środa, 25 lutego 2015

"Kotek Mamrotek" Kacper Dudek, Piotr Olszówka


Popularny Kotek Mamrotek ze "Świerszczyka" uczy opowiadać!

"Kotek Mamrotek" to komiksowa książeczka dla dzieci o przygodach Kotka imieniem Mamrotek. Ten dość nietypowy bohater, znany wielu małym czytelnikom z wydań Świerszczyka, występuje tutaj tym razem jako pełnoprawny i najważniejszy bohater. Co ciekawe - wszystkie ilustracje tej pięknej książeczki są czarno-białe, a samego tekstu jest raczej niewiele. Dwukolorowe obrazki mogą prawdopodobnie odstraszyć większość dziecięcych oczu, ale niepotrzebnie, bo taki właśnie jest urok Kotka Mamrotka. A zresztą w każdej chwili książeczka może posłużyć jako kolorowanka i wyzwalacz kreatywności :) 

"Kotek Mamrotek" Kacpra Dudka i Piotra Olszówki to doskonała pozycja dla dzieci, które znają już litery i próbują czytać niedługie teksty. Przeglądając książeczkę wyraźnie widać, że dołożono wszelkich starań, aby nauka czytania i kojarzenia była dla małego dziecka przyjemnością, a nieponumerowane ilustracje dodatkowo ćwiczą spostrzegawczość i budują wyobraźnię.

"Kotek Mamrotek" to książeczka proponująca edukację na wesoło, 
i z pewnością spotka się z zainteresowaniem każdego malucha :)

48 stron wypełnionych czarno-białym bohaterem to tak naprawdę kalendarzowy rok, w którym Kotek wraz ze swoimi zwierzęcymi przyjaciółmi przeżywa między innymi pierwszy wiosenny deszcz, razem z księżycem słucha Kociej Muzyki Nocą, maluje pisanki, robi psikusy na Prima Aprilis, cieszy się ciepłem słońca i zbiera jesienne liście, a także na koniec - ubiera dziwaczną choinkę :) 

Jedno jest pewne, Mamrotek to kotek bardzo zabawny i psotliwy, ale zachęcający dziecko do pierwszych prób w opowiadaniu własnych historyjek. 
Bo aby poznać przygody Kotka Mamrotka, trzeba uważnie obserwować i wyciągać wnioski :)










_________________________________________________________________________
Kotek Mamrotek, stron 48, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2015
Tekst: Piotr Olszówka
Ilustracje: Kacper Dudek

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Nasza Księgarnia

13 komentarzy:

  1. Ojej, ale słodkie! Koniecznie muszę kupić mojemu chrześniakowi :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książeczka, przyciąga wzrok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc nie przekonują mnie takie ilustracje,jestem wielbicielką disneyowej kreski.. Za to przekonuje mnie wartość merytoryczna, muszę kupić tę pozycję córce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna książka na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to książka dla mnie. Może spodobać się mojemu bratańcowi, chociaż woli kolorowe bajki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak dla rysunków, tak dla treści - książka dobra na prezent dla brzdąca, ale myślę że na moją półkę też mogłaby trafić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam Kotka Mamrotka ze Świerszczyka właśnie. Podglądam w kiosku:-) Piękny, piękny i zadziorny, i sympatyczny. Szkoda, że mam pretekstu (tj. dziecka lub dziecka znajomych, w tym wieku) by kupić Kotka i przed sprezentowaniem samej sobie dokładnie obejrzeć i oko nacieszyć:-)
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarno-biała, ale za to jaka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje dziecko "z przyszłości" na pewno taką książeczkę dostanie od mamuśki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa, jak dzieciom spodobają się takie czarno-białe ilustracje:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna książka i fajny pomysł z tym czarno - białym kolorem, bardziej rozwija wyobraźnię ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...