niedziela, 12 lipca 2015

Promocja bloga na Facebooku: 8 metod na zwiększenie zaangażowania Fanów



Facebook jako jeden z największych portali społecznościowych daje bardzo duże możliwości promocyjne głównie dzięki swojemu zasięgowi oraz poleceniom znajomych. Oczywiście podobnie jak w Google - są różne drogi do osiągnięcia celu zarówno te regulaminowe jak i te niekoniecznie legalne ;) Dzisiaj jednak opowiem Wam trochę o tych pierwszych, czyli o tym jakie są sposoby na pobudzenie ruchu na Facebook'u oraz ewentualnie jak przekierować go na swoją stronę czy bloga.


Zanim jednak zaczniemy, czy naprawdę wiesz jakie możliwości daje Facebook?
  • Zwiększa popularność i ruch na blogu/stronie
  • Pozyskuje dodatkowych czytelników/fanów
  • Stwarza szansę nawiązania trwałej więzi z użytkownikami i fanami strony - dzięki czemu pozwala budować własną markę
  • Pozwala pozyskać partnerów zainteresowanych współpracą
  • Dzięki ciągłym aktualizacjom jesteśmy w stanie informować Fanów o zmianach i nowościach na blogu/stronie

Facebook pomaga nam pozostać w kontakcie z ludźmi. Możemy potraktować go jako narzędzie i wykorzystać do promocji czy budowania kontaktów. Poza tym nasze linki mogą zostać zaindeksowane przez wyszukiwarki i pojawić się w wynikach wyszukiwania, a to dobra rzecz z punktu widzenia pozycjonowania naszego bloga ;) Należy tylko pamiętać by nasz powstały fanpejdż nie był martwy! Żeby coś się na nim działo - pamiętajcie, że post fejsbukowy "żyje" średnio tylko około 3 godzin.


Najczęściej popełnianym błędem podczas promowania strony na Facebook'u - jest próba zamykania komunikacji tylko i wyłącznie w jego obrębie, a tymczasem - celem prowadzącego fanpejdż powinno się skłaniać do przekierowania użytkownika na własną witrynę :)
  • Jak to zrobić? 
  • Jaka treść najbardziej kusi fanów i zachęca ich do interakcji? 
  • Lepiej publikować krótkie czy długie wiadomości? 
  • Jakie czynniki wpływają na większe zaangażowanie użytkowników w twój post? 
Poniżej proponuję 8 metod na zwiększenie zaangażowania Fanów na Facebooku, które warto przetestować na własnym fanpejdżu. Przetestuj wskazówki, a następnie wróć tutaj i podziel się rezultatem ;)




1. Posty ze zdjęciami to aż o 50% więcej interakcji
Jak już kiedyś wspominałam - większość z nas to wzrokowcy ;) Posty ze zdjęciami nie tylko zyskują więcej zaangażowania niż przeciętny post czy suche linki - one są jednymi z najbardziej wciągających postów na Facebooku! Oczywiście, najlepiej odbierane są zdjęcia o wymownej treści, inspirującym klimacie, czy ciekawym ujęciu. Przykład? Zamiast dodawać link odsyłający do postu z recenzją - dodaj zdjęcie książki, której recenzja dotyczy, napisz kilka słów, a link wrzuć w komentarzu. Efekt będzie o wiele lepszy ;)


2. Krótsze posty są lepsze
Pisanie krótszych konkretniejszych postów (do 250 znaków) pomoże Ci zdobyć o wiele więcej zaangażowania niż w przypadku nudnych poematów. Zapamiętaj: krótkie i zwięzłe komunikaty działają najlepiej! Być może dlatego fani z Facebooka tak bardzo lubią zdjęcia? ;)


3. Emotikony mile widziane
Wykorzystywanie emotek w Facebook'owych postach ma duży wpływ na zaangażowanie Twoich Fanów. Emotikony zwykle interpretuje się jako "ludzką stronę" fanpejdża. Pokaż, że nie jesteś maszyną i pozwól sobie czasem na kilka emotek - to wygląda przyjemniej dla Twojego odbiorcy. Oficjalne komunikaty są męczące - nie tego szukają w internecie czytelnicy i potencjalni Fani Twojego bloga.


4. Organizuj wydarzenia/eventy
Czy wiesz jak wiele możliwości daje organizowanie Facebook'owych wydarzeń? ;) Zapraszaj Fanów/znajomych na ciekawe eventy (tak wirtualne jak i te w świecie rzeczywistym) podczas których poruszane będą interesujące tematy, pobijane rekordy, organizowane wyzwania. Pozwól by Twoim Fani zaprosili na nie swoich znajomych, wywołaj dyskusję - rozwiń skrzydła i czerp przyjemność z działania!


5. Organizuj konkursy
Jeśli chcesz przyciągnąć nowych fanów - konkurs wydaje się najlepszym sposobem ;) Oferując nagrodę zaproś do interakcji i zachęć do polubienia swojej strony. 


6. Nagradzaj Fanów
Nagradzaj osoby, które najczęściej komentują lub udostępniają Twoje posty. W ten sposób nie tylko utwierdzisz dotychczasowych obserwatorów w przekonaniu, że warto być fanem Twojej strony, ale też zachęcisz do siebie nowych czytelników ;)


7. Zadawaj pytania - zachęcaj do zaangażowania
Jeśli zależy Ci na otrzymywaniu wielu komentarzy, najlepszym sposobem na ich zdobycie jest zadawanie pytań w postach. Pytania dostają o 100% więcej komentarzy niż standardowe wiadomości tekstowe! 


8. Opublikuj coś kontrowersyjnego
Jeśli naprawdę chcesz zaangażować swoich czytelników - zamieść tekst dotyczący czegoś kontrowersyjnego, dołącz do niego osobistą opinię i poproś o zdanie czytelników. Gdy zaczną pojawiać się komentarze do Twojego wpisu - trzymaj rękę na pulsie i kontroluj dyskusję, odpowiadając wszystkim użytkownikom. W razie potrzeby spróbuj podtrzymać zainteresowanie poprzez publikację wpisu uzupełniającego, który odniesie się na przykład do komentarzy.




27 komentarzy:

  1. Zgadzam się z każdym słowem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również zgadzam się z każdym słowem. Facebook może pomóc zwiększyć popularność bloga, w końcu tyle ludzi tam przebywa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. prawda prawda i jeszcze raz prawda :D Dopiero sie ucze wiec sie przyda :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli dzisiaj typowy fejsbukowo. Temat rzeczywiście ciekawy, a Twoje porady przydatne. Z większości z nich korzystam na co dzień, chociaż nie organizuję na przykład konkursów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wielu punktów na co dzień korzystam :) Prawda jednak, że równie wiele rzeczy wydaje się oczywiste, a zapominamy o nich.

    OdpowiedzUsuń
  6. Choć Fan Page mojego bloga nie istnieje i istniał nie będzie to staram się jakoś inaczej reklamować. Wskazówki cenne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie prowadzę swojej strony na Fb,ale wskazówki bardzo cenne i jestem pewna,że skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wprawdzie mój blog prowadzę od 2 lat, ale nie mam jego wersji na FB. Przyczyna jest może prosta, może błaha - jako nauczycielka w gronie znajomych mam dużo uczniów..., a blog mój nie dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje wskazówki są jak zwykle niezwykle trafne i interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rady ;) Warto sie do nich zastosować, a o tym co napisałaś, to jako odbiorca bardzo często zwracam uwagę na zdjęcia i nie lubię czytać długich tekstów. Naprawdę dobre rady :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja faktycznie jestem wzrokowcem:) I lubię wiedzieć coś więcej o osobach, których blogi regularnie odwiedzam:)
    Fajnie, że piszesz te posty, to na pewno dla wielu osób skarbnica wiedzy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, sama też jestem wzrokowcem!
    Stronę na książkotwarzy może bym i założyła, ale jakoś nie jestem specjalną fanką tego portalu.No i czasu mi brakuje :/.
    Ale tipy jak zwykle pomocne :).
    cityofdreamingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatne porady, na pewno wyjaśniłaś więcej niż samo śledzenie statystyk. W końcu nie każdy potrafi analizować dane dostępne na stronie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak facebook to jeden z lepszych sposobów dotarcia do czytelników, jednak ja wciąż nie mogę się dać się mu pochłonąć? Bardzo się staram, aby mój profil ciągle był żywy, ale wiem, że do perfekcji mu brakuje. O wiele łatwiej jest mi się komunikować za pomocą Instagrama i mam wrażenie, że tam książki mają wydzieloną sferę i jest mnóstwo osób, które się udzielają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyda mi się to, bo u mnie taka jakaś cisza. :P Coś mi rozkręcanie fanpejdża nie wychodzi. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak zwykle szereg konkretnych porad. Profilu bloga na fejsie nie mam, ale zastanawiam się nad jego założeniem. Dzięki Ami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny wpis. Jak każdy zresztą z Twojej serii "Blog książkowy w praktyce":)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dopiero zaczynam moją facebookow'ą przygodę, więc bardzo mi się przyda ten post, dzięki! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Porady, które znalazłam bardzo mi się przydadzą. Wielkie dzięki!:)
    Dzięki tym poradom, znalazłam tego bloga, więc teraz będę tu częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Rady w sumie logiczne i wszystkim znane - ale należało o nich napisać, bo taka prosta, czytelna wykładnia na pewno komuś się przyda. Uwielbiam Twoje posty!

    OdpowiedzUsuń
  21. Niby wszystkie rady staram się stosować, ale chyba nie jestem stworzona do blogowania. Ale się nie poddaję :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę od jakiegoś czasu o założeniu blogowego fejsa i chodzi mi po głowie jedna myśl: Jak ja mam zrobić, Ami, żeby mnie te konto blogowe nie wiązało z kontem prywatnym? Gdzieś, ktoś, kiedyś pisał o tym problemie, a ja czytałem. Nie wiem, czy nie u Ciebie. W razie czego odeślij mnie, proszę, do odpowiedniego posta. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Facebook daje dużo możliwości, ale wymaga również wiele nakładów pracy i czasu. Facebook jest również nieprzewidywalny. Często większy ruch na stronie generują spontaniczne wpisy, a nie te bardzo dobrze przemyślane. Mimo wszystko Twoje rady zwiększają szansę na skuteczność podejmowanych na Facebooku działań.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...