sobota, 25 lipca 2015

7 książek, które powinien przeczytać każdy, nawet ten kto niczego nie czyta



Są takie książki, o których pamięta się do końca życia. Książki kultowe, które po prostu powinien znać każdy, ponieważ są świetne i ich przekaz potrafi wpłynąć na życie zmieniając światopogląd. Zapewne wielu z nas - pełnych pasji czytania blogerów książkowych - mogłoby przygotować taką listę ;) Może właśnie warto? 

W odpowiedzi na pytanie jakie książki powinien przeczytać każdy inteligentny człowiek na tej planecie zaproponujcie proszę maksymalnie do 7 tytułów. Podejmiecie wyzwanie? ;) 

Dodatkowo proszę by w Waszych propozycjach pojawiła się co najmniej jedna książka (maksymalnie 3), którą polecilibyście osobie kompletnie nieczytającej. Niestety często ktoś, kto nie czyta tłumaczy to faktem, że nie wie po jaką książkę sięgnąć by potrafiła rozkochać w czytaniu... Wyjdźmy więc temu na przeciw! Spróbujmy stworzyć listę 7 książek, które wciągną każdego antyksiążkowca ;)

Grupy wiekowe, czy płeć - nie mają tutaj znaczenia (chyba, że bardzo Wam na tym zależy - to proszę). Zaproponujcie coś w zgodzie ze sobą - z tym co Wy czujecie :) A ja to podsumuję i listę najlepszych propozycji dopiszę tutaj w niedzielę wieczorem - dzięki czemu mam nadzieję powstanie kompletnie subiektywna lista książek dla czytających i nieczytających :) 


Moje propozycje (kolejność bez znaczenia):
  • "Kubuś Puchatek" A. A. Milne
  • "Alicja w Krainie Czarów" Lewis Carroll
  • "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow
  • "Ojciec Chrzestny" Mario Puzo
  • "Zbrodnia i kara" Fiodor Dostojewski
  • "Jane Eyre" Charlotte Brontë 
  • "Sto lat samotności" Gabriel Garcia Marquez
i dla antyksiążkowców:
  • mężczyzna: "Wilk z Wall Street" Jordan Belfort
  • kobieta: "Pora na życie" Cecelia Ahern
  • młodzież: "Zabłądziłam" Agnieszka Olejnik


Liczę na Wasze zaangażowanie i podjęcie wyzwania :)



__________________________________________________

Podsumowanie akcji: 26 lipca, godz: 23:30

Podczas czytania Waszych komentarzy niestety doszłam do wniosku, że niewiele osób faktycznie czyta post ;) Oczywiście bardzo dziękuję za to, że odnosiliście się do moich propozycji - jednak przede wszystkim zależało mi na Waszych! Niemniej przejdźmy do podsumowania :)

Celem niniejszego projektu było stworzenie wspólnej listy książek wartych przeczytania. 
Oto co polecaliście:

Propozycje dla antyksiążkowców:
(zdecydowałam się nie układać ich w kolejności zależnej od ilości zgłoszeń, ponieważ większość z nich zgłaszana była raz - z wyjątkiem Harry'ego Pottera - aż 8 głosów!)
  • Harry Potter (seria) J.K. Rowling
  • Percy Jackson (seria) Rick Riordan
  • "Oskar i pani Róża" Eric-Emmanuel Schmitt
  • "Igrzyska śmierci" Suzanne Collins
  • Pratchett ("Mort", "Piekło pocztowe")
  • Jonas Jonassona ('Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął", "Analfabetka, która potrafiła liczyć")
  • Seria Niefortunnych Zdarzeń
  • "Posłaniec" Marcus Zusak
  • "Ania z Zielonego Wzgórza" L. M. Montgomery 
  • Gra o tron
  • Zwiadowcy
  • Fartowny pech Olgi Rudnickiej 
  • Pora na życie Ahern.
  • Selekcja (cykl) Keira Cass
  • Niezgodna (seria) Veronica Roth
  • John Green "Papierowe miasta" 
  • Romeo i Julia
  • Tristan i Izolda
  • Wiedźmińska saga
  • Chłopcy z Placu Broni
  • Baśnie i Bajki (Andersen, Brzechwa, Bracia Grimm)
  • "Weronika postanawia umrzeć" Paulo Coelho
  • "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell
  • "Bastion" Stephen King
  • "Hobbit" JRR Tolkien
  • "Ostatnia spowiedź" (trylogia)
  • Dziennik Cwaniaczka
  • Pamiętnik księżniczki

Propozycje dla czytających:
(tutaj już oddzieliłam tytuły, które zgłaszaliście najczęściej i stworzyłam z nich "siódemkę" - układając je na podstawie ilości zgłoszeń)
  1. Harry Potter (seria) J.K Rowling
  2. "Wichrowe Wzgórza" Emily Brontë
  3. Władca pierścieni (trylogia) J.R.R. Tolkien
  4. "Duma i uprzedzenie" Jane Austen 
  5. "Romeo i Julia" William Szekspir
  6. "Poczwarka" Dorota Terakowska
  7. "Oskar i pani Róża" Éric-Emmanuel Schmitt

Poza powyższą "siódemką" dla czytających zgłaszaliście również:


"Spóźnione wyznania" John Boyne, "Anna Karenina" Lew Tołstoj, "Wspomnienia z domu umarłych" Fiodor Dostojewski, "Złodziejka książek" Markus Zusak, "Pachnidło" Patrick Süskind, "Ptaki ciernistych krzewów" Colleen McCollough, "Czynnik miłości" Anna Łacina, "Portret Doriana Graya", "Gra o tron", "Cukiernia pod Amorem", Wielki Gatsby" F. Scott Fitzgerald, "Nostalgia anioła" Alice Sebold, "Służące" Kathryn Stockett, "Dracula" Bram Stroker, "Na krawędzi nigdy" J.A. Redmerski, "Alchemik" Paulo Coelho, "Igrzyska śmierci" (trylogia) Suzanne Collins, "Dżuma" Albert Camus, Twórczość Anne Bishop, "Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński, 'Bez mojej zgody" Jodi Picoult, "Wilk z Wall Street", "Kubuś Puchatek", "Tajemniczy ogród", "Zbrodnia i kara", Dzienniki pisane w drodze (seria) Richard Paul Evans, "Posłaniec" Markus Zusak, "Polyanna" Eleanor H. Potter, "Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery, "Hobbit" J.R.R. Tolkiena, "Eragon", "Bracia Karamazow" F. Dostojewski, "Miasto Śniących Książek", "Mistrz i Małgorzata", "Ojciec Chrzestny", "Dżuma", "Chłopiec w pasiastej piżamie", "Lot nad kukułczym gniazdem", "Anna Karenina", "Rzeźnia numer pięć", "Ostatnie życzenie", Mroczne Materie/Opowieści z Narnii , Opowiadania Poe, Opowiadania Topora, Biblia, "Mały książę", "Opowieść wigilijna"


Dziękuję Wszystkim za udział w projekcie i zapraszam do tworzenia własnych list na swoich blogach! Jak to zrobić?

Jeżeli chcecie stworzyć swoją listę na blogu - bardzo proszę! Skopiujcie sobie powyższą grafikę ode mnie jako organizatorki i stwórzcie własny post z Waszą listą (linkując grafikę tutaj). A gdy już go opublikujecie - wklejcie mi link w komentarzu, a ja przeniosę go do tego postu z opisem, by inni również mogli poznać Wasze propozycje :) Zachęcam - bierzcie udział w zabawie i wracajcie tutaj z linkami. Jestem bardzo ciekawa Waszych list - i z pewnością nie tylko ja! ;)

73 komentarze:

  1. Nie jest ze mną tak źle, tylko ojca chrzestnego nie czytałam z tych :) Kubusia Puchatka czytam nawet do dziś (córką :D )
    http://ksiazkomiloscimoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przyznaję się bez bicia, nie przeczytałam "Ojca chrzestnego" ani "Sto lat samotności" Za to wielokrotnie "Kubusia" i "Zbrodnię i karę":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ci się równoważy ;)
      Gorzej jest ze mną O.o Czytałam tylko "Sto lat samotności" z tej listy.

      Usuń
  3. Do "Zbrodni i kary" nikt mnie nie przekona. Czytałem i nie polecam. Nie wątpię, że to wartościowa lektura, ale mimo wszystko mnie zamęczyła... "Jane Eyre" muszę dorwać, zwłaszcza że mi kobieta marudziła o tym przez całe sześć miesięcy praktycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Jane Eyre" Charlotte Brontë chciałam przeczytać (jak na razie nie ma w bibliotece), a "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow to nie dla mnie (próbowałam).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tylko ojca chrzestnego :D

    http://littlebitofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi jak lista oklepanych lektur szkolnych... wątpię, żeby akurat te każdy musiał przeczytać.
    Jest wiele książek, które są genialne i ponadczasowe... moim zdaniem każdy powinien mieć swoją własną 7, bo książki jak dusze nie wszystkie są dla wszystkich. Polecam: http://belialbeztabu.blogspot.com/2015/07/ksiazki-sa-jak-romanse-i-zwiazki.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie o tę prywatną "siódemkę" pytam ;)
      Te powyższe to tylko MOJE propozycje, nie będę przecież stała nad nikim z linijką i pilnowała przeczytania ;) Ten post to zabawa we wspólne typowanie :)

      Usuń
  7. "Jane Eyre" już dawno chciałam przeczytać, w końcu moja mama ma ją u siebie na półce :)
    "Kubuś Puchatek" - wiesz, że to była dla mnie zmora... Nie wliczając w to filmu :D
    "Mistrz i Małgorzata" od dawna mam w planach- wszyscy, po prostu wszyscy ją polecają.
    "Pora na życie" - ostatnio,czyli w czwartek, dorwałam ja w biedronce :)
    Zaś książki pani Agnieszki Olejnik również chciałabym przeczytać :)

    Ja polecam (chyba bardziej dla młodzieży) serię R. Riordana o przygodach Percy`ego Jackson`a - ja swoją przygodę z czytaniem zaczęłam od tych powieści i... nadal czytam :)
    Jednak do końca życia polecać będę "Na krawędzi nigdy" :) To wspaniała książka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd i hańba, ale z Kubusiem nie miałam styczności od wczesnego dzieciństwa i nie jestem z tego zadowolona. :) Właśnie poluję na najnowsze wydania Naszej Księgarni, żeby mieć do czego powracać, bo to rzeczywiście jest kultowa seria. :)
    "Alicji" niestety nie cierpię, język Carrolla i jego styl pisania bardziej mnie denerwowały niż mi się podobały. "Po drugiej stronie lustra" było lepsze, ale i tak jest coś w Carrollu co mi się nie podoba, jego język do mnie nie trafia, więc niestety do fanów autora się nie zaliczam. :(
    "Mistrz i Małgorzata" - mam w planach przeczytać we wakacje w ramach sierpnia z klasyką, który sobie zaplanowałam. :)
    Przez ostatnie miesiące szkoły, przed wakacjami, jeden z moich kolegów z klasy, chodził po szkole niemal wyśpiewując pieśni pochwalne na temat "Ojca chrzestnego", czym też zwrócił moją uwagę na tę książkę. Również do poczytania. Aczkolwiek raczej nie w najbliższym czasie. :(
    Jestem... zaskoczona widząc w spisie "Zbrodnię". Czytałam ją parę miesięcy temu w ramach lektury szkolnej i nie było źle - prawda, ale szczerze powiedziawszy, jakoś specjalnie też nie zakochałam się w niej. Było okej. Aczkolwiek nie sądzę, abym kiedyś do niej powróciła. :)
    Kocham twórczość siostrzyczek Bronte! "Jane" jest do nadrobienia, również wkrótce.
    Nad książką Marqueza się nigdy nie zastanawiałam. Teraz obiecuję to zrobić. :)
    "Wilk z Wall Street" - jeeeju! To moje MUST READ, jeszcze z czasów przed-filmem, ale niestety na chwilę obecną, nie mam do niego dostępu.
    Z Ahern mam pewien problem, ale "Pora na życie" figuruje wysoko na mojej liście książek do poznania, głównie ze względu na interesujący koncept fabularny. :)
    No i "Zabłądziłam", na którą poluję już któryś miesiąc z kolei. W końcu mi się uda ją gdzieś złapać. :)
    Huh! Nie zdawałam sobie sprawy, że tak wiele książek muszę przeczytać. Dziękuję za zwrócenie uwagi. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojca Chrzestnego zamierzam przeczytać juz od dawna. Ja bym dołożyła do rej listy coś polskiego. Niestety nie przychodzi mi nic na myśl.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Haha, chyba propozycji sie nie doczekasz ;) Dla mnie ograniczenie sie tylko do 7miu to jakiś niemożliwy wybór, ale spróbuje sie zastanowić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chodzi o "tę niemożliwość" :)

      Wszędzie wokół powstają listy 100 książek, 1001 książek... ale większość z nieczytających ograniczy się tylko i wyłącznie do przejrzenia takowej listy, nic więcej.

      A nuż te 7 to będzie coś! Trochę wiary! ;)

      Usuń
    2. No i się w końcu nie wyrobiłam ze swoimi propozycjami, ale na pewno byłby wśród nich Mistrz i Małgorzata, a dla antyksiążkowców Harry Potter zdecydowanie albo Igrzyska śmierci.

      Usuń
  11. Z wymienionych czytałam tylko "Zbrodnię i karę"
    Będą musiał pomyśleć nad moją listą hmm

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł :-) Na pewno pomyślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że to dobre zestawienie :D Pewnie dlatego, że większość książek przeczytałam, oprócz tych w polach antyksiążkowiczów, osobiście umieściłabym jeszcze gdzieś Eco, bo go kocham bardzo mocno, i jeszcze Czechowa, bom fanka tego rosyjskiego twórcy :>

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co tego Eco i co Czechowa? ;) Tytuły poproszę!

      Usuń
  14. Zastanowię się nad taka listą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowity pomysł! Może jakiś anty-czytelnik tu wejdzie i jednak zakocha się w czytaniu? To byłoby naprawdę cudowne. W końcu książki to, jak powiedziała Szymborska, " najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła". Ze swojej strony dopisałabym "Anię z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery i "Hobbita" J.R.R. Tolkiena. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za propozycje!
      Jesteś jak na razie DRUGĄ osobą, która doczytała sens tego postu i wzięła udział w zabawie :D

      Usuń
  16. A ja bym dorzuciła Harry'ego Pottera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako cykl, czy któryś z tomów?
      Potraktuję Twoje zgłoszenie jako cykl ;)

      Usuń
  17. Wstyd, czytałam jedynie dwie z wymienionych książek. ;) Kubuś oczywiście tu króluję, uwielbiałam tę bajkę, czytałam z przyjemnością. W tym roku zabrałam sie natomiast za "Zbrodnie i karę" i przeczytałam. Byłam z siebie dumna, bo mimo że książka mnie zaciekawiła, to czytało się ciężko. Psychologia postaci powalała mimo to. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytać "Mistrza i Małgorzatę" to jakaś forma tortury - połapać się z nazwiskami rosyjskimi to już rozrywka intelektualna - nie do końca mi się spodobała, właściwie dopiero druga część było nieco lżej czytać. :) Ja bym do listy "must-have" dodała Mroczne Materie/Opowieści z Narnii - głównie dlatego, że pod powłoczką bajki dla dzieci poruszają zagadnienia filozoficzne i moralne, a o to chodzi w książkach, żeby oprócz zabawy i wzruszeń zmuszały do myślenia. O i jeszcze opowiadania Poe - za mroczny gotycki klimat, ale i za genialne zakończenia lub opowiadania Topora - za makabryczny humor. :P
    A dla antyksiążkowców chyba byłaby dobra terapia książkami Jonassona Jonasa. Dla młodzieży (młodszej) Seria Niefortunnych Zdarzeń, w której się zakochałam jako dziewczynka - łatwy język, świetna fabuła i raczej mała objętość, więc nie powinno nikogo odstraszyć. :) Dla starszej młodzieży to nie wiem - tyle powstaje serii im dedykowanym - obyczajówki, kryminały, fantasy, sf, thrillery - do wybory do koloru, że nie wiem, jak można nie czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej nareszcie osoba, która czytanie Mistrza i Małgorzaty też uważa za torturę :D Choć ja właśnie już nie dałam rady z częścią drugą :P

      Usuń
    2. Dziewczyny!
      "Mistrz i Małgorzata" to zachwycająca książka - oczywiście bardzo wymagająca i na pewno nie dla kogoś kto nie czyta. Ale wymagającemu czytelnikowi jak najbardziej polecam ;)

      Usuń
    3. Mnie zdumiewają takie opinie, że Mistrz i Małgorzata jest trudną książką - przecież to fantastyka, a jej czytanie jest czystą przyjemnością! Na pewno jest dużo łatwiejsza w odbiorze niż inne pozycje rosyjskich klasyków, które się tu pojawiają w propozycjach (np. Anna Karenina), a za które ja bym się zabrała tylko gdyby mnie ktoś zmusił

      Usuń
    4. Mnie książka po prostu usypiała :D A ja kocham fantasy, czytam rosyjskich autorów, ale po prostu sama ta fabuła mnie wynudziła.... Może to dlatego, że klasyka mnie zawsze nudzi :D

      Usuń
  19. czytalam az dwie z listy hahaha :D musze przyznac ze chyba ta lsita choc krotka jest calkiem ciekawa :) ciesze sei ze jest kubus puchatek hihi

    OdpowiedzUsuń
  20. "Alicja w krainie czarów" gdy się ją czyta i nie jest się już dzieckiem to nabiera całkowicie innego znaczenia. Czasem przerażającego.
    Pozdrawiam
    www.rozenksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam ani jednej książki z Twojej listy. Musze koniecznie to zmienić.
    Osobie kompletnie nie czytającej na pewno polecę Harrego Pottera.
    Innym: ,,Wichrowe wzgórza", ,,Grę o tron" i ,,Ostatnie życzenie".

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla antyksiążkowców:
    Harry Potter!
    Bezkompromisowo i stanowczo!

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  23. Oho, widzę, że mam dużo do nadrabiania ;) Dziękuje za uświadomienie mi, że przede mną jeszcze długa czytelnicza droga ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam niedawno Zbłądziłam, faktycznie mogłaby się spodobać nieczytającym :) ja bym dodała HP, po tej sadze wielu zaczęło czytac... I ja chętnie bym stworzyła taką listę, super że utworzyłaś to wyzwanie, nie wiem tylko co poza HP mogłabym dodać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoją listę! Jestem bardzo ciekawa :) Wróć tutaj z nią koniecznie!

      Usuń
  25. Jak dobrze, że jest na tej liście "Mistrz i Małgorzata" :) Natomiast ja nigdy nie przeczytałam "Kubusia Puchatka" i raczej tego nie nadrobię ;)

    Zapraszam do mnie ;) Dawno Cię nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Trudno wymyślić taką listę, w końcu każdy inaczej odbiera literaturę i w dodatku co innego jest dla każdego znas przejawem inteligencji ;)
    Jednak są ksiązki, które warto znać choćby dlatego, że są ponadczasowe. Moje typy to:
    1. Wichrowe wzgórza
    2. Biblia (bez względu na wyznanie ;))
    3. Mały książę
    4. Opowieść wigilijna
    5. Harry Potter

    A dla tych, którzy nie czytają, jesli są wesołego usposobienia: Fartowny pech Olgi Rudnickiej, dla ponuraków - Pora na życie Ahern.

    I jak, zgadzasz się ze mną? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda nie siedem, ale Twoja piątka jest też moją piątką.

      Usuń
    2. Cieszę się Lustereczko, że podzieliłaś mój zachwyt Porą na życie, też uważam, że to świetna książka na początek czytelniczego zauroczenia :)
      Co do pozostałych - to Twój subiektywny wybór mój już znasz ;) Oczywiście się zgadzam i gdybym nie wybrała swoich sięgnęłabym po kilka od Ciebie, chociażby Opowieść wigilijną, czy Małego księcia ;)

      Usuń
  27. Na samym początku dodałabym całą serię Harry'ego Pottera. Tą historię po prostu każdy powinien poznać bez względu, w jakiej grupie wiekowej się znajduje. Oprócz tego dodałabym jeszcze "Nostalgię anioła" Alice Sebold, "Służące" Kathryn Stockett i koniecznie "Draculę" Brama Strokera. Z twoich propozycji zgadzam się zdecydowanie z "Wilkiem z Wall Street" :) Na razie to tyle, co przychodzi mi do głowy, choć pewnie więcej propozycji przypomni mi się po odejściu od komputera :D

    OdpowiedzUsuń
  28. "Ojca chrzestnego" nie czytałam, ale w pełni się zgadzam co do "Mistrza i Małgorzaty" i "Zbrodni i kary" ;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam żadnej książki wymienionej przez Ciebie :/ Gdy pójdę do biblioteki to wezmę "Kubusia Puchatka" :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Z Twoich propozycji nie czytałam książki jednej z sióstr Bronte, Marqueza, propozycji dla mężczyzn oraz dla kobiet, ale reszta jest mi znana i naprawdę mogę się zgodzić z Twoim wyborem. Ciężko dosyć stworzyć swoją listę - każdy co innego ceni w literaturze, inne wartości są dla niego ważne, przez co uważam, że nigdy nie da się stworzyć takiej, by ludzie byli w pełni zadowoleni.
    Na mojej liście na pewno znalazłby się wspomniany przez Ciebie "Ojciec Chrzestny", "Dżuma", "Chłopiec w pasiastej piżamie", "Lot nad kukułczym gniazdem", "Anna Karenina", "Rzeźnia numer pięć" i... nie wiem. Kurczę, tę siódemkę ciężko wybrać, ale jeśli już muszę, to postawiłabym również na Twój typ - Zbrodnia i kara (choć nie wiem, czy równie dobrze nie umieścić na miejscu tej książki "Bracia Karamazow").
    Dla nieczytających - z pewnością coś Pratchetta, czytanie jego książek jest niesamowicie przyjemne i potrafią tak rozbawić, że na pewno nawet osoba "anty" poczułaby do jego twórczości miętę, ja stawiam na "Morta". Do tego "Posłaniec" Zusaka i myślałam też nad "Grą o tron", bo wiele osób sięga po ten tom i kolejne sagi ze względu na ogromną popularność serialu, ale nie wiem, czy jednak na takie pierwsze lody nie jest to książka nieco zbyt skomplikowana. Ale postawię na nią. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bracia Karamazow" to cudowna książka. Szkoda, że na początku przeraża trochę jej objętość. Mnie podobała się bardziej od "Zbrodni i kary" ;)

      Usuń
    2. Zdecydowanie świetna, zawsze szkoda mi było, że twórczość Dostojewskiego jest dosyć zapomniana, ciągle słychać jedynie o "Zbrodni...", która oczywiście jest naprawdę cudowna, ale on ma tyle świetnych książek, że warto też o nich pamiętać - bo jest o czym, postrzegać go jedynie przez pryzmat jednej książki to duża krzywda dla takiego autora jak on! :)

      Usuń
    3. "Bracia Karamazov" to monumentalna powieść, zdecydowanie głębsza niż Zbrodnia. Cieszę się, że obie popieracie tę książkę :)

      Usuń
  31. Bardzo ciekawa inicjatywa :D!
    Jej, jaką ja ma teraz chrapkę na "Jane Eyre"!
    Od siebie dodałabym "Miasto Śniących Książek" - przecudowna, oryginalna i niesamowicie wciągająca powieść o smoku i książkach, bo kto nie lubi czytać o książkach? Muszę sobie koniecznie odświeżyć ^^
    Standardowo można wymienić Harry'ego, moich ukochanych i uwielbianych władców pierścieniów czy "Eragona".
    Chociaż koniecznie i zdecydowanie trzeba przeczytać "Igrzyska śmierci" - nawet moja Mama przeczytała "Kosogłosa"!
    Dla antyksiążkowców "Zwiadowcy" - polecam, sprawdzone na mojej przyjaciółce, którą dzięki nim wciągnęłam w czytanie ^^.
    No i podpisuję się obiema rękami i nogami pod Pratchettem :D! Najlepiej moje uwielbione "Piekło pocztowe" z moim ukochanym oszustem Moistem von cholernym Lipwigiem <3.
    O, i rzecz jasna "Percy Jackson"! Fantastyczne książki, przy których każdy, każdy się może rozerwać :)
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytałam wszystkie wymienione przez Ciebie książki. Nie które z nich mogą być torturą dla osób mało czytających:)

    Ja dodałabym jeszcze: "Oskar i pani Róża"- Éric-Emmanuel Schmitt i "Poczwarka" - Dorota Terakowska. To książki, które zmieniają spojrzenie na niektóre sprawy.

    OdpowiedzUsuń
  33. No to dodaję te książki do tych, które chcę przeczytać. Tzn. Kubusia Puchatka i Alicję w Krainie Czarów zostawię chyba na czas, kiedy będę mogła czytać ze swoimi dziećmi ;) Ale "Sto lat samotności", "Wilk z Wall Street" i "Pora na życie" Cecelia Ahern chętnie nadrobię. Co do reszty to się zgadzam z Tobą - same świetne propozycje!


    OdpowiedzUsuń
  34. Cześć! Nominowałam Cię do Podróż marzeń TAG http://alejaczytelnika.blogspot.com/2015/07/podroz-marzen-tag-summer-reader-book-tag.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. 3 spośród Twej 7 przeczytałam. Alicję tylko oglądałam...

    OdpowiedzUsuń
  36. Wstyd mi, ale większości książek z Twojej listy nie miałam okazji przeczytać do tej pory. Chyba muszę się poprawić...

    Ja ze swojej strony dodałabym przede wszystkim:
    "Oskar i Pani Róża" Schmitt
    "Harry Potter i Komnata Tajemnic" J.K. Rowling
    "Posłaniec" Markus Zusak
    "Polyanna" Eleanor H. Potter

    Więcej tytułów nie przychodzi mi teraz do głowy. Ale jeśli sobie coś przypomnę, to dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  37. O mój Boże... wstyd ale więszości z Twojej listy nie czytałam... nad swoją muszę pomyśleć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy już ją będziesz miała - to wróć tutaj i podziel się ze mną ;)

      Usuń
  38. Moje propozycje to:
    1. A.A. Milne - "Kubuś Puchatek"
    2. F. H. Burnett - "Tajemniczy ogród"
    3. G.G. Marquez - "Sto lat samotności"
    4. F. Dostojewski - "Zbrodnia i kara"
    5. Eric-Emmanuel Schmitt - "Oskar i Pani Róża"
    6. Richard Paul Evans - seria Dzienniki pisane w drodze (może nie jest fenomenalne, ale bardzo przypadła mi do gustu;))

    Dla antyksiążkowców:
    * J.K. Rowling - seria o Harrym Potterze
    * L. M. Montgomery - "Ania z Zielonego Wzgórza"
    * Suzanne Collins - "Igrzyska śmierci"

    OdpowiedzUsuń
  39. Naprawdę nie jestem anty klasyce, ale nigdy mnie do niej nie ciągnęło i jakoś nie znalazła sobie wyjątkowego miejsca w moim książkowym sercu... ;)
    Gdym miała wybrać coś dla antyksiążkowców to byłaby to bez zastanowienia książka ,,Oskar i pani Róża", której autorem jest Eric-Emmanuel Schmitt - nie przeraża grubością, językiem oraz posiada wzruszającą, pouczającą historię.
    A ogólnie dołożyłabym : (kolejność przypadkowa)
    * J.K.Rowling seria Harry Potter
    * William Szekspir ,,Romeo i Julia"
    * Albert Camus ,,Dżuma"
    * Cokolwiek z twórczości Anne Bishop
    * Aleksander Kamiński ,,Kamienie na szaniec"
    * Jodi Picoult ,,Bez mojej zgody"

    OdpowiedzUsuń
  40. Moje propozycje (kolejność przypadkowa):
    ~Emily Brontë "Wichrowe Wzgórza"
    ~William Szekspir "Romeo i Julia"
    ~Jane Austen "Duma i uprzedzenie"
    ~Éric-Emmanuel Schmitt "Oskar i pani Róża"
    ~Paulo Coelho "Alchemik"
    ~Suzanne Collins trylogia "Igrzyska śmierci"
    ~Francis Scott Fitzgerald Wielki Gatsby"

    Dla antyksiążkowców:
    Kiera Cass cykl "Selekcja"
    Veronica Roth cykl "Niezgodna"
    John Green "Papierowe miasta"

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ~Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Moja lista książek, które według mnie powinien przeczytać każdy (kolejność bez znaczenia)
    1. Harry Potter (poleciłabym też osobie nieczytającej - i ja i brat zaczęliśmy czytać własnie od tej serii)
    2. Romeo i Julia
    3. Tristan i Izolda
    4. Wiedźmińska saga
    5. Chłopcy z Placu Broni! Koniecznie!
    6. Bajki (Andersena, Brzechwy, Braci Grimm)
    7. Coś z twórczości P. Coelho. Osobiście polecam Weronika postanawia umrzeć

    Zapraszam do mnie
    Biblioteczka ciekawych książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie książki przeczytałam :)

      Usuń
  42. Łał. :) Jaki ciekawy pomysł. :D Oczywiście, że dorzucam swoje propozycje. :D

    1. Wichrowe Wzgórza - Emily Brontë
    2. Anna Karenina - Lew Tołstoj
    3. Wspomnienia z domu umarłych - Fiodor Dostojewski
    4. Złodziejka książek - Markus Zusak
    5. Pachnidło - Patrick Süskind
    6. Ptaki ciernistych krzewów - Colleen McCollough
    7. Wielki Gatsby - F. Scott Fitzgerald

    Dla anty:
    Dla kobiety: Przeminęło z wiatrem - Margaret Mitchell
    Dla mężczyzny: Bastion - Stephen King
    Dla młodzieży: Hobbit – JRR Tolkien

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny zestaw, z którego nie przeczytałam tylko Dostojewskiego.

      Usuń
    2. Pachnidło - hm, czytałam, ale uważam, że to ciężka książka i nie każdy dałby radę :D

      Usuń
  43. Hmmm.... ciężka sprawa.

    Chyba bym zrobiła miksa trochę
    Bym poleciła:
    1. Poczwarka - Dorota Terakowska
    2. Harry Potter
    3. Duma i uprzedzenie
    4. Czynnik miłości - Anna Łacina
    5. Portret Doriana Graya
    6. Gra o tron
    7. Cukiernia pod Amorem

    Dla młodzieży "anty" zdecydowanie bym poleciła trylogię Ostatnia Spowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz pierwszej i czwartej pozycji, mam za sobą wszystkie z Twojej listy.

      Usuń
  44. Dla antyksiążkowców mogę polecić:
    - Harry Potter
    - Dziennik Cwaniaczka
    - Pamiętnik księżniczki

    To jeśli chodzi o młodzież.

    OdpowiedzUsuń
  45. Dopisałabym Spóźnione wyznania - John Boyne :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Wypadam dosyć kiepsko. :) Czytałam tylko "Mistrza i Małgorzatę" i "Sto lat samotności" i było to już dosyć dawno temu. Pewnie Cię zdziwię, ale nie wspominam tych lektur jakoś nadspodziewanie dobrze. Niewykluczone, że teraz byłoby inaczej, bo od tamtego czasu mój gust czytelniczy bardzo się zmienił. Może więc kiedyś do nich powrócę. Pozostałe tytuły mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja bym chciała bardzo przeczytać "Poczwarkę" :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Cóż, uważam, że ten kto nie lubi czytać, gdy widzi 'Zbrodnię i karę' to chwyta się za głowę, to samo z 'Mistrzem i Małgorzatą' choć to bardzo cenne powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Moja lista:
    http://recenzje-starlight.blogspot.com/2015/08/7-ksiazek-ktore-powinien-przeczytac.html

    OdpowiedzUsuń
  50. Polecam połączenie thrillera psychologicznego i horroru Dariusza Pawłowskiego "Czarna samica kruka". Rewelacyjna książka, trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Świetne motywy i ich opisy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...