sobota, 13 lutego 2016

Ulubione książki o miłości. Moja 10-tka

ulubione top 10


Luty, luty, ach ten luty! 

Jakiś czas temu ogłosiłam LUTY miesiącem miłości (tutaj). Pamiętacie? Podczas trwania takiego miesiąca po prostu nie może zabraknąć zestawień. Bo czyż jest lepszy czas do pisania o książkach o miłości, niż właśnie luty? :)

Jeżeli lubicie zestawienia najlepszych książek, rankingi czyichś best of the best lub tematycznie - romantyczne powieści o miłości - to zapraszam. Pośród książek zamieszczonych poniżej znajdziecie kilka staroci, ale też kilka nowości ;)



Przed Wami 

moje TOP 10 ulubionych książek o miłości ever!

Miłości romantycznej, gwoli ścisłości ;)




Ulubione książki o miłości


10. "Czas miłości" Colleen McCullough 
Jeżeli kojarzycie "Ptaki ciernistych krzewów" to już wiecie kim jest Colleen McCullough. To królowa wielowątkowych romansów, takich przez wielkie "R". Uwielbiam jej "Czas miłości". To skomplikowana historia niedobranego małżeństwa (skojarzonego przez listy) i wygórowanych ambicji. Opowieść o wielowymiarowej tęsknocie, smutku i niespełnionych marzeniach na tle bajecznej XIX-wiecznej Australii. Zdecydowanie moja ulubiona książka tej autorki!

9. "Spotkajmy się pod drzewem ombu" Santa Montefiore
Santa Montefiore to moje licealne odkrycie. Zaczytywałam się w niej od rana do wieczora. Wprost chłonęłam te książki. A mam prawie wszystkie, które napisała ;) "Spotkajmy się..." to wzruszająca opowieść o zakazanej miłości pomiędzy kuzynowstwem. Historia rozbitej rodziny i tęsknoty za szczęśliwym dzieciństwem. Życiowe rozterki z nutką magii i czarem Ameryki Południowej... To od niej zaczęła się moja fascynacja Santą Montefiore. Przepiękna opowieść o trudnej miłości!

8. "Szkatułka z motylem" Santa Montefiore
Odrobinę lepsza od "Spotkajmy się...". Nastrojowa, romantyczna, pełna wzruszeń opowieść o różnych odcieniach miłości, osadzona w pięknych krajobrazach Chile i Kornwalii. To powieść o potrzebie uczuć i akceptacji, o szukaniu miłości i swojego miejsca na ziemi. 

7. "Samotność w sieci" J.L. Wiśniewski
Tej książki przedstawiać chyba nikomu nie trzeba ;) Choć od czasu kiedy byłam w liceum minęło już kilka ładnych lat - wciąż żywię do niej wielki sentyment i po prostu nie mogło jej tutaj zabraknąć. To niezwykle wnikliwa i głęboka historia napisana przez mężczyznę i traktująca o kobiecej uczuciowości. Powieść o tym, czy możliwa jest miłość przez internet. Ogromnie emocjonalna. Poruszająca. Napisana w ciekawej konwencji rozmowy e-mailami. Zapadła głęboko w moją pamięć. Poza tym - mało kto potrafi w taki sposób pisać o uczuciach jak robi to Wiśniewski...

6. "Kochając pana Danielsa" Brittainy C. Cherry (moja recenzja: klik)
Wzruszająca historia dwójki młodych ludzi, którzy stracili w życiu tak wiele, że aż trudno to opisać...To powieść łamiąca i rozgrzewająca serce. Piękna - tyle i aż tyle, więcej nie trzeba.




Polecane książki o miłości


5. "Linia serc" Rainbow Rowell (moja recenzja: klik)
Pisałam o niej zaledwie kilka dni temu, ale po prostu nie wyobrażam sobie tego zestawienia bez tej książki. "Linia serc" opowiada o miłości romantycznej, tej wymarzonej i jedynej. Takiej, która ma swoje wzloty i upadki. Historia o zwykłych ludziach, która pokazuje, że warto walczyć o ukochaną osobę, nawet jeśli wydaje się, że "powrotów nie będzie". Z elementami magii w postaci tajemniczego żółtego telefonu.

4. "P.S. Kocham Cię" Cecelia Ahern
Wzruszająca, a zarazem pełna humoru opowieść o stracie ukochanej osoby. Zdecydowanie różni się od filmu, który w porównaniu z książką wypada bardzo słabo. Rewelacyjny wyciskacz łez!

3. "I wciąż ją kocham" Nicholas Sparks
Bardzo romantyczna opowieść o miłości, rozstaniu i poświęceniu. To książka o tym, co znaczy naprawdę kogoś kochać. Na smutno. Bez happy endu.

2. "Jeden dzień" David Nicholls
O długotrwałej przyjaźni, która przeobraża się w coś więcej. O codzienności. Bez idealizowania i ubarwień. O przewrotności ludzkiego losu oraz o chwilach, które zmieniają na zawsze. Chwyta za serce i skłania do przemyśleń. Niebanalna, błyskotliwa, w której nie wszystko układa się tak jakbym tego chciała...

1. "Co się wydarzyło w Madison County" Robert James Waller (moja recenzja: klik)
Miejsce pierwsze zajmuje moja perełka. Przeszywająca smutkiem, klimatyczna i utrzymana w balladowej tonacji opowieść o płomiennym romansie dwójki dojrzałych ludzi, których drogi krzyżują się na jedną krótką chwilę, by rozejść się już na zawsze. Krótka, bo zaledwie niespełna 200 stronicowa. Prawdziwa kwintesencja esencji. Co więcej: ekranizacja tej książki to moim zdaniem jeden z najpiękniejszych obrazów w historii kina.




A jakie są Wasze ulubione książki o miłości? :)


48 komentarzy:

  1. "Samotność w sieci" bardzo mi sie podobała, jednak moja ulubiona historia miłosną jest ta w "komu bije dzwon" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie numer 1 to chyba ,,Love, Rosie" :) Z Twojej 10 jeszcze nie czytałam żadnej, muszę nadrobić :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnej z wymienionych nie czytałam, ale moim faworytem zdecydowanie jest "Love, Rosie" <33

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ubóstwiam Jeden dzień, mój numer jeden :) Poza tym: Dla ciebie wszystko, List w butelce, Hopeless...

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Ps Kocham Cię", "I wciąż ją kocham". A żeby było śmiesznie, właśnie zrobiłam sobie przerwę od czytania "Jeden dzień" z identyczną okładką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ''Kochając Pana Danielsa'', chciałabym móc przeczytać tę książkę ponownie, ale nie znając już jej ;D Szkoda, że tak się nie da :(. ''Jeden dzień'' mam i muszę w końcu zabrać się za tę książkę, a potem obejrzeć film ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam "Samotność w sieci" i "Jeden dzień":)Ja uwielbiam "Grę w klasy" Cortazara (nie tylko o miłości). Polecam także "Zanim się pojawiłeś" J. Moyes :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam tylko "Jeden dzień" oraz "Kochając pana Danielsa" i obie uwielbiam :D
    Na mojej liście, znalazłaby się również "Maybe someday". Książki Sparksa i Rowell na pewno kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. P.S Kocham Cię to była swego czasu naprawdę wzruszająca książka, o miłości i stracie. Razem z mamą dosłownie "połknęłyśmy" ją:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z wymienionych, dlatego nie wypowiem się co do moich odczuć do nich.
    Pozdrawiam :)
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. "Samotność..." postawiłabym znacznie wyżej. Uwielbiam od pierwszej strony, do każdej następnej książki Wiśniewskiego <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie jedyna słuszna książka o miłości to Kamasutra. Innych nie uznaję. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. tak tak , miejsce pierwsze zdecydowanie zasłużone :)a swoim zestawieniem przekonałaś mnie do pozycji numer 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z twojej listy znam tylko dwie książki. Z pewnością "I wciąż ją kocham" znalazłaby się i na mojej liście. Zresztą książki Sparksa mają dla mnie w sobie to coś. Zresztą ja uwielbiam książki o miłości

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam żadnej z wymienionych przez ciebie książek, ale uwielbiam ''Love, Rosie'' i ''Ostatnią piosenkę''!
    Nominowałam cię do tagu. Szczegóły tutaj: http://cudowneksiazki.blogspot.com/2016/02/czytelnicze-nawyki-tag.html
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Znam tylko Danielsa i popieram, to cudowna książka :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie na pierwszym miejscu jest książka "Kochając Pana Danielsa" :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Oczywiście, że pamiętamy, iż luty jest miesiącem miłości. Muszę przyznać, że nie czytałam większość książek z tego zestawienia. A właściwie przeczytałam tylko trzy czyli "P.S. Kocham Cię", "I wciaż ją kocham" oraz "Jeden dzień". Co do reszty to zapisuję je sobie na moja listę i z pewnością je przeczytam. Co do moich ulubionych książek o miłości to zdecydowanie "Dla ciebie wszystko", "Buntownik" oraz "Duma i uprzedzenie".
    Pozdrawiam,
    czas-dla-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. "I wciąż ją kocham" jest dla mnie powieścią niezwykłą i chyba nigdy jej nie zapomnę. Z kolei przez "PS. Kocham cię" nie dałam rady przebrnąć do dnia dzisiejszego... A "Kochając pana Danielsa" koniecznie chcę przeczytać i to najlepiej najszybciej. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie przepadam za książkami typowo o miłości, romanse to raczej nie moja bajka, a jeśli już, to sięgam bardzo rzadko. Prawdopodobnie jeszcze nie dorosłam do tego typu literatury, ale możliwe, iż to się kiedyś zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wstyd się przyznać, ale żadnej nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  22. Żadnej książki z tej listy nie czytałam. Części tytułów nawet nie kojarzę, ale jeśli trafi się okazja to na pewno po którąś sięgnę.
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam obie książki Santy Montefiore, byłam nimi zachwycona :) Na mojej liście znalazła by się także seria kwiatowa - Katarzyny Michalak oraz "W ukryciu" Danielle Steel. Nie typowe fabuły łączące romans, z wątkiem obyczajowym i sensacyjnym.

    Pozdrawiam,
    www.kate-with-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych powieści, więc nie bardzo mam co powiedzieć ^^'

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale trzy z nich mnie kuszą, chociażby "Linia serc", lub "Ps. Kocham cię".
    Moimi ulubionymi książkami o miłości są "Mechanizm serca", "Lato koloru wiśni", "Dziewczyna, która chciała zbyt wiele" i pewnie jeszcze jakieś by się znalazły. :D
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Dawno mnie u Ciebie nie było, a tu takie zmiany. Super. Co do książek to mam ich sporo. Pokrywają się nam te z numerem 3. i 4 .

    OdpowiedzUsuń
  27. Hm, czytałam ich już tyle, że ciężko mi wybrać jakąś ulubioną... Z nowości na pewno będzie to "Zanim się pojawiłeś" ;) Miło wspominam również "Wybacz, ale będę ci mówiła skarbie".

    OdpowiedzUsuń
  28. "Co się wydarzyło w Madison County" - to prawdziwie piękna ballada o miłości, która spada nagle, jak grom z nieba....Zgadzam się, że zarówno książka jak i film wzruszają ogromnie siłą uczucia i namiętności jakie łączą bohaterów na krótko, ale pozostaje już tym jedynym na zawsze. Nie wyobrażałam sobie Clinta Eastwooda w tej roli dokąd go nie zobaczyłam.....po prostu mnie zauroczył swą męskością a zarazem delikatnością.....

    OdpowiedzUsuń
  29. Też bym umieściła pana Danielsa w takim zestawieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czytałam "Kochając pana Danielsa" oraz wszystkie powieści S. Montefiore. Wiśniewskiego uwielbiam (zwłaszcza "Samotność w sieci"), "Jeden dzień" na początku niezbyt mi przypadł do gustu, ale jak skończyłam, to doceniłam (-: Chociaż zakończenie też nie po mojej myśli )-: Moje ulubione książki o miłości to trylogia Paulliny Simons "Jeździec miedziany", "Tatiana i Aleksander", "Ogród letni" oraz "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes (-:

    OdpowiedzUsuń
  31. No nie, a gdzie Przeminęło z wiatrem? Lepszej książki o miłości chyba nie ma ;p

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak dla mnie "Duma i uprzedzenie" to najlepsza książka o miłości ;))

    OdpowiedzUsuń
  33. Na mojej liście znalazłby się na pewno jakaś książka Sparksa, ale na tym koniec podobieństwa do Twojego zestawienia. Dałabym Przeminęło z wiatrem, Dziwne losy Jane Eureko, Duma i uprzedzenie. Nad współczesnymi musiałabym się dłużej zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ,,Jeden dzień" ogólnie mnie nie porwał,ale miłość opisana na kartach tej powieści jest naprawdę fascynująca.,,I wciąż ją kocham" też serwuje ogromną dawkę romantyzmu i wielką miłość pomimo wszystko... 😊

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja niestety męczyłam się czytając "Samotność w sieci", nie podpasowała mi.

    OdpowiedzUsuń
  36. A ja chyba nie umiałabym wybrać ulubionej książki o miłości.. Albo musiałabym dłuugo nad tym myśleć :p

    Pozdrawiam
    Rav http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. "PS. Kocham Cię" to rzeczywiście świetna książka o miłości, podobnie jak "Jeden dzień"

    OdpowiedzUsuń
  38. Z tego zestawienia czytałam trzy powieści. Nie dziwię się, że na pierwszym miejscu umieściłaś ,,Co się wydarzyło w Madison County"-piękna opowieść. Polecam też film.

    OdpowiedzUsuń
  39. Muszę w końcu przeczytać "Jeden dzień", bo przyjaciółki mnie zlinczują jak nie zrobię tego w najbliższym czasie. ;p
    Buziaki. :**

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie czytałam tych powieści, prócz P.S Kocham Cię. Może nie była ona tak porywająca.. ja bym jej tak wysoko nie postawiła.

    OdpowiedzUsuń
  41. "Kochając Pana Danielsa" też uwielbiam także nie dziwię się, że wybrałaś tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Niestety nie znam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek, ale kilka z nim mam w planach :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  43. Kurcze, ale mi wstyd. Nie przeczytałam ŻADNEJ z wymienionych książek. Co najwyżej kojarzę większość okładek, ale do tej pory nie miałam z nimi styczności. Moje ulubione książki o miłości to "bezpieczna przystań" i "Pamiętnik" Sparksa oraz "Morze Spokoju".

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Oj, ile ja mam zaległości! Ja mam dużo ulubionych książek o miłości, np. ostatnio przeczytana "Tylko Ty" Gargaś :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jakim cudem ja żadnej z tych książek nie przeczytałam?! Jakim ja się pytam?! Nie, no trzeba to będzie nadrobić! ''Kochając pana Danielsa'' jest na mojej liście must have, ze Sparksa znam jedynie ''Ostatnią piosenkę'' oraz ''Najdłuższą podróż'', ale może kiedyś pożyczę od koleżanki inne jego książki ;). Ale do ''Linii serc'' nadal mnie mogę się przekonać...

    OdpowiedzUsuń
  46. Z twojego zestawienia kojarzę tylko "Linię Serc", "P.S. Kocham cię" i "I wciąż ją kocham", chociaż żadnej z wymienionych jeszcze nie przeczytałam. Jak już pisałam pod recenzją "Linii...", mam wątpliwości, co do Rowell. Ahern zachwyciła mnie powieścią "Love, Rosie", a "P.S...." spotkałam we własnym domu. Kiedy byłam w podstawówce moja mama wypożyczyła tę książkę z biblioteki, a ja przeczytam kilka fragmentów (chociaż wtedy nie rozumiałam z niej wiele)... chyba muszę sama ją przeczytać ;) co do Sparks'a... tu komentarz jest chyba zbędny. Ma u siebie "I wciąż ją kocham", ale jak na razie nie jestem psychicznie gotowa na kolejny tydzień ze złamanym sercem ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...