sobota, 30 lipca 2016

"Siedem minut po północy" Patrick Ness


Jestem pełna uznania dla Patricka Nessa za to, że po pierwsze, zrealizował ostatni pomysł wielokrotnie nagradzanej pisarki, Siobhan Dowd, która niestety zmarła na raka i nie mogła sama dokończyć tej historii, a po drugie, że stanął na wysokości zadania i stworzył w ten sposób naprawdę niezwykle odważną, mroczną, a jednocześnie głęboko poruszającą i przejmującą powieść o małym chłopcu i jego ciężko chorej mamie, która zostaje w wyobraźni jeszcze na długo po zamknięciu okładki... 

"Siedem minut po północy" to krótka, ale pełna treści opowieść o przygodzie, wielkim smutku, nieszczęściu i stracie. A także o potworach, które pojawiają się zawsze w złych i trudnych chwilach, i to niezależnie od tego, czy jesteśmy mali, czy już dorośli. 

Nie wiem co więcej mogłabym dodać, chyba tylko to, że naprawdę nie mogłam uciec od wzruszenia, bo "Siedem minut po północy" jest jedną z tych książek, które dotykają najwrażliwszych części naszej duszy. Historia chłopca, który bał się stracić swoją mamę i który na swój własny sposób, próbował radzić sobie z lękami i koszmarami to wyjątkowa, mądra i zapadająca w pamięć opowieść, która wchodzi głęboko wewnątrz i po której świat przestaje być taki sam jak wcześniej. 

Z pewnością "Siedem minut po północy" pozostanie ze mną na długo.

Coś jeszcze? Tak. Książka wewnątrz jest po prostu piękna! Cudowny gruby kredowy papier, pokryty mrocznymi ilustracjami Jima Kaya dodaje niepowtarzalnego charakteru opisanej tu historii. Przekonajcie się sami.



_____________________________________________________________________________
Patrick Ness, Siedem minut po północy, stron 216, Wydawnictwo Papierowy Księżyc, 2013
Przekład: Marcin Kiszela

Książkę do recenzji przekazała Księgarnia BookMaster.pl

25 komentarzy:

  1. Piękne ilustracje, na pewno sięgnę.
    Pracuję nad swoim blogiem, Twoje porady bardzo mi pomogły, mam nadzieję, że zajrzysz.
    Pozdrawiam, ola z https://pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wizualnie prezentuje się po prostu cudownie, ale jakoś nigdy nie przekonuje mnie, gdy ktoś kończy czyjąś książkę lub korzysta z jego pomysłów...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piękne wydanie! I książka wydaje się być naprawdę interesująca, mimo tej mrocznej tematyki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego, co widzę i czytam książka jest niesamowita. Koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tak możesz? Przez ciebie zakupiłam sobie ''Ocean na końcu'' drogi, ponieważ od dawna chciałam przeczytać coś tego autora i po przeczytaniu twojej recenzji jakoś tak mnie natchnęło i zachęciłaś mnie do niej przez co dodałam ją do swojego koszyka i książka już jest w drodze do mnie. I teraz ponownie kolejna książka, którą mnie zachęciłaś :P Nie wiem czemu, ale uwielbiam takie krótkie książki, jedno tomowe z ciekawą historią. Do tego co wspaniałe są tu obrazki, które w książkach uwielbiam. Jest to moim zdaniem świetny dodatek do książki, który tylko dodaje plusy lekturze :)
    Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co prawda jest to piękne wydanie, jednak jakoś nie ciągnie mnie do niej... Może kiedyś w wolnej chwili jej poszukam w bibliotece, ale na razie spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tą książeczkę dawno temu, ale do dziś pamiętam, jak piorunujące wrażenie na mnie wywarła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze, niestety, i bardzo żałuję! Nawet nie wiedziałam, że zawiera takie piękne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudo! Na pewno się koło niej zakręcę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie w środku jest piękna. ;) Ale raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją na swojej półce i rzeczywiście jest pięknie wydana. Ale zaczynając czytać zupełnie się nie spodziewałam tego o czym będzie, nastawiałam się na jakiś horror czy coś w tym stylu - wnioskowałam po okładce, ale na szczęście się myliłam. Na mnie też wywarła niesamowite wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepięknie! Bardzo chciałabym po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta książka jest przecudowna! Ilustracje zachęcają do sięgnięcia po tę książkę i myślę, że kiedyś się skuszę :) Pozdrawiam!
    Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tę książkę :) Jest przepięknie wydana i ma naprawdę dobre przesłanie.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dość dawna marzy mi się ta pozycja. Mam nadzieję, że w końcu wpadnie w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojejku, uwielbiam książki, które mają tak genialnie zdobione strony! To wprowadza w taki dodatkowy klimat i uruchamia jeszcze bardziej wyobraźnię!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka piękna z wyglądu i z duszy, którą niewątpliwie posiada. Myślę, że skuszę się na tę lekturę. Pozdrawiam! ;)

    Karolilka

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem gdzie napisać więc napiszę pod ostatnim postem. Kiedy będą wyniki konkursu ze zdjęciami? Wiem, że masz teraz dużo na głowie, ale dawno nie było żadnej informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  19. Już od jakiegoś czasu mam ochotę na książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Same ilustracje sprawiają, że mam chęć na jej przeczytanie! :)


    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem na tak. myślę, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nominowałam Cię od Liebster Blog Avard na moim blogu :) Pozdrawiam.
    http://blogpelenksiazek.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-avard.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Szata graficzna mnie po prostu kupiła.

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowna okładka! Na pewno przeczytam :D
    http://recenzjebrunetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Wnętrze książki - wow, coś niesamowitego :) i brawa dla autora, że dokończył to, co śmierć przerwała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny. Będzie mi bardzo miło, jeżeli swoją obecność potwierdzisz pozostawionym komentarzem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...