poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Henryk Sienkiewicz WIELKA KOLEKCJA - zapowiedź



Jakiś szał nastał ostatnio na wydawanie kolekcji ;) 

Zaledwie w poprzednim tygodniu pisałam Wam o: Kolekcji Arcydzieł Literatury Rosyjskiej (tutaj) i Świecie Dysku Pratchetta (tutaj

A już dzisiaj przychodzę do Was z informacją o Wielkiej Kolekcji dzieł Henryka Sienkiewicza wydanej nakładem Wydawnictwa Literackiego w ekskluzywnej i kolekcjonerskiej szacie graficznej! 

Wszystkie dzieła Autora (m.in. Trylogia, Krzyżacy, Quo Vadis) zebrane zostały w 21 tomów! 
Każdy tom ukaże się w twardej oprawie z tasiemką i formacie 135 x 215 mm.

Tom 1 pojawi się w sprzedaży w kioskach i salonikach prasowych już od 24 sierpnia (czyli od dzisiaj) w promocyjnej cenie 6,99 zł, pozostałe tomy pojawiać się będą co 2 tygodnie w cenie 14,99 zł


W kolekcji ukażą się następujące tomy:

OGNIEM I MIECZEM tom I     2015-08-24     
OGNIEM I MIECZEM tom II     2015-09-08
POTOP tom I     2015-09-22
POTOP tom II     2015-10-06     
POTOP tom III     2015-10-20
POTOP tom IV     2015-11-03     
PAN WOŁODYJOWSKI tom I     2015-11-17
PAN WOŁODYJOWSKI tom II     2015-12-01     
QUO VADIS tom I     2015-12-15
QUO VADIS tom II     2015-12-29     
KRZYŻACY tom I     2016-01-12
KRZYŻACY tom II     2016-01-26     
NA POLU CHWAŁY     2016-02-09
BEZ DOGMATU     2016-02-23    
RODZINA POŁANIECKICH tom I     2016-03-08
RODZINA POŁANIECKICH tom II     2016-03-22    
W PUSTYNI I W PUSZCZY     2016-04-05
NOWELE I     2016-04-19     
NOWELE II     2016-05-03
NOWELE III     2016-05-17     
LISTY Z AMERYKI     2016-05-31


To kto się skusi? ;)

28 komentarzy:

  1. Warto mieć taką kolekcję klasyki w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Większość z tych książek mam już w domu, a mój tato traktuje je niemal jak narodową Biblię. ;) Jeżeli chodzi o mnie to ,,Qvo Vadis" od dawna widnieje na mojej liście ARCYDZIEŁ.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio sporo tych kolekcji :) Ja dziś lecę do kiosku zapolować na pierwszy tom tej właśnie kolekcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaaaaaaa czekałam na taką okazję!!! Dzięki za info! :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne są takie kolekcje:) Niestety w tym przypadku większość dzieł posiadam i szkoda by mi było kupować całą, ale może niektóre..

    OdpowiedzUsuń
  7. Część z tych pozycji mam na półce, ale na resztę pewnie zapoluję c;

    OdpowiedzUsuń
  8. Większość z tych książek mam już w domu i to w kilku wydaniach (moi rodzice mieli słabość do kolekcjonowania polskich książek) Sama osobiście mam wielki szacunek do klasyki i lubię ją czytać, ale Sienkiewicza nie trawię pod żadną postacią. To właśnie "Krzyżacy" zrazili mnie do lektur szkolnych i wątpię żebym kiedyś przekonała się do tego autora :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam już te książki Sienkiewicza i to w jeszcze ładniejszych okładkach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam twórczość Sienkiewicza! Większość z wymienionych książek już posiadam, ale inne z pewnością zakupię!
    pozdrawiam
    ksiazko.milosci.moja

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie Sienkiewicz nie dla mnie! Nigdy nie lubiłam jego powieści, katorgą dla mnie były lektury a w 'Pustyni" było dla mnie traumą :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładnie to wygląda, w domu mieć warto, ale... raczej obecnie mam inne wydatki, niż kolekcje książek :c
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. To raczej nie dla mnie. Mam w domu śliczne wydania książek Sienkiewicza więc po co wydawać pieniądze na kolekcję? ;)
    Pozdrawiam serdecznie :*
    my-life-in-bookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Na tę kolekcję raczej się nie skuszą, bo moich dwóch spotkań z Sienkiewiczem nie wspominam zbyt dobrze. "Krzyżacy" i "W pustyni i w puszczy" to była dla mnie udręka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę zobaczyć pierwszy tom, jak się prezentuje. Dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tę kolekcję sobie odpuszczę, za to mam zamiar zebrać Kolekcję Literatury Rosyjskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Poszaleli z tymi kolekcjami ostatnio - Sienkiewicza na szczęście prawie w całości mam. :) Nie w wydaniu takim jak to wyżej, ale jednak jest!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój portfel wywróci się na lewą stronę jak się o tym dowie ;)
    Ah! Na szczęście jest jeszcze karta kredytowa ;)
    Mam stare wydania, z różnych serii, niekiedy zdublowane, ale dla mnie cenne, bo pochodzące z bibliotek bliskich mi niegdyś osób. To dla mnie najmilsze pamiątki po Nich. "Rodziny Połanieckich" nie mam i to jest dla mnie atrakcyjna pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  19. chcialabym miec cala trylogie szkoda tylko ze podzielona na tomy :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz rację to chyba jakaś nowa moda nastała. Mnie interesują tylko te tytuły : NOWELE I 2016-04-19
    NOWELE II 2016-05-03
    NOWELE III 2016-05-17
    LISTY Z AMERYKI 2016-05-31

    OdpowiedzUsuń
  21. Za kolekcjami nie przepadam, ale i tak klasyki Sienkiewicza w domu mam ^^ Dziś właśnie skończyłam czytać "Ogniem i mieczem". Sienkiewicz to geniusz, niech ludzie mówią, co chcą ♥
    zaczarrowana

    OdpowiedzUsuń
  22. Większość mam, więc raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  23. To nie są wszystkie dzieła autora, jak czytamy w zapowiedzi. Wystarczy porównać z wydaniem z lat 1949 - 1955 pod redakcją prof. Juliana Krzyżanowskiego (PIW), która liczy 56 tomów, wyłączając kilka tomów stanowiących kalendarz życia, bibliografię itp., to i tak ich liczba przekracza 50 tomów. Do tego należałoby dodać listy autora, będące równie ciekawą lekturą (wydanie PIW, V części (15 tomów). Zapraszam na stronę www.henryk-sienkiewicz.eu. Pracuję nad nią już 8 lat, a jeszcze kilka przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  24. Tym razem się nie skuszę :) Nie przepadam za tymi książkami, a Potop to już w ogóle był dla mnie katorgą w liceum ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie mogłam uwierzyć, ba, do tej pory nie mogę, że kiedy wszyscy tak narzekali na ,,Krzyżaków'' w gimnazjum, mi się ta książka podobała :p A kolekcje książkowe są dobrym pomysłem dla kolekcjonerów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Widziałam w kiosku tom pierwszy, jest na marnym papierze, ale druk nadaje się do czytania. Pierwszy tom kosztuje 7 złotych, następne pewnie będą droższe.

    OdpowiedzUsuń
  27. Tylko dlaczego nie ma niektórych powieści? np. WIRY z 1910 roku? Coś niepełna ta kolekcja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłam i na szczęście brakuje tylko ,,Wirów" - te musiałam dokupić osobno, szkoda, ale trzeba przyznać że jest to poniekąd zapomniana książka noblisty, żałuję, że jedna nie pasuje do reszty na półce ale co tam, grunt że jest :)

      Usuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...