niedziela, 5 lipca 2015

8 rodzajów postów generujących odsłony, czyli jak poprawić statystyki bloga


Już od jakiegoś czasu nie było nowej niedzielnej odsłony "Bloga książkowego w praktyce". Musiałam odpocząć, złapać trochę dystansu - teraz może być już tylko lepiej ;) Trzymajcie kciuki!

***

Im blog odwiedza więcej użytkowników, tym bardziej czujemy się wtedy zmotywowani do działania, staramy się, wprowadzamy coś nowego, szukamy inspiracji, wyzwalamy swoją kreatywność, a co za tym idzie - czujemy się szczęśliwsi, że nasza praca została doceniona. To piękne uczucie, które warto pielęgnować :) Owszem, obecnie w blogosferze (szczególnie książkowej) istnieje tak wiele stron o podobnej tematyce, że ciężko jest kogoś zainteresować swoim blogiem,  a co dopiero zatrzymać na dłużej - ale - na wszystko są sposoby ;). Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego któryś wpis generuje masę odsłon, mimo że dodałaś go kilka miesięcy temu? Nie? ;) To zostań na dłużej i poczytaj o rodzajach postów, które generują odsłony i powodują, że statystyki puchną w oczach :)


1. W tytule posta umieść słowo: "jak" lub/oraz liczbę
"Jak" to sygnał, że treść jest poradnikiem, a to one najczęściej są poszukiwane ;) Dodatkowo (jeśli to tylko możliwe) do tytułu posta spróbuj dodać liczbę, np.: "5 sposobów na chillout z lekturą", "7 ulubionych książek", "3 najbrzydsze okładki". Uzyskasz w ten sposób mega atrakcyjną zdobycz dla wyszukiwarek ;)

2. Słowa kluczowe
Bardzo ważna rzecz! Słowo kluczowe to inaczej hasło, po którym algorytm Google dopasowuje zapytanie do wyników. W przypadku blogów książkowych najczęściej słowem kluczowym jest tytuł książki, lub autor (umieszczone zarówno w tytule postu jak i w samym poście). Wspominałam o tym już wielokrotnie, ale powtórzę raz jeszcze: Google oraz portale społecznościowe to dwa największe miejsca, w których możesz spotkać swoją grupę docelową - dlatego nie możesz zignorować obecności w wyszukiwarkach, bo wtedy tracisz okazję na pozyskanie nowych użytkowników. Twórz więc treści przyjazne dla wyszukiwarek ;)

3. Top listy, zestawienia, zapowiedzi
Niby znam ten chwyt, ale bardzo często daję się na niego łapać - szanse na kliknięcie wzrastają, gdy ktoś pobudzi moją ciekawość ;) Dlatego dobre zestawienia wartościowych treści (niezależnie od tego czy są to zapowiedzi, czy po prostu Twoja wishlista) są pomocne i użyteczne dla Twoich czytelników. W jednym miejscu otrzymują oni nie tylko coś, co może im się przydać, ale w dodatku obcują z zestawieniem zweryfikowanym właśnie przez Ciebie, co prowokuje chociażby do dyskusji :) Poza tym - jeżeli na przykład przygotowujesz listę ulubionych wydawnictw, czy księgarni internetowych - serwisy i firmy, które w niej wymieniłaś w mogą pochwalić się tym faktem na Facebooku, czy Twitterze. Jeżeli tego nie robią, warto je powiadomić ;)

4. Polecanie dobrych artykułów 
Publikowanie na przykład raz w miesiącu postu informującego o ciekawych newsach, artykułach czy też filmikach zamieszczonych w sieci to dobra metoda generująca odsłony, nie tylko ze względu na to, że kiedyś ktoś na swoim blogu mógłby opisać coś Twojego, ale również dlatego, że dajesz się poznać ;) Tylko pamiętaj, by nie kopiować żywcem treści - możesz umieścić swoje zdanie, a dopiero później przekierować czytelnika na oryginał. Wbrew pozorom to bardzo dobry pomysł zarówno na polepszenie statystyk jak i poznanie Ciebie, a konkretniej tego czym się interesujesz.

5. Obrazki ilustrujące treść posta
Większość ludzi to wzrokowcy i lepiej jest im przyswoić jakiś tekst, jeżeli zostanie on wzbogacony o zdjęcia. Użyj więc obrazków oraz wpleć je pomiędzy treść. Jeśli zdjęcia będą ciekawe/kreatywne/miłe dla oka - to już połowa sukcesu :) To samo dotyczy postów stricte zdjęciowych oraz stosikowych. Zawsze, naprawdę zawsze klikam w linki, które kuszą mnie grafikami (lub zdjęciami) - niezależnie od tego czego dotyczą ;)

6. Artykuły gościnne 
Pisane przez Ciebie artykuły gościnne, które mogą być następnie opublikowane na innych blogach - to bardzo dobry sposób na zwiększenie zasięgu własnego bloga, na przykład w postaci odnośnika do strony. Zgadzaj się więc na publikację, bądź aktywny i dopilnuj by Twoje teksty były odpowiedniej jakości ;) Z drugiej strony (gdy to Ty opublikujesz coś u siebie) oprócz wartościowych treści, możesz tym sposobem pozyskać również promocję artykułu, przez osobę, która napisała post gościnny, czyli... ukłon w stronę statystyk ;). Ciekawym pomysłem mogłoby być również zaproszenie kilku blogerów do dyskusji na określony temat, a następnie jej publikacja. Może będzie to trochę czasochłonne, ale zapewniam, że efekt będzie tego wart.

7. Wywiady
Nic tak nie przykuwa uwagi jak wywiady np. z autorami, z blogerami, czy z wydawnictwami. Po pierwsze od osoby, która osiągnęła sukces można się wiele nauczyć, po drugie wzbogaca to wartość strony dodatkowo ją urozmaicając, zaś po trzecie forma pytań i odpowiedzi jest czytelniejsza i łatwiejsza do przełknięcia niż zbyt długa recenzja ;) Dodatkowo nasz rozmówca prawdopodobnie zalinkuje wywiad na swoim profilu społecznościowym co pozwoli przekierować ruch na naszą stronę :)

8. Konkursy
Konkursy/rozdania/loterie to chyba najlepsza, najprostsza i najczęściej stosowana forma promocji strony/bloga, która przynosi najszybsze i najbardziej widoczne efekty w statystykach. Jednym z najważniejszych czynników, które decydują o powodzeniu konkursu jest oczywiście nagroda - jej wartość i atrakcyjność, a poza tym - proste i czytelne zasady, które dla każdego uczestnika zabawy powinny być jasne i zrozumiałe. Niebagatelną kwestią jest również atrakcyjność samego zadania konkursowego. Powinno być ono kreatywne, zabawne, zajmujące, ale również - proste w swoich regułach. Dla naszych statystyk i odsłon dobrze jest jeśli odpowiedź na zadanie konkursowe niesie ze sobą poznanie chociażby naszej strony. Przykład? Aby odpowiedzieć na pytanie konkursowe trzeba odszukać "coś" w postach, bądź wykonać jakieś bardziej złożone zadanie polegające na poznaniu bloga. Wbrew pozorom ludzie naprawdę czasami lubią poczuć się odkrywcami ;)



Oczywiście nie jest tak, że wystarczy skorzystać z powyższych porad i osiągniemy efekt wow. Ważne jest poświęcenie, systematyczność oraz wybór tematyki, odpowiedni język i zapotrzebowanie na dane posty. Zauważyłam jednak, że to wszystko przyciąga nowych czytelników i sprawia, że zostają z nami na dłużej. Pamiętaj: najważniejsze jest nasze zaangażowanie - róbmy to co kochamy, a na pewno zostaniemy docenieni :)


cdn.

48 komentarzy:

  1. To chyba jeden z lepszych poradników tego typu, bo ostatnio sporo ich na innych blogach. Faktycznie te rzeczy bardziej mnie przyciągają, a znaleźć swoje miejsce w przeglądarce, to jedno z najlepszych osiągnięć. Warto też informować o sobie na różnych portalach FB, TT, TBLR, IG, etc.

    http://skazani-na-ksiazki.blogspot.com/2015/07/czas-zniw-samantha-shannon.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te posty. <3 Wiele się z nich nauczyłam i uczę się dalej. :D Dzięki, że dzielisz się swoją wiedzą. Dużo mi to pomaga. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre rady, może coś zastosuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle przydatny post. Nie narzekam na statystyki. Ba, powiedziałabym, że są najlepsze w mojej karierze blogowej (może nie liczba wyświetleń czy obserwatorów, ale właśnie liczba stałych czytelników i wciąż przybywających nowych). Mimo wszystko pewnie skorzystam z Twoich rad, aby zdobywać kolejnych czytelników. Wielkie dzięki za post. :)

    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo konkretny, przydatny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry i przydatny post. W moim przekonaniu, wszystko ostatecznie i tak sprowadza się do kreatywności. Jeśli mamy ciekawy pomysł, to nawet najnudniejszego posta damy radę przeistoczyć w coś oryginalnego i chętnie "klikanego" przez innych :) Tak jak napisałaś, jeśli ktoś zakłada bloga z pasji, a nie z nadzieją na darmowe książki do recenzji, wkłada w to całe serce i stara się, aby jego miejsce w sieci było jedyne w swoim rodzaju, to prędzej czy później to do niego wróci niezależnie od tego czy poświęci na promocję dużo czy mało czasu. Chociaż wiadomo, takie "wirusowe" posty nigdy nie zaszkodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Blog książkowy w praktyce" wrócił! Zauważyłem, że punktu czwartego nie ma zbyt dużo wśród bloggerów, których obserwuję, a jak się pojawi to z chęcią zajrzę na coś polecanego - dobra reklama dla innych blogów jakby nie patrzył. Kilka ciekawych witryn w ten sposób znalazłem. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podobają Twoje porady. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post z bardzo pomocnymi radami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się całkowicie co do konkursów i postów z zapowiedziami książkowymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze wiedzieć :) na pewno skorzystam s którejś rady :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Przydatne rady, muszę zacząć z nich korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak się cieszę, że wróciłaś z tą serią ! Część porad znam, ale i tak fajnie było przeczytać je zebrane razem :)
    Czekam na kolejny odcinek o blogu książkowym. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten artykuł mi się spodobał i zrobiłam gościnny post linkując twój.
    http://agnesczytaipisze.blogspot.co.uk/2015/07/jak-zwiekszyc-liczbe-czytelnikow-na.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Posty tego typu są świetne! Bardzo dziękuję za Twoje rady, postaram się do nich zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuje, Twoje rady bardzo mi pomogły:)
    Zapraszam na mojego bloga: weirdbl.blogspot.com!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niby takie oczywiste porady, ale człek o nich zapomina...

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam te twoje posty z serii "Blog książkowy w praktyce" są bardzo przydatne i uzmysławiają początkującemu blogerowi (jakim sama jestem) kwestie, na które normalnie nawet nie zwróciłabym uwagi;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Stosuję się do właściwie wszystkich powyższych zasad, ale według mnie najważniejszy jest oryginalny tytuł, odwołujący się do ciekawych/dziwnych elementów książki albo bezpośrednio do moich odczuć i opinii. Wyszukiwarki tak nie oczaruję, ale prawdopodobnie przykuję recenzją uwagę czytelnika wśród kilku innych :)

    I uwielbiam tę serię [od kiedy odkryłaś przede mną istnienie społeczności książkowych na Google+ ^^).

    miedzysklejonymikartkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie ci wychodzi ta seria postów:)
    Tak sobie czytam i czytam ten post i doszłam do wniosku, że chyba już jestem na takim etapie dojrzałości blogowej, że aż tak bardzo mi nie zależy na liczbach i statystkach, a bardziej na jakości tych odwiedzin na blogu;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne porady :) Choć o wielu z tych rzeczy wiedziałam, nigdy nie stosowałam ich w praktyce, ale chyba najwyższy czas zacząć :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam posty z tej serii ^^
    Przydatne triki, można się dużo dowiedzieć i nauczyć :) Część na pewno wykorzystam ^^
    Chociaż z tymi konkursami to trzeba się jednak liczyć, że nie wszyscy z nami zostaną, ale na pewno jest to skuteczny sposób na zwiększenie popularności
    Sama też jestem wzrokowcem i zwracam uwagę na ładną grafikę, a że lubię robić zdjęcia i bawić się w edytorze, to już od dawna stosuję tą metodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetne porady :) na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawy post. Faktycznie akurat kliknęłam bo zauważyłam fajny obrazek a ponad to zainteresowało mnie to że są jakieś ciekawe porady dzięki, którym mogę polepszyć swój blog.
    To prawda niesamowicie człowieka motywuje fakt że coraz więcej osób czyta twoje wypociny i interesuje go sama treść. Ja bardzo lubię dostawać komentarze, a jak widzę że ktoś zostawił go trochę dłuższego niż jedno zdanie to naprawdę fajnie! :D
    Twoje metody są bardzo dobre ale myślę że nie dopisałaś jeszcze najważniejszego "Ciągła aktywność na swoim blogu i innych" jak zrobi się wpis i nawet się go nie pokaże np. na google to bez sensu mało kto wejdzie.
    Lubię takie posty :) ten akurat głównie przydatny dla blogów książkowych czyli mojego.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzięki za ten świetny poradnik !

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki za ten świetny poradnik !

    OdpowiedzUsuń
  27. Podsumowania i zapowiedzi książkowe faktycznie zabijają statystykę :) i wszelakie TAGi i LBA :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Idealne porady ! Mogę się pod nimi podpisać w 100 % ;-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post! Uwielbiam tego typu poradniki od ciebie, gdyż zawsze można się czegoś więcej dowiedzieć. Z pewnością skorzystam z niektórym rad przez ciebie przedstawionych :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne rady. Na pewno z nich skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki za garść porad. Ja prowadzę bloga urodowego DIY, ale napewno coś wykorzystam :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne porady, do zastosowania w praktyce. :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajne porady, warto je zapamiętać:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam ten Twój cykl! Jest naprawdę bardzo pomocny :).
    Zdecydowanie zapowiedzi i posumowania miesiąca ze stosikami wyłącznie podnoszą statystyki ;).

    OdpowiedzUsuń
  35. przydatane ale czy ja tak potrafie? :P jakos siebie w takowej roli nie widze

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetne pomysły. :) Skorzystam z tytułów, kiedy będe tworzyć luźne posty, gdyż tytuły recenzji to u mnie jedynie tytuł książki. ;) Konkursy fakt przydają się, a nawet nie pomyślałam o poście z linkami, też ciekawy pomysł. ;)
    Przydatne artykuły. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawe porady na pewno z nich skorzystam.
    Mam nadzieję, że uda mi się tak jak tobie :)
    bigcameraofficial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo lubię te Twoje poradniki :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Kolejny przydatny artykuł pomocniczy. Jesteś nieoceniona Ami. :)

    Tak poza tym to masz ode mnie nominacje do Liebster Blog Award. ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. W jednym poście ujęłaś wszystko to, co bloger powinien wiedzieć ;) Właśnie testuję jedną z Twoich rad na poście stosikowym i zobaczymy co mi da ;)
    Z hasłami kluczowymi też jest fajna zabawa, pamiętam mój szok, gdy pisałam o książce Elita. Ten tekst z jakiegoś dziwnego powodu miał ponad 3800 odsłon i ta liczna ciągle rośnie ;)
    Mam nadzieję, że złapałaś już nieco dystansu i będzię Cię wiecej na blogach ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo dobre porady, które sprawdzą się nie tylko na blogach książkowych:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam cały Twój cykl z poradami, nie przestawaj pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zauważyłam, że w tytule powyższego postu są użyte dwa z wymienionych sposobów. No i, jak się przekonałam, działają :) Wielkie dzięki za ten poradnik, naprawdę bardzo się przyda. Proszę o więcej takich wpisów, są naprawdę świetne!

    OdpowiedzUsuń
  44. Masz rację i fajnie, że to zebrałaś w taki poradnik. Chociaż mnie smuci cały czas, że blog książkowy nie będzie miał statystyk, jak będzie tylko z recenzjami, które powinny być najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja kiedyś napisałem posta z tytułem "Jak grać, panie premierze?" - celowo, gdy popularne było "jak żyć, panie premierze". Post osiągnął max wynik od czasów powstania bloga i to bardzo krótkim czasie. Niestety, większość ludzi przekierowanych w ten sposób opuszczało stronę po przeczytaniu paru linijek :/ (Statsy "ilość odrzuceń" mam na poziomie 75% i więcej...)

    OdpowiedzUsuń
  46. W sumie sprawdzają się te rady, choć przyznam, że sama niezbyt często z niektórych sposobów korzystam... Ale może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Myślę, że Twoje porady mogłyby mi kiedyś pomóc :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo pomocny post. Sama zaczynam z blogowaniem i z pewnością postaram się Twoje rady wpleść w życie. Będę zaglądać :)

    Zapraszam też do odwiedzenia mojego bloga :) www.kolorowypingwin.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...