poniedziałek, 7 grudnia 2015

Chciejka #26 | GRUDZIEŃ w zapowiedziach

Chciejka to mój w pełni subiektywny przegląd zapowiedzi nowego miesiąca. 

***


Witam serdecznie w Chciejce grudniowej!

Zapraszam na przegląd zapowiedzi ostatniego miesiąca tego roku - grudnia. 

Grudzień to jeden z moich ulubionych miesięcy w roku, a to głównie dlatego, że obchodzę w nim swoje urodziny ;)


Wszystkie opisy oraz grafiki okładek pochodzą ze stron Wydawców.
Data premiery może ulec zmianie.



- 2 grudzień -



Małe wielkie odkrycia
Steven Johnson
Wydawnictwo SQN

Fascynujący świat małych wielkich odkryć! Które wynalazki miały największe znaczenie dla historii ludzkości? Co tak naprawdę wpłynęło na nasz rozwój? Jak to się stało, że jesteśmy tu, gdzie jesteśmy? Jakim cudem dotarliśmy tak daleko? Najpierw pojawia się problem. Później ktoś wpada pomysł jego rozwiązania – nieraz szalony. Powstaje nowy wynalazek, który z czasem trafia do powszechnego użytku. To z kolei prowadzi do rewolucyjnych zmian. Oto niezwykła historia zwykłych przedmiotów – tych, z których korzystamy każdego dnia. Przeczytacie o geniuszach z przypadku i zbawiennych pomyłkach, kuriozalnych koncepcjach i niespodziewanych efektach. Przekonacie się, że każde wielkie osiągnięcie było poprzedzone maleńkim odkryciem. Taka jest właśnie historia innowacji. 



- 3 grudzień -

Próba
Eleanor Catton
Wydawnictwo Literackie

Debiutancka powieść autorki wielkiego bestselleru Wszystko, co lśni. Prowokująca i ambitna.

W mieście wybuchł skandal obyczajowy – nauczyciel liceum muzycznego miał kontakty seksualne z nieletnią uczennicą. Główna postać w powieści, nauczycielka saksofonu, przygląda się swojej klasie, przyjaciółkom ofiary, które wyrażają oburzenie seksualnym skandalem, ale zarazem bardzo chętnie, z zaciekawieniem i zazdrością, śledzą każdy jego detal… Z liceum sąsiaduje szkoła teatralna. Jej uczniowie postanawiają na zaliczenie odegrać sztukę, której tematem jest ten skandal. Wytyczenie granic między sztuką, dramatem scenicznym a światem realnym z jego życiowymi dramatami wzbudza jeszcze większe emocje, gdy młody student szkoły aktorskiej dowiaduje się, że molestowaną uczennicą jest młodsza siostra jego również nieletniej dziewczyny. 
"Próba" to powieściowy debiut Eleanor Catton i jednocześnie zapowiedź jej ogromnego talentu. Książka ukazała się, gdy Catton miała zaledwie 23 lata. Znakomity styl, poczucie humoru, ironia, skomplikowana, ale mistrzowsko poprowadzona intryga i przemyślana do ostatniego szczegółu konstrukcja powieści zwróciły uwagę krytyków i czytelników. Swą drugą powieścią, monumentalną książką Wszystko, co lśni, nagrodzoną m.in. The Man Booker Prize, Catton potwierdziła ogromne literackie możliwości.



Fale
Virginia Woolf
Wydawnictwo Literackie

Arcydzieło prozy modernistycznej! "Fale" - wydane w 1931 roku, uchodzą za jedną z najbardziej eksperymentalnych powieści Virginii Woolf, która wykorzystuje tu technikę strumienia świadomości, miesza swobodnie poezję z prozą, koncentruje się na głębi psychologicznej bohaterów i - jak sama stwierdziła – przedkłada „rytm” nad „akcję”. 
W ogrodzie nad morzem od świtu do zmierzchu, od dzieciństwa po starość, sześciu bohaterów snuje na przemian swoje monologi. Zmieniają się pory dnia, upływają lata, odmieniają się ich uczucia i oni sami, lecz ich głosom niezmiennie towarzyszy ten sam szum morskich fal. Fale Virginii Woolf to powieść o przemijaniu czasu i pragnieniu harmonii w chaosie wszechświata. To także literackie studium tożsamości indywiduum oraz tożsamości wspólnoty.



Teatr odtrąconych poetów
Tamara Ireland Stone
Wydawnictwo Amber

Dla fanów powieści Eleonora i Park. Każdy pragnie akceptacji. Ale jak być zaakceptowanym, jeśli jest się innym? Jeśli nie akceptuje się samego siebie? Sam ma 16 lat, robi sobie mistrzowski makijaż i jest jak inne dziewczyny w liceum. Samanta cierpi na ataki paniki i natręctwo myśli. Sam bardzo zależy na jej popularnych przyjaciółkach, bez których nie wyobraża sobie życia. Samanta bezpiecznie czuje się tylko w basenie, podczas samotnego treningu. Sam i Samanta to ta sama dziewczyna. Swoje problemy ukrywa, żeby nie być samotną w szkole. Jej życie zmienia się, gdy trafi a do Teatru Poetów w piwnicy szkoły, w którym spotykają się niedopasowani, ignorowani albo odrzucani przez innych uczniów. Znajduje ciepło i akceptację. A nawet uczucie. Ale wtedy zdarza się coś, co każe jej nie ufać sobie…
"Teatr odtrąconych poetów" to opowieść o odmienności. Młodzi bohaterowie naznaczeni chorobą, wyglądem, pochodzeniem, przeżytą tragedią czy nadmierną wrażliwością zmagają się z samotnością i odrzuceniem przez rówieśników. Nie akceptują siebie i czują, że świat nie akceptuje ich. Mimo to szukają swojego miejsca i… je znajdują.



- 7 grudzień -


Tajemniczy ogród
Frances Hodgson Burnett
Wydawnictwo Zysk i S-ka

Maria, dziewczynka urodzona w Indiach i wychowywana przez hinduską niańkę, jest dzieckiem samolubnym i niegrzecznym. Po śmierci rodziców zamieszkuje w Anglii u swojego wuja. W położonym pośród wrzosowisk starym domu Maria jest całkiem sama. Do czasu… Pewnego dnia kolorowy ptaszek wskazuje jej wejście do tajemniczego ogrodu, który staje się jej królestwem. Wkrótce odkryje też sekret wielkiego domu…



Rok szczura. Wędrowniczka (Rok szczura #2)
Olga Gromyko
Wydawnictwo Papierowy Księżyc

"Rok Szczura. Wędrowniczka" to niecierpliwie wyczekiwany przez czytelników drugi tom trylogii "Rok Szczura" – bestsellerowej sagi, która opowiada losy Ryski – wiejskiej dziewczyny wykazującej pewne zdolności jasnowidzenia, której w pełnej przygód wędrówce towarzyszą: jej przyjaciel z dzieciństwa Żar – złodziejaszek oraz znaleziony na drodze szczur Alk – który właściwie szczurem nie jest. Po raz kolejny Olga Gromyko – bestsellerowa autorka "Wiernych wrogów" i serii o przygodach wiedźmy Wolhy gwarantuje niezapomnianą dawkę fantastycznej przygody z dużą dozą humoru, tak cenioną przez jej licznych fanów. Ledwo co parę tygodni temu Ryska była zwykłą wiejską dziewczyną, którą od rówieśniczek odróżniały wyłącznie zdolności widzącej, czyli umiejętność dokonania najlepszego wyboru. A teraz tuła się po drogach i wsiach w towarzystwie Żara, młodego złodziejaszka – przyjaciela z dzieciństwa i Alka – gadającego szczura, którego największym życzeniem jest zmienić się z powrotem w człowieka. I wszystko byłoby dobrze (a przynajmniej względnie dobrze) gdyby nie to, że dokonane dawno temu wybory często miewają nie do końca spodziewane a równocześnie daleko idące konsekwencje.


- 16 grudzień -


Sekret w ich oczach
Edurdo Sacheri
Wydawnictwo Świat Książki

Powieść sensacyjno-psychologiczna, na której motywach oparto nagrodzony Oscarem film argentyński „Sekret jej oczu” oraz jego hollywoodzki remake „Sekret w ich oczach” z Julią Roberts, Nicole Kidman i Chiwetelem Ejioforem w rolach głównych.
Emerytowany urzędnik sądowy Benjamín Chaparro postanawia opisać sprawę sprzed lat, która zaczęła się od morderstwa i gwałtu na młodej kobiecie. Choć sprawca został schwytany i osądzony, niecodzienne okoliczności sprawiły, że jednak sprawiedliwości nie stało się zadość. A w takiej sytuacji łatwo o samozwańczego sędziego. Tylko Chaparro wie, jak potoczyły się losy zamieszanych w tę historię osób, i teraz postanawia odsłonić prawdę. Ale jest jeszcze inna prawda, która go dręczy i którą boi się ujawnić. Że od lat kocha pewną kobietę... 




* * *
W grudniu pojawi się jeszcze jedna - bonusowa - odsłona chciejki. 
Zaintrygowani? ;) 
Wypatrujcie jej w tym tygodniu! 

27 komentarzy:

  1. Na tę chwilę nic dla mnie, ale kto wie, może swoimi recenzjami przyczynisz się do zachęcenia mnie do którejkolwiek. :) Tę Eleanor Catton mam na uwadze, ale poprzednią jej książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. To już teraz najlepszego!
    Moja córa też przez cały rok czeka na grudzień - urodziny :) że o Mikołaju i choince nie wspomnę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko "Małe wielkie odkrycia".
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja planuję przeczytać "Próbę". Też mam w grudniu urodziny, chociaż z roku na rok coraz mniej mnie cieszą:)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Sekret w ich oczach" mam, ale pod trochę innym tytułem "Sekret jej oczu" i ta książka bardzo mi się podobała, więc zdecydowanie polecam. :)
    Pozdrawiam, Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego "Sekretu w jej oczach" nie wyłapałam jak robiłam u siebie zbiór zapowiedzi na grudzień :). A wygląda dość interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam chęć na "Małe wielkie odkrycia". Jestem ciekawa recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nic dla mnie :(
    Poczekam na jakieś smakowite kąski w styczniu, a teraz nadrobię zaległości.
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Z grudniowych nowości interesują mnie "Małe wielkie odkrycia" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Sekret w ich oczach" mnie intryguje, reszta nie dla mnie;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. "Próbę" chętnie bym przygarnęła, a w zestawieniu zabrakło mi tylko "Greckich herosów według Percy'ego Jacksona" ♥ + dodatek do Rywalek!

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzymam kciuki, aby wszystkie te książki przywędrowały do Twojej biblioteczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepiej, jakbym mogła mieć je wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę dorwać gdzieś tą pierwszą pozycję! Zostałaś otagowana do Tea Book TAG, buziaki ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. a mnie ani w listopadzie, ani w grudniu nic nie interesuje... Chyba jakaś wybredna się stałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Grudzień mi się podoba, bo wyjątkowo nie ma dla mnie nic ciekawego ;) Więcej pieniędzy zostaje na piękny styczeń :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Też znalazłam kilka dla siebie w tym miesiącu i jedną już mi się nawet udało kupić. :D

    OdpowiedzUsuń

  18. Widze tu pare kuszących pozycji, ale jak zwykle wstrzymam się do recenzji.
    Zapraszam:
    kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nic dla siebie nie znalazłam, ale może to lepiej? Nic przynajmniej nie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Małe wielkie odkrycia - polecam bardzo! Ciekawie napisana i bardzo przystępnie :)
    Gdybyś była ciekawa recenzji to zapraszam do mnie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś tam jednak znalazłaś :) Zapomniałam o Roku szczura, Magda z Książowych wyliczanek kusi mnie Olgą Gromyko już od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie wiem czy w grudniu skuszę się na jakąś nowość. Chyba muszę czekać na kolejne, styczniowe premiery :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie zawsze interesują nowości Papierowego, trafiają do mnie. ;) Zaintrygowała mnie też pozycja o Małych wielkich odkryciach, uwielbiam ciekawostki. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciągle gdzieś widzę w zapowiedziach "Próbę" i poważnie się nad nią zastanawiam :) Chętnie bym znów przeczytała "Tajemniczy ogród", ale mam swoje piękne wydanie, następnego nie potrzebuję :D

    OdpowiedzUsuń
  25. "Teatr odtrąconych poetów" wydaje się być ciekawą książką. Poza nią nie widzę nic dla siebie, ale poczekam na recenzje, bo znając życie dam się przekonać do większości z nich :D

    Zapraszam do siebie na konkurs! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie niestety w tym miesiącu nic nie ma. Chociaż to może nawet lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...