środa, 8 lipca 2015

Linki godne polecenia #1



Na blogu startuje nowa seria wpisów, ale to jeszcze nie koniec nowości jakie zaplanowałam na ten miesiąc ;) Posty w serii "Linki godne polecenia" będą się pojawiać raczej nieregularnie i możliwe, że będą mniej lub bardziej aktualne. Spowodowane jest to tym, że nie chcę mieć ograniczenia czasowego - chcę polecać Wam naprawdę warte uwagi linki ;)

Koniecznie dajcie znać czy taki rodzaj postów Wam się podoba i jakie linki Was interesują.

Przyjemnego przeglądania!

  • Inspirujące zestawienie 15 pierwszych zdań (z książek), które przeszły do historii według Polityki
  • Type to Design, czyli napisz dowolne słowo, a strona przekonwertuje je na obrazek za pomocą instagramowych zdjęć. Chwila zapomnienia gwarantowana, a może również nowy nagłówek, albo zdjęcie w tle na facebooka? ;)
  • Kilka słów o tym, jak odróżnić kogoś, kto czyta od tego, który tylko udaje, że czyta? Czyli ciekawa historia pewnego scenariusza. Swoją drogą jednego z moich ulubionych filmów :)
  • oBook, czyli pierwsza zapachowa książka elektroniczna. Twórca tej innowacji twierdzi, że o-technologia będzie miała szerokie zastosowanie, nie tylko w literaturze ;)
  • Jesteś ciekawy jak wygląda bar inspirowany Hobbitem, albo Muminkowa kawiarnia? A może skusisz się odwiedzić takie miejsce w przyszłości? :) Zapraszam na zestawienie 12 lokali inspirowanych słynnymi pisarzami oraz ich dziełami Mnie całkowicie ujęło miejsce inspirowane Alicją w Krainie Czarów - z przyjemnością napiłabym się tam herbaty ;)
  • Ciekawy artykuł o tym jak autorka Greya została wyśmiana podczas sesji pytań na Twitterze. Jak widać rzesza hejterów w Internecie ma się całkiem nieźle, jednak w tym przypadku chyba bardziej pomaga popularności, niż jej szkodzi ;) Najnowsza odsłona cyklu opisująca wydarzenia z punktu widzenia Christiana sprzedaje się bardzo dobrze - w ciągu pierwszych 4 dni od premiery, w samych Stanach i Wielkiej Brytanii rozeszło się łącznie ponad 1,8 mln egz ;)
  • 11 zwrotów, które zrozumieją jedynie Polacy ;)
  • Kolejna zakupowa innowacja od Tesco - jak myślicie, dotrze do Polski?
  • Filmy podobne do, czyli narzędzie dzięki któremu odkryjecie filmy odpowiadające Waszym gustom i oczekiwaniom ;) Wystarczy w głównym okienku wpisać tytuł filmu, który nam się podobał i za chwilę otrzymamy propozycje innych filmów, które również mogą nam się spodobać. Fajne? Fajne!

34 komentarze:

  1. Dyskusja wokół E.L. James to dość ciekawy temat - te pytania są kreatywniejsze niż jej książki :D
    Ogólnie świetna ta seria! Jezu, i ten oBook ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oBook to jeden z najbardziej cudacznych pomysłów o jakich słyszałam :D

      Usuń
  2. Świetny pomysł z tą zapachową książką. Tylko nie wiem, jakie może mieć zastosowanie poza literaturą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapachowa elektroniczna książka? Pierwszy raz o czymś taki czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzygam fenomenem Graya.

    Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Greya
      Aż mi się jego imię pomyliło z tych torsji.

      Usuń
    2. No ale popatrz jakie ma zapotrzebowanie ;) 1,8 mln w ciągu 4 dni - i to nie na całym świecie!

      Usuń
  5. Niektóre strony są ciekawe :P Linki rzeczywiście godne polecenia :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa seria się zapowiada, będę wpadać częściej :D Przy artykule z autorką Greya nieźle się uśmiałam, w sumie nie dziwię się tym ''hejterom'' :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo przydatne, mnie zainteresował ten TypeDesign ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyno życie mi ułatwiasz tym ostatnim linkiem ! Zastanawiałam się właśnie czy w internecie nie funkcjonuje coś podobnego, bo czas jaki poświęcam na wybranie filmu na wieczór jest maskaryczny. Często wcześniej się zniechęcam i tak się kończy. Nie oglądam nic, a lista "do obejrzenia" ciągle rośnie. Moje niezdecydowanie również :D
    Ciekawy jest też tekst o zwrotach zrozumiałych tylko dla Polaków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że Ciebie na pewno skuszę tym linkiem :) Opisz mi swoje wrażenia po pierwszym korzystaniu, a przede wszystkim czy wybrany film trafił w Twój gust

      Usuń
    2. Teoretycznie Filmweb też ma taką funkcjonalność, ale to po dodaniu kilku swoich ocen - algorytm bazuje i na samym fakcie obejrzenia i na ocenach, starając się określić procentowe podobieństwo i trafność z możliwością uznania dany film za spoko. :P

      Usuń
  9. Ten pomysł od Tesco jest genialny! Tak, jak restauracja w Southampton :D
    Natomiast totalnie nie rozumiem sensu zapchowevo e-booka...
    Resztę linków przejrzę przy odrobinie wolnego czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł Tesco znacznie ułatwiłby poruszanie się po sklepie. Już sobie to wyobrażam :D Ale myślę, że raczej nie dotrze do Polski.

      Usuń
  10. Też bardzo lubię te teksty i galerie Polityki o literaturze. Ostatnio wrzucili na FB tekst o nieprzeczytanych książkach i... poczułam, że nie przeczytałam ich znacznie więcej niż mi się wydawało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę sprawdzić ten tekst, o którym piszesz :)

      Usuń
  11. Połowę linków zaraz przejrzę! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kilka razy ostatnio się spotkałam z pytaniem, czy 'innowacyjność' Tesco zostanie wprowadzona/dotrze do Polski. Choć ta 'innowacyjność' wcale taka 'innowacyjna' nie jest. Już parę lat temu (8-9?) spotkałam się z tego typu 'kasownikami' we Włoszech w sklepach Coop, czy Lidl. Jakoś to tam się fajnie nazywało, ale już nie pamiętam. Zakładało się kartę stałego klienta (obowiązkowo) i nie trzeba było stać później w kolejkach. Fajne to było, ale nie wyobrażałam sobie tego w Pl i do dzisiaj sobie nie wyobrażam. :-) No ale kto wie... :D

    O autorce Greya też już czytałam, gdzieś mi się na Facebooku przewinęło. Hejty hejtami, ale książki i tak się ładnie sprzedały. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! No to Tesco sprytnie się wzoruje :D Ale jakby nie było - pomysł fajny, ułatwiający życie

      Po Greya i tak ludzie będą sięgać, chociażby z czystej ciekawości. Tej popularności chyba nic nie zagrozi ;)

      Usuń
  13. Najnowszy twór James i tak przeczytam, niezależnie od wielkości fali hejtu ;)
    Podoba mi się link do Fiml podobny do... zawsze mi tego brakowało.
    Co do pomysłu na cykl, jestem za ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie bomba pomysł, sam się nad tym zastanawiam u siebie. :P Co wrzucać? Wrzucaj co Ci się spodoba, nie wiadomo komu co się spodoba. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, ale wypadało zapytać :D Zresztą zauważ - i tak mało kto dostrzegł to pytanie ;) Dlatego punkt dla Ciebie!

      Usuń
  15. Genialne linki :)
    Najbardziej zainteresowało mnie TypeDesign i Grey, oczywiście. :P

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  16. "15 pierwszych zdań (z książek), które przeszły do historii" wydaje się bardzo ciekawym postem ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie zestawienia ciekawostek z sieci :) Na niektóre już wcześniej wpadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię, ale strasznie mało ich na blogach, dlatego wspaniałomyślnie postanowiłam zapełnić tę pustkę :P
      Haha, żart ;)

      Usuń
  18. 11 zwrotow bylo zabawne :d

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja zapchana przeglądarka domaga się zmniejszenie liczby kart więc nie będę się rozpisywać. Fajny pomysł;)

    pokolenie-zaczytanych

    OdpowiedzUsuń
  20. O zwrotach,które rozumieją tylko Polacy i o wyśmianiu autorki na twitterze już czytałam.Ciekawy pomysł na cykl ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Haha ten link o zwrotach, co rozumieją jedynie Polacy super! :)()

    OdpowiedzUsuń
  22. O a te skanery w Tesco to dla mnie zbawienie! Zaoszczedzam czas, bo kolejki to tych specjalnych kas sa krotkie, na biezaco sprawdzam ile wydalam, moge sobie od razu zakupy elegancko zapakować i zawsze wiem ile co kosztuje! Genialne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...