niedziela, 29 marca 2015

Jak i gdzie najtaniej kupić książkę przed jej premierą?


W poprzednim poście informowałam Was o moich 5 ulubionych księgarniach internetowych, w których ceny są zawsze o około 30% niższe od cen okładkowych. A dzisiaj, zgodnie z obietnicą, zapraszam na przegląd księgarni, w których najtaniej kupimy książki zamawiając je w tzw. przedsprzedaży, czyli zanim tytuł oficjalnie wejdzie do księgarń. 

Coraz ciekawsze akcje marketingowe, zaawansowane reklamy, podnoszenie prestiżu i podgrzewanie atmosfery, a w końcu ten dzień: premiera, na którą czekaliśmy. W pełni rozumiem, że nie wszyscy korzystają z przywileju jaki daje przedsprzedaż, ale taki zakup ma jednak swoje zalety: 
  • Po pierwsze: nie dość, że tytuł możesz nabyć w promocji, to jeszcze zawsze istnieje szansa, że ktoś pomyli się w cenie ;) 
  • Po drugie: masz możliwość cieszenia się własnym egzemplarzem na kilka dni przed oficjalnym jego pojawieniem się na księgarskich półkach :) Niejednokrotnie bywało tak, że posiadałam już własną książkę 3-4 dni przed jej premierą! 
  • No i po trzecie: nic nie zastąpi uczucia, że jesteś jednym z pierwszych czytelników w kraju, i masz świadomość, że aktywnie uczestniczysz w tym wielkim wydarzeniu :). 



Przegląd 5 księgarń internetowych, w których najtaniej kupisz książki w przedsprzedaży:





Opcje dostawy (płatność przelewem)
  • 0 zł (dostawa do wybranego salonu Empik)
  • 4,90 zł (kurier Poczty Polskiej, doręczenie do klienta)
  • 11,90 zł (kurier UPS)





Opcje dostawy (płatność przelewem)
  • 0 zł (dostawa do wybranej stacjonarnej księgarni Martas)
  • 4,90 zł (Paczkomat)
  • 4,90 zł (odbiór paczki w wybranym kiosku RUCHu)
  • 9,90 zł (kurier Poczty Polskiej, doręczenie do klienta)
  • 9,90 zł (kurier DHL)
  • przy zamówieniu o wartości powyżej 90 zł koszt dostawy = 0 zł 

3. swiatksiazki.pl


Opcje dostawy (płatność przelewem)
  • 0 zł (dostawa do wybranej stacjonarnej Księgarni Świat Książki)
  • 8,99 zł (Paczkomat)
  • 10 zł (kurier Poczty Polskiej, doręczenie do klienta)
  • 11 zł (kurier UPS)
  • przy zamówieniu o wartości powyżej 99 zł koszt dostawy = 0 zł 




Opcje dostawy (płatność przelewem)
  • 0 zł (dostawa do jednej z ponad 100 współpracujących księgarni partnerskich - przeważnie są to Księgarnie Świat Książki)
  • 6,90 zł (odbiór paczki w wybranym kiosku RUCHu)
  • 8,90 zł (Paczkomat)
  • 8,90 zł (odbiór w placówce Poczty Polskiej)
  • 11,90 zł (kurier Poczty Polskiej, doręczenie do klienta)
  • 11,90 zł (kurier DPD, DHL, GLS)
  • przy zamówieniu o wartości powyżej 149 zł koszt dostawy = 0 zł 

5. znak.com.pl


Opcje dostawy (płatność przelewem)
  • 6,90 zł (odbiór paczki w wybranym kiosku RUCHu)
  • 7,90 zł (Paczkomat)
  • 7,90 zł (odbiór w placówce Poczty Polskiej)
  • 9,90 zł (kurier Poczty Polskiej, doręczenie do klienta)
  • 12,90 zł (kurier DHL, UPS)
  • przy zamówieniu o wartości powyżej 89,90 zł koszt dostawy = 0 zł 



Rozeznanie:
Każda wyżej wymieniona księgarnia oferuje podobne zasady dotyczące dostawy - oczywiście wciąż najbardziej opłacalną jest ta z darmową przesyłką do salonu :) Ceny książek w przedsprzedaży bywają jednak różne, więc najlepiej dokonać przeglądu osobiście :) Poniżej przygotowałam małe porównanie dotyczące trzech losowo wybranych książek, które nie miały jeszcze premiery, a są już dostępne. Kolorem czerwonym zaznaczyłam, gdzie książka okazała się najtańsza :)


"After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem" Anna Todd
premiera książki: 8 kwiecień 
cena okładkowa: 39,90 zł

ceny w przedsprzedaży
empik: 31,49 zł
matras: 27,92 zł
swiatksiazki: 27,93 zł
ravelo: 29,53 zł
znak: 29,93 zł 



"Po zmierzchu" Alexandra Bracken
premiera książki: 8 kwiecień
cena okładkowa: 36,90 zł

ceny w przedsprzedaży
empik: 29,49 zł
matras:
swiatksiazki: 34,00 zł
ravelo: 27,31 zł
znak: 27,68 zł 


"Razem będzie lepiej" Jojo Moyes
premiera książki: 7 kwiecień
cena okładkowa: 39,90 zł

ceny w przedsprzedaży
empik: 31,49 zł
matras: 28,73 zł
swiatksiazki: -
ravelo: 29,53 zł
znak: 29,93 zł



Podsumowanie:
Zdania są więc podzielone  - wszystko zależy od szukanego tytułu :) Jednak widać wyraźnie, że ravelo ma dobre podstawy, by stać się tą najtańszą "księgarnią przedsprzedażową" :) Może ktoś z Was robił tam zakupy i mógłby podzielić się swoimi wrażeniami? 


Jeżeli chodzi o mnie to książki w przedsprzedaży kupuję najczęściej na znaku (te które wydał Znak lub Otwarte, korzystam wtedy z opcji "powiadom mnie" dającej 35% rabatu, a jak trafię na inny rabat w stylu darmowa dostawa lub książki -40% to jestem w książkowym raju i zakupy nie kończą się na jednej pozycji... ;) ) lub w empiku (bo ma najkorzystniejszą dla mnie opcję dostawy). A Wy, kupujecie książki przed premierą? Gdzie najchętniej? ;) 

28 komentarzy:

  1. Jakoś nigdy nie przykładałam większej uwagi do ravelo - może czas zacząć;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Od empika trzymam się z daleka :) Wolę już poczekać do premiery i kupić na bonito. pl, na arosie albo na czytam. pl o wiele więcej zaoszczędzając. Ceny w empiku to czysta herezja. Nawet te kilka złoty mniej w przedsprzedaży nie zmusi mnie do wejścia na tę stronę i złożenia zamówienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, Empik już od długiego czasu omijam, choćby dla zasady. :) Płacić sobie każą jak za złoto, a nie ma to przełożenia na nic.

      Usuń
    2. Jak dla mnie omijanie jakiegoś sklepu dla zasady jest trochę bez sensu :) Mnie akurat te kilka złotych mniej w przedsprzedaży zawsze potrafi skusić, a tym bardziej darmowa dostawa do wybranego sklepu jak to jest właśnie w empiku.

      Usuń
  3. Ja rzadko kiedy kupuję książki przedpremierowo. Muszę wiedzieć czy nie będzie to zły zakup, dlatego zwykle czytam najpierw recenzje innych czytelników. Wyjątkiem była ostatnio powieść Rainbow Rowell "Eleonora & Park", którą zamówiłam chyba dwa miesiące wcześniej w empiku z odbiorem w salonie. Mogłam się nią jedynie cieszyć dzień wcześniej :P

    OdpowiedzUsuń
  4. nie kupuje przedpremierowo. Wole sobie przeczytac w bibliotece a potem zakupic :) Po czasie tez sie znajdzie w dobrych cenach, zakupi wiecej. Jakos przedpremierowo nigdy mnie nie kusi. Moze jako anstolatka do HP -ale wtedy nie wiedzialam ze tak mozna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wersja papierowa - Świat książki i Empik :D To tam najczęściej kupuję papierowe wersje.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja przyznam, że nigdy nie kupowałam przed premierą i nawet mi to do głowy nie przyszło :) wiele książek jest szumnie zapowiadanych, a wychodzi potem, że to tylko dobra promocja, nic więcej... Wolę najpierw poczytać recenzje innych niż być pierwszą czytelniczką :) no chyba że chodzi o kontynuację jakiejś serii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post :) Na pewno się rozejrzę po tych stronkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post . Sama raczej nie korzystam z przedsprzedaży , ale w tym miesiącu tak muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie kupuję książek w przedsprzedaży, ale nigdy nie mówię nigdy;) Wtedy twoje zestawienie będzie jak znalazł;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Znaku <3 Świetne książki i moje ukochane promocje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja często kupuję w arosie i w Matrasie właśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie kupuję książek przed premierą. Zamawiałam książki na ravelo do biblioteki i jest podobnie jak w arosie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzadko kupuję coś przedpremierowo, z Empiku od dawna nie korzystam, ich rabaty są po prostu śmieszne. Głównie kupuję na bonito.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Przed premierą najczęściej kupuję w Znaku. Książki można zamówić nawet tydzień wcześniej, poza tym dzięki powiadomieniom dostaję 30% rabat. Właśnie czekam na nową książkę J. Moyes i zamierzam z tej opcji skorzystać. Kusi mnie też After, a w pakiecie może być jeszcze korzystniej (-: W Empiku skorzystałam tylko raz z przedsprzedaży, nie dość, że promocje kiepskie, to zamówienie zrealizowali 2 dni po premierze. Więcej nie skorzystam )-: Za dużo książek kupuję, żeby u nich przepłacać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja ostatnio kupuję książki w Świecie Książki, szczególnie nowości, bo mają świetne promocje. A w przypadku książek nieco 'starszych' porównuję ceny między ww i bonito :) Na SK mam też duży rabat za członkostwo w klubie i to jest duuuuży plus :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe rozeznanie w temacie, u mnie to różnie bywa, często odkupuję książki od blogerów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie wygrywa swiatksiazki, może dlatego, że mam do nich już pewne zaufanie. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie świetne rozeznanie nam tu przedstawiłaś ;) Ja najczęściej zamawiam w empiku, bo zazwyczaj książkę można odebrać - 3 dni przed premierą. Tylko zastanawiam się po co to robię, na przykład kupiłam Losing hope i do tej pory leży. Podobnie Eleonora i Park ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rzadko nabywam książki przed premierą. Do tej pory udało mi się złapać kilka takich i wszystkie zamówiłam w Empiku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja w Matrasie, nie wiem, czemu, ale bardzo lubię ten sklep i mam do niego zaufanie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad tym zazwyczaj nie kupuję książek i chodzę do bibliotek w których nowości niestety nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Zawsze myślałam, że książki przed premierą są droższe, a tu taka niespodzianka! Ja raczej czekam na przeceny, bo lektury nie są zbyt tanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zwykle nie kupuję książek w przedsprzedaży, tylko potem, jak ceny naprawdę spadną, poluję. Ale czasem daję się skusić :). Ostatnia książka, którą tak kupiłam, nawet mi trochę szczęścia przyniosła ;). Od razu przeczytałam, zrecenzowałam i sam Autor recenzję przeczytał :). Dzięki temu miałam szansę na wywiad, który cały czas miło wspominam :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Też zazwyczaj korzystam z internetowych księgarni. Głównie empik i matras, bo tam książki dostanę najtaniej, a oprócz tego czasem zdarzają się jakieś specjalne promocje.

    OdpowiedzUsuń
  25. Często zdarza mi się kupić coś przed premierą, te zapowiedzi tak kuszą, i jest to najczęściej Empik a nie np. Matras, bo na empik.com zamawiam odbiór w salonie i płacę przy odbiorze dopiero, co w Matrasie jest niemożliwie, bo tam w pierwszej kolejności musi być przelew. Cenię też sobie Aros, tam także można i zamówić do salonu (Ruch) i zapłacić przy odbiorze, tylko dochodzi koszt 2-3zł (którego nie ma np. na empiku).

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja kupuje w Wielkiej Brytanii książki z księgarni internetowej i też szukam promocji.
    Takie informacje są ważne i przydatne,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...