niedziela, 8 listopada 2015

"Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins



Rachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów. Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich i z żalem uważa, że prowadzą doskonałe życie. Lecz nagle widzi coś... 

Zaczynając książkę niewiele wiedziałam na jej temat, zwłaszcza jeżeli chodzi o zarys fabuły. W przypadku thrillerów - chcę sama odkryć zagadkę, dlatego bronię się rękami i nogami przed jakimikolwiek szczegółami dotyczącymi treści. Szczerze mówiąc tutaj zadziałało to na ogromną korzyść - i polecam każdemu, kto planuje lekturę, by odpuścił sobie wnikanie w coś więcej. Oczywiście wielki szum medialny i informacja o sprzedanych prawach do filmu, którego premierę przewidziano na 2017 rok także szalenie mnie intrygowały. 

Co mogę powiedzieć, a raczej napisać po skończonej lekturze? "Dziewczyna z pociągu" to chyba najlepszy thriller psychologiczny jaki czytałam w tym roku. Zawiera w sobie wszystko to czego oczekuję plus coś więcej - dopracowanie treści w najdrobniejszych szczegółach i uczucie, że nic nie jest takie, na jakie wygląda. 

Autorka z prawdziwym zaangażowaniem stawia na stonowane, powolne budowanie napięcia, mroczny klimat i iście upiorną niepewność związaną z faktem, że nikogo nigdy nie można poznać do samego końca... Strzałem w dziesiątkę okazała się także kilkustronna narracja - opisywana z punktu widzenia trzech zupełnie różnych kobiet, przez co pojawia się ogólna dezorientacja i wręcz obezwładniająca chęć rozwikłania tajemnicy związanej z zaistniałym morderstwem. Wyobraźcie sobie tylko: losy trzech wydawałoby się zupełnie obcych sobie kobiet połączy zagadkowa tragedia i splot dziwnych okoliczności, który zapoczątkuje pasjonującą i nieprzewidywalną intrygę kryminalną, jakiej nie jesteście nawet w stanie sobie wyobrazić. Choć zwroty akcji - owszem - nie są najważniejsze, to jednak pod koniec książki okazuje się, że tak naprawdę wszystko to, w co uwierzyliśmy na początku - finalnie objawia się w zupełnie innym świetle. 

Niesamowite jest także uczucie, że autorka plącze fakty i podrzuca mylące tropy wzmagając chęć doczytania do końca, by rozszyfrować tożsamość sprawcy i upewnić się w swoich domysłach. I o ile początkowe strony czytałam dość wolno (ponieważ trudno było odnaleźć mi się w fabule łącząc porozrzucane fakty) - tak z każdą kolejną stroną coraz bardziej przyspieszałam, by przez ostatnie 50 stron przeżyć prawdziwy rollercoaster emocji. Ta książka była ze mną dosłownie wszędzie. A to już samo w sobie stanowi niewątpliwy dowód na to, że jestem nią zachwycona. Polecam! Ta powieść po prostu musi zostać zekranizowana. Nie ma innej możliwości.


__________________________________________________________________________
Paula Hawkins, Dziewczyna z pociągu, stron 328, Wydawnictwo Świat Książki, 2015
Przekład: Jan Kraśko

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Świat Książki

45 komentarzy:

  1. No,no - nie miałam zamiaru sięgać po tę książkę ale po Twojej recenzji muszę ją kiedyś przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie mnie korci. Chyba ją sobie w końcu sprawię. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś na pewno sięgnę! Choć czytałam też niezbyt pochlebne opinie na temat tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też ta narracja zachwyciła! :) I zgadzam się - im dalej, tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprosiłam moją przyjaciółkę, by dała mi "Dziewczynę z pociągu" na prezent urodzinowy. Mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chcę ja przeczytać. bardzo, bardzo:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ją juz w koszyku,ale w ostatniej chwili zamieniłam na Plagę samobójców, teraz zastanawiam sie czy nie popełniłam błędu 😁

    OdpowiedzUsuń
  9. Reklamy tej książki docierają do mnie ze wszystkich stron-chyba muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno kiedyś przeczytam - książka czeka na swoja kolej na półce.

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uśmiałam się przy tej powieści, pozachwycałam, pobałam. Wszystko było w tej powieści. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam!

    Pozdrawiam,
    Po Książkach Mam Kaca

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę :) A wiele czytelników trochę się na niej zawiodło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Od jakiegoś czasu mam ochotę na tę książkę, nawet ostatnio przymierzałam się do jej kupna, ale ostatecznie wybrałam dwie inne :D Może jeszcze kiedyś ....

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam dziś kupić i odłożyłam na półkę. Teraz wiem, że to błąd!
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Koniecznie muszę przeczytać, dawno już nie czytałam dobrego thrillera :) Dziś nawet moja mama wspominała, że chciałaby tę książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Na Targach w Krakowie wszyscy kupowali tą książkę, a ja jej nie kupiłam i w sumie teraz żałuję. Thrillery psychologiczne bardzo mnie interesują, lubię poddawać się woli autora i z panicznym zaciekawieniem brnąć do końca historii. Bardzo zaciekawiłaś mnie swoją recenzją, więc książkę przeczytam, nie ma innej opcji. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytalam juz kilka opini na temat tej ksiazki ale Twoja podoba mi sie najbardziej:) Teraz juz wiem ze na pewno przeczytam ta ksiazke! Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://sekretarzykpelenmagii.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie książki :) jak tylko zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, czułam, że będzie dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię od czasu do czasu sięgnąć po taka książkę wiec myślę, że i na tą sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja mimo wszystko mam silne przeczucie, że pomimo szumu medialnego to będzie słaba książka. Dlatego przeczytam, ale niekoniecznie w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam tę książkę juz w swoim kosztu, czekam na przypływ gotówki i zamawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zaskoczyłaś mnie, czytałam w ostatnim czasie mało pochlebne recenzje... zatem muszę się mocno zastanowić bowiem już ją wykreśliłam z listy, po Twojej recenzji mam wątpliwości :) Bardzo lubię thrillery psychologiczne :) Ty określiłaś go mianem najlepszego, jaki przeczytałaś w tym roku :) Hmm... to chyba będę musiała zaryzykować, przeczytać i samej się przekonać ;) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam thrillery, które trzymają w napięciu do samego końca, więc myślę, że ta książka bardzo dobrze trafi w mój gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam mega ochotę na tę lekturę. Zainteresował mnie opis w księgarni ;)
    Po twojej recenzji apetyt wzrósł pozytywnie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Natalia Z

    OdpowiedzUsuń
  25. Twoje słowa: [ "Dziewczyna z pociągu" to chyba najlepszy thriller psychologiczny jaki czytałam w tym roku.] sprawiły, że książkę na pewno przeczytam. Tym bardziej, ze uwielbiam thrillery psychologiczne, a fabuła wydaje się być bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  26. zapisze sobie tytuł, bo Twój entuzjazm mi sie udzielił :>

    OdpowiedzUsuń
  27. Skądś kojarzę ten tytuł.. ale skąd? Nie mam pojęcia. Być może się skuszę, zobaczymy jak z czasem, bo obecne dwa stosiki pewnie zajmą mi dwa miesiące, jak nie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  28. Gdy po raz pierwszy zobaczyłam tę książkę wiedziała, iż to będzie niesamowita pozycja. Teraz utwierdziłam się w tym zdaniu. Muszę kupić tę ksiażkę!

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Chwilowo mam dość thrillerów, ale o tym będę pamiętać. Czekałam na Twoją recenzję, choć w sumie niewiele z niej wywnioskowałam, poza tym, że warto przeczytać :) Mam mętlik w głowie, ponieważ ostatnio czytałam, ze powieść ta wieje nudą i zbyt wolno się rozkręca.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta "Dziewczyna..." chodzi też za mną! :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Wpisałam ją sobie na listę życzeń świąteczno- urodzinowych:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wpisałam na listę do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  33. Chyba nikogo nie zdziwi, że ja też chcę poznać ten wielki znak zapytania, jakim jest ta książka? Co się w niej kryje że jest tak poczytna? Muszę, muszę się tego dowiedzieć!

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo dużo słyszałam o tej książce, niedługo wyskoczy mi ona z lodówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Opis fabuły intryguje i chętnie poznałabym ją lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Niesamowicie mnie zachęciłaś! Słyszałam trochę o książce ale teraz jestem pewna, że muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  37. Książka na topie - ostatnio bardzo popularna. Słyszałam o niej nieraz - i co dziwne, najróżniejsze opinie. Twoja recenzja zachęca, a że lubię ten gatunek, naprawdę się nad tą powieścią zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
  38. Wow, nie spodziewałam się, że aż tak Ci się spodoba :) Jeszcze przemyślę, ale czuję się bardzo zachęcona!

    OdpowiedzUsuń
  39. Książka jak zauważyłam wzbudza skrajne emocje. Jedni bardzo krytykują, że przereklamowana inni są zachwyceni. Dlatego sięgając po nią miałam mieszane uczucia, jednak nie zawiodłam się. Dla mnie książka należy do tych które czyta się jednym tchem. Zapraszam na fan page Facebook'owy "Czytamy kryminaly" https://www.facebook.com/groups/1035638016493176/ i umieszczanie tam linków do swoich recenzji. Na stronie obecnie jest konkurs do wygrania fajne zakładki z stażu robione przeze mnie

    OdpowiedzUsuń
  40. Właśnie jestem na 23 stronie i jakoś idzie ciężko, ale widzę że na razie tak ma być. Lecę czytać! Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam wrażenie, że sporo szumu medialnego narosło wokół książki a ona sama okaże się dość kiepska ;) Może kiedyś się przekonam, ale nie sądzę bym zabrał się za to jakoś szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem bardzo ciekawa tej książki i po prostu muszę ją jak najszybciej przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem bardzo ciekawa tej książki i po prostu muszę ją jak najszybciej przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja również sięgnęłam po "Dziewczynę z pociągu" :) Nie był to może NAJlepszy thriller psychologiczny, jaki przeczytałam w życiu, ale książka jest rzeczywiście bardzo dobra i zaskakująca, a jej ekranizacja jest już zaplanowana! :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...