niedziela, 19 lipca 2015

Kreatywne narzędzia ułatwiające blogowanie



Zestawienie, które dla Was przygotowałam zawiera narzędzia, które własnoręcznie przetestowałam i z których namiętnie korzystam. Bardzo, ale to bardzo ułatwiają pracę nad wizualną częścią bloga i... uzależniają! Mam nadzieję, że znajdziecie tu również coś dla siebie. W zasadzie to jestem tego pewna ;)





Świetne darmowe narzędzie do tworzenia ładnych, barwnych i atrakcyjnych grafik. Spełnienie marzeń każdego kto z programami graficznymi szczególnie się nie lubi ;) Za pomocą aplikacji możemy: zaprojektować prezentację, kolaż, zdjęcie w tle na Facebooka, a nawet wizytówkę, czy grafikę na bloga. Możliwości jest mnóstwo! Mamy możliwość wgrania własnych zdjęć i dodania do nich różnych elementów graficznych, czy układów tekstu. Idealne dla osób, które prowadzą blogi i promują swoją stronę lub usługę w social mediach - wszystko działa bardzo intuicyjnie i nie wymaga absolutnie żadnych umiejętności graficznych. Czy to nie brzmi cudownie? :) Od Canvy jestem już trochę uzależniona ;) Dodatkowa zaletą jest to,  że z Canvy korzystamy z poziomu przeglądarki - dzięki czemu nasze projekty są zawsze z nami. Minusy? Niestety większość czcionek nie ma polskich znaków. 






Pixlr jest może trochę bardziej wymagający i zaawansowany w porównaniu z Canvą, jednak wcale nie trudniejszy w obsłudze ;) Pixlr oferuje zabawę z tłem, tworzenie warstw, dodawanie masek, filtrów i tekstów do własnych grafik. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają serie tematyczne z grafikami na swoich blogach :)





Recite pozwala w łatwy i szybki sposób wkleić dowolny tekst w ładną ramkę czy tło ;) Wybór grafik jest naprawdę szeroki, a sam program to spełnienie marzeń dla graficznych leniuchów ;) Bardzo łatwy w obsłudze stanowi idealne rozwiązanie na urozmaicenie grafiki bloga, gdy po prostu brakuje nam na to czasu.







Photoscape to trochę taki Photoshop dla ubogich ;) Darmowy, łatwy w obsłudze, oferuje szeroką gamę filtrów, możliwość tworzenia prostych kolaży i gifów, sporo opcji edycji i obróbki zdjęć (m.in. jasność, światło, ekspozycja, kontrast) oraz możliwość pogrzebania przy retuszu. Photoscape pozwala również na konwersję zdjęć, czyli dostosowanie wielkości naszych obrazków ;)






Fotor to banalnie prosty edytor graficzny w wersji online. Oferuje w zasadzie wszystko to, co pozostałe ;) Więc gdy tylko będziecie potrzebowali poprawić zdjęcie, dodać do niego tekst, obrócić je czy też stworzyć kolaż - korzystajcie śmiało ;) 






Z tagami można robić wiele ciekawych rzeczy, oprócz tego, że potrafią wpłynąć na wyniki w wyszukiwarkach - możemy wykorzystać je bardziej kreatywnie - o czym przekonuje aplikacja Tagxedo. Mówiąc w skrócie: Taxedo to proste narzędzie, które stworzy z wybranych przez Ciebie słów kluczowych barwną chmurę tagów ;) Fajne? No jasne! Zabawa gwarantowana i do tego można go sprytnie wykorzystać w social mediach ;)





Polecam również:

  • Aplikacje do obróbki zdjęć w telefonie: VSCO Cam oraz Candy Camera. Za pomocą tych aplikacji obrabiam większość fotografii "na już" ;)
  • Darmowe fonty z polskimi znakami - cała lista darmowych fontów do wykorzystania przy okazji tworzenia różnych grafik.
  • Emotki do Facebooka do wykorzystania przy przerabianiu grafik na PC. 
  • Evernote - narzędzie, które służy mi głównie do zapisywania ciekawych linków, stron i artykułów, które dostrzegam w sieci, a nie jestem ich w stanie przeczytać na bieżąco. W takich chwilach wystarczy, że kliknę "Evernote" i link do strony ląduje w notatniku ;) W Evernote można również notować posty na bloga i robić wiele innych fajnych rzeczy. Aplikacja dostępna jest również w wersji mobilnej!


cdn.





61 komentarzy:

  1. Świetny artykuł ;D Już znalazłam dla siebie kilka programów, które pomogą mi nie tylko w tworzeniu bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę skorzystać z tych programów! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, uwielbiam bawić się zdjęciami, a niektórych narzędzi jeszcze nie znałam i zaraz je przetestuję :)
    Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytasz mi w myślach kobieto. Właśnie dziś chciała ściągnąć jakiś program do przeróbki grafiti bo na bloga potrzebuje. Z FOTOR korzystam na telefon i przyznam kocham go ♥ reszta programów również wydaje się być świetna jak napisałaś. :)
    Pozdrawiam. http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że Fotor jest dostępny w wersji mobilnej ;)

      Usuń
  5. Z kilku z nich korzystam, z kilku dzięki Tobie mam zamiar spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Photoscape'a uwielbiam, odkąd go odkryłam inne programy mogą się schować;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ami jesteś cudowna :) chętnie wypróbuję te programy których nie znałam

    OdpowiedzUsuń
  8. PhotoScape mam i bardzo fajnie mi się w nim pracuje, ale z wielką chęcią wypróbuję, coś z reszty podanych przez Ciebie programów :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny post. Idealny dla takiego antytelencia grafiki jak ja!:D Postokroc dziekuje:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post. Sama od dłuższego już czasu używam Pixlr i jak na razie sobie chwalę pracę na nim :) Wypróbuję też inne, o których wspominasz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę wiele ciekawych aplikacji, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tylko jednej rzeczy chcę się przyczepić - wybacz, muszę, ale studia bardzo mnie na to wyczuliły - narzędzia nie mogą być kreatywne ;) Kreatywność to cecha człowieka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym :)

      Jednak tworząc tytuł dla postu przede wszystkim zależało mi na jego chwytliwości dla wyszukiwarek - starałam się dobrać słowa kluczowe w taki sposób, by były jak najbardziej trafne i tym samym pozwoliły przekierować ruch na moją stronę ;) Pisałam już o tym w poście poświęconym generacji odsłon.

      A sam tytuł postu można przecież traktować jako metaforę dla narzędzi, które wspomagają twórczość i kreatywność ;)

      Nie bądźmy aż tacy uszczypliwi ;)

      Usuń
  13. Przydatny artykuł.
    A znasz pizap.com są tam prześliczne czcionki z taką cudowną poświatą.

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znałam!
      Dziękuję, już tam biegnę sprawdzać :)

      Usuń
  14. Cóż, ja tam używam PhotoShopa i dobrze mi z tym, choć co prawda ja fascynuję się grafiką komputerową. Za to bardzo podoba mi się Tagxedo i chyba bliżej zapoznam się z tym urządzeniem ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jesteś już graficznym Jedi - to prawdopodobnie w ogóle nie musiałaś tego czytać, bo sama wiesz, co dla Ciebie najlepsze ;)

      Usuń
  15. Powiem ci, że przedstawiłaś tu kilka na prawdę ciekawych programów, które już za chwilę mam zamiar przetestować :) Sama używam namiętnie PhotoScape, z którym głównie pracuję przy tworzeniu grafik. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja Canvę poznałam dopiero niedawno, wcześniej korzystałam tylko z picmonkey. Program nie jest zły, ale tworzenie w nim grafik jest bardzo czasochłonne. Z Canvą idzie mi dużo szybciej, chociaż nie odkryłam wszystkich jej zalet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Canva ma nieograniczony potencjał, wciąż odkrywam w niej coś nowego.
      Jestem z niej mega zadowolona :)

      Jeżeli masz jakieś pytania co do obsługi to śmiało pisz do mnie ;)

      Usuń
  17. Bardzo przydatny post! Dzięki Tobie odkryłam Canvę :D Dziękuję bardzo!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bez powodu Canva pojawiła się na pierwszym miejscu ;)
      To moja perełeczka :)

      Usuń
  18. Świetny artykuł. Z pewnością skorzystam i wyprobuje:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny artykuł skorzystam z niego w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna podpowiedź dla początkujących i nie tylko! :) Bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super. O niektórych narzędziach nie wiedziałam. Może dlatego, że wolę robić wszystko od podstaw i mieć swoje oryginalne grafiki (ew. edytować te znalezione w sieci).

    melomol.blohspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Używam PhotoScape i Pixlr -- polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. PhotoScape jest nieoceniony :) Ja jednak większość zdjęć robię telefonem i tam staram się je edytować za pomocą różnych aplikacji, które odzwierciedlają programy graficzne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. O rany, dziewczyno, jesteś wielka :D Z chęcią z kilku programów skorzystam. Do tej pory miałam tylko Photoscape i Photofiltre, ale za dużo mi to nie dawało. Te, które przedstawiłaś, wydają mi się prostsze. :D Dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapisuję sobie ten pościk. Tego było mi trzeba. Dziękuję - świetne zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow! To strasznie pomocne! Teraz będę miała z czego korzystać, bo od zawsze szukałam na internecie tego typu stron. Oczywiście moje wysiłki szły na marne. Dzięki! Super, że chciało ci się zrobić coś takiego, podziwiam cię!
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba trzeba się przekonać do takich programów, bo mam kiepskie grafiki. :P Jednak wybierać jedynie mogę spośród wersji online - np. taki PhotoScape do tej pory nie doczekał się w pełni działającego poprawnie emulowania w Wine, przez co praca z nim na Linuksie jest dość kłopotliwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość z programów ujętych powyżej działa z poziomu przeglądarki. Osobiście polecam Canvę - cudo!

      Usuń
  28. Korzystam z wszystkim wymienionym przez Ciebie stron:D Uwielbiam Canvę, jest przekochana! Ułatwiają one bardzo pracę przy blogu.

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Z części korzystam, część wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Znam photoscape'a, ale nie korzystam. Ja sama polecam PicMonkey - można łatwo zrobić ciekawy kolaż czy/i przerobić zdjęcie. Chętnie wypróbuję Tagxedo, Canvę czy Recite :)

    miedzysklejonymikartkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow, nawet nie miałam pojęcia o istnieniu tych programów! Ciekawe propozycje przedstawiłaś ;)

    Spojrzenie EM

    OdpowiedzUsuń
  32. Te programy są świetne cały dzień nic nie robię tylko przerabiam zdj :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Często szukam takich programów i nierzadko natrafiam na naprawdę złe, więc dziękuję <3 A Candy Camera sama uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawy i przydatny post. O istnieniu niektórych programów nawet nie wiedziałam :D
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Los wysłuchał moich potrzeb i podesłał mi Twój post z linkami do programów graficznych. Wielkie dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny post! Sama z tego zestawu używam tylko programu Photoscape, ale na pewno sprawdzę pozostałe.

    OdpowiedzUsuń
  37. W wolnej chwili się temu przyjrzę. Może i u siebie, dzięki tym stronom coś zmienię. :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ami, jeśli wcześniej uwielbiałam Cię za to, jak świetnie piszesz recenzje, tak teraz chyba się w Tobie zakochałam dzięki temu cyklowi! :) Jest naprawdę świetny i pokazuje tyle pomocnych, przydatnych i często potrzebnych informacji, narzędzi i rad, że cieszę się bardzo, że znalazł się ktoś, kto zechciał się podzielić swoimi doświadczeniem i pomysłami z innymi. Naprawdę mega. Jesteś wielką kobitką, wielkie dzięki za to kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja używam Pixlr :) Dziękuję za ten post, na pewno skorzystam z tych programów ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. A ja niestety żadnego, ale pora zacząć..

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo mi się ten post przyda :D ja mogę jeszcze polecić picmonkey.com - nie wszystkie opcje są darmowe, ale to co jest, zwykle wystarcza :) wieeeele możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo dziękuję za tego posta. Już od dawna szukałam informacji na ten temat. Niesamowicie mi się to przyda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo ciekawy post :)
    Wypróbowałam już Canvę i jestem pod wrażeniem. Sama właśnie zaczynam prowadzić bloga z recenzjami, więc z pewnością mi się przyda ;)
    A skoro dopiero zaczynam, mogłabyś zajrzeć w wolnej chwili, poradzić odnośnie wyglądu bloga, pisania recenzji (mimo że jest dopiero jedna XD) lub dać jakieś wskazówki początkującej? Byłabym Ci bardzo wdzięczna :)

    http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo mi się przyda Twój post :). Już się bawiłam Canvą. Świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzięki dobra kobieto za taki artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetny tekst i idealny dla mnie:) dziękuję kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  47. Używam często Pixlra. Świetny program. Podobny do Gimpa, ale nie trzeba go ściągać :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo dziękuję za rady, cały cykl jest świetny. Jestem początkująca, te narzędzia to dla mnie za dużo. Ale w przyszłości, kto wie?

    http://mojeroznepodroze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Co za post ☺ idealnie trafiłaś w moje potrzeby. Canva jak na razie mnie nieco wkurza ale może się nauczę ☺

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawy artykuł i muszę powiedzieć, że znalezione w nim rady na pewno zastosuję w praktyce. Do tej pory zdawałam się na podstawową znajomość Photoshopa (bardzo podstawową), ale chyba od dziś zaprzyjaźnię się chociaż z jednym z narzędzi zaprezentowanych wyżej! Dzięki za motywację! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...