piątek, 1 stycznia 2016

Moje postanowienia na rok 2016



Na podsumowanie tego, co było, przyjdzie jeszcze pora w poście rocznicowym bloga (jeszcze w styczniu). Tymczasem, podobnie jak w roku poprzednim - zapraszam na post z postanowieniami. Lubię planować, stawiać sobie cele, a po określonym czasie sprawdzać, co udało mi się zrealizować, a co niekoniecznie. Cele warto mieć. Zwiększają zaangażowanie, pomagają ukierunkować uwagę, a motywacja - zapewnia energię do działania. To samo dotyczy marzeń. Poza tym osiągnięcie celu, czy spełnienie marzenia daje wiele satysfakcji. Jak myślicie, ile z poniższych punktów uda mi się z zadowoleniem odhaczyć pod koniec roku 2016? ;)


Moje postanowienia blogowo-czytelnicze na rok 2016:
  • Przeczytać jak najwięcej dobrych książek
  • Czytać książki pochodzące z mojej biblioteczki - zwłaszcza te, które od dawna chce przeczytać
  • Czytać co najmniej jedną własną książkę miesięcznie
  • Czytać więcej książek znajdujących się na liście "must read" (klik) 
  • Zaopatrywać się tylko w książkowe perełki, czyli ograniczyć spontaniczne zakupy na rzecz przemyślanych dobrych książek (to samo dotyczy także wyboru książek recenzenckich)
  • Przeczytać 100 książek
  • Skompletować tomy serii, których mi brakuje ;)
  • Odważniej poszerzać horyzonty czytelnicze i częściej sięgać po książki z gatunków, po które zazwyczaj nie sięgam
  • Publikować przynajmniej jeden post w stylu rankingu, zestawienia lub "top" miesięcznie
  • Wprowadzić zwyczaj wybierania jednej książki miesiąca (no dobra, może być trzech ;))
  • Odwiedzić październikowe Targi Książki w Krakowie (lub majowe w Warszawie)


I ostatnie, najważniejsze postanowienie na cały rok:

Nie porzucać marzeń (choćby nie wiem co, choćby nie wiem jak trudnych do spełnienia)



* * *

A Wy, co takiego zawarliście w swoich postanowieniach na nowy rok? ;)



36 komentarzy:

  1. Wierzę, że uda Ci się zrealizować i wytrwać w tych postanowieniach :)

    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki za Twoje postanowienia :) Szczęśliwego, zaczytanego 2016!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja postanowiłam nie mieć postanowień, bo po ostatnich 2-3 latach wiem, że los bardzo zaskakuje i diametralnie może zmienić nasze plany na życie.
    Powodzenia w realizacji planów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Przeczytać jak najwięcej dobrych książek" - genialny plan! <3
    Powodzenia w realizacji wszystkich celów.

    Pozdrawiam! :)
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Na Targi w Krakowie zapraszam, są super :D 100 książek to dla mnie niestety wynik raczej nieosiągalny, ale za Ciebie trzymam kciuki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Ami! :)

    Mam podobne plany jak Ty. Szczególnie: "czytać książki pochodzące z mojej biblioteczki - zwłaszcza te, które od dawna chce przeczytać.
    Czytać co najmniej jedną własną książkę miesięcznie.
    Zaopatrywać się tylko w książkowe perełki, czyli ograniczyć spontaniczne zakupy na rzecz przemyślanych dobrych książek (to samo dotyczy także wyboru książek recenzenckich)".

    Oby Tobie i mnie to się udało! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę wytrwałości w postanowieniach! O moich można przeczytać na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że uda Ci się je zrealizować. Trzymam kciuki! ;) ja właśnie siedzę i spisuję marzenia, by stały się celami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że swoje postanowienia zrealizujesz ;)
    Życzę zatem zaczytanego Roku ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że uda ci się wszystkie zrealizować... Chociaż ze spontanicznymi zakupami może być problem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ambitnie, życzę powodzenia ^^ Podpisuję się pod czytaniem książek z własnej półki i sięganiu po inne gatunki. Poza tym: więcej czytać i więcej pisać :) O ile czas pozwoli, oczywiście...
    zaczarrowana

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja postanowiłam zdać na prawo jazdy XD

    OdpowiedzUsuń
  13. Powodzenia w realizowaniu postanowień i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że mamy takie same książkowe postanowienia! Też chcę przeczytać w tym roku 100 książek, wybierać tylko te DOBRE, a nie co leci, czytać więcej ze swojej prywatnej biblioteki, zachwycać się książkowymi perłami, ponownie pojawić się na krakowskich Targach (choć Warszawa też mnie kusi!), ii co do tych marzeń... Też nie chcę ich porzucać. Koniec z chowaniem głowy w piasek, czy głupim strachem. DZIAŁAM! ;)

    No pain, no gain! ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. 5 pierwszych punktów, to i moje :D A ostatnie zdanie bardzo mądre i też bardzo, bardzo chcę się zastosować:)

    Szczęśliwego roku, kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja nigdy nic nie postanawiam ;) Nowy rok nie oznacza, że będą inną osobą, a cała reszta jest nie ważna. Ale Tobie życzę wytrwałości w swoich postanowieniach!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe i ambitne plany. Mam nadzieję, że uda Ci się je wszystkie zrealizować. Sama w tym roku odwiedziłam Targi w Krakowie. Niestety, miałam pecha i nie udało mi się spotkać z koleżanką, więc chodziłam po nich sama. Na pewno warto było pojechać, ale po 2 godzinach zwyczajnie miałam już dość masy ludzi, hałasu i zamieszania. Mam nadzieję, że w 2016 również uda mi się tam dotrzeć i może uda nam się spotkać :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzymam kciuki.
    Też wyznaczyłam sobie cel w postaci 100 książek do przeczytania. W roku 2015 przeczytałam 80, z czego cieszę się, ale mam ochotę na więcej.
    Szczęśliwego Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej podoba mi się postanowienie "Nie porzucać marzeń" (-: Moim marzeniem jest jeden z Twoich punktów - Targi Książki (-: W ubiegłym roku udało mi się być po raz pierwszy w Warszawie, Kraków ciągle do realizacji (-: Do 100 zabrakło mi w ubiegłym roku niewiele (przeczytałam 98) i są to przeważnie książki z mojej biblioteczki. Niestety stos nieprzeczytanych ciągle spory, bo kupiłam jeszcze więcej (-: W związku z tym zamierzam w tym roku trochę ograniczyć kupowanie książek )-:

    OdpowiedzUsuń
  20. Postanowienia bardzo poważne i przemyślane. Mam nadzieję że uda ci się je zrealizować. Trzymam kciuki! ;*

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nic nie planuję oprócz czytania z własnej półki:) Spełnienia marzeń!

    OdpowiedzUsuń
  22. Mądre i ciekawe postanowienia - życzę powodzenia w ich realizacji!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ach, ile postanowień! Trzymam kciuki za ich realizację. Może uda się spotkać na Targach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chciałabym pobić swój wynik czytelniczy z 2015 roku i czytać jak najwięcej książek z mojej biblioteczki, bo sporo mam nieprzeczytanych. :)
    Powodzenia w realizacji Twoich planów. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja myślę, że uda Ci się spełnić wszystkie postanowienia ;) Mogłabym w sumie zrobić "kopiuj i wklej", bo większość moich pokrywa się z Twoimi. Szczególnie wizyta na Targach Książki w Krakowie, a także w Katowicach. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  26. O 100 książkach w obecnym roku także skrycie marzę, ale 39 z poprzedniego przywracają mnie do rzeczywistości :P Jakiekolwiek targi książki odradzam...a do postanowienia czytania książek na zalegających własnych półkach również będę się starała dostosować ;P

    OdpowiedzUsuń
  27. Trzymam kciuki za Twoje postanowienia :) I to prawda - zawsze trzeba marzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam nadzieje, że wytrwasz w swoich postanowieniach i się nie poddasz. I oczywiście zgadzam się z Tobą w stu procentach, że nigdy, przenigdy nie wolno przestać marzyć :)

    http://recenzje-parabatai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. 60 książek, bo 100 to jednak trochę za dużo ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo dobre postanowienia: książki, książki i jeszcze raz książki! tylko, żeby jeszcze znaleźć na to wszystko czas :( ale oczywiście wierzę, że dasz radę :) a co do realizacji marzeń - rzeczywiście nigdy nie wolno się poddawać!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie porzucać marzeń! NIGDY! Choć czasami to jest trudne... Ale na szczęście zawsze mi się przypomina, że to moje MARZENIE i trzeba je SPEŁNIĆ! Dzięki za to postanowienie, w chwili zwątpienia zawsze będę o nim pamiętać. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  32. Życzę Ci, abyś pod koniec tego roku mogła podpisać się pod każdym z tych postanowień - szczególnie tym ostatnim. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Powodzenia :) Ja już nie robię planów, bo niestety nie mogłam ich zrealizować, co ma być to będzie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...