niedziela, 30 sierpnia 2015

"Czarnoksiężnik z Krainy Oz"


Ubrana w płaszcz bajki dla dzieci, tak naprawdę jest niezwykłą filozoficzną opowieścią dla dorosłych o tym, co w życiu jest najważniejsze.

Główną bohaterką tej historii jest Dorotka i jej wierny piesek Toto. Tę niezwykła parę poznajemy w chwili kiedy nad miasteczko, w którym mieszkają nadciąga tornado. Dziewczynka i jej pies wraz z całym domem zostają porwani przez trąbę powietrzną. Tornado porzuca ich w krainie Manczkinów. Jej mieszkańcy uznają Dorotkę za swoją wybawicielkę, ponieważ dom spadając unicestwił złą czarownicę, która przez wiele lat nękała ich krainę. Zaczyna się niesamowicie? Oczywiście! Jednak to dopiero początek niezwykłych przygód jakie spotkają Dorotkę i Toto. Aby wrócić do rodzinnego Kansas, dziewczynka musi odnaleźć Czarnoksiężnika. W trakcie swoich poszukiwań spotyka nowych przyjaciół: Blaszanego Drwala, który bardzo pragnął mieć serce, Stracha na Wróble poszukującego rozumu oraz strachliwego Lwa marzącego o tym, by stać się odważnym... 

Wspólna droga zbliża towarzyszy do siebie, a obecność przyjaciół sprawia, że każdy z bohaterów dokonuje wielkich czynów, za co spotyka ich nagroda. Dzięki niezwykłym ilustracjom świat, w który przeniosła się Dorotka staje się jeszcze bardziej fantastyczny a zarazem pełen czarów i magii. Z zachwytem przewracamy kolejne strony i przyglądamy się postaciom: nieco uczłowieczonego Lwa w oryginalnym stroju, Stracha, który niby jest ze słomy, ale ma także bardzo ludzką postać, dzielnego, zawsze pomocnego Drwala oraz samej Dorotki - tak usilnie pragnącej wrócić do domu. Coś niezwykłego!




Wydanie tej książki zasługuje na najwyższą ocenę. Wielki format (25,5x34 cm), oprawa twarda wypełniona gąbką, wysoka jakość papieru i piękne artystyczne ilustracje Manueli Adreani, sprawią, że poczujecie się wyjątkowo trzymając tę książkę w dłoniach. Włoska artystka w niezwykły sposób wykreowała zaczarowany świat, w którym żyje potężny i straszliwy Oz oraz uchwyciła magię opowieści należącej już do kanonu literatury dziecięcej. "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" to jedna z pozycji, które skradną serce nie tylko dzieci ale i dorosłych.

Powieść dla dzieci autorstwa L. Franka Bauma po raz pierwszy została wydana w Chicago w 1900 roku. "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" to pierwszy utwór fantasy w amerykańskiej literaturze dziecięcej. Jest on zaliczany do klasyki światowej literatury dla dzieci. Giada Francia na nowo opracowała klasyczny tekst L. Franka Bauma, który w tłumaczeniu Barbary Szymanek zyskał świeżość i pozwala czerpać ogromną przyjemność z czytania - oddziałując na wyobraźnię nie tylko dzieciom ;) Szczerze zachęcam do sięgnięcia po każdy z tytułów wydanych nakładem Wydawnictwa Olesiejuk z przepięknymi ilustracjami Manueli Adreani ;) 




Do tej pory w serii pojawiły się już:
  • Pinokio, na motywach powieści Carla Collodiego 
  • Alicja w krainie czarów, na motywach bajki Lewisa Carrolla
  • Królewna Śnieżka, na motywach baśni braci Grimm 



Natomiast już we wrześniu do sprzedaży trafią kolejne trzy książki:
  • Królowa Śnieguna motywach baśni Hansa Christiana Andersena
  • Piękna i Bestiana motywach bajki Jeanne-Marie Leprince De Beaumont
  • Mały Książęna motywach powieści Antoine De Saint-Exupery 


Ilustracje Manueli Adreani pochodzące z wnętrza "Czarnoksiężnika z Krainy Oz":






____________________________________________________________________
 Czarnoksiężnik z Krainy Oz, stron 80, Wydawnictwo Olesiejuk, 2015
Tekst na motywach powieści L. Franka Bauma: Giada Francia
Ilustracje: Manuela Adreani
Przekład: Barbara Szymanek

Za udostępnienie egzemplarza książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Olesiejuk

23 komentarze:

  1. Widziałam film o takim tytule, ale reżysera albo poniosła wyobraźnia, albo zbieżność nazwy jest przypadkowa. Przyznam się, że nie czytam baśni, ale jak zobaczyłam Królową śniegu... :> W dzieciństwie uwielbiałam baśnie Andersena i teraz mam na nie ponownie wielką ochotę :>

    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam słabość do bajek (zwłaszcza ekranizacji) nawet w tym wieku. Myślę, że książeczka zachęciłaby wielu maluchów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Czarnoksiężnika..." znam głównie z musicalu z Judy Garland, ale zawsze chciałam dokopać się do oryginału. A wydania są naprawdę śliczne, macałam je w Biedronce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również znam jedynie musical i bardzo miło wspominam go z dzieciństwa, książkę z przyjemnością przeczytam.

      Usuń
  4. Widziałam film pod takim tytułem. Bardzo mi się podobał więc pewnie sięgnę po tę książkę zwłaszcza, że została wydana w tak piękny sposób.

    Pozdrawiam:*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio Twój blog to dla mnie skarbnica książek dla mojej córki, z torbami mnie puścisz kobieto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno będę się czaiła na "Piękną i Bestię", bo to moja absolutnie ukochana baśń. Ale cała seria jest świetnym pomysłem, w dodatku bardzo dobrze wykonanym. Wielokrotnie miałam okazję przeglądać "Czarnoksiężnika..." i zachwycać się formą graficzną - coś pięknego. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne wydanie. Swój egzemplarz bajki mam od kilkunastu lat, ale przyznam, że nie jest tak ładne, jak to :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba kiedyś po nią sięgnę. Wydanie jest po prostu przecudowne ♥

    http://thebookishcity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Te wydania są tak piękne, że w końcu nie wytrzymam i kupię je dla samej siebie. Ilustracje diametralnie różnią się od tanich, świecących i wściekle kolorowych, które można zobaczyć w większości książeczek dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne sa wydane :) czarnoksiężnika od lat chcę przeczytać, ah ten brak czasu, ale stale jest na mojej liscie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka i ilustracje są piękne :O

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie lubiłam tej bajki. Moje dzieciństwo należy do księżniczek Disneya :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak byłam mała to oglądałam bajkę "Czarnoksiężnik z krainy Oz".
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś pięknego! Muszę kupić moim chrześniakom <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znosiłam tej bajkie ;D Moje dzieciństwo wspominam ze Smerfami, Wilkiem i zające oraz Strusiem Pędziwiatrerm ;D

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  16. Ach, Toto! Przez chwilę myślałam, czy nie nazwać tak psa. ;) Zawsze chętnie wracam do Oz: czy to za sprawą Judy Garland, czy też "Wicked" (jeśli nie znasz, a jesteś ciekawa, pisałam o tej pozycji u siebie, znajdziesz w spisie treści ;). Ilustracje wydają się ładne, ale mogłyby być bardziej niepokojące (tak, ja wymagająca jestem, jeśli chodzi o szatę graficzną). Z tych tytułów chyba "Królewna Śnieżka" ma najładniejszą okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Prześliczne wydanie! Bardzo mi się podoba ta kreska ilustracji :). Tylko okładka Alicji wydaje mi się tak ni z gruszki, ni z pietruszki... Co mają wspólnego maki z Alicją? I czy ona nie była blondyną? Chociaż w sumie książki nie czytałam, więc do końca nie wiem :P.
    A ja o dziwo nigdy Oza nie czytałam ani nie oglądałam :P. Co prawda już parokrotnie natknęłam się na odniesienia do tej powieści, ale jakoś nie miałam okazji się z nią zapoznać. Na pewno kiedyś to nadrobię :).
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam inne wydanie ,,Czarnoksiężnika z krainy oz", ale jeszcze go nie przeczytałam. Muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne bajki ,super wydania ,nic tylko kupować i czytać wnusiowi -przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...