wtorek, 8 marca 2016

Książki na Dzień Kobiet: 15 propozycji

15 pomysłów na prezent


Wśród idealnych prezentów dla kobiet (nie tylko na Dzień Kobiet) są między innymi: perfumy, biżuteria, bielizna, coś związanego z jej hobby, płyta, ulubiony film (bądź serial) na dvd, piękne kwiaty oraz one: KSIĄŻKI

Jako, że te ostatnie to zawsze trafiony prezent i są mile widziane z okazji każdej okazji (właściwie bez okazji też), to przygotowałam zestawienie 15 książek, które doskonale sprawdzą się jako prezent dla kobiety. Nawet tej wybrednej ;) 

Jeśli więc wiesz, że kobieta, którą chcesz obdarować: lubi czytać książki, mówi o książkach i wiesz mniej więcej czego od nich oczekuje, lub jaki gatunek literatury najbardziej ją interesuje - to problem masz z głowy, no, przynajmniej tak sądzę ;)




Jaką książkę kupić kobiecie na Dzień Kobiet?


Oto moje 15 propozycji, żeby było łatwiej - okraszonych komentarzem ;)
Wszystkie przedstawione tutaj książki czytałam i każdą z nich polecam!




o (nie)wypierzonych kurach w złotej klatce, czyli coś dla żon (nie tylko tych zaobrączkowanych)
Z przymrużeniem oka o tym, że czasy kiedy kobieta była tylko cieniem własnego egoistycznego męża już dawno minęły.
"Rosół z kury domowej" Natasza Socha >więcej o książce<


dla koneserek literatury kobiecej i miłośniczek klubów czytelniczych
Pełna tajemnic historia o ludziach, którzy na skutek niedomówień i kłamstw zapłacili ogromną cenę. Zawiła fabuła i wstrząsająca prawda z przeszłości sprawiają, że na długo pozostaje w pamięci. Poza tym to Chamberlain - klasa sama w sobie.
"Chcę Cię usłyszeć" Diane Chamberlain >więcej o książce<


wielkie coś z literatury obyczajowej, dla upierdliwej ciotki i innej fanki opasłych tomisk
O tym jak błahe decyzje pociągają za sobą ogromne konsekwencje. Pokazuje siłę kobiet w ich słabości. Prawie 800 stron pięknej treści sygnowanej znakiem Klubu Kobiety to czytają! 
"Wbrew sobie" Katarzyna Kołczewska >więcej o książce<


subtelnie, dla początkujących lub niespełnionych poetek
Tomik wierszy Poświatowskiej. O pragnieniu życia i tęsknocie za utraconą miłością w jej najpiękniejszym wymiarze.
"Jestem Julią" Halina Poświatowska >więcej o książce<


reportaże z historycznym tłem, dla teściowej i innych kobiet o mocnych nerwach
O tym jaka ciemnota panowała jeszcze niespełna dwa wieki temu, kiedy to damscy rzeźnicy (czytaj: ginekolodzy) prześcigali się w wykonywaniu zabiegów, które pozornie leczyły kobiety, a znacznie częściej pomagały trafić im na cmentarze... Niebywała lekkość pióra autora i jego soczyste dygresje stanowią swoisty kontrast z ciężkością treści. Polecam, bo warto!
"Ginekolodzy" Jürgen Thorwald >więcej o książce<





czarująco i rozczulająco, dla prawdziwych romantyczek i tych rozkosznie oderwanych od rzeczywistości
Historia o zwykłych ludziach i ich miłości, która pokazuje, że warto walczyć o ukochaną osobę, nawet jeśli wydaje się, że "powrotów nie będzie".
"Linia serc" Rainbow Rowell >więcej o książce<


a może biografia? dla wrażliwej kuzynki
Pełna ciekawostek i plotek, uzupełniona klimatycznymi zdjęciami z lat 50-tych wspaniała próba zrekonstruowania niezwykłego lata niezwykłej dziewczyny, które stało się źródłem jej przełomowej powieści pt. "Szklany klosz". W skrócie: o młodej kobiecie niebezpiecznie balansującej na krawędzi załamania.
"Sylvia Plath w Nowym Jorku. Lato 1953" Elizabeth Winder >więcej o książce<


nieokiełznana miłość na tle mafijnego tła, dla starej młodej panny i innych pasjonatek New Adult
Mój hit tego roku! Miłość zaplątana w świecie narkotyków, brudnych interesów, karteli i klubów nocnych. Pozostawia w stanie książkowego kaca. W dodatku namiętność i pożądanie sączą się tutaj niemal z każdej strony, a treść aż kipi seksem, co jeszcze bardziej podkręca klimat powieści i potęguje emocje płynące z czytania ;)
"Cztery sekundy do stracenia" K.A. Tucker >więcej o książce<


wielopłaszczyznowy dreszczowiec, dla psycholożek i (nie)stabilnych emocjonalnie
Precyzyjnie utkana intryga, ale także przenikliwa wiwisekcja toksycznego związku z mocnym rysem psychologicznym postaci. Zdecydowanie lepsza od filmu!
"Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn >więcej o książce<


wyraziste i bezkompromisowe treści, czyli coś dla koleżanki z akademika
Wulgarna i mocno sarkastyczna opowieść o burzliwym i kontrowersyjnym życiu 19-letniej Roxi. Prawdziwe pomieszanie z poplątaniem myśli inteligentnej nimfomanki i wrażliwej dziewczyny poszukującej swojego miejsca w życiu i odrobiny szczęścia...
"aż do DNA" Renata Chaczko >więcej o książce<




klimatyczna i niepokojąca z silną główną bohaterką, dla feministek i maniaczek kontroli
Zachwycająca głębią i pięknem natury, a przede wszystkim postacią tytułowej bohaterki: Sereny Pemberton. Kobiety skomplikowanej, wyrachowanej, bezwzględnej. Świadomej swojej wartości i potrafiącej bez wahania sięgnąć po to co sobie zamierzyła. To ona tworzy tę historię i to ona nadaje jej rytm. 
"Serena" Ron Rash >więcej o książce<


coś inspirowanego prawdziwymi wydarzeniami, dla poszukiwaczek niebanalnych treści i uroczych intelektualistek
Obfitująca w pasjonujące szczegóły z epoki, inspirowana jednym z najcenniejszych zabytków Rijksmuseum i postacią autentycznej Amsterdamki, Petronelli Oortman - przenosi w czasy złotego wieku Holandii, rozkwitu handlu i sztuki oraz pozwala zajrzeć w serca postaci, które spoglądają na nas z obrazów Vermeera, czy chociażby Rembrandta. 
"Miniaturzystka" Jessie Burton >więcej o książce<


dla miłośniczek krótkiej formy - felietony
Przejmujące historie Wiśniewskiego skłaniające do refleksji i przemyśleń na temat życia, czyli ponad 500 stron opowiadań ułożonych tematycznie według zasady: ONA, ON, ONI. Warto.
"Moje historie prawdziwe" Janusz L. Wiśniewski >więcej o książce<


dla smutnych i poszukujących ideału, czyli coś podnoszącego na duchu
O dziewięciu niezwykłych miesiącach, podczas których może wydarzyć się wiele. Ktoś może dorosnąć, ktoś coś zrozumieć, a ktoś odnaleźć miłość życia... Wzruszająca, piękna opowieść o zakrętach losu, poszukiwaniu szczęścia i miłości z błyskotliwym poczuciem humoru w tle.
"Inna bajka" Kasia Bulicz-Kasprzak >więcej o książce<


o namiętności, bez fałszywej pruderii i zahamowań, czyli coś dla (nie)grzecznej domatorki
Pełne fajnych dialogów, ciętych ripost i przede wszystkim namiętności ciekawe wejrzenie w świat korporacji z przesiąkniętym pożądaniem romansem. Nie nudzi i nie irytuje, zamiast tego gwarantuje kilka godzin dobrej rozrywki z dużą dawką humoru i pikantnych scen erotycznych. 
"Piękny drań" Christina Lauren >więcej o książce<




Dziewczyny, a jaką książkę Wy byście chciały dostać na Dzień Kobiet? 
Zainspirujmy się!




33 komentarze:

  1. Wszystkie! :D Same świetne pozycje :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet niewiesz jak mi tym zestawieniem Mikus ułatwilas życie jeśli chodzi o prezenty dla płci pięknej :) tez uważam, że książki to bardzo dobry pomysł na prezent, tylko jeszcze trzeba wiedzieć jakie, a Ty rozwiązałaś ten problem za mnie :) jestem Twoim dłużnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, ja to swojej mógłbym co najwyżej słowników językowych nakupować, jakichś takich niezwykle specjalistycznych... :P

    OdpowiedzUsuń
  4. "Linię serc" i "Pięknego drania" przeczytałabym z przyjemnością. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W życiu nie dałabym Pięknego drania to takiego zestawienia, bo jeszcze żadna książka nie zirytowała mnie tak bardzo, jak ta. Gorszące i jednocześnie żałosne sceny seksu - oto, o czym jest ta książka. No ale cóż, co kto lubi...
    Reszty nie czytałam, chociaż bardzo bym chciała Zaginioną dziewczynę.
    Pozdrawiam ;)
    recenzje-koneko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż, zgadzam się, że "Cztery sekundy do stracenia" są cudowną propozycją na Dzień Kobiet, ale "Zaginionej dziewczyny" bym nikomu nie poleciła, bo osobiście nienawidzę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na dzień dzisiejszy trafiła mi się książka mało promująca kobiety bo "Były sobie świnki trzy" Olgi Rudnickiej :) czytałaś ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "Cztery sekundy do stracenia" (bardzo lubię tą serię) oraz "Pięknego drania", który mi się nie podobał - strasznie się wynudziłam. Reszta propozycji bardzo ciekawa. Na pewno interesują mnie "Linia serc", "Zaginiona dziewczyna" oraz "Miniaturzystka".
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby mój mężczyzna wpadł na pomysł kupna książki na dzień kobiet, to byłabym najszczęśliwsza na świecie :) Bardzo chciałabym zacząć serię 10 płytkich oddechów.

    Buziaki,
    modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zestawienie, chciałabym dostać którąś z tych książek... Chociaż akurat mojemu chłopakowi powiedziałam pół-żartem żeby kupił "Ogień i woda", po czym mu to wyperswadowałam (okazało się, że podszedł do sprawy na poważnie) i zażądałam kwiatka ^.^

    OdpowiedzUsuń
  11. "Pięknego drania" jak najbardziej chciałabym dostać :D
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam "Rosół z kury domowej", "Inną bajkę", "Cztery sekundy do stracenia", część opowiadań Wiśniewskiego (-: "Wbrew sobie" czeka w kolejce (-: Uwielbiam książkowe prezenty, ale rzadko dostaję )-; Zawsze coś mam na liście książkowych zakupów, ale teraz najbardziej czekam na nową powieść O. Rudnickiej, więc to byłby wymarzony prezent (-:

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość ksiazek które tutaj wymieniłaś są to pozycje ktore bardzo chce przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Większość ksiazek które tutaj wymieniłaś są to pozycje ktore bardzo chce przeczytać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja to mam zbyt wiele książek na liście "chcę dostać" :D

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  16. Uważam, że stworzyłaś bardzo dobre zestawienie. Moja lista z książkami, które chciałabym dostać jest naprawdę, naprawdę ogromna :D Ciężko byłoby spełnić moje wszystkie zachcianki za jednym razem.
    Pozdrawiam serdecznie,
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie zrobiony post :) No ale jak to ja, nic z tego bym sobie sama nie kupiła ;D Większą radochę sprawiłby mi jakiś krwawy horror, niż coś z typowo kobiecej półki.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja był wpisała zupełnie inne pozycje, ale może dlatego, że z wymienionych przez Ciebie tytułów czytałam jedynie "Zaginioną dziewczynę" i nie dobrnęłam nawet do końca;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo, a to bym z wielką chęcią przeczytała "Linię serc" ♥ Super post, pozdrawiam :)
    ksiazkowy-termit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mnie zaciekawiłaś muszę teraz dodać wiele książek do listy "przeczytać w najbliższym czasie" ;) Chyba najbardziej jestem ciekawa książki Syrena :D mam nadzieję że przeczytam w tym miesiącu ;) super pomysłowy post
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo wartościowe zestawienie.takie właśnie książki chciałabym dostać,chociaż w tym roku książek nie będzie... 😂

    marcepanowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Moim zdaniem bardzo dobra książka na tę okazję to "Miłość w kasztanie zaklęta" pani Oleksy. Z Twojego zestawienia czytałam "Chcę cię usłyszeć" i " Zaginioną dziewczynę". Obie warte uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że Twoje typy są idealne - przynajmniej ja byłabym zadowolona z KAŻDEJ książki, którą proponujesz, bo wszystkie są na mojej liście "must read". :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja ukochana "Miniaturzystka" <3 Reszty książek niestety nie czytałam ;c
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawe zestawienie. Większość książek przykuwa wzrok i zachęca czytelnika...
    Tak dużo książek, a tak mało czasu :(
    Zapraszam http://pabottyro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Z wymienionych przez Ciebie książek kilka czytałam. Ciekawe zestawienie :). Chciałabym dostać "Wieczną księżniczkę" Philippy Gregory :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wiśniewskiego bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  28. 1,2,5 z drugiego stosu.. chciałabym takowe dostać. :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Miniaturzystka <3 Wiedziałam, że pani Tucker znajdzie się w tym zestawieniu :D A "Zaginioną dziewczynę" muszę w końcu przeczytać, bo to aż wstyd, ile czasu już zabieram się za tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Genialny post, rekomendacje napisane tak zachęcająco, że nic, tylko czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. "Cztery sekundy do stracenia"
    Uwielbiam tę serię.
    Chociaż "Jedno małe kłamstwo" jakoś najmniej mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...