środa, 21 października 2015

"Powiedz to inaczej" Dana Caspersen



Konflikt większości z nas kojarzy się negatywnie i postrzegany jest jako zagrożenie - zarówno w relacjach zawodowych, jak i osobistych. Późno zauważony lub źle poprowadzony przynosi zazwyczaj więcej strat niż pożytku. Jednak niezgodność poglądów to w rzeczywistości całkiem normalna sytuacja, a nawet można ją twórczo wykorzystać. Oczywiście pod warunkiem nabycia takiej umiejętności, jaką jest sztuka rozwiązywania konfliktów.

W książce "Powiedz to inaczej", napisanej przez zawodową mediatorkę, Danę Caspersen, a zaprojektowanej przez Joosta Elffersa, znalazło się 17 zasad dotyczących właśnie rozwiązywania konfliktów.

Na podstawie tego co znalazło się wśród tych zasad - kluczową kwestią w rozwiązywaniu konfliktów nie jest wbrew pozorom potrzeba zachowania sprawiedliwości czy też potrzeba dostosowania się do istniejących zasad, a okiełznanie towarzyszących im emocji oraz odczucie empatii. Z tego nieocenionego poradnika można dowiedzieć się na przykład: 
  • jak zmienić nastawienie swojego umysłu, 
  • jak trenować umiejętność słuchania,
  • jak przedstawiać swoje obserwacje i doznania,
  • jak wyrwać się z destrukcyjnego kręgu ataków i kontrataków, 
  • jak zamienić konflikt w okazję do rozwoju. 

Koncepcja tej książki, jej projekt graficzny i redakcja zasługują na uznanie. Wysokiej jakości kredowy papier, kolorystyka bazująca na 3 kolorach: białym, czerwonym i czarnym, a także treść przedstawiona za pomocą schematów i krótkich czytelnych haseł a'la prezentacja multimedialna, plus przykłady zachowania wyjaśnione strona po stronie oraz skonfrontowanie zasad z antyzasadami sprzyjają temu, aby umieszczone wewnątrz reguły i przykłady zachowania łatwiej było zapamiętać.

"Powiedz to inaczej" to zachwycający pod względem graficznym, pełen przykładów z życia, celnych rad i przejrzyście opisanych ćwiczeń innowacyjny poradnik, który pomaga nauczyć się i opanować sztukę prowadzenia konstruktywnego dialogu i znajdowania trwałych rozwiązań, a nawet ją pogłębić. 




___________________________________________________________________________
Dana Caspersen, Powiedz to inaczej, stron 272, Wydawnictwo Czarna Owca, 2015
Przekład: Paweł Luboński
format: 180 x 230 mm

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca

12 komentarzy:

  1. Strasznie przydałaby mi się taka książka. Zdecydowanie w okresie jesiennej chandry :)
    Kolory przyciągają. Już jej szukam!
    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Dawno nie czytałam dobrego poradnika psychologicznego, więc bardzo chętnie się skuszę. Problem rozwiązywania konfliktów jest tak ponadczasowy, że chyba książka zagości na mojej półce na stałe. :-) Fajnie, że zwracasz uwagę na takie nieoczywiste tytuły - nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdarza mi się czytać poradniki (kiedyś czytałam ich o wiele więcej;)) myślę, że ten zapowiada się ciekawie. Być może kiedyś wpadnie w moje rączki ! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To może być ciekawa pozycja. Pomyślę nad jej zakupem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej odpuszczę :)
    Nominowałam Cię do tagu, zapraszam! ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/2015/10/tag-2-randka-w-ciemno.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja bym chciała tą książkę. Kiedyś miałam 2h zajęć z profesjonalnymi mediatorami i to były najlepsze zajęcia w moim życiu.
    pozdrawiam :)
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytam poradników (oprócz fotograficznych :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Może byłaby ta książka przydatna, jednak nie mam na nią zbyt dużej ochoty...

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna szata graficzna ale nie przepadam za poradnikami. Z resztą raczej nie mam konfliktów.
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś ten poradnik do mnie nie przemawia..

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tego co widzę książka jest utworzona w postaci powtarzającego się schematu. Strzałki wyglądają bardzo estetycznie, zasady podane hasłowo. Jak dla mnie same plusy wydania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...