czwartek, 10 grudnia 2015

Chciejka #27 | WISHLISTA, czyli moje wymarzone prezenty


Witam serdecznie w wyjątkowej odsłonie Chciejki!



Bez wątpienia uwielbiam grudzień!
Dlaczego? 

Ponieważ w grudniu Mikołaj przynosi prezenty, w grudniu są Święta Bożego Narodzenia i w grudniu są także Moje Urodziny :)


A te wszystkie wydarzenia są przecież idealnym pretekstem dla pojawienia się nowych książek, czy tak? ;) No bo co podarować komuś, kto uwielbia czytać? Oczywiście książkę! :) Zatem dzisiaj podzielę się z Wami moją listą wymarzonych prezentów książkowych, jednocześnie ułatwiając zadanie tym, którzy chcą mnie obdarować ;)



* * *




Przeminęło z wiatrem
Margaret Mitchell


Jak już pisałam tutaj - po prostu zakochałam się w najnowszym wydaniu tej powieści i w tej oszałamiającej, zachwycającej, zjawiskowej i przecudownej okładce. Co prawda książka wciąż jest dostępna tylko w empiku w równie zniewalającej cenie, ale... W końcu urodziny obchodzi się tylko raz w roku ;) Coś więcej? Tak! Ma twardą oprawę i tasiemkę :) 



Tańcząc na rozbitym szkle
KA Hancock

Książka, o której marzę już od dawna... Właściwie od chwili, gdy po raz pierwszy ujrzałam okładkę :) Niestety jest praktycznie niedostępna, ponieważ jej nakład się wyczerpał. Okazuje się jednak, że Wydawnictwo Prószyński pomaga spełniać marzenia, oferując opcję "Druk na żądanie" tutaj. Czy to nie piękne? :) Czy urodziny, albo zbliżająca się Gwiazdka, nie są idealnym powodem, by spełnić marzenie? ;)

Wszystkie jasne miejsca
Jennifer Niven


Ponoć jest rewelacyjna. Mówią, że zachwyca i dotyka duszy. Że nic w niej nie jest wyraźne, że każde zdanie to jak niezamknięta furtka, która skłania do refleksji... Gdyby moja lista życzeń miała miejsca - ta książka zajmowałaby pierwsze. 




Po prostu bądź
Magdalena Witkiewicz

Czytałam, że "Po prostu bądź" to książka piękna, niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju. Że to wzruszająca opowieść o marzeniach i pełna emocji historia o tym, że nigdy nie wiadomo, co przyniesie los... A do tego ta okładka. I tytuł. Tylko spójrzcie - czy prezent może być piękniejszy? ;)



Śniadanie u Tiffany'ego
Truman Capote


Ponoć głównym motywem Śniadania u Tiffany'ego jest "miłość w jej najbardziej różnorodnych formach". Interesuje mnie klimat i eteryczność głównej postaci granej przez Hepburn. A poza tym: wiele osób mówi, że książka jest intrygująca, ma pazur i wiele interpretacji, a film wykorzystał historię - tylko - dla własnej potrzeby, robiąc z niej "uroczą komedię romantyczną". Bardzo chcę rozwikłać zagadkę i dowiedzieć się jak było naprawdę! Coś więcej? Jest ponoć wydana w twardej oprawie, mmm... ;)

Motyl
Lisa Genova

Powszechnie mówią, że "Motyl" to jedna z najpiękniejszych powieści ostatnich lat. Że to powieść, o której nie da się zapomnieć. Że jest wspaniała i poruszająca... Lisa Genova już od dawna jest na liście autorek, które pragnę poznać. Bardzo, ale to bardzo chciałabym przeczytać właśnie Motyla... i to w tym pięknym wydaniu ;)


Trylogia nowojorska
Paul Auster

Po prostu marzę o tej książce, o: "mrocznym i tajemniczym Nowym Jorku, na którego ulicach rozgrywają się historie pięknych kobiet i mężczyzn, którzy nie potrafią ich kochać. Historie, w których prawdziwą zagadką jest tożsamość bohaterów, trudna do uchwycenia w labiryncie przenikającej się fikcji i rzeczywistości" - brzmi zniewalająco? Och tak! A w tle niesamowity Paul Auster, który nieustannie zwodzi, bawi się konwencją i do ostatniego słowa nie przestaje zaskakiwać. Czy muszę dodawać coś więcej? ;)

Skazani na ból
Agnieszka Lingas-Łoniewska

Ponoć po jej lekturze trzeba ochłonąć. Ponoć historia wyciska łzy, porusza serce i wszystkie emocje. Ponoć jest najlepszą książką w dorobku autorki... Nigdy nie czytałam nic Agnieszki Lingas-Łoniewskiej ale w przypadku tej książki - zrobiłabym wyjątek :) Bardzo chce ją poznać.





Wielką radość sprawią mi również:




* * *
A jak to jest u Was? 

Pomagacie osobom, które chcą Was obdarować, czy wolicie zostać zaskoczeni? A może też tworzycie swoje "wishlisty"? Jeżeli tak to podlinkujcie mi je w komentarzu, bardzo chętnie przejrzę!

I napiszcie mi koniecznie co Wy chcielibyście otrzymać, w końcu nigdy nic nie wiadomo, zwłaszcza jeżeli chodzi o to, kto czyta te komentarze, może Wasz Mikołaj? ;) 


49 komentarzy:

  1. Też marzy mi się Przeminęło z wiatrem, aczkolwiek cena rozwaliła mnie na łopatki. Uznałam, że poczekam na odpowiedni moment i wtedy ją sobie zakupię (Bo czemu i nie?) - dla takiego cudeńka warto wydać oszczędności :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę, żeby Mikołaj przyniósł ci owe książki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Również muszę zostać posiadaczką tego cudnego wydania "Przeminęło z wiatrem". ale na pewno nie kupie jej w Empiku, poczekam na nieco niższą cenę ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Skazanych na ból" mam i przeczytałam. :) Książka była dobra. ;)
    A w grudniu są i moje urodziny, dlatego witaj w klubie. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zdobyć "Przeminęło z wiatrem", "Wszystkie jasne miejsca" i "Zabić drozda"! Życzę Ci, abyś dostała wszystkie wymarzone dzieła i jeszcze więcej ♥

    Moja lista też jest już gotowa :D Zapraszam ----> http://thebookishcity.blogspot.com/2015/12/my-christmas-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin ;) Grudzień jest dla Ciebie podwójnie radosny, zazdroszczę. A chciejka jest cudna, kilka pozycji sobie podpatrzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Przeminęło z waitrem" TO wydanie. Chcę, pragnę, pożądam <3
    Życzę Ci, byś otrzymała to, czego pragniesz ;)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze mi się śmiać chce, kiedy widzę tytuł "Przeminęło z wiatrem", bo jestem ślązakiem, a to po śląsku godo się "Pitło z luftem" :D :D :D

    Bardziej mnie przekonują Twoje chciejki z drugiego zbioru. Steinbeck, Lee (wyciągnę od Rebisa, kiedy to będzie w sprzedaży), Kesey - same klasyki. No i King!

    Zdecydowanie tworzę "wishlisty", bo jakby mi znajomi mieli kupić coś od siebie to pewnie byłby to "Grey" albo "Zmierzch". :P

    Co bym chciał: np. "Archiwum" Sandersona, albo "Turniej cieni" lub "Legion" Cherezińskiej, albo "Wszystko, co lśni" Catton :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też bym straaaasznie chciała "Przeminęło z wiatrem" ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja wygląda tak: http://zwiedzamwszechswiat.blogspot.com/2015/12/moje-wymarzone-ksiazkowe-prezenty_9.html :)))

    "Motyl" rzeczywiście jest niesamowicie piękną i zapadającą w pamięć powieścią, życzę Ci więc, żeby znalazła się pod choinką, wraz z innymi wymarzonymi przez Ciebie książkami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Przeminęło z wiatrem" - to jest to!! Trafiłaś :D
    To jedyny film, który oglądałam i oglądam kiedy tylko się da! <3
    Cena - 60zł dużo, ale kto wydaje na ubrania więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięć książek z Twojej chciejki czytałam, a w prezencie mogłabym dostać ,,Tańcząc na rozbitym szkle" i ,,Wszystkie jasne miejsca". Byłoby super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Z Twojej listy ja szczególnie śnię o powieściach Diane Chamberlain :) Swoją ostatnią recenzją także bardzo mnie zachęciłaś do twórczości Brandona Sandersona. Jeżeli chodzi o "Wszystkie jasne miejsca" - podobnie jak Ty, marzyłam o tej książce, i chociaż nie mogę powiedzieć, że nie była wspaniała, bo rzeczywiście to świetnie napisana i skłaniająca do refleksji powieść, to chyba oczekiwałam od niej zbyt wiele. Jasne, naprawdę dobrze się ją czytało, ale historia Fincha i Violet jakoś nie potrafiła wzbudzić we mnie tyle emocji co, dla przykładu, ostatnio czytane przeze mnie (również dzięki Twojej rekomendacji :D) "Trzynaście powodów". No, ale jestem ciekawa jak Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo, "Przeminęło z wiatrem" też bym chętnie znalazła pod choinką, zwłaszcza że jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Do mnie mikołaj nie przychodzi, chyba zesnem niegrzeczna ;) pod choinka prezenty znajdują tylko dzieci, ja coraz ej na święta dostaje bólu w krzyżu i podwójną porcję zmęczenia. Przecież ktoś musi ten majdan przygotować. Mimo to uwielbiam ten okres, choć pokochałam go dopiero dzięki moim dzieciom, ta ich radość i ślepa wiara w Mikołaja, nie ma nic piękniejszego.
    co do Twoich książek, skazanych na ból, uwielbiam! Ale już chyba znasz moja opinie. Jestem natomiast świeżopo lekturze MMagdaleny Witkiewicz i... musze przyznać, że skutecznie zostałam przekonana do twórczości Autorki.
    pozdrawiam Cię serdecznie!
    PS. Tez tak oczekujesz tego upragnionego śniegu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym przeczytać Motyl :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli chodzi o książki, sama dla siebie jestem Mikołajem (-: "Tańcząc na rozbitym szkle" to dla mnie jedna z najpiękniejszych książek, jakie czytałam (-: "Ty jesteś moje imię" uwielbiam (słabość do Baczyńskiego), czytałam też "Po prostu bądź". "Skazani na ból" i "Bikini" mam, ale czekają w kolejce. Poza tym kusi mnie Genova i "Wszystkie jasne miejsca" (-:

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzeczywiście nie które książki chce się czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja bym z wielką chęcią przygarnęła "Przeminęło z wiatrem" i "Po prostu bądź". A pędzi do mnie "Skazani na ból" ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Popieram Po prostu bądź - naprawdę dobra lektura :) Oby Mikołaj przyniósł Ci same smakołyki czytelnicze :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zaraz po świętach zabieram się za "Zabić drozda" i "Idź, postaw wartownika", jako, że zamówiłam je w postaci prezentu od dziadków :D "Tańcząc na rozbitym szkle" też mnie zainteresowało i myślę, że jak już tylko będzie dostępna, to po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z twojego zestawienia bardzo chciałabym Wszystkie jasne miejsca, jednak moja osobista lista... Szkoda gadać! Dłuży się i dłuży, a propozycji nadal przybywa. Super post, pozdrawiam ;**
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Też chciałabym dostać Wszystkie Jasne Miejsca albo Dolores Claiborne Kinga :D Moją listę życzeń na święta też opublikuję, ale to dopiero chwilę przed świętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Szkoda, że nie wrzuciłaś tego wcześniej...też mam urodziny w grudniu:)Kazdy czy to z rodziny czy znajomi zapowiadają, że kupią mi książkę w prezencie. Niestety jak docierają do księgarni to szybko kapitulują...a to fabuła nieciekawa, a to okładka nie zachęca a tą to na pewno czytałaś itd.,itp.Konczy się tak, że zamiast powiększonej biblioteczki powiększa się mój barek.Taki post z chęcią bym im podrzuciła bo przedstawione przez Ciebie propozycje też mnie interesują:)A nie ma bardziej piękniejszego prezentu jak książka podarowana przez bliskich:)

    OdpowiedzUsuń
  25. "Śniadanie u Tiffaniego" i "Po prostu bądź" mam w planach:)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Z twojej listy najbardziej chciałabym książkę "Wszystkie jasne miejsca" oraz "Zabić drozda".♥

    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ta pierwsza okładka rzeczywiście piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj zdecydowanie powinnaś sięgnąć po "Wszystkie jasne miejsca". Książka jest po prostu niesamowita :) U mnie na pierwszym miejscu znalazło by się zdecydowanie "Podaruj mi miłość" :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przeminęło z wiatrem ma piękną okładkę <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Raczej nie tworzę listy wymarzonych książek, bo po prostu najczęściej ich nie dostaję. Z przykrością stwierdzam, że i nie kupuję książek na prezent, bo nikt z mojego otoczenie nie czyta, tak to straszne, ale za książkowy prezent chyba by mnie przegonili. Sama sobie robię prezenty, ale zazwyczaj to efekt chwili, a nie planu :-)

    Mam nadzieję, że Twoje życzenia książkowe się spełnią, a ja chętnie w tym pomogę i z przyjemnością obdaruję Cię "Po prostu bądź". Powieść jest raz czytana, więc jeśli nie przeszkadza Ci taka "naruszona" lektura, to prześlij mi swój adres :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Muszę to napisać - u mnie prawie pod choinką (bo ten prezent zrobiłam sobie sama) będzie właśnie "Motyl"! Też strasznie długo czekałam na tę książkę i wreszcie się zdecydowałam, tym bardziej, że analiza przyda mi się na studia. :) A jeśli chodzi o to, co bym chciała... ostatnio zafiksowałam się na książce "Światło, którego nie widać" i byłabym mega szczęśliwa znajdując ją pod swoją choinką. :3

    OdpowiedzUsuń
  33. Z Twojeg zesyawienia bardzo chciałabym mieć ksiązkę pt. "Zabić Drozda".
    Pozdrawiam:
    kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. 'Zabić drozda' ostatnio zaczęło mnie interesować. Ale teraz moim celem jest 'Miasto popiołów" i 14 część 'Felixa, Neta i Niki'. Zobaczymy, czy któraś z interesujących mnie pozycji znajdzie się pod choinką ;)
    Pozdrawiam
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Wishlisty są świetne. Sama je wykorzystuję, aby podpowiedzieć rodzinie i przyjaciółkom czego akurat brakuje na mojej półce ;) "Motyla" gorąco polecam - naprawdę niesamowita książka, która wciąga. "Tańcząc na rozbitym szkle" znajduje się w stosie książek, które czekają na przeczytanie ;) Mam nadzieję, że uda Ci się skompletować wszystkie powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  36. "Przeminęło z wiatrem" w tym wydaniu sama chętnie bym przygarnęła ;)
    Mi chyba jakakolwiek książka sprawiłaby radość. Najlepiej coś z ładnie wydanej klasyki <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Długi ten Twój list to Mikołaja <3
    Ja jakoś sama wolę kupować książki. Boję się, że dostanę takie same.
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Skazani na Ból i Po prostu bądź posiadam w swojej biblioteczce, grzeją miejsce i czekają na swoją kolej. Ale z chęcią poczytałabym Tańcząc na rozbitym szkle.

    P.S spora lista dla Mikołaja, mam nadzieję, że choć część znajdzie się pod koniec grudnia w Twojej biblioteczce ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wszystkie wybrane przez Ciebie lektury są wspaniale i z chęcią znalazłabym je również pod swoją choinką :) Na "Wielkie nadzieje" mam ochotę już dawna, ale nie wiem czemu, trochę boję się tej lektury, bo to ponoć dość ciężki kawałek, a raczej kawał tekstu, przez który trzeba przebrnąć.

    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wiele tytułów mnie tu kusi, ale najbardziej chyba "Po prostu bądź", którą mam nadzieję dostanę :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja również czaję się na Wszystkie jasne miejsca. Pozdrawiam <3
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Mi również marzą się "Wszystkie jasne miejsca" ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Wishlista jeszcze nie stworzona, ale to bardzo dobry pomysł :) ,,Przeminęło z wiatrem" bezapelacyjnie! No i ,,Śniadanie u Tiffany'ego" - tak trochę klasycznie :) Pozdrawiam
    http://czarklasyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Chciałabym takie piękne wydanie "Przeminęło z wiatrem" :) Poza tym wszystkie poradniki z Francją lub Paryżem w tytule ciągle mnie kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Sporo fajnych tytułów chcesz :) Po prostu bądź i Skazani na ból czytałam i gorąco polecam! :) Mega super!
    Zabić drozda dorobiłam się w formie ebooka, ale jeszcze nie czytałam. Chętnie przygarnęłabym książki Chamberlain a Tańcząc... mnie zaintrygowałaś, muszę o niej poczytać.
    Ja zwykle sama sobie jestem Mikołajem, ale mam swoje Mile widziane prezenty na LC: http://lubimyczytac.pl/polka/3118142/mile-widziane-prezenty/lista

    P.S. Zajrzyj dziś do mnie o 17:00, będzie post, który Cię zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Duuużo fajnych tytułów. Zaciekawiły mnie najbardziej "Motyl" i "Tańcząc na rozbitym szkle". Chyba niedługo po nie sięgnę :)

    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam te najnowsze wydania Przeminęło z wiatrem i Zabić drozda, są przepiękne :) Motyla czytałem i jestem zachwycony. Długo nie czytałem tak mądrej i wzruszającej powieści (a mnie nie tak łatwo wzruszyć) ;) serdecznie polecam!

    Pozdrawiam ;)
    http://mybooktown.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Uwielbiam te najnowsze wydania Przeminęło z wiatrem i Zabić drozda, są przepiękne :) Motyla czytałem i jestem zachwycony. Długo nie czytałem tak mądrej i wzruszającej powieści (a mnie nie tak łatwo wzruszyć) ;) serdecznie polecam!

    Pozdrawiam ;)
    http://mybooktown.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. A wiesz, że ja też od dawna poluję na "Tańcząc na rozbitym szkle"? Nasze wishilisty sie pokrywają, w zasadzie wszystko to czego nie mam, chciałabym mieć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...