niedziela, 23 sierpnia 2015

10 rzeczy, które każdy blog powinien posiadać



Blog jest miejscem, gdzie można dzielić się ciekawymi treściami, inicjować rozmowy czy kontaktować z ludźmi o podobnych pasjach. Jednak tak, jak już pisałam w poprzednich postach: dobry blog to przede wszystkim czytelny, przyjemny dla oka szablon plus wartościowe treści artykułów

Aby więc blog spełniał swoją funkcję i przynosił dużo radości - powinien być tak skonstruowany, aby dotarcie do szukanych treści było tak proste, jak to tylko jest możliwe. Istnieje kilka podstawowych rzeczy, które powinny mieć swoje miejsce na każdym blogu:


1. Strona "O mnie" i/lub adres kontaktowy

Żelazna zasada każdego bloga to jawny dział kontakt. Bez tego nawet nie zaczynaj!

Nawet sobie nie wyobrażacie ile odwiedziłam ciekawych miejsc w internecie, na których absolutnie nie było możliwości znalezienia adresu kontaktowego autora bloga! Parę razy, miałam wielką ochotę na zaproponowanie wspólnego projektu lub współpracy przy organizacji konkursu takiej osobie, ale porzuciłam tę ideę z powodu braku adresu e-mail. Błagam: wstawcie Wasz aktywny adres mailowy w kolumnie bloga lub stwórzcie oddzielną stronę kontaktową. To naprawdę istotne. Poza tym Czytelnicy uwielbiają poznawać bliżej autorów swoich ukochanych blogów - pragną zobaczyć zdjęcie, czy też przeczytać o osobie, która kryje się za wszystkimi recenzjami, artykułami czy zdjęciami ;)


2. Łatwość w komentowaniu

Pamiętajcie, że utrudnienia w komentowaniu artykułów odstraszają czytelników - często, postanawiają oni odejść z bloga bez wypowiedzenia się.


3. Szybki dostęp do subskrypcji 

Obserwatorzy, kręgi Google+, RSS jak czy po prostu e-mail. Cokolwiek!  


4. Kategorie/etykiety do każdego posta blogowego

Jasno określone kategorie postów to podstawa skutecznej nawigacji po blogu! 

Bez kategorii, Wasze posty zagubią się w Archiwum bloga, w którym rzadko komu tak naprawdę chce się grzebać. Dzięki podpisaniu każdego artykułu odpowiednią etykietą i ujęciu jej w kolumnie bloga (czy to na dole, czy z boku, czy gdziekolwiek), proponujesz swoim Czytelnikom więcej treści! Czytający mogą przejść do wpisów powiązanych, czyli dłużej pozostać na stronie :) Pamiętaj jednak, by ilość kategorii nie zwiększała się bez końca i by nie było w nich bałaganu! 


5. Najnowsze i /lub Popularne posty

Uwielbiam ten gadżet! Potrafię w nim buszować bez końca. Tak jak lubię "top komentatorów" chociaż sama ich nie mam ;) 

"Najnowsze posty" lub tak jak u mnie: "Ostatnie recenzje" - są jednym z najlepszych sposobów zainteresowania Czytelników. Wykorzystywany jest tu głównie "efekt nowości": jeśli jest coś nowego, to z pewnością zainteresuje przeglądającego ;) Taki gadżet ma jednak swoje wady - ostatnio zamieszczone posty nie zawsze są tymi najlepszymi z całego bloga. Dlatego warto rozważyć alternatywę w postaci gadżetu "Popularne posty". Czytelnicy prawdopodobnie z czystej ciekawości będą bardziej skłonni do kliknięcia w popularne treści ;) 

Poza tym - napisałeś kiedyś świetny post? Nie daj mu się zgubić w otchłani przeszłości! Podlinkuj go gdzieś na stronie lub stwórz osobną zakładkę z ciekawymi postami/polecanymi recenzjami/spisem recenzji A-Z lub na przykład osobną stronę z informacją co kiedy przeczytałeś (coś podobnego jak u mnie "Przeczytane w...") Zainteresuj innych ;)


6. Ikony z linkami do profili mediów społecznościowych

Jeżeli posiadasz profile w social mediach, lub jeżeli istniejesz w takich serwisach jak bloglovin, zblogowani, czy Lubimy Czytać - koniecznie wrzuć stosowną wklejkę na bloga! 

Kiedy ktoś naprawdę polubi Twoją stronę, będzie miał ochotę na więcej aktualności o niej, jak też na poznanie Cię bliżej. Z pewnością więc zacznie szukać linków do profili w social mediach (Facebook, Twitter, Instagram, itp.). Nie zapomnij wstawić ich do kolumny w szablonie!


7. Przeszukiwanie treści, czyli klasyczne: wyszukaj

Pole wyszukiwania jest nagminnie pomijane przez tworzących blogi. Sama przez bardzo długi czas nie posiadałam takiego gadżetu i teraz wiem jak wielki to był błąd! 

Proste wpisanie szukanego słowa lub frazy może zaoszczędzić czas odwiedzającemu i uchronić go przed niepotrzebnym stresem przeglądania dziesiątek postów. Umieść więc pole wyszukiwania w szablonie bloga i zaoszczędź innym szarpania nerwów ;)


8. Czytelny i intuicyjny szablon

Zadbaj o wygląd! Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. 

Szablon powinien być prosty, przejrzysty i nieprzesadnie skomplikowany, a jego zawartość powinna sprawiać, że blog będzie wyglądał na bardziej uporządkowany. Poza tym szablon powinien pozwolić na intuicyjne korzystanie z treści - nie chowaj więc zakładek w zakładkach. I nie zabijaj wzroku pstrokacizną!


9. Przejrzysty post z pięknym zdjęciem/grafiką

Po pierwsze: formatowanie tekstu. Absolutnie nie korzystaj z dośrodkowania! Taka forma utrudnia czytanie i wprowadza chaos na stronie. Użyj czytelnej czcionki oraz wyrównaj tekst do lewej i wyjustuj. 

Po drugie: zdjęcia i grafiki, to podstawa kreatywnej strony internetowej. Większość z nas to wzrokowcy ;) Posty z klimatycznymi zdjęciami czy grafikami zyskują o wiele więcej zaangażowania niż zwykły tekst. 


10. Minimum dwa posty tygodniowo

Pisz i publikuj. Twój blog musi "żyć". Im Cię więcej, tym lepiej dla Twojej popularności. 




cdn.




INNE ARTYKUŁY Z CYKLU:


70 komentarzy:

  1. Napisałaś o wielu ważnych rzeczach. Brak kontaktu z autorem bloga też mnie nieco denerwuje...
    Mam nadzieję, że wielu blogerów wpadnie tu i postanowi podziałać ze swoimi blogami - takie szczegóły naprawdę się liczą!

    Pozdrawiam i gratuluję przekroczenia liczby 400 000 wyświetleń ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektórych rzeczy jeszcze nie mam, ale postaram się je dodać do szablonu :)
    Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoje porady, korzystam z nich i systematycznie czerpię wiedzę z Twojego niewątpliwego doświadczenia, z dumą i trochę nieskromnie mogę przyznać, że aktualnie spełniam chyba wszystkie wymienione punkty ;) Dziękuję :) Pozdrawiam ciepło i życzę przyjemnej niedzieli :D
    PS. Dziękuję za ostatni komentarz u mnie, który dał mi pozytywnego kopa i energię! Jesteś wielka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Napisałaś o wielu rzeczach. Już niektóre z nich miałam, ale co było źle od razu zmieniłam. Dzięki za takie przydatne posty!
    Gratuluję przekroczenia 400 000 tys wyświetleń!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post,uzmysławia czego wciąż może brakować na blogu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie czytałam Twoich postów z tej serii, muszę to nadrobić!

    Wydaje mi się, że większość punktów mam spełnionych na Siostrach, niestety, ten widget z Popularnymi postami wygląda u mnie tak brzydko, że aż żal mi go wstawiać, a nie umiem tego zmienić, niestety.

    Staram się dodawać jak najwięcej przydatnych etykiet, które widnieją jako chmury w moim blogu i żałuję, że na wielu stronkach nie mogę się ich do szukać, masz rację, wtedy najzwyczajniej w świecie z nich wychodzę, bo nie uśmiecha mi się grzebać w czeluściach bloga.
    Archiwum kiedyś uważałam za coś niezbędnego, ale teraz, mimo że je mam, wydaje mi się, że nie jest aż tak ważne, szczególnie, kiedy cały spis recenzji i postów tematycznych mam w odpowiednich zakładkach. Może być ono jednak dobrą alternatywą dla najnowszych postów właśnie, bo po co mieć i to, i to?

    Nie cierpię wyśrodkowanego tekstu posta i zawsze, jak na taki natrafię, zwracam uwagę, że lepiej byłoby całość wyjustować. Mało kto zwraca na to uwagę, więc czasami już daję sobie spokój i przestaję takie blogi czytać.

    Twoje posty z tej serii są świetne i zawsze pomocne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. twoje porady jak zawsze są bardzo konkretne i przydatne ;) Miło że dzielisz się swoją receptą na sukces ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzięki za przydatne wskazówki :) Uwielbiam czytać Twoje posty z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne porady. Nie mam zastrzeżeń chociaż czasami trafiają mi się takie "zasady", za które mam ochotę zbesztać autora.
    Z tych tutaj sama korzystam. Nie wszystkich, ale jednak i każdy bloger powinien zobaczyć ten post.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czyli wychodzi na to, że nie mam tylko wyszukiwarki, ale akurat nie mam potrzeby, aby ją umieszczać na blogu. Szablon jest dopasowany i myślę, że wyszukiwarka popsułaby cały efekt. Ale całą resztę dodatków mam!

    Moim zdaniem ważny jest kontakt z czytelnikami naszego bloga, bez tego ani rusz. Lubię się wdawać w dyskusję z komentatorami, dzięki temu mam lepszy kontakt z różnymi osobami.

    Myślę, że wygląd też jest tutaj znaczący, no i oczywiście regularność w dodawaniu postów. Ja ustaliłam sobie post co 3 dni, więc myślę, że jest w porządku :) No i etykiety! Również znaczące przy prowadzeniu bloga. Staram się dodawać jak najwięcej przydatnych etykiet, które są nad obserwatorami bloga.

    Za wadę uważam dodawanie postów wyśrodkowanych i z kilkoma rodzajami czcionek. Lepiej wybrać sobie 1-2 i tego się trzymać. Posty są dzięki temu bardziej czytelne i przede wszystkim — estetyczne. W ogóle przerażają mnie niektóre blogi, gdzie szablon jest pstrokaty, a autorzy jeszcze dodają kolorowe czcionki w postach. Brr.

    Bardzo przydatny artykuł. Wielu osobom na pewno się przyda! :)

    Pozdrawiam, Dakota // 97books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tą serię! Jest ona naprawdę przydatna i nawet nie wiesz jak mi pomaga!
    Muszę dodać wyszukiwarkę, ale ciągle o tym zapominam - dobrze, że mi to przypomniałaś :*
    Pozdrawiam Cię serdecznie ^,~
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ha! Nareszcie kolejny post dla bloggerów! Dziękuję Ci za niego bardzo. Z rad już skorzystałam, dołączając do szablonu SZUKAJ i OBSERWUJ PRZEZ E-MAIL. <3 Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja uwielbiam te posty ♥
    Adres kontaktowy - ważna sprawa.Również zdarzyło mi się go nie znaleźć, mimo że bardzo chciałam.
    Łatwość komentowania - kolejna ważna sprawa. Weryfikacja obrazkowa zabiera tylko czas i wkurza. Najlepiej również, gdy komentarz pojawia się od razu, a nie jest widoczny po zatwierdzeniu - mogę wtedy go przeczytać i sprawdzić, czy nie popełniłam żadnego błędu.
    Etykiet sama nie posiadam, choć zastanawiałam się, czy nie poświęcić na to chwili i ich uzupełnić. Co prawda mam zakładkę "lista recenzji", ale etykiety może ułatwiłyby czytelnikowi poszukania jeszcze bardziej :)
    Opcji "wyszukaj" nie posiadam, ale nie wiedziałam, że to takie istotne - zaraz to naprawię :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tę Twoją serię postów dla bloggerów;)
    Po przeczytaniu stwierdziłam, że nie jest ze mną jeszcze tak źle, bo większość albo mam, albo nad tym pracuję;D

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam te twoje posty, są naprawdę przydatne!
    Kiedyś bardzo poważnie myślałam nad wprowadzeniem Disqusa na bloga. Wydawał mi się bardzo dobrym rozwiązaniem, szczególnie że dużo osób go sobie chwaliło. Jednak zauważyłam. że odstrasza też dużo osób, więc z niego zrezygnowałam.
    U mnie na blogu gadżety z etykietami wariuje przez mój szablon, dlatego staram ograniczać je do minimum, ale ciągle kombinuję jak to naprawić.
    Popularnych postów i wyszukaj nie mam. Muszę je w końcu dodać ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomocny post i na pewno skorzystam. Co prawda, mam problem z szablonem, ale pokombinuję i może sie uda ;) Dodam też ikonki, które mam już w planach jakiś czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Spełniam prawie wszystkie punkty, muszę dodać wyszukiwarkę, bo to rzeczywiście ważny gadżet :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Co tu dużo pisać... Po prostu uwielbiam Twoje rady. <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam poprzednie posty i tutaj troszkę powtarzasz z nich porady :x No, ale wciąż notka pozostaje pomocna ;)

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne rady, widzę, że co nieco mi brakuje :) Chyba muszę się nad tym zastanowić :) Aha i dziękuję za informację o książkach w Pani domu! Wczoraj obleciałam wszystkie kioski, w większości sprzedawcy patrzyli na mnie jak na kosmitkę, ale w ostatnim była moja ukochana Jodi Picoult :) Ach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Do tego wszystkiego dodałabym jeszcze czas, bo jego najbardziej mi w blogowaniu brakuje. Są dni kiedy wracam do domu i padam na twarz i zaniedbuję bloga, przez co jestem na siebie zła. Dodatkowo nie zawsze mam kiedy wchodzić na blogi innych i pozostawiać po sobie ślad, a to dla mnie bardzo ważne ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niektóre, a właściwie większość, chyba posiadam:) nie mam tylko gadżetu najpopularniejszy post. może czas to zmienić? Funkcję komentowania niedawno zmieniłam, wprawdzie zostały utracone wcześniejsze komentarze, ale teraz każdy może dodać swój komentarz(wcześniej mogli to robić tylko posiadacze konta google+)
    Pozdrawiam
    ksiazko.milosci.moja

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie tylko pisanie komentarzy szwankuje, ale nic nie mogę z tym zrobić :( Pomocne rady :) Dzięki!
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak zwykle wszystko jasno i przejrzyście napisane ;) Większość rzeczy mam, ale widocznie będę musiała się zastanowić nad tymi popularnymi postami i wyszukiwaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post, chyba wszystko co wymieniłaś u mnie jest :) No może oprócz Google+. Muszę zacząć z tego korzystać i koniecznie dodać gadżet!

    OdpowiedzUsuń
  26. Przydatne wskazówki ;) Całe szczęście spełniam większość punktów, tylko na publikowanie postów dwa raz w tygodniu coraz częściej brakuje mi czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobra, to teraz przynajmniej widzę czego nie posiada mój blog. Przede wszystkim punkt pierwszy muszę czym szybciej ulepszyć;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Widzę, że muszę dodac u siebei gadżet z najpopularniejszymi
    ,., postami oraz opcje wyszukaj. Ten Twój post okazałs się dla mnie naprawdę przydatny.
    kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie mam jeszcze wyszukiwarki, ale to z powodu, że nie mam gdzie jej wstawić. Za bardzo psuje mi wygląd, nad którym tak bardzo się kiedyś natrudziłam, a ładnego, nie-googlowego nie umiem zrobić. Dostęp do komentarzy jest, do subskrypcji jest, najpopularniejsze posty są, a zamiast e-maila mam formularz kontaktowy. Może być, prawda? Wybacz, ale nie chcę podawać go, wiesz, o co mi chodzi.
    Ogólnie post bardzo przydatny, dzięki za rady i zapraszam na pattbooks.blogspot.com!

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak ja lubię posty z tej kategorii! :)
    Mam wrażenie, że większość tych rzeczy spełniam! Bardzo przydatny post, czekam na więcej! :DD
    http://alekczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Całe szczęście, że większość tych podpunktów spełniam :).
    Kontakt i wyszukiwarkę wstawiłam z własnego doświadczenia - często musiałam grzebać w archiwum w poszukiwaniu postów, co było naprawdę utrapieniem.
    W komentarzach też czasem zdarza się weryfikacja obrazkowa. Żeby ją wyłączyć należy wejść w ustawienia -> posty i komentarze ;).
    Etykiety zaczęłam używać właśnie dzięki tobie i teraz nie wyobrażam sobie bez nich blogowania :D.
    Popularnych postów nie mam, ale pomyślę nad tym. Tylko mam już dosyć zapełniony pasek boczny, więc nie wiem gdzie by to wcisnąć :P. Zobaczymy.
    Cóż, kolejny bardzo pomocny post z serii ^^.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny post, dał mi trochę do myślenia... Chyba pora na drobne zmiany na blogu :)

    Zapraszam także do siebie:
    http://nieuleczalna-bibliofilka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się z wszystkim prócz częstotliwością postów. Dla blogu twojego typu owszem, ale z opowiadaniem...?
    cordragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda na to, że wszystko stosuję ;)
    A brak wyszukiwarki zawsze działa mi na nerwy... Nie lubię też, gdy ktoś nadaje postom tytuły nie mające związku z recenzowaną książką, To utrudnia wyszukiwanie i powroty do treści. Jest jedna blogerka, którą całym sercem kocham ale za diabła nic nie mogę u niej znaleźć, wiec ulubione posty zapisuję w zakładkach chroma, ale myślę, że jestem wyjątkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Choć jestem nowicjuszką w blogosferze, większość z wspomnianych przez Ciebie gadżetów mam na swoim blogu :)
    Bardzo lubię Twoje posty o tej tematyce i przyznaję bez bicia, że kiedy zakładałam bloga, stosowałam się do porad z notek dla początkujących blogerów :3

    www.papierowenatchnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzięki za post, przydaje się początkującym!
    Brakuje mi dwóch rzeczy z wyżej wymienionych. Zobaczymy, być może dodam :D

    my-little-infinity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. O tak, zgadzam się z Tobą zupełnie! Dośrodkowaniu mówimy "nie"!

    OdpowiedzUsuń
  38. Wszystkie Twoje posty czyta się z wielką przyjemnością, ale te dotyczące blogowania to już w ogóle ;) Uff całe szczęście, że wszystko to, co opisałaś posiadam także u siebie (może oprócz regularnego pisania, ale shhh) :D Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  39. To tak. Po pierwsze bardzo praktyczny post. Po drugie ostatnio robiłam spore porządki i zmiany na blogu więc się wypowiem bo co nie co sama ostatnio modyfikowałam.

    1. Strona "O mnie" i/lub adres kontaktowy- zdjęcia nie ma i nie będzie. Za to informacje o mnie i adres kontaktowy są w zakładce Współpraca/ Kontakt
    2. Łatwość w komentowaniu- mam co prawda weryfikację obrazkową, ale nie zamierzam jej wyłączać, bo dzięki temu nie mam prawie wcale Spamu.

    3. Szybki dostęp do subskrypcji - Mam Obserwatorów i to na razie wystarczy. Może niedługo włączę jeszcze subskrypcję E- mail
    5. Najnowsze i /lub Popularne posty- mam Najchętniej czytane posty w ciągu ostatnich 30 dni.
    6. Ikony z linkami do profili mediów społecznościowych- w social media mnie nie ma, ale jestem na Zblogowanych mam ikonkę do LC może zrobię, ale rzadko tam ostatnio bywam.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7- 10 Wyszukiwarkę mam od niedawna, nad wyglądem ostatnio mocno pracuję dzięki za rady. Skorzystam. Grafiki zdjęcia , wyrównanie i formatowanie tekstu stosuję. Ostatnio też piszę w miarę regularnie.

      Usuń
  40. Nic dodać, nic ująć, bardzo przydatny post dla początkujących blogerów. Na szczęście, nie mam sobie do zarzucenia żadnych braków. Moim zdaniem najważniejsza jest przede wszystkim dobra wyszukiwarka ze względu na mnogość postów i oczywiście przejrzysty szablon. Sama nie lubię blogów, na których jest zbyt dużo różnych bubli i nie można nic znaleźć i najczęściej już takich stron nie odwiedzam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Lubie czytać takie porady, które świadczą o doświadczeniu blogera ;) Da mnie, początkującej blogerki, to naprawdę świetna sprawa ;) Ze skromnością mogę stwierdzić, że wszystkie gadżety u siebie raczej posiadam, także trochę mi ulżyło ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Oczywiście jak zwykle dałaś mi do myślenia - Twoje rady są genialne i wezmę je pod uwagę, jak tylko znajdę chwilkę czasu na poszperanie przy blogu! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Great post! beautiful blog! maybe we can follow each other?kiss 👄

    OdpowiedzUsuń
  44. Uwielbiam ten cykl, jest bardzo pomocny i bardzo konkretny :) Planuje dodać zakładkę "popularne posty", ale dopiero jak blog się trochę rozwinie, bo jak na razie raczkuję :)

    http://w-swiecie-fikcji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Co do komentarzy: jak mnie wkurza gdy ktoś ma do komentarzy zewnetrzny program(?) chyba. Trzeba się tam rejestrować aby skomentować. Nie komentuję wcale. Co nie tak jest w komentarzach bloggera?

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo fajnie i ciekawie napisałaś o podstawach bloga, właśnie sprawdziłam jak jest u mnie - chyba OK :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo ciekawy wpis :-)
    Mnie najbardziej gniewa brak etykiet, a na wielu blogach etykiet niestety nie ma, oraz brak gadżetu z linkami do innych blogów książkowych, bo lubię w ten sposób przejść na innego bloga. Irytuje mnie też, jeśli ktoś ma Disqusa albo moderację komentarzy. Rzadko kiedy piszę komentarz na takim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  48. Witaj, oj czekałam na ten post. Już na FB już mnie zachęciłaś. Bardzo ciekawy pomocne i przydatne. Większość z tego mam co mnie cieszy :) Jak ty to robisz że masz takie pomysły na rady? :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  49. Parę rzeczy muszę u siebie poprawić. Dzięki tobie wiem co powinnam jeszcze dodać.
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Gdy jest zapał i są chęci, to wszystko jakoś się w kupę składa :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Kiedyś czytałem kilka artykułów z przytoczonymi badaniami udowadniającymi, że ogólnie chętniej odwiedzane są witryny (w tym blogi) z jasno określonym autorem, który nie boi się przedstawić zdjęciem czy pełnym imieniem i nazwiskiem. Jeśli można się jakoś utożsamić z autorem i zobaczyć go jako człowieka, a nie internetowy byt to w sumie trochę lepiej się na niego patrzy. :P

    A subskrypcje to jedna z najważniejszych rzeczy - nie zapamiętam adresów w żaden sposób, jeśli odwiedzam dziesiątki witryn. Sam starałem się wszystko co się da upchnąć w stopce strony - tam można nawalić dużo rzeczy a nie wkurzają w odbiorze samej witryny. Co prawda więcej treści do załadowania, ale coś za coś...

    OdpowiedzUsuń
  52. Twoje artykuły są świetne. ;) Zawsze zastanawiałam się nad dodaniem zakładki O mnie(mail posiadam w zakładce współpraca), teraz wiem, że jest to potrzebne. ;) Sama z chęcią wchodzę w blogowe popularne wpisy, więc na ten gadżet się często łapie. :) Wiem, że czytelny szablon jest najlepszy, biały najczęściej, ale ja nie mogę się pozbyć swojego ciemnego, dla mnie przestronnego. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo fajne są te Twoje porady:)

    OdpowiedzUsuń
  54. W sumie mnie dotyczy tylko pkt 5., bo tego nie miałem. Ale wprowadzę to. :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Trudno się nie zgodzić, ale mam małe... zastrzeżenie, co do grafiki. Sama wrzucam jej chyba nieco za mało, ale np. bardzo nie podobają mi się wizualnie posty, w których większość miejsca zajmują zdjęcia. Przykładowo, ktoś robi tag. Na tag odpowiada jednym zdaniem i co pytanie wrzuca zdjęcie... zwykle nie wygląda to najkorzystniej.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Raczej większość z wymienionych przez Ciebie rzeczy znajduje się u nas na blogu. Jedyne co zapamiętam, to to, żeby nie dawać tekstu do środka :P

    OdpowiedzUsuń
  57. Większość z twoich rad już dawno mam zastosowanych. Podobne, jak ty uważam, że to jest ważne, dzięki temu wszystko ma swój ład i porządek.

    OdpowiedzUsuń
  58. Genialny post! I uf, spełniam PRAWIE wszystkie punkty. Jedynie z tym ostatnim u mnie kiepsko, bo publikuję raczej rzadko. Ale postaram się to zmienić. :)
    Pozdrawiam. :D

    OdpowiedzUsuń
  59. wychodzi na to, że prawie wszystkie punkty spełniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  60. Uwielbiam twojego bloga. W dużej mierze za to, że publikujesz tego typu posty. Nie da się słowami opisać jak do tej pory wiele z nich wyniosłam i jak bardzo lubię do nich powracać.
    Jednym słowem: dziękuję! :D
    recenzje-starlight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Naprawdę fajny blog. Gdybyś mogła zerknąć na mojego http://gamingporadniki.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo pomocne rady dla "świeżych" blogowiczów :)
    Pozdrawiam Posredniczkaa

    OdpowiedzUsuń
  63. http://italyandtravel.blogspot.com/ Zapraszam serdecznie na mojego bloga! Skorzystałam z tych rad i mam nadzieje, że będą pomocne! :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Tyle dobrych rad w jednym miejscu! Super sprawa! Dzięki za takie blogowe wsparcie!

    OdpowiedzUsuń
  65. Twój blog o skarbnica wiedzy dla początkujących blogerów! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  66. Byłoby super, gdyby to było własne... czytając post z datą prawie 2 lata wcześniej, mam mieszane uczucia:

    http://urszula-phelep.com/podstawy-blogowania-5-rzeczy-ktore-kazdy-blog-powinien-posiadac/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...