niedziela, 16 sierpnia 2015

"After. Ocal mnie" Anna Todd


Związek głównych bohaterów kolejny raz zostaje wystawiony na próbę. Tessa wybaczyła Hardinowi kłamstwo, a teraz sama ukrywa przed nim prawdę - chce wykorzystać wielką szansę w karierze, ale wie, że to będzie cios dla jej związku. Gdy Hardin dowie się o jej przeprowadzce do Seattle, wpadnie we wściekłość. Aby zatrzymać Tessę przy sobie, nie cofnie się przed niczym. Niestety - długie kilometry, które ich dzielą, stają się dla nich nie lada wyzwaniem. Poza tym perspektywa spotkań raz na jakiś czas nie odpowiada ani jemu, ani też jej. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt pojawienia się w życiu Tessy ojca, który przed laty porzucił Tessę i jej matkę, a który teraz ma poważne problemy z własnym uzależnieniem. Dzięki córce i Hardinowi za wszelką cenę stara się odbudować to, co kiedyś zniszczył, lecz nie tylko ta relacja będzie odbudowywana...

After chyba nigdy mi się nie znudzi ;) Im więcej przekręcam stron - tym bardziej nie chcę przestawać czytać. Tym razem zaplanowałam sobie nawet maraton i zaraz po skończeniu tomu drugiego (moja recenzja tutaj) zaczęłam czytać drugi! I wiecie co? To było genialne posunięcie, bo chociaż mniej więcej wiem czego mogę się spodziewać gdy sięgam po kolejną część, to czytanie tej serii całkowicie mnie pochłania i odrywa od rzeczywistości. I to jest piękne :)

Trzecia część to chyba jak dotąd najlepszy tom w serii. Autorka opisała tutaj więcej wydarzeń wyjaśniających przeszłość głównych bohaterów, jednocześnie dużo mniej koncentracji poświęcając sferze erotycznej - co wyszło tylko na plus! Mam wrażenie, że Todd się rozwinęła, a zwiększona ilość stron (aż 864!) tym razem wcale nie była przesadzona ;) 

Książka skrywa w sobie tajemnicę, której odkrywanie niesamowicie nakręca i fascynuje, wydaje mi się też, że z każdym kolejnym tomem seria After się przeobraża i staje się bardziej wyrazista, mimo, że książki wciąż są oparte jest na toksycznej relacji Tessa - Hardin. Nazwisko Anny Todd gwarantuje naprawdę dobry, relaksujący czas, a zakończenie jak zawsze tylko wzmaga apetyt na kolejny tom. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - Hardin! Ta część idealnie obrazuje jak skomplikowanym i złożonym człowiekiem jest główny bohater, którego przeszłość jest tak niejasna i tak kusząco mroczna, że czytając aż czuje się ją w nim samym. Ten z pozoru beztroski, bezczelny i bardzo pewny siebie chłopak, tak naprawdę jest zagubiony i niepewny swojej wartości. Gniew to najbliższa mu emocja, którą potrafi wykorzystać na radzenie sobie z problemami. Autorka jednak znowu zostawia nas z niedosytem, a końcówka nie daje wytchnienia. Dlatego niecierpliwie czekam na kolejną część! A Tessa? Jak to Tessa, chyba zirytować mnie bardziej już nie może, chociaż przyznaję, że w tej części pozwoliła mi trochę siebie zrozumieć. Owszem, każdy kolejny tom stanowi spore wyzwanie, pod względem objętości, a sama Anna Todd bije swoje rekordy - jednak najważniejsze są emocje, których w książce nie brakuje. Są chwile wzruszenia, chwile charakterystycznych Tesso-Hardinowych kłótni i oczywiście chwile świetnego ironicznego humoru. Jednak jest coś jeszcze: fabuła "Ocal mnie" przepełniona została zwrotami akcji oraz nowymi wątkami - obfitując w bohaterów drugoplanowych, którzy odgrywają w życiu Tessy i Hardina znaczącą rolę. Mam tutaj na myśli głównie rodziców oraz przyjaciół pary, którzy pokażą swoje drugie oblicze - żeby nie psuć zabawy z lektury - nie zdradzę nic więcej ;) 

Trzeba wykazać się niezwykłym talentem, by napisać coś sensownego, interesującego i trzymającego w napięciu po tylu przewidywalnych momentach. Przyznaję - Anna Todd znowu mnie zaintrygowała i w tym wypadku jestem jeszcze bardziej zachęcona do przeczytania następnej części, niż poprzednim razem. Jeśli więc nie straszne są Ci obszerne tomy i jeśli poszukujesz czegoś pisanego prostym językiem, czegoś angażującego, co pozwoli ci zapomnieć o rzeczywistości i na długie godziny zatopić się w lekturze - polecam serię After. Pełną namiętności i wybuchowości, pełną pogmatwanych relacji i niejasnych przeszłości - historię, która pochłania w całości. Tessa i Hardin przyciągają jak magnes ;) 


_____________________________________________________________________
Anna ToddAfter. Ocal mnie, stron 864, Wydawnictwo Znak, 2015
Przekład: Agnieszka Myśliwy

Za udostępnienie egzemplarza książki do recenzji dziękuję 

29 komentarzy:

  1. Mam takie same odczucia. Uważam, że ta część była najlepsza. Co więcej myśle, że czwarta część będzie jeszcze lepsza:) Dobrze, że długo nie trzeba będzie czekać, żeby się przekonać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już na półce pierwszą część i mam nadzieję, ze szybko się za nią zabiorę. Podobno to fanfiction, które nie jest fanfiction ( tak mi koleżanka to tłumaczyła) Mam nadzieję, że mi się spodoba.
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem już po lekturze pierwszego tomu. Bardzo on mi się podobał. A teraz muszę kupić kolejne części.
    Pozdrawiam

    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem przekonana do tej serii. No cóż chyba nie jest dla mnie :/
    Brzmi dosyć przeciętnie, zresztą niewiele fanfiction mi się podoba

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś chyba pierwszą osobą - o której słyszałam - której podoba się After ;)

    http://suomianne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze się nie zabrałam za trzecią część, bo przede mną jeszcze kilka książek, ale mam nadzieję, że szybko to nadrobię ;)

    Pozdrawiam, Dakota // 97books

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio tyle słyszę o After. Uwielbiam książki, które wciągają i myslę, że wkrótce będę musiała zapoznać się z After :)

    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety jeszcze nie zaczęłam tej serii, ale mam na nią wielką ochotę. Mam tylko nadzieję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę powiedzieć, że teraz już sama nie wiem co mam myśleć o tej książce. Nasłuchałam się tylu negatywnych opinii, że uznałam, iż nie warto zaczynać serii. A teraz czytam Twoją pozytywną recenzję i już sama nie wiem, co robić. Chyba jednak się skuszę i zobaczę, czy przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam szczerze, że podziwiam Cię za wytrwałość w lekturze :) Mnie niestety tom pierwszy kompletnie rozczarował i nie dam się namówić na kontynuację, bo obawiam się powtórki bzdur i absurdów ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Musze w końcu sięgnąć po tę serię, ale jest strasznie obszerna...

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznaję, że ta seria nie zrobiła na mnie jakiegoś niesamowitego wrażenia, ale każdy tom kończy się tak, że nie sposób nie sięgnąć po kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem tej serii ciekawa, ale troszkę odczuwam strach patrząc się na te tomiszcza ;) Niemniej postaram się w najbliższym czasie namierzyć jak na razie pierwszy tom ;)

    Pozdrawiam,
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię After, jednak jeszcze nie miałam okazji przeczytać 3 tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A mnie do tej serii póki co kompletnie nie ciągnie, więc podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy mówi o tej serii, jednak to nie moje klimaty, więc odpuszczam. Ta a propos, całą serią to chyba można zabić, bo każdy tom to prawdziwa cegła. :)

    Pozdrawiam i zapraszam na konkurs,
    http://recenzjewojtka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham tą książkę ( a właściwie to opowiadanie :D)
    Troszkę tylko wkurza mnie głowna bohaterka,ale jest okey.
    Pozdrawiam! :)

    http://krainaksiazek00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Przede mną jeszcze pierwszy tom. Jakoś nie mogę się przekonać to tych książek
    http://ksiazkomiloscimoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba wkradł Ci się błąd "Tym razem zaplanowałam sobie nawet maraton i zaraz po skończeniu tomu drugiego (moja recenzja tutaj) zaczęłam czytać drugi! " :)
    Te tomiszcza lekko mnie przerażają, haha. Przede mną ogromna księga o powstaniu warszawskim, którą obiecałam przeczytać w wakacje, więc za takie "grubaski" w międzyczasie na pewno na razie się nie zabieram!

    OdpowiedzUsuń
  21. Czekanie na tą książkę jest prawdziwą torturą, tym bardziej po przeczytaniu twojej recenzji.
    recenzje-starlight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ami, rozbudziłaś mój apetyt na tę serię jeszcze bardziej niż do tej pory ;) czekam właśnie na paczkę z 3 tomami i zobaczę wreszcie o co tyle szumu ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. wybacz mi ale przewinęłam tą recenzje i poprzedniego tomu z serii również. Właśnie zaczęłam czytać i nie chcę psuć sobie napięcia i zabawy odkrywając co kryje książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy tom już czeka na półce :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety w ogóle nie znam tej serii:(

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Rany boskie, w końcu znalazłam kogoś, kto też szaleje za "After"! :o :D Nawet nie masz pojęcia jak się cieszę :) Wszystkie tomy już za mną ( :( ), teraz powoli zabieram się do "Before".
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...