niedziela, 3 maja 2015

7 sposobów jak zwiększyć popularność bloga




Najlepszym sposobem na zdobycie nowych czytelników jest pokazanie się innym i poinformowanie ich o tym, że taki blog jak Wasz istnieje. Jak to zrobić? Proponuję 7 sposobów. 




1. Odwiedzanie i aktywność na innych blogach

Jeśli chcemy żeby nasz blog został zauważony, musimy się gdzieś pokazać/zaistnieć. Najlepszą formą jest oczywiście wypowiadanie się na innych blogach, najlepiej o tematyce pokrewnej. Nie mam tutaj na myśli jednak komentarzy w stylu "Fajny blog/Super recenzja/Zapraszam do mnie" a w pełni świadome i konkretne wypowiedzenie się na dany temat. Pamiętajcie, że to co dajemy od siebie, wraca do także nas :) Osobiście nie mam nic przeciwko pozostawianiu linków w komentarzach. Często nawet ułatwia mi to życie, bo nie muszę poszukiwać autora komentarza na jego tablicy w Google+. Można też podlinkować adres bloga w komentarzu - by to zrobić, wystarczy uzupełnić poniższy kod i potem wklejać go w komentarze zamiast zwykłego adresu:

<a href="Adres bloga">Tekst, który będzie wyświetlany </a>

U mnie wygląda to tak:
<a href="http://recenzjeami.blogspot.com">RecenzjeAmi.blogspot.com</a>




2. Organizowanie konkursów/rozdań

Jest to chyba najlepsza, najprostsza i najczęściej stosowana forma promocji strony/bloga, ponieważ nie tylko możemy kogoś obdarować, ale również zdobywamy nowych czytelników i obserwatorów. Oczywiście często się zdarza, że wiele osób "odchodzi", jeśli nie uda im się wygrać, ale niestety w większości są to osoby, którym zależy tylko na darmowych nagrodach więc nie warto się nimi przejmować. Natomiast ci, którzy u nas zostaną - często stają się naszymi stałymi czytelnikami. Taka forma promocji przynosi najszybsze i najbardziej widoczne efekty.




3. Zainicjowanie własnej akcji/projektu/wyzwania

Nie trudno zauważyć, że osoby, które są organizatorami np. akcji czytelniczych, czy ciekawych cykli - zdobywają większą liczbę czytelników. Osoby, które są aktywne w takim projekcie, bądź interesują ich publikowane treści po prostu częściej odwiedzają taką stronę. Dlatego warto pomyśleć o własnym projekcie, przez który moglibyśmy dotrzeć do szerszego grona odbiorców.  
Przykładowe projekty:
Takich akcji jest wiele, liczy się kreatywność. Jeżeli jednak nie masz pomysłu to na przykład publikuj regularnie (przypuśćmy raz w tygodniu/miesiącu) zestawienia najlepszych artykułów na wybrany temat, lub cykl zdjęciowy.




4. Linkowanie bezpośrednio do innych postów

  • Dobrym pomysłem będzie nawiązanie w poście do poprzednich postówktóre już kiedyś pojawiły się na Twoim blogu oraz ich podlinkowanie. 
  • Drugą możliwością jest zainstalowanie LinkWithin, czyli popularnego widżetu "Podobne posty". Dzięki niemu można zachęcić czytelnika do pozostania na blogu przez propozycje losowo wybranych podobnych wpisów w formie linków/tytułów/obrazków. O tym jak zainstalować LinkWithin pisałam w komentarzu, tutaj: Zdecydowałam się na nowy gadżet na blogu pt. "Zobacz również" tuż pod postami :)

Linkowanie to idealny sposób na promocję swoich postów i poprawienie statystyk.





5. Prowadzenie strony na portalach społecznościowych

Portale społecznościowe to potęga - marzysz o popularności? Musisz zaistnieć w social mediach. Facebook ma już ponad miliard użytkowników, Twitter ponad pół miliarda, a Google+ ponad 100 milionów i dość istotny wpływ na rankingi w wyszukiwarkach. Instagram ma co prawda ponad 2 miliony, ale jego zasięg stale rośnie. Załóż więc profile na serwisach społecznościowych i uzupełnij je dokładnie, tak aby zawierały jak najwięcej informacji na temat Twojego bloga. Zamieść też widżety odsyłające do Twoich profili w szablonie blogaLudzie często z czystej ciekawości klikają w link i rzucają okiem na treść, a wtedy łatwiej jest ich zainteresować i skusić by u nas zostali :)




O tym jak stworzyć fanpejdż swojego bloga przeczytasz tutaj: Jak utworzyć fanpage? A o tym jak wrzucić w szablon widżet do niego odsyłający, czyli LikeBox tutaj: Wstawiamy na bloga gadżet LikeBox  - tutaj uwaga - w podanym linku http://developers... kliknijcie na Page Plugin, bo wtyczka wizualnie trochę się zmieniła ;) Później już postępujcie zgodnie ze wskazówkami.  



Dlaczego warto być w Google+? Google+ to wciąż niedoceniany i traktowany jako ubogi, krewny Facebooka. Błąd! Naprawdę warto dołączyć, ponieważ o ile Facebook pomaga nam pozostać w kontakcie z ludźmi, których już znamy, tak Google+ pozwala wejść w kontakt z osobami, które chcielibyśmy "poznać". Google+ można więc potraktować jako narzędzie i wykorzystać go do promocji czy budowania kontaktów. Poza tym nasze linki mogą zostać zaindeksowane przez wyszukiwarki i pojawić się w wynikach wyszukiwania, a to dobra rzecz z punktu widzenia pozycjonowania naszego bloga. 

Jak nawiązywać kontakty w Google+ i jak zdobyć więcej obserwatorów?
  • Komentuj i lajkuj (tj. przyznawaj plusy) cudzym wpisom
  • Obserwuj inne osoby z podobną pasją 
  • Dołącz do grup tematycznych
  • Ewentualnie stwórz swoją własną grupę i zaproś do niej osoby zainteresowane



6. Grupy i społeczności

Będąc w temacie portali społecznościowych dobrym pomysłem jest dołączenie do grup tematycznych tj. blogerskich i książkowych na Facebooku i w Google+. 

Facebook
Tutaj najlepiej skorzystać ze swojego prywatnego konta i z niego dołączyć do celowej grupy, profile skatalogowane jako fanpejdże - nie przejdą ;) 
Przykładowe grupy blogerskie i czytelniczo-książkowe: 
Blogosfera książkowaBlogi recenzenckieKocham książki, Dyskusyjne Kluby KsiążkiBlogujący, piszący, czytający

Google+
Nie ograniczajmy się jednak tylko do Facebooka - warto poszerzyć horyzonty i odkryć społeczności na Google+. Google pomaga w pozycjonowaniu ;) Zasada jest podobna: systematycznie wrzucamy na grupie linki do nowych wpisów. Jeśli przedstawisz post zachęcająco, to na pewno dużo osób się zainteresuje i wejdzie.
Przykładowe grupy blogerskie i czytelniczo-książkowe:
Blogerzy książkowiKocham KsiążkiLubię czytać książkiZaczytaniCzytelnicy książek




7. Katalogi blogów

Można by pewnie polemizować, czy takie działanie faktycznie przyciągnie większą liczbę odwiedzających, ale na pewno nie zaszkodzi zarejestrować się na stronie tego typu. Osobiście istnieję na dwóch takich serwisach, tj. Bloglovin i zBLOGowani, których widżety możecie zobaczyć w prawym panelu bloga ;)





Bloglovin to czytnik blogów RSS umożliwiający obserwowanie nie tylko konkretnych osób, ale także poszczególnych blogów z całego świataBloglovin jest więc doskonałym narzędziem nie tylko dla blogera, ale przede wszystkim dla czytelnika, ponieważ pozwala stworzyć autorski katalog, który będzie towarzyszył podczas codziennego przeglądania internetów i to bez zbędnego biegania po linkach ;) Niby taka zwykła wyszukiwarka blogów "In English", a jednak coś ponad. Nie dość, że wygląda bardzo estetycznie i nowocześnie, to jest bardzo praktyczna! O tym jak zamieścić tam swój blog pisała Maialis: tutaj. 

Co nam daje dołączenie do Bloglovin?
  • darmową reklamę bloga ;)
  • pozwala z łatwością przeglądać posty blogowe - czytelnicy zawsze znajdą na liście ostatnio opublikowane przez Ciebie artykuły (nie, jak na Facebooku, gdzie na osi czasu Twoich fanów, przedstawiane są najbardziej popularne wpisy, poza tym wpis na Facebooku "żyje" maksymalnie 3 godziny)
  • ułatwia wyszukiwanie interesujących treści poprzez określone kategorie, dodatkowo, platforma ta, umożliwia wyszukiwanie blogów: podobnych do siebie, spod określonej kategorii, z wybranych w krajów świata
  • pozwala sprawdzić, które z Twoich postów są najbardziej popularne – czytelnicy Bloglovin mają możliwość klikania i "polubienia" wybranych przez siebie artykułów blogowych. 
Mój blog na Bloglovin: Obserwuj :)




To polski odpowiednik Bloglovin z potencjałem ;) zBLOGowani mają za zadanie ułatwić czytelnikom blogów poruszanie się po blogosferze, zaś blogerom umożliwić dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zarejestrować się tam można za pośrednictwem Facebooka lub konta na Google+. Standardowo serwis posiada też system mailowych powiadomień, który informuje np. o nowych obserwatorach. Poza tym, raz w miesiącu, publikowany jest ranking najlepszych blogów ;)

Co nam daje dołączenie do zBLOGowanych?
  • zapewnia wzrost odwiedzin na Twoim blogu ;)
  • bezpośrednie przekierowanie na Twojego bloga z zaciągniętych wpisów
  • możliwość dodawania blogów do obserwowanych oraz katalogowania ulubionych treści
  • możliwość przeglądania kategorii i odkrywania ciekawych postów
Mój blog na zBLOGowanych: Obserwuj :)





***

Często jest tak, że prowadząc bloga, długo nie widać efektów, jednak bądź wytrwały i nie poddawaj się. Zbudowanie popularnego bloga wymaga chęci i czasu. Zaufaj mi: jeżeli będziesz postępować zgodnie z zasadami opisanymi w tym poście - pojawią się satysfakcjonujące efekty. Liczy się systematyczność!
PS. Koniecznie daj mi znać o tych postępach ;)




Zachęcam do dzielenia się w komentarzach swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. 

Jeżeli coś jest dla Ciebie niejasne - pytaj, postaram się wyjaśnić :)

Jeżeli znasz inne sposoby na zwiększenie popularności - podziel się nimi w komentarzu, chętnie je poznam :)


cdn.

96 komentarzy:

  1. Jak zwykle świetne porady! :) Zgadzam się,co do sposobów.Obowiązkowe jest posiadanie jakiegoś portalu społecznościowego-jakiegokolwiek,gdzie będziemy reklamować bloga..i oczywiście komentowanie blogów,chociaż czasami u mnie z czasem kiepsko,więc odpowiadam na post jedynie na swoich ulubionych blogach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zwykle trafiasz w samo sedno, super porady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne porady :)
    Zastanawiam sie nad fan page'em, ale nie wiem czy to wypali :/
    love-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo trafne porady. I czekam na ciąg dalszy. ;)

    Mafia
    http://czytelnicze-podroze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny poradnik! Na pewno skorzystam z Twoich rad. Mam nadzieję, że są skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsze posty okołoksiążkowe na świecie tylko u Ami <3

    OdpowiedzUsuń
  7. To na Google + są grupy?! O.o Chyba naprawdę go nie doceniałam ;)
    miedzysklejonymikartkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopisałabym jeszcze, że żeby nie tylko przyciągnąć czytelnika, ale również sprawić, by chciał wracać i to sam z własnej woli, na zasadzie, że to on sprawdza, czy jest nowa notka, a nie wchodzi dlatego, że zostaje o tym powiadomiony, to oryginalność. Największe osiągnięcia mają blogi, które są w tym co robią stałe (nie, że raz recenzujemy książki, a następnym razem balsam do ciała) i w jakiś sposób się wyróżniają. Pięknym szablonem, pięknym słowem, oryginalnością recenzji, bo na przykład ich recenzja nie jest ciągłym tekstem ale zbiorem odpowiedzi na pytania etc. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Twoje posty, w których opowiadasz trochę o blogosferze i o prowadzeniu bloga. Chociaż sama prowadzę go już dwa lata, to zawsze dowiaduje się czegoś nowego. I dziękuję Ci bardzo z link do LinkWithin - uwielbiam takie "podpowiedzi" do postów i sama właśnie instaluję coś takiego u mnie.

    mianigralibro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Większość z porad znałam wcześniej, ale nie wszystkie. Dzięki Ci za tę serię, to naprawdę ciekawa sprawa. Wydaje mi się, że równie interesujące byłoby jakieś zestawienie ciekawych spostrzeżeń w praktyce bardziej ogólnej, tzn. obserwacje z innych blogów/stron. Jak one działają i się mają.
    \

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, do większości z nich się stosuję, a statystyki nie są najlepsze.... będę musiała nad tym popracować ;)

    Zapraszam na subiektywnie-o-kulturze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię ten Twój cykl :) Nawet jak coś się wie, zawsze warto sobie przypomnieć... Większość tych rzeczy robię, ale zaraz zajrzę na bloglovin' i zblogowani, bo nie mam tam kont :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na prawdę świetne pomysły. Bardzo lubię te twoje cykle "Bloga książkowego w praktyce" :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomimo, że posiadam blog od niedawna i do wszystkiego dochodziłam samodzielnie malutkimi kroczkami to widzę, że wszystko co piszesz zgadza się w 100%. :)
    Super poradnik. Czekam na kolejny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne porady, niektóre oryginalne i naprawdę bardzo pomocne:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z większości sposobów sama korzystam. Nie zgodzę się jednak do linkowania swoich blogów w komentarzach. Niektórzy (tak jak Ty) nie mają z tym problemów, ale mnie takie zachowanie po prostu wkurza. Zdarza mi się czasem, że osoba w komentarzu nawet nie przeczytała posta, pisze komentarz nie na temat, a na koniec daje link. Takie zachowanie to po prostu spam. Pisałam na blogu, by tego nie robić, a niestety większość osób ma to gdzieś. Sama odwiedzam blogi komentujących, ale jeżeli ktoś zostawia link, nawet na niego nie patrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najgorsza jest formuła:
      "świetny post!
      Zapraszam do mnie i link" ;)

      Usuń
    2. Tak, to trochę demotywujące, kiedy czytasz coś takiego pod swoją notką. Naprawdę dziadowskie zachowanie.

      Usuń
  17. No patrz, sześć uprawiam z siedmiu punktów i na całe szczęście prawie nikt mnie nie odwiedza XD

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe porady, będę musiała z nich skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  19. U Ciebie jak zwykle ciekawie, a przy okazji przydatnie:) Z chęcią zarejestruję się na ostatnim portalu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądry post, zgadzam się właściwie ze wszystkim (może oprócz kwestii konkursów, które często generują tylko chwilowy ruch na blogu, potem wszystko wraca do normy...ale o tym już sama wspomniałaś;)
    I dziękuję za link do Ponurych Poniedziałków!;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Twój post mógłby służyć jako punkt 8 zestawienia ;) Posty z poradami, w dodatku tak świetnie napisane potrafią zdziałać cuda ;)
    Bardzo przejrzyście wszystko opisałaś i myślę, że nawet laik załapie. Teraz wiesz na co czekam, na sztuczki graficzne ;)
    PS Dziękuję za wspomnienie o mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak zwykle świetny post! Na pewno zastosuję się do twoich porad ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  23. Porady jak najbardziej przydatne, biorę się za testowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niektóre rzeczy sama u siebie stosuję i jakoś się kulam powoli do przodu. Musze powiedzieć, że to właśnie blog nauczył mnie systematyczności, bo wcześniej to u mnie leżało ;) Nigdy nie słyszałam o bloglovin' ale chyba to wypróbuję, w końcu nie zaszkodzi. I proszę, Google+ coraz bardziej mnie zaskakuje i to oczywiście pozytywnie :D
    + uwaga - testuję Twój magiczny kod haha find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Przyznaję bez bicia - nigdy nie korzystałam z google + :') Ale najwyraźniej czas zacząć, skoro to takie przydatne. Porady naprawdę ciekawe, lecę wypróbować chociaż kilka z nich! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za niesamowicie przydatne rady, jestem całkowicie nowa w blogosferze i powoli staram się uczyć wszystkiego co z nią związane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja właśnie zadebiutowałam z fanpagem:) A pod twoim postem podpisuję się całą sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wypełniłam chyba każdy punkt Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A mi zupełnie nie zależy na popularności i prawie nic z tych rzeczy nie robię. Nie mam FB i nie będę miała. Do mnie zaglądają osoby, które chcą :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wypełniam każdy punkt poza organizowaniem wyzwań - a cykle tematyczne czasem mam :) Ostatni był o ekranizacjach baśni i przypadał na marzec :)
    Mam tylko zastrzeżenia co do tego rozpowszechniania linków do recenzji na grupach FB czy tych w Google plus... jak odwołuję się kilka razy do swojego postu, na różnych grupach, to nie mogę się wyzbyć wrażenia, że nieustannie coś dubluję i ktoś może być już tym zmęczony, że trzeci raz widzi zapowiedź mojej recenzji / postu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam te posty :D Jak zwykle świetne rady :) Z paru na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Rady są świetne. I sposób w jaki je spisujesz jest niesamowity. Aż chce się czytać. Czekam na kolejne posty <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Rady, są świetne, bo bardzo przydatne i użyteczne. Niby tyle się o tym mówi, niby każdy wie, co ma robić, a i tak mało kto potrafi to zrobić i co najważniejsze - wiedzieć, od której strony do tego się zabrać. I dla takich osób Ty stworzyłaś za to świetną kompilację, która z pewnością poratuje nie jedną i nie dwie osoby! Znaczące jest też to, że na ten temat wypowiada się osoba, która naprawdę ma w tej kwestii doświadczenie i wie, co mówi, bo doświadcza tego na własnej skórze. Naprawdę świetny poradnik, takie vademecum blogera. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, tam po "rady" nie ma być przecinka. :D

      Usuń
  34. Bardzo dobry post,pomocny. Chociaż ja nie poczuwam się do zakładania konta na jakimkolwiek portalu społecznościowym, ani na facebooku -gdzie prędzej czy później i tak by mnie zidentyfikowana, bo nie wierzę w anonimowość na fejsie (takie ocś tam nie istnieje), ani tym bardziej na twitterze, który jest dla mnie zbędny, czy innym portalu. Wydaje mi się, że jak nie oczekuję popularności w setkach i tysiącach to jest to dla mnie zbędne, tym bardziej że żyć z bloga nie chcę.

    OdpowiedzUsuń
  35. A może ja bym funpage utworzyła? Sama nie wiem, na początku uważałam, że absolutnie NIE, ale mając taki funpage można być bliżej z czytelnikami. Z drugiej strony przeraża mnie to co ktoś wyżej pisał, czyli brak anonimowości, bo zaraz się po mieście rozejdzie, a ja tego wcale nie chcę. Staram się w podsumowaniach miesiąca dać bliżej poznać czytelnikowi:) Google + jest bardzo przydatne, ja osobiście korzystam i lubię:) Jesteś mistrzynią wyzwań - to bez dwóch zdań:)! Podziwiam, że chce Ci się pisać takie posty w sensie dzielić się wiedzą. To raczej niespotykane;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, to ja też się trochę obawiałam tego braku anonimowości, ale w sumie każdy kto wchodzi na mojego bloga, widzi moje imię i nazwisko;)

      Usuń
  36. Kolejny bardzo pomocny post. Jesteś genialna! ♥ Od dawna się zastanawiam nad tym, jak wszyscy robią te linki w komentarzach, a tu, ciach!, takie proste! ♥ Też uważam, że Google+ jest niedoceniony :/
    Pozdrawiam i czekam na więcej! :)

    Isabel Czyta

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo dziękujemy za wspomnienie o serwisie zBLOGowani.pl. Staramy się aby na Wasze blogi dostarczać coraz więcej nowych czytelników każdego dnia.
    Szykujemy także akcję w naszym serwisie dla blogów książkowych. Wystartuje już jutro!

    OdpowiedzUsuń
  38. O, w jakiś sposób ominął mnie serwis zBLOGowani.pl, nie wiem, jakim cudem. Już pędzie patrzeć :D
    Linki w komentarzach, prosty bajer a jakoś nigdy na niego nie wpadłam xd

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  39. O, dobra.To ja może zacznę linkować :P.Jakoś się nigdy nie mogłam przekonać, ale czemu nie?
    LinkWithin zainstalowałam, mam nadzieję, że będzie działać.Przydatna rzecz :).
    Google+ to dobry pomysł, ale ja i tak mam wystarczająco dużo roboty z komentowaniem blogów xd.
    Ja w książkoblogach dopiero zaczynam, ale mam nadzieję, że się rozwinę ^^.
    Naprawdę świetna seria postów :).

    OdpowiedzUsuń
  40. Jeszcze raz dziękuję za wspomnienie o mnie w poście - to wielkie wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo przydatny i pomocny post. Fakt, że jak chce się osiągnąć ''sukces blogowy'' to trzeba w to włożyć dużo pracy i pasji :) Ostatnio dostałam zaproszenie od ''zblogowani.pl'' więc jakiś progres jest :D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetne i bardzo mądre porady. Większość z nich stosuję, chociaż z organizacją konkursów bywa różnie. Do tej pory zorganizowałam tylko jeden. Wiesz, zakup książki to jednak koszt + przesyłka...

    Co do LinkWith, to chciałam go zainstalować, ale coś u mnie nie działa. Muszę nad tym popracować ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo prawdziwe i przydatne :) i nawet Fenko się znalazła, dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawy i przydany wpis. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś i kilka z Twoich rad na pewno zastosuję :)

    http://ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Ciekawe rady i wiele z nich się sprawdza.
    http://agnesczytaipisze.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo ciekawe rady. Ja na początku też załamka że nie dam rady itp. ale powoli powiedziałam se wszystko kwestią czasu. Zaczęłam się bardziej angażować i jakoś leci i nie powiem z każdym dniem coraz lepiej.
    Najważniejsze to się nie poddawać.
    Chciałabym robić konkursy ale nie bardzo mam z czego bo nie kupuje książek a wypożyczam nie mam tyle kasy by kupować. Może kiedyś jak będę kupować książki i nadal wytrzymam z prowadzeniem bloga to będę robić konkursy. Akurat czytanie i komentowanie innych blogów bardzo lubię. Jestem ciekawa co ludzie piszą,
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie :) jak masz jakieś rady dla mojego bloga to będę wdzięczna :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii konkursów:
      Można poszukać sponsora nagrody - to zależy co mu zaproponujesz w zamian za nagrodę dla twoich czytelników.
      Nagrodą nie musi być książka.
      Nagrodą nie musi być RZECZ. Znam blogi które organizują zabawy-wyzwania, w których warunkiem jest jednorazowe zajrzenie do wszystkich uczestników i zostawienie komentarza. Czasem zwiększony ruch na stronie i promocja poza własnym blogiem jest nagrodą samą w sobie.

      Usuń
  47. Hej! Fajne zestawienie porad. Przyznam się, że wciąż się gryzę z fanpage'em na FB, ale zaczynam się przekonywać , że chyba warto :) Apropos społeczności na g+. Kiedyś myślałem, że wystarczy być w jakiejś społeczności, by się wpisy z G+ propagowały, a tu widzę że tak się nie da. Znowóż, gdy opublikowałem wpisy na 3 społecznościach "z palca" to mi się one wszystkie przykleiły do profilu i wygląda to teraz mega syfnie :/ (4 wpisy o jednym wpisie z bloga pod rząd). Ciekawe, co zrobiłem nie tak ;)

    Dwa - dyscyplina w promowaniu - dzięki za przypomnienie :)

    I zapraszam do siebie - choć blog o graniu (z ciekawostek, wpis o książce ( u mnie) mimo, że książka ze świata gry niezbyt się przyjął - ale jest!).

    http://graniaczas.blogspot.com

    pozdrawiam
    K

    OdpowiedzUsuń
  48. Fajne te twoje porady. Ja mam niestety ogromny problem z blogiem - nazywa się brak czasu. Nie starcza mi czasu na porządne regularne pisanie, a co dopiero promowanie. A niestety widzę, że żeby osiągnąć sukces potrzeba się przyłożyć i docierać do czytelników różnymi kanałami.
    Mam tylko jedną wątpliwość - mnie jest głupio zostawiać link w komentarzu. Czuję wtedy, jakbym się narzucała komuś, chociaż zawsze zostawiam komentarze na temat i dlatego, że chcę coś napisać, a nie umieścić link. Nie uważasz, że może to być tak odebrane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozwolę sobie podpowiedzieć - też zawsze miałam takie wrażenie, nawet po napisaniu porządnego komentarza. Na szczęście ostatnio odkryłam opcję podpisywania komentarzy metodą "Nazwa/adres URL"
      Pod okienkiem tekstu komentarza masz "odpowiedz jako" i rozwijaną listę. Wybierasz ten adres URL i wpisujesz sobie np swój nick pod którym prowadzisz bloga, i adres swojej strony zaczynający się od http. I już.
      Inna sprawa, że nie wszystkie blogi akceptują ten sposób podpisywania.
      Tutaj działa, więc możesz zobaczyć jak to wygląda w praktyce. Dyskretne a ułatwia życie komuś kto chciałby sprawdzić kto napisał tą wiadomość.

      Usuń
  49. fajne porady, do wszystkich się stosuje :)
    Chodź nie jest łatwo zadowolić czytelników .
    Zapraszam do mnie www.ugotuj-z-marta.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Po raz kolejny Ciebie odwiedzam i widzę następny bardzo pomocny post. Twoje porady są dla mnie nieocenionym źródłem wiedzy. Jestem jeszcze laikiem w sprawach blogowania, ale mam nadzieję, że dzięki Twoim radom, nauczę się poruszać po własnym blogu i upiększyć go na tyle, aby był przyjemny i przejrzysty. Jak na razie jest u mnie bardzo skromnie, ale mam nadzieję, że z czasem się to zmieni... o ile oczywiście przebrnę przez te wszystkie sztuczki widgetowe ;). Dziś na przykład próbowałam wrzucić na bloga Like Box do Facebooka (oczywiście, idąc za Twoimi radami "pobiegłam" po ściągę do Hafija's) i co? Okazało się, że nie można już zrobić takiego ładnego odnośnika, jaki jest u Ciebie ;( Facebook coś pozmieniał i na blogu pokazuje mi tylko linka do Fb - nie można wygenerować kodu iframe ;( A może to mnie nie lubi ani Fb i Blogger i nie chcą ze mną współpracować.
    Chciałabym Ci bardzo podziękować za wszystkie cenne rady, które w ciągu tych ostatnich kilku dni znalazłam u Ciebie. Na pewno będę zaglądać na bieżąco. Tymczasem zapraszam w moje skromne jeszcze progi - wszelkie sugestie mile widziane ;)

    Literacki świat JoKo

    Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
  51. Zebrałaś rzeczy, z których część niby intuicyjnie się robi i same przychodzą, ale o niektórych nawet nie pomyślałam. Dlatego fajnie, że takie posty się pojawiają. Wskazówki zapamiętam sobie, bo dopiero raczkuję w blogosferze :)
    A na Twojego bloga wpadłam właśnie na Google+. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciekawy wpis, ale nie rozumiem jaki ma sens organizowanie konkursów przez mało popularnego bloggera. Skora mam niewielu czytelników, to kto weźmie udział w takim konkursie. Jak rozreklamować taki konkurs?

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciekawy wpis, ale nie rozumiem jaki ma sens organizowanie konkursów przez mało popularnego bloggera. Skora mam niewielu czytelników, to kto weźmie udział w takim konkursie. Jak rozreklamować taki konkurs?

    OdpowiedzUsuń
  54. Jak dobrze, że ktoś wpadł na pomysł, by napisać takiego posta. Dzięki :)

    http://milejdicreates.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Todayornever: to się nazywa marketing treści :) do porad Ami dorzuciłabym coś jeszcze http://alterweb.pl/-seo-copywriting-czyli-skuteczne-tresci-stron-internetowych nie bójcie się tego, że to wygląda profesjonalnie i jak poradnik dla copywriterów, całkiem tam sporo o tym, jaka powinna być treść na stronie www

    OdpowiedzUsuń
  56. Jestem początkująca, więc na pewno z Twoich rad skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  57. Cóż za morze informacji ;D Nie spodziewałam się, że w blogowym świecie istnieje tak wspaniała współpraca, Muszę się jeszcze wiele nauczyć ^_^
    JaMistrz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. http://jagoodkaa.blogspot.com/
    zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Witaj!
    Nie mam bloga o książkach, po prostu poszukuję w sieci różnych wpisów w rodzaju 1000sposobów na lepszego bloga ;-) Coś ciekawego u ciebie znalazłam, mimo innej tematyki.
    Pytasz o sposoby promocji bloga książkowego - więc rzucam pomysł: promuj swojego bloga na Pinterest.
    Już masz akcję z okładkami, możesz dla niej założyć osobną tablicę na swoim pinterest i przypinać tam zdjęcia okładek ze swoich recenzji, ale też linkować okładki zgłoszone w akcji przez innych - to taka dodatkowa forma promocji, która zachęci innych do udziału w twojej zabawie. W ogóle w książkach zdarzają się ilustracje, czasem ozdobne litery, jakieś motywy. Takie rzeczy można przypinać na swoich tablicach. Sama mam tablicę z pięknymi ilustracjami z książek, głównie z bajek (zdjęcia pochodzą z blogów o książkach...). Gdybyś zaczęła prowadzić takie tablice, to mogę przepinać też od ciebie.
    https://pl.pinterest.com/dorartthea/book-illustrations/
    https://pl.pinterest.com/dorartthea/reading-nook/
    Albo okołotematycznie - tablica z zakładkami do książek, jakaś akcja z zakładkami. Tu możesz uderzyć nie tylko do osób piszących o książkach, ale też do blogerek rękodzielniczek, które z przytupem pobiegną na twój blog zalinkować swoją pracę gdzieś w nowym miejscu i pokazać swoje zakładki ludziom którzy czytają ;-)
    Akcje typu craft wyzwanie można promować na tym blogu:http://wyzwaniowo.blogspot.com/
    A co do akcji różnych - czy myślałaś o użyciu InLinkz ? To takie narzędzie do zbierania zgłoszeń w różnych konkursach i wyzwaniach, wszystkie linki w jednym miejscu zamiast rozsypane w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
  60. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  61. Dzięki za super porady,szczególnie za 1 i 7 (na innych blogach z poradami na to nie natrafiłyśmy) :) dopiero startujemy z naszym blogiem i mamy nadzieję, że choć tematyką się trochę różnimy to twoje wskazówki pomogą rozwinąć nam skrzydła. Dziewczyny z taki-lekki.blogspot.com pozdrawiają :*
    PS. ten komentarz jest ładniejszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Dzięki Tobie udało mi się zainstalować na blogu wtyczkę LinkWithin, dzięki. Proszę o więcej takich przydatnych artykułów :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Rady wydają się być dobre. To co napisane zostało odnośnie tych "skupisk blogowych" to z mojego malutkiego doświadczenia się potwierdziło. Zarejestrowałem swój blog m.in. na najlepszeblogi.pl i w ciągu dwóch dni doszło mi blisko 400 wyświetleń. Życzę powodzenia i korzystając z okazji zapraszam do mnie: www.futbolbladihel.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  64. Bardzo dobre rady. Też nie wiedziałam, że na Google+ są grupy :D
    Moim zdaniem, podstawą do osiągnięcia sukcesu w świecie blogowym to oryginalność i systematyczność. Trzeba zaangażować się całym sercem w to, co robimy.
    Swoją drogą zapraszam do mnie:
    http://duze-co-nieco.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. No cóż mi się bardzo podobał ten wpis i rozumiem go jako zachętę do zostawienia swojego linku
    Dietetyk Ursynów

    OdpowiedzUsuń
  66. Świetny poradnik! Myślę, że zastosuję się do wszystkich jego punktów - między innymi dlatego, że opisałaś je w bardzo przystępny, zrozumiały sposób. Nie da się tego wszystkiego nie zrobić z takimi profesjonalnymi instrukcjami :) Tymczasem zapraszam na mój nowy blog: http://przymiotnik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Zapraszam do siebie:http://higreenoneblog.blogspot.com/2015/10/fryzury-do-szkoy.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  68. Zapraszam do siebie:http://higreenoneblog.blogspot.com/2015/10/fryzury-do-szkoy.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  69. Super blog z naprawdę wartościowymi poradami ! :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  71. Wróciłam do blogowania po bardzo długiej przerwie i z pewnością skorzystam z Twoich porad. Pozdrawiam

    Puchowa czapka - blog

    OdpowiedzUsuń
  72. W takim razie zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Zblogowani, dobre frazy i słowa kluczowe, interesująca tematyka i odwiedziny innych to chyba klucz do sukcesu.
    https://alekociol.wordpress.com/2015/07/09/ponad-13-000-odslon-bloga-w-2-miesiace/

    OdpowiedzUsuń
  74. Naprawdę ŚWIETNY blog! Widać, że się starasz i traktujesz to na poważnie ;) Blogerzy książkowi Ci dziękują <3
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  75. Ja dopiero raczkuję w tematyce blogowania i bardzo pomocne są dla mnie takie porady. Serdecznie dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Zaczynam dopiero zaistnieć w blogosferze a porady są naprawdę bardzo przydatne :)

    http://swoimislowami.simplesite.com/ zapraszam

    Serdecznie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  77. Mam problem, żeby ustawić ten odnośnik na blogu do strony na facebooku. Mogłabym prosić o jakąś pomoc?
    Podaje link to tego bloga: http://staystrongbebetter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. Bardzo ciekawy wpis!
    Ja dopiero zaczynam, ale zapraszam do odwiedzenia mojego bloga.
    Link: https://blogmobilny.blogspot.com/

    Pozdrawiam Was ;)

    OdpowiedzUsuń
  79. Dzięki:) Usystematyzowana wiedza, która daje wymierne efekty, tego było mi potrzeba:)

    OdpowiedzUsuń
  80. Naprawdę dobre porady :) ja w blogosferze dopiero zaczynam działać, więc myślę, że na pewno mi się przydadzą.
    Zapraszam na mojego bloga:
    MoccaMonica blog

    OdpowiedzUsuń
  81. Przydatny wpis, lecz tylko dla początkujących.

    OdpowiedzUsuń
  82. Wpis może i wstawiony dawno temu ale mega przydatny! :D Dzięki :D Co do postępów...Jest coraz lepiej, coraz lepiej :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  83. Przeczytałam już chyba kilkanaście różnych wpisów i artykułów na temat promowania bloga i to jest pierwszy, który jest dla mnie naprawdę przydatny. Zastosowanie się do tych porad przynosi rzeczywisty efekt i chyba to jest najważniejsze. Wielkie dzięki! (:

    OdpowiedzUsuń
  84. Korzystam z większości tych sposobów i niestety efekty są dość słabe. Popularność przez chwilę się zwiększają po czym stanęło w miejscu, mam kilka osób które regularnie mnie czytają i tyle... może wyprobuje też resztę, może to coś da ;)

    OdpowiedzUsuń
  85. Super wpis. Kilka minut uważnego czytania i już wiem dlaczego tak tępo mi idzie z blogiem :v No cóż! Czas pogodzić się z porażką ;) Ale Tobie gratuluję i pozwolę sobie zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  86. Super wpis, choć dawno dodany. ;) Spróbuję zastosować te rady, mam nadzieję, że pomogą na moim blogu. :) Tym czasem myślę, że będę tu częściej zaglądać. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...