w jego wieku. Jest jednak mały problem, chłopak myśli, że jego ukochana ma 29 lat, a Alice pierwszy raz, odkąd skończyła 29 lat, ma poczucie, że jej życie nabiera rozpędu. Jedyne, co spędza jej sen z powiek, to potencjalna wpadka...



Tully
Paullina Simons

Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 4 marzec 2015

Wyzywająca buntowniczka. Zdradzona przyjaciółka. Namiętna kochanka prześladowana przez mężczyznę, którego dotyk jest potężniejszy niż jej ból. Bohaterka, której nie zapomnicie. Znakomita powieść o namiętności i stracie, miłości i zdradzie, przyjaźni zdolnej przetrwać nawet śmierć i wyjątkowej kobiecie usiłującej odnaleźć w tym wszystkim sens.

Późne lata siedemdziesiąte na amerykańskiej prowincji. Tully Makker jest twardą nastolatką, której życie solidnie dało w kość. Przeżyła porzucenie przez ojca, molestowanie seksualne i przemoc ze strony najbliższych, wreszcie zdradę najbliższej przyjaciółki. Te bolesne zdarzenia pozostawiły blizny na jej nadgarstkach i te głębsze, w sercu. Kiedy z biegiem lat Tully ze zbuntowanej nastolatki zamienia się w stateczną kobietę, wydaje jej się, że wreszcie odzyskała kontrolę nad swoim losem. Nic bardziej mylnego…




Słodko-gorzkie życie
Colleen McCullough

Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 4 marzec 2015

Epicka opowieść o miłości, zdradzie i wynagrodzeniu krzywd. Saga, której akcja toczy się w Australii w latach dwudziestych ubiegłego wieku, pióra autorki znakomitej powieści "Ptaki ciernistych krzewów".

Cztery córki pastora Latimera są znane z urody, inteligencji i ambicji w całej Nowej Południowej Walii.  Bardzo ze sobą związane, solidarnie się wspierają, wierząc, że tak będzie zawsze. Razem opuszczają rodzinny dom, aby uczyć się pielęgniarstwa. Zamieniając łoża z puchową pościelą na plebanii na spartańskie prycze w szpitalnej bursie. Wielki Kryzys odciska swe piętno na życiu Australii, więc muszą realizować swe ciche marzenia w zmieniającym się wokół  świecie. Czy osiągną niezależność, której tak bardzo pragnęły? Czy życie, podobnie jak miłość, będzie miało słodko-gorzki smak?

"Prawdziwa epopeja. Nietrudno zrozumieć, dlaczego ta niesamowita opowieść zyskała miano australijskiego Przeminęło z wiatrem."
- "Observer"



Zaplątani
Emma Chase

Wydawnictwo Filia
Premiera: 4 marzec 2015

Drew Evans to zwycięzca. Przystojny, arogancki, czarujący. Jednym uśmiechem uwodzi najpiękniejsze kobiety Nowego Jorku. Ma lojalnych przyjaciół i wpływową rodzinę. Dlaczego więc ostatnie siedem dni spędził zamknięty w swoim apartamencie, pogrążony w depresji? On powie Wam, że ma grypę. Ale wszyscy wiemy, że to nieprawda.
Katherine Brooks jest błyskotliwa, piękna I ambitna. Nikomu nie pozwoli stanąć na ścieżce do kariery. Gdy zatrudnia ją ojciec Drew, życie pewnego siebie playboya wywraca się do góry nogami. Kate jest profesjonalna, perfekcyjna i… irytująca.
Drew staje przed wielkim wyzwaniem. Czy połapie się w swoich uczuciach? 

"Zaplątani" to nie romans, do którego przyzwyczaiły się Wasze matki. To skandalizująca, pasjonująca i dowcipna opowieść o mężczyźnie, który dużo wie o kobietach. Chociaż nie tyle, ile mu się wydaje. Powieść "Zaplątani" to międzynarodowy bestseller, została już przetłumaczona na ponad 15 języków. 

"Chcesz wiedzieć co tak naprawdę myślą faceci? Na pewno? Przygotuj się na to, ze będziesz pękać ze śmiechu i aboslutnie pokochasz tę historię!"
- Alice Clayton, USA Today bestselling author



Zrządzenie losu
Allie Larkin

Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Premiera: 26 marzec 2015

Żeby przekonać się, kim naprawdę jesteś, porzuć wyobrażenia o tym, jaka być powinnaś!

Każdy z nas chciałby czasem być kimś innym. Jenny Shaw słyszy za sobą wołanie „Jessie!” w hotelowym holu i odruchowo ogląda się przez ramię. Całe życie była grzeczna i układna, jednak tym razem coś każe jej skorzystać z okazji i podszyć się pod Jessie Morgan, do której jest uderzająco podobna. Samotna i zagubiona, niespodziewanie zyskuje krąg serdecznych przyjaciół i ku swemu ogromnemu zaskoczeniu wdaje się w romans. Zgłębiając przeszłość Jessie, odkrywa tajemnicę, która nakłania ją do kolejnego śmiałego kroku w nieznane. Co z tego wszystkiego wyniknie?



Teoria niegrzecznej dziewczynki
Hubert Haddad

Wydawnictwo W.A.B.
Premiera: 18 marzec 2015

Dziewiętnastowieczna Ameryka. Margaret i Kate Fox (postaci autentyczne) wychowują się w farmerskiej rodzinie na prowincji. W starym domu, do którego się przeprowadzają, Kate nawiązuje kontakt z duchem. Mr Splitfoot – jak go nazwała – przychodzi na każde wezwanie. Wieść rozchodzi się po okolicy. Medialne zdolności sióstr stają się zajęciem dochodowym. Rodzina przenosi się do Nowego Jorku, a Stany ogarnia fala seansów spirytystycznych...



Sekretne życie pszczół
Sue Monk Kidd

Wydawnictwo Literackie
Premiera: 18 marzec 2015

Najsłynniejsza książka Sue Monk Kidd, autorki bestsellerowych Czarnych skrzydeł.
Pachnąca miodem, ciepła, wzruszająca i przerażająca zarazem opowieść o konfliktach na tle rasowym i kobiecej przyjaźni ponad podziałami. Lily jest biała, ma 14 lat, oschłego, agresywnego ojca i olbrzymie poczucie winy. Przed dziesięcioma laty przez przypadek zastrzeliła swoją matkę. Spokój pomagają jej odzyskać noszące imiona letnich miesięcy, czarnoskóre mieszkanki pewnej pasieki w Tiburon, gdzie Lily trafia, jadąc śladami mamy. Ale nawet ten niezwykły azyl, gdzie pszczoły wiodą swoje sekretne życie, nie chroni przed światem zewnętrznym. Najważniejsza jest wiara w siebie… 
Zekranizowana z sukcesem niezwykła książka przetłumaczona na 36 języków, sprzedana w samych Stanach Zjednoczonych w nakładzie ponad 6 milionów egzemplarzy, opowiada o przerażającej codzienności stanów południowych Ameryki połowy lat sześćdziesiątych XX wieku, kiedy niewolnicy odzyskali już wolność, ale tylko na papierze. 


***
Coś szczególnie wpadło Wam w oko? ;)

W kolejnej, trzeciej części przedstawię zbiór zapowiedzi z gatunków mroczniejszych:
kryminał, thriller, s-f, fantastyka ;)

37 komentarzy:


  1. Pszczoły są cudne, serdecznie polecam i czaję się też na Jojo Moyes :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jojo chciałabym i ja :) mam już dwie jej książki z Leniwej Niedzieli :)

      Usuń
  2. Mam wielką ochotę na "Sekretne życie pszczół" oraz "Czarne skrzydła" przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już brać to w pakiecie nie ;)
      Skrzydła polecam, bo czytałam :)

      Usuń
  3. Klika tytułów chętnie bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czekam na sekretne życie pszczół, o tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiadają się ciekawe czytelnicze czasy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. "Słodko-gorzkie życie", "Teoria niegrzecznej dziewczynki" i "Sekretne życie pszczół" - moje priorytety ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Sekretne życie pszczół" bardzo chciałabym przeczytać. Film jest magiczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie widziałam filmu jeszcze, poczekam aż przeczytam książkę :)

      Usuń
  8. Teoria niegrzecznej dziewczynki i Maminsynek - te dwie bym Ci podkradła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta Teoria, te seanse spirytystyczne wydają mi się takie... świeże :)
      nie czytałam jeszcze czegoś podobnego (za wyłączeniem Mary Dyer, bo tam był taki wątek, ale króciutko ;))

      Usuń
  9. Sekretne życie pszczół mam zamiar w końcu poznać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa książki "Sekretne życie pszczół". Oglądałam trochę filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak to możliwe że podobają mi się wszystkie propozycje ??? Szkoda, że ich wszystkich nie przeczytam. ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie? ach! fantastycznie! :) (zdradzę Ci w sekrecie, że mi też ;))

      Usuń
  12. jestem cieakwa zrzadzenia losu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również :)
      kupię jak tylko wyjdzie

      Usuń
  13. "Sekretne życie pszczół" to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tully zapowiada się ciekawie, chętnie przeczytam oraz Sekretne życie pszczół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tully było już kiedyś ponoć wydawane, ale lubię te okładki ŚK dla Simons ;) przemawiają do mnie :)

      Usuń
  15. "Słodko-gorzkie życie". Myślę, że to pozycja dla mnie. "Ptaki ciernistych krzewów" tej autorki bardzo przypadły mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ptaków nie czytałam, ale czytałam czas miłości i szczerze polecam :)
      jestem ciekawa słodko-gorzkiego życia, poza tym ta okładka... obłędna :)

      Usuń
  16. Razem będzie lepiej, Zaplątani i Sekretne życie pszczół to moje typy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzoooo chcę Słodko-gorzkie życie:) Naprawdę bardzo. Sekretne życie pszczół przydałoby się do kolekcji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja chciałabym wszystko :)
      ale tak najmocniej, najmocniej (jakbym miała wybrać tylko kilka) to wybrałabym: Tully, Zrządzenie losu i Teorię niegrzecznej dziewczynki :)
      czytałam "Czas miłości" McCullough i polecam serdecznie :)

      Usuń
  18. "Sekretne życie pszczół" to moja chciejka na marzec :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Powiem szczerze... żadną bym nie pogardziła i z radością przywitała na swojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj nic dla mnie, ani obyczajówki, ani literatura typowo kobieca to nie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam ochotę przeczytać "Tully" Paulliny Simons ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Sekretne życie pszczół- z chęcią podbiorę:) Czytałam Czarne skrzydła i mam nadzieję, że szybko znowu spotkam się z twórczością autorki.

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne okładki :) Podejrzewam, że raczej nic nie kupię :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Maminsynka juz czytam, Zaplatani już za mną (recenzja w poniedziałek), Sekretne życie pszczół muszę koniecznie zdobyć (jestem ciekawa czy jest lepsze czy gorsze od Czarnych skrzydeł). A reszta? Nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nienawidzę tego miesiąca. Nienawidzę tego, że jest tyle książek! A ja sobie postanowiłam, że niczego spróbuję - z naciskiem na SPRÓBUJĘ nie kupować. :) Przynajmniej tak do kwietnia. Będzie ciężko, ale cholera. Muszę iść na odwyk od kupowania książek bo naprawdę... Źle się ze mną dzieje. A i miejsca na półkach brakuje!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  27. Chętnie sięgnę po "Razem będzie lepiej", a "Sekretne życie pszczół" mam w planach kiedy przeczytam pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...