piątek, 18 grudnia 2015

"Najsłynniejsze obrazy"



"W książce tej znajdziemy dzieła nie tylko sławnych w świecie malarzy, lecz także opis realiów, w jakich powstawały i dzieje ich tworzenia. Czytelnik może ją potraktować jak przewodnik po świecie malarzy bądź po prostu katalog odkrywający istotę najważniejszych w dziejach obrazów." - fragment przedmowy 


Najsłynniejsze obrazy ze wszystkich epok historycznych i ze wszystkich kontynentów; sylwetki sławnych malarzy; realia, w jakich powstawały ich dzieła; znaczenie symboliki i barwy, a także mnóstwo ciekawostek - to wszystko i wiele więcej znajdziecie w pięknym albumowym wydaniu 'Najsłynniejszych obrazów", które idealnie sprawdzi się jako prezent.


Fascynująca podróż po dziełach sztuki i po historii cywilizacji



W książce zaprezentowano ponad 100 arcydzieł malarstwa światowego, które w połączeniu z krótkimi interesującymi opisami odkrywającymi przed czytelnikiem podstawowe informacje oraz największe zagadki związane z powstaniem dzieł uczynią z lektury prawdziwą wędrówkę po epokach, symbolizujących je artystach, czasie i przestrzeni tworzenia.

Wielką zaletą albumu jest także forma w jakiej wydano książkę - twarda oprawa, kredowy papier, układ tekstu, ilość reprodukcji oraz ich różnorodność pod względem tak artystów jak i kierunków. 

Album uważam za niezbędnik każdej domowej biblioteczki. A na prezent polecam zwłaszcza laikom, którzy po prostu chcą mieć pojęcie o malarstwie :) 






________________________________________________________________________________
Praca zbiorowa, Najsłynniejsze obrazy, stron 108, Wydawnictwo Bellona, 2015
Przekład: Urszula Ruzik-Kulińska
Format: 205x285 mm
Oprawa twarda

Książkę do recenzji udostępniło Wydawnictwo Bellona

13 komentarzy:

  1. Całkiem fajna książka i szczerze to przydałaby mi się na maturę, bo też muszę znać jakieś tam obrazu. Chociaż niektórych dzieł by nie nazwała dziełami, ale co kto lubi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Album prezentuje się zacnie, rzeczywiście może być ozdobą niejednej domowej biblioteczki. Podoba mi się fakt, że poza samymi dziełami jest też trochę informacji o tle ich powstawania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie ją przejrzę, a jeszcze chętniej dopiszę do listy książek, w które muszę się kiedyś zaopatrzyć. Bardzo lubię tego typu albumy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekny album! Chciałabym mieć go na swojej półce! ;)

      Usuń
  4. O, wydaje mi się, że ta książka idealnie sprawdziłaby się jako prezent dla mojej siostry. Szkoda, że już kupiłam coś innego... Ale będzie kolejna okazja i wtedy może kupię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna książka, tylko wydaje mi się, że stosunkowo mało treści jest. Czy to tylko moje wrażenie? Wolałabym jednak bardziej wyczerpująco... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmn... Uwielbiam sztukę, ale bez przesady. Nie na tyle, żeby kupować książkę o niej ;) Pozdrawiam!
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio na historii miałam o najsłynniejszych obrazach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno przydałaby mi się do matury! Obrazy są często powiązane z dziełami literackimi do rozprawki.
    Lubię sztukę. Ale tą starszą, bardziej klasyczną. Wymiękam już przy tej z XX wieku, bo większość "dzieł" jest po prostu brzydka, oczywiście według mnie.
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam też do siebie :)

    zakurzone-zapiski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię to wydawnictwo, a książka jest już pierwszego rzutu okiem widać - mocno interesująca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozycja zdecydowanie nie dla mnie :/ Chociaż pooglądanie niektórych dzieł na pewno by mi nie zaszkodziło ;)
    Pozdrawiam
    http://czytaniapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie interesowałam się nigdy malarstwem i nie ciągnie mnie, by to zmienić, ale książka na pewno nadawałby się na prezent dla kogoś bliskiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uuu, przydałaby mi się taka książka na historię sztuki. :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...