sobota, 19 marca 2016

"Tajemniczy ogród" Frances Hodgson Burnett



"Tajemniczy ogród" to chyba najsłynniejsza i prawdopodobnie najbardziej uwielbiana przez najmłodszych powieść XIX-wieku. O czym jest ta historia, wiedzą chyba wszyscy - jeśli nie z książki to na pewno z ekranizacji. Pokrótce jednak przypomnę: główną bohaterką jest 9-letnia Mary Lennox, która po śmierci rodziców, trafia do położonej na wrzosowisku posiadłości swojego zdziwaczałego i nieprzystępnego wuja. Pozostawiona sama sobie, w ogromnej stu pokojowej posiadłości, niemal cały czas spędza na odkrywaniu tajemnic wielkiego opuszczonego dworu. W jej przygodach niebagatelną rolę odegra mały ptaszek z czerwonymi piórkami na brzuszku, który pomoże jej odnaleźć furtkę do zakazanego ogrodu… 

"Tajemniczy ogród" to nie tylko wzruszająca opowieść o przyjaźni trojga dzieci, ale też piękna i ponadczasowa opowieść o przezwyciężaniu własnych słabości oraz o potrzebie miłości i uwagi, na jakie zasługuje każde dziecko. 

Jest to też świetne studium angielskiej przyrody i uzdrawiającej mocy natury. To właśnie tutaj, pośród krzewów i kwiatów zakazanego ogrodu - główna bohaterka przestaje być rozgoryczoną i zarozumiałą dziewczyną, a odzyskuje dziecięcą radość i chęci do życia. "Tajemniczy ogród" jest więc uosobieniem tego, co najpiękniejsze i najsilniejsze - udowadnia, że odrobina serca może zdziałać prawdziwe cuda.

Najnowsze wznowienie książki, które ukazało się nakładem Wydawnictwa Zysk i S-ka pozwala poczuć magię tego ogrodu dzięki zachwycającym ilustracjom Ingi Moore. Książka urzeka i oczarowuje szatą graficzną już od pierwszych chwil, gdy trzymamy ją w rękach. Fajny, kwadratowy format, twarda oprawa z obwolutą i tasiemką plus piękne rysunkowe ilustracje inspirowane starodawnymi grafikami, nie tylko cieszą oczy i pobudzają wyobraźnię, ale też uprzyjemniają lekturę i stanowią dodatkową atrakcję dla każdego starszego i młodszego czytelnika. 

Warto przypomnieć sobie historię tego przepięknego i magicznego ogrodu, w którym każdy czuje się szczęśliwy... Zwłaszcza w tak pięknym wydaniu jak to. Polecam serdecznie, w szczególności na prezent.




_________________________________________________________________________________
Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród, stron 320, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2015
Przekład: Jadwiga Włodarkiewiczowa
Ilustracje: Inga Moore
Oprawa: twarda z obwolutą i tasiemką


Za udostępnienie egzemplarza książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka



23 komentarze:

  1. Jakie piękne wydanie! Te ilustracje potrafią podbić serce.
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że jest nowe wydanie i to jakie ładne. Ja mam jednak sentyment do tego z Grega. Przypomina mi szkolne czasy i dni kiedy czytałam tę książkę po raz pierwszy śmiejąc się i płacząc na przemian.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam, ale wtedy nie należałam do tych lubiących czytać... moze czas sięgnąc po tą książkę kolejny raz

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ukochana książka! Nadal lubię do niej wracać, mimo upływu lat. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ahhh... Lektura drugiej czy tam trzeciej klasy podstawówki...
    Naprawdę bardzo mi się podobała :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie jestem twarda, jeśli chodzi o wszelkie filmy i książki - nawet najbardziej wzruszająca opowieść rzadko wzbudza we mnie łzy. A podczas lektury "Tajemniczego ogrodu" rozpłakałam się jak małe dziecko. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne ilustracje! Chyba to będzie idealnym prezentem dla dziecka mojej koleżanki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Tajemniczy ogród" to moja ulubiona lektura z podstawówki. Piękna opowieść o przyjaźni i walce ze swoimi słabościami. Ponadto Twoje wydanie jest bajeczne *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. Panna Mary i panicz Colin :) Niby literatura dziecięca, ale ile razy człowiek wraca do tej książki już jako dorosły:) Coś wspaniałego, kocham i uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne wydanie! A książke oczywiście znam, jak byłam mała to czytałam ją kilka razy i z czystym sumieniem mogę zaliczyć ją do ulubionych książek z dzieciństwa :)

    Pozdrawiam
    Rav http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedna z najpiękniejszych książek

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne wydanie!Uwielbiam tą książkę, mogłabym ją czytać w kółko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedna z lepszych lektur szkolnych :) A wydanie jest po prostu piękne.
    Pozdrawiam ciepło :D
    http://przebudzenie-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie tak! Jest to książka, która idealnie pokazuje, że w małych czynach i gestach jest największa moc. Z chęcią wrócę do "Tajemniczego ogrodu". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No dobra udało Ci się Mikuś mnie zachęcić, bo recenzja naprawdę bardzo fajna - taka no właśnie bajkowa, tyle że z bajkami jest tak że powinny być najlepiej czytane przez kogoś, więc jakbyś miała czasu trochę to ja z chęcią się pisze na słuchanie "Tajemniczego ogrodu"

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedna z najpiękniejszych szkolnych lektur :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiałam tę książkę i uwielbiałam twórczość tej autorki, podejrzewam, że gdybym znów po nią sięgnęła, pewnie też by mnie wzruszyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ przepiękne wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie czytałam tej książki, jakoś się nie złożyło. Bardzo ładne to wydanie, trzeba to przyznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Najwspanialsza książka mojego dzieciństwa... tak pięknie wydana... o mój Boże, wspaniała! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie wspaniałe ilustracje. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiałam tę książkę za młodu :) Koniecznie muszę do niej powrócić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...