niedziela, 21 lutego 2016

"Chcę Cię usłyszeć" Diane Chamberlain



Chamberlain z wielką zręcznością zgłębia naturę zbrodni serca.
"Publishers Weekly"


Chociaż napisana została już 7 lat temu, to dopiero teraz doczekaliśmy się polskiego wydania. Mogę powiedzieć tylko, że było warto czekać tak długo. Najnowsza książka Diane Chamberlain jest niewątpliwie perełką wśród dotychczas wydanych u nas książek autorki. Jestem nią oczarowana. Historia opisana w "Chcę Cię usłyszeć" chwyciła mnie za serce i tylko utwierdziła w przekonaniu, że książki wydawane w Klubie Kobiety to Czytają! są gwarancją doskonałej i pełnej emocji literatury kobiecej. Bo, choć może opisaną intrygę zbyt szybko udaje się rozwikłać, a samo zakończenie książki wydaje się trochę naciągane i takie nierealne, to nie zmienia faktu, że w połączeniu z całością treści, powieść wywiera tak wielkie wrażenie, że po prostu nie można się otrząsnąć i dojść do siebie. Diane Chamberlain już od pierwszej strony wrzuca w wir wydarzeń, który pędzi nieubłaganie, a my jak bezwolne istoty dajemy się ponieść, bo gdzieś tam w środku czujemy, że warto. No i po prostu - nie da się inaczej ;) 

Akcja zaczyna się tutaj od chwili, w której Laura Brandon musi stanąć przed tym trudnym dylematem i zdecydować, czyją prośbę spełni: czy tę daną umierającemu ojcu, czy - mężowi. Dlaczego jej ojciec, na łożu śmierci poprosił ją, by zaopiekowała się starszą i przede wszystkim zupełnie obcą dla niej kobietą, przebywającą w domu opieki? Dlaczego jej mąż wyraźnie nie chciał, by spełniła prośbę ojca, a gdy Laura się na to zdecydowała, popełnił samobójstwo? Niestety nie wiadomo, a grozy całej sytuacji dodaje fakt, że świadkiem samobójstwa była ich pięcioletnia córka Emma, która nie chce o tym mówić, a właściwie - przestaje w ogóle mówić... Próbując spełnić obietnicę daną ojcu i pomóc własnej córce, Laura staje przed koniecznością znalezienia odpowiedzi na więcej niż tylko jedno pytanie: "dlaczego?". 

Chamberlain porusza czytelnika do głębi. Ta autorka, plącząc dwie płaszczyzny czasowe, sukcesywnie, powoli, odkrywa kolejne tajemnice, aż dochodzi do momentu, w którym wszystkie elementy rozsypanej układanki zazębiają się jak puzzle i całość zaskakuje w najmniej oczekiwanym momencie. Poza tym Diane z niezwykłą lekkością wprowadza w świat świetnie wykreowanych postaci i jednocześnie wyzwala mieszankę różnorodnych emocji - wzrusza i sprawa, że od książki wprost nie można się oderwać. Zabarwia też powieść kryminalnym odcieniem i starannie stopniuje napięcie poczuciem niepewności i strachu przed niebezpieczeństwem grożącym głównym bohaterom.

"Chcę Cię usłyszeć" to ujmująca i pełna tajemnic historia o ludziach, którzy na skutek niedomówień i kłamstw zapłacili ogromną cenę... Dodatkowo autorka poruszyła w "Chcę Cię usłyszeć" ważne, a jednocześnie bardzo trudne tematy, takie jak waga zaufania, radzenie sobie z wyrzutami sumienia czy samotnością, a także sam fakt tego, jak może zmienić się nasze życie, kiedy odkryjemy wstrząsającą prawdę z przeszłości. To wszystko skłania do głębszych refleksji i sprawia, że książka na długo pozostaje w naszej pamięci. Zachwyciłam się zawiłą fabułą i stylem pisania Chamberlain. Polecam, oczywiście.
 

_______________________________________________________________________________
Diane Chamberlain, Chcę cię usłyszeć, stron 456, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, 2016
Przekład: Agnieszka Barbara Ciepłowska


Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka






26 komentarzy:

  1. Ciekawe spojrzenie na różne aspekty. Widać, że autorka tym co pisze, chwyta z całej siły za serce i nie chce puścić. Intryguje mnie tematyka i to, co jest zawarte w tej książce.
    Myślę, że nie bez podstaw.
    Do książki coś mnie przyciąga - jeszcze jej nie czytałam, ale mam wrażenie, że to będzie coś naprawdę dobrego. Jeżeli trafię na to w Empiku, postaram się nabyć, chociaż nic nie obiecuję. Wydaje mi się, że tematyka poruszana przez autorkę może otworzyć oczy wielu z nas.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że słyszałam o tej książce, jednakże nie wiedziałam co o niej sądzić. Twoja recenzja skusiła mnie do tego aby po nią sięgnąć. Uwielbiam książki, w których akcja pędzi na łeb i na szyje, bo wiem, że nie będę się nudzić. W dodatku, gdy autor porusza trudne tematy. To jest coś zdecydowanie dla mnie, więc na pewno po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam,
    czas-dla-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekturę książki mam już za sobą i chyba w równym stopniu mnie zachwyciła, co Ciebie :) Mnie się zresztą marzy cała kolekcja tytułów autorki, kilka mam na półce, kolejne planuję zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałyśmy o niej sporo dobrego i na pewno po nią sięgniemy :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Do takich lektur jakoś specjalnie mnie nie ciągnie :/ Nie wiem czemu ale skupiam się bardziej na młodzieżówkach.
    Pozdrawiam
    czytaniapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytam, gdyż dotąd raczej nie zawiodłam się na książkach Chamberlein ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedawno usłyszałam o tej książce i zapragnęłam ją przeczytać, chociaż na co dzień raczej nie sięgam po taką lekturę ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcę wkrótce kupić sobie książkę Diane. Czytałaś ich więcej i możesz polecić mi jedną? Najlepiej taką, która spodobałaby się też mojej mamie. Obie uwielbiamy ciekawe historię, a książki Chamberlain właśnie takie się wydają. Z góry dziękuję za rekomendację! Buziaki, Idalia ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałam przeczytać coś pani Chamberlain, ale niestety termin w bibliotece mnie przegonił i musiałam oddać "Prawo matki" bez czytania. Mam jednak nadzieję, że kiedyś uda mi się wypożyczyć ponownie tę książkę, bo tematyka wydaje się naprawdę ciekawa, ale i przejmująca, pozostająca na długo w pamięci. Takie książki uwielbiam! :)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie było mi po drodze z literaturą kobiecą, więc nie wiem, czy się skuszę na tę pozycję. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki i jestem niezmiernie ciekawa jej twórczości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tę autorkę. Nie mogę się doczekać, aż zaznajomię się z tą lekturą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedna książka tej autorki stoi już dłuższy czas na półce, "Chcę Cię usłyszeć" cierpliwie czeka na czytniku, a mnie zwyczajnie brakuje na nie czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam na własny egzemplarz i z przyjemnością rozpocznę twórczość autorki właśnie od tej pozycji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ją w planach. Po Twojej recenzji jeszcze bardziej nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurcze, jeszcze nie przeczytałam żadnej książki Diane Chamberlain, ale czuję, że naprawdę muszę to zmienić! Może zacznę od tego tytułu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dość mocny temat, ale myślę, że nie przypadłaby mi do gustu.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dość mocny temat, ale myślę, że nie przypadłaby mi do gustu.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Będę się za nią rozglądać! ;) Bo mocno kusisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka nie do końca w moim typie, a jednak postaram się sięgnąć. Po tak dobrej recenzji nie wypada inaczej ! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką. :D Muszę ją zdobyć, bo fabuła i Twoja recenzja strasznie kuszą! :D

    http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam tylko "W słusznej sprawie" i byłam zachwycona! :) Po tę również chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam wiele dobrego o tej książce, więc na pewno po nią sięgnę. ;)
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  24. To już kolejna pozytywna recenzja o tej książce. Nie tak dawno widziałam jakiś konkurs,w którym "Chcę Cię usłyszeć" było nagrodą. Żałuję teraz,że nie wzięłam udziału.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie zapoznałam się jeszcze z tą autorką, a całkiem szczerze powiedziawszy, nigdy o niej nie słyszałam, a jeśli już, to dość szybko wyleciała mi z głowy. Spodobała mi się jednak tematyka "Chcę Cię usłyszeć"... zagadka, tajemnica... całkiem moje klimaty! Zastanawiam się już nawet nad jednym z możliwych rozwiązań ;) Zaniepokoiło mnie tylko twoje zdanie na temat zakończenia :/ zwykle w takiej literaturze stawiam na realne finały, ale może takie odrealnienie dobrze komponuje się z całą książką i ma za zadanie pokazać czytelnikowi lepszy świat. Jak na razie będę miał tę powieść na oku (albo raczej cały klub Kobiety to czytają!, bo jest to już któraś z rzędu pozytywna recenzja książki oznaczonej logo klubu)

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja wciąż na nią czekam:( i przez Wasze recenzje już się nie mogę doczekać!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...