wtorek, 15 grudnia 2015

"Ocalić Daringham Hall" Kathryn Taylor | przedpremierowo


Recenzja przedpremierowa
Premiera książki: 13 stycznia 2016



Rodzinne sekrety, nowe miłości i dramatyczne decyzje



Ben Sterling po konfrontacji z rodziną Camdenów niechętnie zgadza się pozostać w rezydencji Daringham Hall. Za wszelką cenę chce poznać prawdę o związku swojej matki z Ralphem Camdenem. Nie jest to dla niego łatwe, ponieważ skutecznie rozprasza go obecność Kate i pożądanie, jakie dziewczyna w nim budzi. Mury angielskiej rezydencji będą świadkami burzliwych emocji, a przed Benem pojawi się pytanie: czy to on ma ocalić Daringham Hall?

~ * ~

Podobnie jak ostatnio - podczas czytania pierwszego tomu pt. "Powrót do Daringham Hall" - doskonale spędziłam czas podczas lektury tej książki. Z tym jednak wyjątkiem, że kontynuacja losów Bena Sterlinga rozwija już o wiele więcej wątków: pojawiają się kłopoty finansowe rezydencji, na światło dzienne wyłaniają się tajemnice rodzinne, a w tle ciągle pobrzmiewa zemsta dziedzica. W tym tomie mężczyzna jest rozchwiany emocjonalnie, a jego rozterki widać gołym okiem, co przyznam czasem mnie drażniło, bo zachowywał się jak bezczelny rozkapryszony chłopiec. Zaskoczyły mnie natomiast niektóre wydarzenia, a może raczej zszokowały... Kathryn Taylor niewątpliwie zaskakuje wieloma nowymi wątkami i zachwyca opisami Wschodniej Anglii. Dba o to by było pięknie, subtelnie, klimatycznie, ale przede wszystkim - realistycznie, przez co całe Daringham Hall nabiera rozmachu. 

Ta książka to owszem historia niełatwej miłości, która mogłaby nigdy nie mieć miejsca, gdyby nie splot nieszczęśliwych wydarzeń, jednak czy jest to romans, przez wielkie "R"? Zdecydowanie nie. Nie nastawiajcie się na historię pełną namiętnych uniesień i pikantnych scen. Miłość jest tutaj jedynie tłem dla rozgrywanych wydarzeń. "Ocalić Daringham Hall" to wciągająca opowieść o wielu dramatach, rodzinnych tajemnicach i bogactwie, ale przede wszystkim o wyborach, które mogą zaważyć na całym życiu. W tle wyjątkowa atmosfera angielskiej rezydencji, dość dokładny opis środowiska, w jakim rozgrywa się akcja plus bohaterowie będący w większości przedstawicielami arystokratycznej angielskiej rodziny - to wszystko daje nam możliwość zajrzenia za zasłonę świata wyższych sfer, podejrzenia bogatych ludzi, a nawet przyłapania ich na gorącym uczynku, gdy się gubią, a gubią się często... Całość stanowi naprawdę spójne połączenie, które czyta się z przyjemnością. 

"Ocalić Daringham Hall" to melodramatyczna opowieść pełna emocji. To także jedna z tych historii, które chce się przeżywać słowo po słowie. Delikatna, klimatyczna, pruderyjna i pełna nieczystych intencji. Akcja może nie pędzi jak szalona, ale każdy dzień przynosi tutaj nowe wydarzenia, nieczęsto sprawiając, że stary porządek rzeczy zaczyna chwiać się w posadach... Jeśli tylko lubicie sagi rodzinne i angielskie klimaty - to cykl o Daringam Hall jest idealnym wyborem na czytelniczy relaks.

__________________________________________________________
Kathryn Taylor, Ocalić Daringham Hall, stron 288, Wydawnictwo Otwarte, 2016
Przekład: Agnieszka Hofmann

Cykl Daringham Hall:
Powrót do Daringham Hall | Ocalić Daringam Hall | ...

Za możliwość przeczytania książki przed premierą serdecznie dziękuję 

17 komentarzy:

  1. Jestem w połowie pierwszej części! I mam nadzieję, że kiedyś ją doczytam, bo naprawdę bardzo ciekawa książka.
    Buziaki :*
    http://in-the-book-word.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, widzę, że mam sporo do nadrobienia - zaciekawiłaś mnie, chętnie bym przeczytała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część czeka na półce i mam nadzieję, że czym prędzej uda mi się po nią sięgnąć! Tym bardziej, że kolejna część zapowiada się równie interesująco :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Powieść raczej nie jest w moich klimatach, ale nie wiadomo jakie książki postawi jeszcze przede mną los :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że akurat ta książka mnie do siebie nie zachęca, ale Twój blog wydaje się ciekawy, więc będę tu wpadać, bo poprzednia książka, którą przedstawiłaś, przyciąga mnie do siebie. Niewykluczone, że przedstawisz tu takich więcej. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, to powieść, którą z pewnością chciałabym przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  8. O to ma być wydana, cieszę się bardzo bo mnie zaciekawiłaś, tym niełatwym romansem, w którym się dużo dzieje. Dawno nie czytałam żadnego, więc mam nadzieję że się doczekam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podejrzewam, że prędzej czy później zechcę poznać tę historię, bo wydaje się intrygująca...

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem przekonana do tej książki. Do wcześniejszej też nie byłam. A może powinnam dać im szansę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam straszną ochotę na pierwszą część serii, ale później o niej zapomniałam i... Jakoś tak wyszło, że wyleciało mi z głowy. A teraz gdy widzę drug tom, to aż mnie zżera! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze, mimo wszystko nie jestem do tego tytułu przekonana. Nie wiem, czemu, ale na razie spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Już opis pierwszej części bardzo mnie zaintrygował, a po Twojej recenzji wiem, że nie mogę przejść obojętnie obok tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że zgadzamy się co do tego tomu :) Fajny był, nie da się ukryć.

    OdpowiedzUsuń
  15. "Ocalić Daringham Hall" jest zapewne przepełnione emocjami, mocno melancholijne, ale zanim sięgnę do tej pozycji, przeczytam wpierw pierwszy tom. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja to jeszcze wcześniejszej nie przeczytałam i pewnie tego nie zrobię, cóż, jakoś nam nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Poluję na pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...